سه سال پیش، فراری نسخهٔ ویژهای از ۴۸۸ پیستا را با نام «پیلوتی ادیشن» معرفی کرد و حالا یک یوتیوبر بنام CS Panda این فرصت را پیدا کرده که یک دستگاه از این سوپراسپرت خاص را در برابر مکلارن 720S قرار دهد. پیلوتی ادیشن صرفاً شامل تغییرات ظاهری و داخلی میشود و در قوای محرکه تفاوتی با پیستای معمولی ندارد. این یعنی در این نسخه هم شامل همان پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو با ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور هستیم.
این اعداد دقیقاً با خروجی پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی مکلارن 720S یکسان هستند. علاوه بر این، هردو خودرو از نوع محرک عقب بوده و از گیربکسهای هفت سرعتهٔ دوکلاچه استفاده میکنند. این یعنی مشخصات دو خودرو کاملاً باهم یکسان و برابر است. بااینحال، 720S تاکنون بارها و بارها در مسابقات درگ اثبات کرده است که سریعتر از چیزی است که مشخصات روی کاغذ نشان میدهند. فاکتورهای مختلفی میتواند در این موضوع دخیل باشد اما محتملترین آنها میتواند کمتر اعلام کردن قدرت خودرو از سوی مکلارن باشد زیرا برخی آزمایشهای داینو نشان دادهاند که پیشرانهٔ 720S درواقع بیش از ۸۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند.
به همین دلیل، در این درگ هم وقتی 720S در برابر ۴۸۸ پیستا قرار گرفت بهراحتی در هر سه درگ پیروز شد. البته مکلارنی که در این درگ حضور دارد، علاوه بر وزن کمتر، از لاستیکهای چسبندهٔ نیمه اسلیک تویو R888R استفاده میکند که بدون شک به پرفورمنس آن کمک میکنند.
مشخصات فنی
مکلارن 720S | فراری ۴۸۸ پیستا | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۷۲۰ اسب بخار | ۷۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۷۰ نیوتن متر | ۷۷۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۴۲۴ کیلوگرم | ۱۵۰۰ کیلوگرم |
قیمت | ۳۰۱,۵۰۰ دلار | ۳۳۱,۰۰۰ دلار |
تماشا در یوتیوب:
SF90 STRADALE
۸ تیر ۱۴۰۰متن ، خیلی خوب به عادلانه بودن درگ اشاره کرد !!!!
HamiD
۸ تیر ۱۴۰۰یام یام
پیستا با سس گوجه فرنگی!!
محمد امین
۸ تیر ۱۴۰۰پیستا خیلی خوشکل تره، رخ رو تو نگاه کن😍😍
محمد امین
۸ تیر ۱۴۰۰جالب اینه که در درگ اول دونفر اونم با وزن های زیاد سوار پیستا هستن
این چه عدالتی هست
ولی بازهم هم با ۸۰ کیلو وزن کمتر و لاستیک های ضعیفتر و حدود ۸۰ اسب بخار کمتر، نهایت ماشین و لذت رانندگی هست
SRT
۸ تیر ۱۴۰۰ای بابا پیستا رو خوردن که،یه لیوان ابم روش.
Reza
۸ تیر ۱۴۰۰488 pista 👍👍👍
SF90 STRADALE
۸ تیر ۱۴۰۰در جواب همه دوستان باید گفت
۴۸۸ پیستا و ۷۲۰S در زمان خودشون مساوی شدن
یعنی فراری در پیست و مکلارن در درگ همدیگه رو نابود کردن
ولی امان از امروز که نگم براتون و داغ دلتون رو تازه نکنم
خودتون میدونید یا دوباره یادآوری کنم 😂😂😂😂
محمد امین
۸ تیر ۱۴۰۰مگه چی شده اقا ایمان
فقط انگلستان
۸ تیر ۱۴۰۰آقا ایمان عزیز فراری در برابر مکلارن خیلی خیلی کنده😎
SF90 STRADALE
۸ تیر ۱۴۰۰فقط انگلستان عزیز
فکر کنم خبر نداری بهترین درگستر مکلارن جلوی SF90 استراداله نقطه شد
از اینکه واقعیت رو کاملاً برعکس جلوه دادی کمال تشکر رو دارم
مکلارن تمام فکر و ذکرش درگ بود که فراری با شاهکار خودش زد نابودش کرد
فعلاً که فراری ها در کلاس خودشون حریف می طلبن
SF90 استراداله و 296GTB به ترتیب 765LT و آرتورا رو نابود کردن رفت شما کجایِ کاری ؟؟؟؟
فقط انگلستان
۸ تیر ۱۴۰۰هرچی شما بگی دوست عزیز منم قبولش دارم فقط دوست داشتم یکم باهاتون شوخی کرده باشم.
SF90 STRADALE
۹ تیر ۱۴۰۰شما عزیزی ولی شوخیتون یکمی جدی بود
در جریان هستین که این روزا پادشاه سوپر اسپرت ها با هیچکس شوخی نداره مخصوصاً در خط درگ
اگه احساس خطر کنه و ببینه کسی وارد این قلمرو شده به شدت برخورد میکنه
در قلمرو سلاطین با احتیاط رفتار کنید
👑👑 🇮🇹🇮🇹 🦁🦁
RezaRs
۹ تیر ۱۴۰۰الان حس میکنم فراری غول خفته بیدار شده و سایه ترسناکش روی سرمون سنگینی میکنه و اینجا نیاز به یک ابر قهرمان داریم بزنه یکجا sf90 رو کتلت کنه 🥲
SF90 STRADALE
۹ تیر ۱۴۰۰RezaRs دوست عزیز
منم امیدوارم یک رقیب گردن کلفت برای SF90 استراداله پیدا بشه و از این تک قطبی بودن در بیاد
فراری هر موقع احساس خطر کنه بهتر کار میکنه
rezars pc
۸ تیر ۱۴۰۰خوب گفت راننده مک لارن
Mclaren is a different level
محمد امین
۸ تیر ۱۴۰۰شاید باورتون نشه ولی منم در جواب راننده ی چیزی در دلم گفتم که با م شروع میشه و با ره تموم میشه و یه حرف ی هم همینطور زبونم نچرخید آمد وسط این دوتا 😅😅
ولی به دل نگیرید
rezars pc
۸ تیر ۱۴۰۰حاجی خیلی خوب میشد به عنوان یه طرفدار فراری منطقی تر برسی کنی
واقعیت بود در خصوص پیستا و ۷۲۰ اس
خب الان sf90 اینطوره در برابر 765lt من فن مک باس بگم م ی ر که شما میگی آخرشم نفهمیدم مخفف چیه ولی در کلل حقیقتو گفت
محمد امین
۸ تیر ۱۴۰۰نه ،اشتباه برداشت نکنید ، منظورم این بود که وقتی اون جمله رو گفت ، به خیلی از ماشین های فراری برمیخوره ، به بیش از ۳۰۰ مدل ماشین !
باید میگفت خب در درگ سریع تره ..
منم به شوخی گفتم ، قصد شوخی بود
rezars pc
۸ تیر ۱۴۰۰بیا pv بگو یعنی چی کنجکاو شدم
ممد ژانگولر
۸ تیر ۱۴۰۰واقعا آدم میمونه تو این فیلم پیره مرداشون با ۸۰ سال سن کاپشن خلبانی میپوشن میشینن پشت فراری قرمز رنگ اونوقت اینجا پیرمردامون همش از زمان سلطان مول مول خان زند خاطره میگن و نصیحت میکنن 😂
یاس ی
۸ تیر ۱۴۰۰مکارن نشون داده نسبت به مشخصاتش خیلی عملکرد بهتری داره، البته اگر بحث کمتر اعلام کردن قدرت و گشتاور ماشینهاش را در نظر نگیریم.
🇩🇪👑MERCEDES BENZ 👑🇩🇪
۸ تیر ۱۴۰۰ازبین این دو تا …….
نمیشه انتخاب کرد فقط جفتش 🇮🇹🇬🇧💪خصوصا 488 با رنگ قرمز و رینگ طلایی.
Mahdi
۸ تیر ۱۴۰۰عاشق این ادیشن از پیستا م
جالبه بدونید این ادیشن مختص رانندگانی که تحت نظر اسکودریا فراری گواهینامه مسابقه گرفته باشن
Mahdi
۸ تیر ۱۴۰۰300 کیلو رو سوار ماشینا کردن بعد میگن مسابقه درگ
محمد امین
۸ تیر ۱۴۰۰ای کانال خیلی الکی هست ، یه بار درگ پورشه ۹۱۱ توربو اس با کوروت c8 گزاشتن ، c8 دوباره رو برد ، یه بارش هم با اختلاف یک دهم سانیه باخت
خب مکلارن در ۴۰۰ متر اونم در این پیست ها سریع تر از ۴۸۸ هست ، ولی نه با این اختلاف
R@m!n
۸ تیر ۱۴۰۰هر کانالی توش فراری ببره معتبره تو هر کدوم ببازه الکیه نامعتبره جالبه 😄 ایشالا معتبرترین کانال یوتیوب، درگ تایمز میاد باهاش چهار صد مترو زیر 9 می زنه و نشون میده فراری کیه !!!! اما خب این قابلیت فقط برای این کانال باز برای بقیه مردم قفله.
SF90 STRADALE
۸ تیر ۱۴۰۰آقا رامین
برد و باخت همیشه هست و باید با واقعیت کنار اومد
هیچ عذر و بهونه ای هم پذیرفتنی نیست
SF90 استراداله در آسفالت معمولی ۹.۳ زده و در پیست درگ ۰.۳ ثانیه هم بهتر باشه که قطعاً هست یک رکورد فوق العاده رو ثبت میکنه
پس نتیجه می گیریم در پیست درگ هم هیچ مکلارنی به پای SF90 استراداله نمیرسه مگر با تیون بالای ۱۰۰۰ اسب و لاستیک اسلیک و ….
دوستان طرفدار مکلارن هم بهتره مثل من واقعیت ها رو قبول کنن و باور داشته باشن که فعلاً حریف این هیولایِ فراری نمیشن
R@m!n
۸ تیر ۱۴۰۰من به برد و باخت این درگ ها اهمیتی نمیدم چون هر دو برندو دوست دارم اما خب با امثال این رفیقمون نمی تونم کنار بیام. چند باره دیگه هم بهشو گفتم که دکمه تعصبشو خاموش کنه مقداری منطقی تر کامنت بزاره چون اطلاعاتش بالاست مخصوصا راجب فراری.
فراری و مک لارن به وسعت تاریخ باختن و بردن اینجا مک لارن بهتر بود، یه جای دیگه فراری بهتر عمل می کنه.
هیچ پیروزی و برتری همیشگی نیست بهتره جای فشار اوردن به خودمون و کل کل از تماشای این دو ماشین لذت ببریم که خودروهای شاخص کلاس خودشون هستن و هر کدوم جذابیت های خاص خودشونو (البته بحث های فنی منظورم نیست) دارن.
فراری با موتور شاهکار F154 و مک لارن با موتور بی نقص M840T دو تا از برترین موتورهای بنزینی حال حاضر رو تولید کردن اما متاسفانه بین طرفدارای دو طرف هیچ اشاره ای به مهم ترین بخش های خودرو مورد علاقشون نکردن و صرفا یه سری کل کل های خیلی مبتدیانه دیدیم و قبلا هم همینطور بوده.
به شخصه دوست دارم اگر بحثی شکل می گیره از این دید باشه.
محمد امین
۸ تیر ۱۴۰۰شما بزرگ ماهستی آقا رامین ، منم که گفتم ۷۲۰ در درگ بهتره ، ولی نه با این اختلاف
کلا برید ویدیو های این کانال رو ببینید، امروزه هر کسی که یکم پولدار باشه میاد از ایم کارها میکنه
R@m!n
۸ تیر ۱۴۰۰من کوچیک همه هستم اینجا ولی بهتره بجای استناد به تست های یه مشت آدم پولدار از زوایای دیگه ای هم این دو ماشینو بزاریم رو کفه ترازو یه مقایسه ای داشته باشیم.
خودم یه چند تا نکته راجت موتور و بخش های مختلف مک لارن می گم دوست دارم بچه های فراری فن هم راجب بخش های موتوری فراری به اطلاعات ما اضافه کنن.
تا اونجایی که یادمه موتور 4 لیتری مک لارن ورژن قوی تر موتور 3.8 لیتری هست که روی 650S سوار بود و البته روی کاغذ تفاوت های آنچنانی با نسخه سوار شده روی 650S نداره اما خب برتری مک لارن صرفا در موتور خلاصه نمیشه و ترکیب بسیار خوبش با گیربکس 7 سرعته دو کلاچه و سیستم Brake Steer روی این ماشین هست که اثر لغزش محدود رو برای دیفرانسیل این ماشین انجام میده که اینکار به خاطر دیفرانسیل عقب بودن این ماشین هست و تلاش شده تا جای ممکن جلوی هرزگردی و اتلاف انرژی گرفته شه و همچنین باعث افزایش کیفیت هندلینگ و بالا بردن توان خودرو در پیست بشه. ویژگی دیگه این سیستم Pro active chasis control نسل 2 هست که این سیستم با مدیریت لحظه ای شاسی از کاهش کیفیت سواری جلوگیری میکنه و همچنین بدنه ماشین هم کنترل می کنه تا در پیچ ها ثبات بیشتری داشته باشه. شاید بهترین ویژگی این ماشین تقسیم و کاهش وزن خودرو باشه که اتاق خودرو به طرز کاملا انحصاری و به اسم Monocage 2 طراحی شده که فقط 102 کیلوگرم هست و ساختاری لایه لایه از فیبرکربن داره.
موتور این ماشین با توربوشارژهای کاملا متفاوت و جدید باز طراحی شدن که سرعت بسیار سریع تری داره و باعث کاهش شدید لگ توربو میشه. البته همونطور که گفتم برگ برنده این ماشین اتاق بسیار سبک، شاسی هوشمند و سیستم های هیدرولیکی کنترل چرخ ها به خصوص چرخ عقب هستن تا بتونن حداکثر توان ممکن رو از خودرو بگیرن.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ تیر ۱۴۰۰از لحاظ فنی کاملا شبیه همن،مک لارن یکم بهتره اونم بخاطر وزن سبکتر اما رخ فراری چیز دیگهییه….
England
۸ تیر ۱۴۰۰فراری در شرایط برابر اینطوری کم میاره حال هعی اس اف ۹۰ رو با ۷۶۵ ال تی دف عقب مقایسه کنید😂😂
مگر با کلاس بالاتر بتونه مکلارن رو بزنه🤤
محمد امین
۸ تیر ۱۴۰۰کاش مقاله رو میخوندین
شرایط برابر نبود ، ازنظر لاستیک
د درگ اول دونفر سوار ۴۸۸ بودن
تازه گفته شد که قدرت مکلارن با انگلیسی بازی بیشتر از ۸۰۰ اسب هست
England
۸ تیر ۱۴۰۰دو تا درگ بعدیش تک سرنشین بود
۸۰۰ اسب نیست ۷۷۰ تاس بیشتر از ۸۰۰ اسب جایی ثبت نشده.
تکنولوژی پیستا ۲ -۳ سال جدیدتر از ۷۲۰ اس
اگر ۸۰۰ اسبم میبود پبستا بازم مغلوب میشد بخاطر وزنش✌️✌️✌️
محمد امین
۸ تیر ۱۴۰۰الله وکیلی ، ۴۸۸ سال ۲۰۱۷ همزمان با مکلارن ۷۲۰ رونمایی شد ، در درگ هایی که برگزار شد معمولا ۷۲۰ بهتره ،ولی درگ هایی هم داشتیم که پیستا ببره
در پیست ۴۸۸ از ۷۲۰ و ۷۶۵ باقدرت کمتر و وزن بیشتر سریع تر بود
و اینه ۷۷۰ تا سرچرخ هست ، و سر موتور حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد باید قانونا بیشتر باشه
این ها حقیقته ، هم شما خوشحال باش هم ما
دیگه درگ رو هم گفتم بگیر واسه خودتون ،ولی بدون که ۴۸۸ زیباتره ، اگر بگی نیست ، خدا کنه امشب خوابت نبره
England
۹ تیر ۱۴۰۰ما عادت کردیم به لوله شدن فراری توسط مکلارن😂 شما بعد یک دهه شاد شدین با یه برد نا عادلانه استراداله
در ضمن ۷۲۰ و ۷۶۵ فوق العاده اصولی تر و زیباتر از پیستا و اس اف ۹۰ و… هستن
طراحی های نابی دارن مخصوصا ۷۶۵
HamiD
۸ تیر ۱۴۰۰محمد امین
واقعا فکر نمیکردم اینقدر تعصبی عمل کنی
بحث طراحی بین ارتورا و اون 296 چیه گفتی بحث سلیقه ای هست طراحی
اما اینجا چون پیستا کم آورد بحث طراحی رو کشیدی وسط که البته بازم بنظرم مکی زیباتر هست. ..
محمد امین
۸ تیر ۱۴۰۰من که گفتم در درگ ۷۲۰ بهتره ، به خدا دو بار هم نوشتم ، در کامنت قبلیم هم اگر بگردی هست
ولی یه چیز بگم
بچه که بودیم ، بحث سر این بود که بابای کی بهتر و قوی تره ، درسته بعضی موقع اون چیزی که ما میخواهیم نبود ، ولی بازهم ما طرفدار بابای خودمون بودیم
داستان فراری و مکلارن فن ها هم همینه
کسی وجود نداره که یکیشون رو بیشتر دوست نداشته باشه حالا به هر دلیل ، دلیل اینکه حرف هامون رو نمیتونیم قبول کنیم هم همینه.
الان هم میگم طراحی سلیقه ای هست ، ولی دیگه سلیقه هم یه حدی داره، مثلا نمیشه که بگی پراید از بنتلی مولسان زیباتر هست از سلیقه ی من
HamiD
۸ تیر ۱۴۰۰محمد امین من کاری با نتیجه درگ ندارم خب
الان شما گفتی فراری خیلی زیباتره! نگفتی؟ یعنی همون بنتلی و پراید رو گرفتی دیگه!!!
هر چند من کاملا موافقم که سلیقه هست و اینکه ی نفر فراری و بیشتر از مک لارن یا بالعکس دوست داره کاملا طبیعی هست … به هر حال ی چیزی رو بگم خدمتت ، اگه من ی طرفدار فراری بودم ، راستش … دروغ بگم چرا طرفدار مک لارن یا لامبورگینی نمیشدم … اگرچه موفقیت های اونا رو تحسین میکردم اما بازم فن فراری میبودم …
بنظرم طرفدار ی کمپانی بودن ( راستش طرفدار ی کمپانی خودرو سازی مثل گوشی سازی و … نیست!) باعث میشه ب بقیه کمتر توجه کنی که به شخصه هر روز سعی دارم این قضیه رو توی خودم کاهش بدم و از تعصب دوری کنم … هر چند علاقه اصلا بد نیست!
rezars pc
۸ تیر ۱۴۰۰از سلیقه ی من سر کسی که گفت فلایینگ جانشین مولسانه باس شمری کرد
دست بلند بنتلی در رقابت با فانتوم رو بریدن خودشوون بودن هعی لعنت به دنیایی کراس اوور فن
شاید به ظاهر فلایینگ جانشین مولسان شد اما قاتلش بنتایگا بود
حاظرم حتی svj رو با دست خودم برقی کنم ( تنفر انگیز ترین کاره ) ولییییی کل مردم دنیا با سدان آشتی کنند کراس اوور ها ضغیر تا کبیر برند گم شند ( برون ریزی خالی از منطق و احساسی منه خیلیم دوسش دارم )
بهنام
۸ تیر ۱۴۰۰پیستا حتی اگر پنج ثانیه هم کندتر باشه . فراری جانه جااان
ارشیاSVJ
۸ تیر ۱۴۰۰اگه درگ عادلانه هم میبود بازم فراری میباخت.
دیگه اینهمه به نفع مکلارن نمیخواست بگیرن.
the one
۸ تیر ۱۴۰۰من 488 رو ترجیح میدم
به این دلایل به ترتیب اهمیت :
فراری بودنش
استفاده از متریال با کیفیت تر در کابین
پرفورمنس نسبتا بهتر در پیست ها
England
۹ تیر ۱۴۰۰حداقل یه سرچ بزن ببین متریالی که مکلارن استفاده میکنه چی هست بعد رو هوا چیزی بگو دوست عزیز
در ضمن طراحی کابین مکلارن 720 اس یکی از بهترین و زیباترین طراحی های 2018 شد
Mf1
۸ تیر ۱۴۰۰نه از لحاظ قیمت برابر بودن نه زمان ساختشون تازه فراری ۲ سال از لحاظ تکنولوژی جلوتره پس نتیجه میگیریم ۷۲۰ پیروز تمام میدانهای با فراری پیستا
محمد امین
۸ تیر ۱۴۰۰فقط برای اطلاع میگم
هر دو در سال ۲۰۱۷ ساخته شدن
و اینکه قیمت پیستا بیشتره ، قبول دارم ولی این رو هم قبول دااری که ۴۸۸ اصلا افت قیمت نداره ، مگر اینکه باهاش تصادف کنید یا تمیز نباشه ، و یه سرمایه گزاری هست و الان حدود ۴۵۰ تا میرزه و تا ۷۰۰ تا سری تیلور مید اش فروش رفته ، و ممکنه گرون تز هم فروش رفته باشه و ما خبر نداشته باشیم
ولی ۷۲۰ متاسفانه یکمی افت قیمت داشته
مهدی
۸ تیر ۱۴۰۰واسم جالبه تست درگ تا چه حد زیاد شده در حالی که اصلا سنجش جالب و دقیقی نیست … من فکر میکنم بهتره این دو خودرو رو ببرن تو پیست چون اونجاست که هم قدرت موتور ملاک هست هم سیستم تعلیق و هندلینگ اونجا مشخص میشه کدوم سریعتره
England
۹ تیر ۱۴۰۰فردا بهشون میگیم ببرن.
محمد مختاری آذر
۱۱ تیر ۱۴۰۰مکلارن قورتش داد