در حال حاضر اوج پرفورمنس سوپراسپرتها را میتوان در مکلارن 720S و فراری F8 تریبوتو مشاهده کرد و به همین دلیل رقابت این دو ابرماشین در پیست درگ میتواند بسیار جذاب باشد. حال درگتایمز این مصاف دیدنی را ترتیب داده و این سوپراسپرتهای ایتالیایی و بریتانیایی را طی سه مسابقهٔ درگ در برابر هم قرار داده است. 720S با پیروزی در درگهای مختلف تاکنون بارها خود را اثبات کرده و نشان داده چه حریف خطرناکی است اما از سوی دیگر F8 تریبوتو هم بهتازگی در درگ قبلی همین درگتایمز، لامبورگینی اوراکان اوو را مغلوب کرد و با روحیهای بالا پای به میدان نبرد گذاشته است.
قوای محرکهٔ این دو سوپراسپرت بسیار شبیه به هم است زیرا هردو از پیشرانههای V8 توئین توربو استفاده میکنند که در هردو ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد و نیروی آن در هردو خودرو توسط گیربکسهای هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخهای عقب منتقل میشود. پیشرانهٔ فراری ۳.۹ لیتری حجم دارد درحالیکه موتور مکلارن با ۴ لیتر حجم کمی بزرگتر است و این یکی از معدود تفاوتها میان قوای محرکهٔ دو ماشین محسوب میشود. عامل مهم دیگر در مسابقهٔ درگ اما وزن است که در این قسمت برتری با مکلارن ۱۴۱۵ کیلوگرمی است زیرا فراری با ۱۵۷۸ کیلوگرم وزن، به میزان قابلتوجهی سنگینتر است.
عامل دیگری که در این رقابت بسیار اهمیت دارد راننده است که این موضوع در درگ اول خود را کاملاً نشان داد زیرا فراری استارت بهمراتب بهتری نسبت به مکلارن داشت و به همین دلیل پس از کسب برتری زودهنگام، آنرا تا پایان حفظ کرده و پیروز شد. فراری در اولین درگ، تایم ۱۰.۴۴ ثانیه را به ثبت رساند درحالیکه تایم مکلارن ۱۰.۴۷ بود. این اختلاف بسیار جزئی در دو مسابقهٔ دیگر هم وجود دارد و F8 تریبوتو در هردو درگ بعدی تنها با یکدهم ثانیه اختلاف پیروز میشود.
البته باید توجه داشت که مکلارن متعلق به سال ۲۰۱۷ است درحالیکه فراری در سال ۲۰۱۹ معرفی شده و هرچند حدود ۱۵۰ کیلوگرم وزن بیشتری دارد اما دقیقاً دو سال جدیدتر است. درهرحال، مشخصات فنی این دو سوپراسپرت یکسان و تایم درگ آنها بسیار به هم نزدیک است؛ بنابراین، وقتی چنین اختلاف جزئی موجب برتری یکی از خودروها میشود، حتی یک واکنش نزدیک به عالی هم ممکن است برای پیروزی یا حفظ برتری کافی نباشد و این سؤال را به وجود میآورد که اگر رانندگان جابجا میشدند، نتیجه چگونه رقم میخورد؟
مشخصات فنی
مکلارن 720S | فراری F8 تریبوتو | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۷۲۰ اسب بخار | ۷۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۷۰ نیوتن متر | ۷۷۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۴۱۵ کیلوگرم | ۱۵۷۸ کیلوگرم |
قیمت | ۳۰۱,۵۰۰ دلار | ۲۷۹,۴۵۰ دلار |
Hamidreza
۱ مهر ۱۳۹۹واقعا اوج سوپر اسپورت ها هستند این دو خودرو
همان دلایلی که در متن گفته شد.
عجب چیزی ساخته فراری ! گفتم که این اف ایت خیلی محشره!
عجب غولیه این مک لارن!
به هر حال هر دوشون رو دوست دارم! اما انتخابم 720s هست چون به هر حال نظر شخصیه اما بنظرم دوستان برن و صدای F8 رو با 458 مقایسه کنن!
z
۱ مهر ۱۳۹۹همه چی به صدای نیست
فريد
۱ مهر ۱۳۹۹یدونه به نعل زدی یدونه به میخ ? چی شد بالاخره؟
M.A.S
۱ مهر ۱۳۹۹خب عشق جدید درگ تایمز ظاهر شد
F8 تریبوتو
قبلا 720S بود
قبل ترش لامبورگینی هوراکان LP610-4
بی صبرانه منتظر چاخان های جدیدش درباره دیمن هستیم
بیاد بگه دیمن 11.5 تایم میزنه
این 8!!!!!
رامین
۱ مهر ۱۳۹۹مطمئنم تمام راننده های راننده های این مجلات یوتیوبی نمی تونن با دیمن زیر 10 بزنن. واقعا راننده درگ کار بلد باید پشت فرمون باشه.
عطا
۱ مهر ۱۳۹۹رامین جان طوری میگی راننده کار بلد و حرفه ای انگار میخواد پیست رو برونه. بیشترین کاری که میکنه اینه میشینه پشت ماشین لانچ کنترلو فعال میکنه چراغ سبز شد تا ته میگازه این کار مهارت زیادی میخواد؟
به نظرم بیشترین تاثیر رو شرایط لاستیک و اب و هوا و بنزین اینا داره راننده کمتر تاثیر داره.
M.A.S
۱ مهر ۱۳۹۹نظر تاپ گیر در درباره دیمن در مقایسه با کوروت ZR1 و کامارو ZL1 1LE:
کسانی که فکر مبکنند مسابقات درگ صرفاً نگه داشتن ترمز و سپس گازدادن بعد از سبز شدن چراغ است دیمن امده تا این فکرشان را اصلاح کند
تنظیمات خودرو را روی حالت درگ میگذاریم تا اماده نبرد شود
دسترسی به قدرت840 اسب بخار ازاد میشود
تعلیق جلو نرمتر شده و برخلاف تصور تعلیق عقب بدون تغییر باقی میماند… سامانه ترنس بریک نیز فعال میشود در این مورد که مختص گیربکس اتوماتیک بوده و برای نخستین بار است که در مدل تولید انبوه به صورت استاندارد نصب شده به شما اجازه میدهد که در عین ثابت بودن خودرو به بالا بردن دور موتور برای شروع حرکت با گشتاور بالا تر اقدام کنید…
(با این همه برای تعیین زمان مناسب قطع کردن ترنس بریک به سرعت عمل بالایی نیاز است. این مورد تنها با رها کردن پدال تعویض دنده روی فرمان صورت می پذیرد
بنابراین چیزی است که نیاز به تمرین دارد و به مرور میتوان مهارت خود را افزایش داد )
دیمن این مجموعه را شامل گارانتی کرده و هیچ نگرانی بابت خرابی وجود نخواهد داشت
تو همین پدال هم گذاشتن مطلبشو میتونین بخونین
amirabas
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱به شخصه باید بگم که رانندگی با ماسل کار هایی مثل دیمون کار هرکسی نیست (مخصوصا تو درگ) زیاد به این چاخاناشون احمیت نده
سوپر اسپرت
۱ مهر ۱۳۹۹من خودم عشق لامبو هستم ولی مک لارن 720s ماشینی بود که خودروهای افسانه ای مثه 911 GT2RS و فراری 812 رو زد, نمیدونم چرا الان به زور میخوان مکی رو بکوبن , بعدش فراری sf90 هیبرید است و اصن رقیب اینا نیست
یانکی
۱ مهر ۱۳۹۹پس چی شد اون 720 که دیمون رو میزد و تایمهای زیر 10 میزد.دیدید گفتم یه روز گندش در میاذ که 720 این مردک تقویت شدست.البته نکته جالب اینجاست این سوپر کارهای چند صد هزار دلاری حالا حالا ها باید سگ دو بزنن تا تایم زیر 10 بزنن.کو تا 9.6 دیمون.راستی پدال جان اگر بهت بر نمیخوره درگ جدید دیمون ألوجی رو هم بزار خیلی توپه.
ارشیاSVJ
۱ مهر ۱۳۹۹اون اوراکان یه جوریه انگار داره به فراری و مکلارن میگه :
خب که چی؟؟؟؟!!!????
Ali Keyhani
۱ مهر ۱۳۹۹شدیدا منتظر درگ F8 با 911 توربو s کوپه هستم
و امیدوارم برعکس درگ قبل با نسخه روباز 911 توربو s این سری تایم های بهتری هردو سوپرکار بزنن تا دیگه حرف و حدیثی هم نمونه
جدا از اینکه هر کدوم پیروز بشه از این مطمئنم که تایم هردو بسیار بسیار به هم نزدیکه
قطعا درگ فوق العاده ای میشه
OMID
۱ مهر ۱۳۹۹نمیگم فراری دست و پا بستس ولی 911 توربو اس روی آسفالت 10.1 تا 10.2 میزنه و f8 حدود 10.3 روی درگ استریپ
پس اگه روی آسفالت باشه 99درصد مطمئنم پورشه میبره
ولی روی درگ استریپ واقعا نزدیک و هیجان انگیز میشه و شخصا احتمال میدم فراری ببره چون روی درگ استریپ چهار چرخ متحرک بودن به کار نمیاد و اتفاقا گاهی لانچ ماشین رو ضعیف هم میکنه
NISSAN GTR SOLTAN
۱ مهر ۱۳۹۹نمیشه اینجوری نتیجه گیری کرد داداش گلم
من به شخصه به دفعات زیاد دیدم که تایم یه ماشین مخصوصا awd روی زمین معمولی بهتر از زمین درگ بوده
مثالش هم زیاد هست
پیست مخصوص درگ یه مزیت فوق العاده برای ماشین های دف عقب داره ولی برای awd ها خیلی مزیت حساب نمیشه
به نظرم توربو اس توی پیست درگ تایمی بهتر از 10.1 نمیتونه بزنه
ولی چیزی که نتیجرو بصورت منصفانه مشخص میکنه اینه که یه راننده ی خوب بتونه یه لانچ بی نقص با 720s یا f8 داشته باشه تا بشه بهش گفت یه درگ منصفانه و در نهایت گفت که کدوم سریعتره
OMID
۱ مهر ۱۳۹۹منم همینو گفتم
گفتم احتمال زیاد توربو اس به اف هشت می بازه توی درگ استریپ
چون سیستم چهار چرخ محرک مختل میشه و برتری خاصی ایجاد نمیکنه و فقط وزن اضافیه
نمونش هم اونتادور بود که توی درگ استریپ کندتر از آسفالت بود معمولا
Hadi
۱ مهر ۱۳۹۹نتیجه درگ خیلی نزدیک بود و فقط و فقط ۳ صدم ثانیه اختلاف داشتن…
اگه راننده مکلارن لانچر بهتری داشت نتیجه قطعاً عوض میشد…
وقتی این قدر نتیجه نزدیکه در حد کمتر از یک دهم نتیجه درگ رو میشه مساوی حساب کرد…
ولی خدایی اون ۷۲۰s چقدر خوشگله ?
مکلارن: لایک
فراری: دیسلایک
امین
۱ مهر ۱۳۹۹این ورگ و این اختلاف بسیار جزعی بین این دوتا نشون میده f8به هیچ وجه توان مقابله با ۹۱۱توربو اس رو نداره(اختلافی که ۹۱۱ با ۷۲۰رو ایجاد کرده بود به یاد بیاورید)
Ali Keyhani
۱ مهر ۱۳۹۹عملکرد F8 با 163 کیلوگرم وزن بیشتر نسبت به 720s خیلی خوب بود
هرچند همون طور که توی متن نوشته شده فراری دوسال جدیدتره و از این هم نمیشه چشم پوشی کرد
SF90 STRADALE
۱ مهر ۱۳۹۹درگ حیثیتی رو فراری برد و تمام شد رفت
کچل خان درگ تایمز فکر کنم افسردگی بگیره
حالا مونده درگ نیمه نهایی F8 تریبوتو با ۹۱۱ توربو S
فینال هم باید با SF90 استراداله مسابقه بده برنده این دوئل
SF90 STRADALE
۱ مهر ۱۳۹۹به نظرم بهترین کار سکوت کردن طرفداران مکلارن هست تا داستان سرایی کردن و توجیه شکستی تلخ
این مجله درگ تایمز مکلارن رو خدا کرد و فراری غرورش رو درهم شکست تا بگه بزرگ تری هم هست
هنوز به اصل ماجرا نرسیدن طرفداران مکلارن
جایی که فراری انتظارش رو میکشه ….
پادشاه درگ SF90 استراداله ??
NISSAN GTR SOLTAN
۱ مهر ۱۳۹۹داداش گلم نتیجه گیریت زیاد قشنگ نیست
باید زمان بگذره و درگ های بیشتری برگذار بشه و تایم های بیشتری به ثبت برسه
من به هیچ عنوان نمیخوام از مکلارن دفاع کنم و از فراری بد بگم چون جفتشونو دوست دارم
فقط دقت کن که مکلارن تایم 10.1 و 10 زیاد ثبت کرده ولی ما هنوز تایمی بهتر از 10.3 از f8 ندیدیم
پس یه مقدار صبر کن بعد نتیجه گیری کن
در اینده درگ های بیشتری برگذار میشه
ارادت
SF90 STRADALE
۱ مهر ۱۳۹۹فکر کنم کامنت منو کامل نخوندی
گفتم مجری درگ تایمز مکلارن رو خدا کرد
یعنی تایم هایی که ۱۰ و زیر ۱۰ ثبت کرده با تعویض لاستیک بوده
حالا همون لاستیک های مخصوص درگ رو برای F8 تریبوتو هم استفاده کنه ببینیم فراری چند میزنه ؟؟؟؟
آقا من بچه نیستم و یک روز دو روز نیست که عاشق ماشین شدم و اخبار خودرویی رو دنبال میکنم
این حرف ها رو باید به کسانی زد که تازه عشق ماشین شدن
دوستان قدیمی سایت شاید یادشون باشه که گفتم این مجری درگ تایمز احتمال داره با مکلارن 720S بیاد LaFerrari رو شکست بده
ولی اون موقع دستش رو میشد و گندش در میومد ولی باهوش بود و این کار رو نکرد
حالا اومد در شرایط برابر و یک درگ برگزار کرد و نتیجه این شد
دیگه بهانه جویی و توجیه شکست معنا نداره
رامین
۱ مهر ۱۳۹۹البته به نظر میومد راننده مک لارن ضعیف تر بود
OMID
۱ مهر ۱۳۹۹جالبه مکلارن توی اول ویدیو تایم 10.1 و 10.017 میزنه!
بعدش توی درگ اصلی با همون راننده و لاستیک یا ۱۰.۴ میزنه یا ۱۰.۳
داستان چیه ?
دانیال_Surrey،England
۱ مهر ۱۳۹۹والا اینو باید از طرفداراش بپرسی که فکر میکنن تو این درگ پیروز شدن پس f8 سریع تره?
فراری اف8 شش مرتبه((یا بیشتر)) تست شد و به رکوردی بهتر از 10.3 دست پیدا نکرد.
به هیچ وجه f8 سریع تر از 720 نیست و نخواهد بود.
حالا تعصب دارین چیزه دیگه ای.
در ضمن وزن f8 هم اشتباه درج شده،وزنش حدود 1435 کیلوگرمه.
..
من خودم منتظر درگ توربو اس با 720 تو همین کانالم که نتیجه ی نهایی رو مشخص میکنه.
امین
۱ مهر ۱۳۹۹همه چیزی که گفتی درست واقعا ۷۲۰سریعتر از f8هستش ولی دو سطر آخرت رو انجام دادن دیگه ۹۱۱ برده در کل الان بهترین سوپر اسپورتها ۹۱۱ ۷۲۰ و ۷۶۵ هست sf90 هم از نظر من هایپرکاریه که بهش سوپر اسپورت لقب دادن تا خودشونو بزرگ کنن واقعا sf90 رقیب اینا نیست که اون مشخصات و عملکرد در حد مقایسه با شیرون هست تا ۹۱۱
Ferrari
۱ مهر ۱۳۹۹دوست عزیز مکلارن هم ۱۰_۱۲ مرتبه تایم ۱۰٫۴ ثبت کرده و جالبه تو درگ کندتر از وقتی که تنها تایم میزنه ضمن اینکه مکلارن ۷۷۰ اسبه و ۵۰ کیلو وزن خشک کمتری داره
دانیال_Surrey،England
۱ مهر ۱۳۹۹اون 10 تایم بدترین تایمهای مک لارنن.
در حالی که اینجا توسط یه راننده ی حرفه ای تو پیست این زمان برای f8 ثبت شده.
فرای در بهترین شرایط ممکن با لاستیک های r888 تایمی بهتری 10 ثبت نمیکنه.
..
در ضمن فراری 2 سال خورده ای جدیدتره!!
h!$@//
۱ مهر ۱۳۹۹دانیال جون داری زود قضاوت میکنی هااا
من که احساس میکنم f8 از پیستا قوی تره
Ali Keyhani
۱ مهر ۱۳۹۹اون 1435 کیلوگرم وزن خشک F8 هس
Ferrari
۱ مهر ۱۳۹۹اقای کیهانی f8 وزن خشک 1330 کیلوگرمی داره
MAHDI
۱ مهر ۱۳۹۹پدال جان درگ CARWOW چندروزه که ازش گذشته!!!!
فراری F8 طراحی خیلی جذابی داره هرچند 488 پیستا رو من خیلی بیشتر دوست دارم.
مکلارن هم که قبلا خودشو ثابت کرده.
Dante
۱ مهر ۱۳۹۹زمان فراری در این درگ نشون میده که درگ کانال 888MF فاقد اعتبار هست و به نظرم پورشه ۹۱۱ توربو S قدری از این دو خودرو در درگ بهتر است .
OMID
۱ مهر ۱۳۹۹به نظرم واسه دیدن درگ های توی پیست درگ این کانال تقریبا بهترینه
واسه درگ روی زمین عادی هم به شخصه carwow رو میپسندم چون هم تایم های خوبی میزنن هم چندین تا تست دیگه به جز درگ دارن و هم مجریای باحالی دارن
NISSAN GTR SOLTAN
۱ مهر ۱۳۹۹والا نمیدونم چی بگم اول ویدیو توی ثبت تایم گیری solo مکلارن 720s تایم 10 رو زد
بعد توی درگ نتونست بهتر از 10.4 بزنه با همون شرایط یکسان که نشون میده نتونست خوب لانچ کنه
به نظرم این f8 سریعتر از 720s نیست با اینکه فراری رو خیلی دوست دارم
واقعا نمیدونم چی بگم
فقط یه چیزی عرض کنم
بعضی دوستان هم میگن توربو اس توی زمین عادی 10.1 زده اگر بیاد تو پیست مخصوص قطعا تایم خیلی بهتری میزنه به نظرم این جمله همیشه درست نیست
خیلی مواقع بوده خودم به شخصه دیدم تایم روی زمین معمولی یه ماشین بهتر از تایمش توی زمین مخصوص درگ بوده
مثال زیاد هست
یه نمونه بخوام بگم تایم هوراکان پرفورمانته توی carwow که 10.4 زد
بعد توی همین کانال درگ تایمز اومدن با evo تایم 10.6 زدن
والا من که دیگه رد دادم نمیدونم به کی باید اعتماد کرد
نتایج مجلات مختلف خیلی زد و نقیضه و با هم در تداخله با یه ذره دقت میشه فهمید که نمیشه کاملا به این نتایج استناد کرد
در هر صورت امیدوارم یه درگ کاملا حرفه ای و بدون نقص و منصفانه بین 720s و f8 و turbo s انجام بشه
MAHDI
۱ مهر ۱۳۹۹البته خودروهای محور عقب بهترین شرایط رو در پیست درگ دارن که چسبندگی بالایی داره، خودروهای محور عقب بهترین شرایط رو در پیست درگ دارن اما خودروهای چهار چرخ محور گاهی پیست درگ به سودشون تموم میشه و گاهی من دیدم که اون چسبندگی بالا به ضررشون تموم میشه. شایدهم نوع لاستیک ها باعث شدن تو بعضی ها نتیجه خوب بشه و در بعضی ها به ضررشون.
NISSAN GTR SOLTAN
۱ مهر ۱۳۹۹میدونم
توی کامنت های بالاتر هم به این موضوع با دوستان اشاره کردیم در مورد مزیت پیست های درگ برای ماشین های دف عقب
در هر صورت من احتمال میدم توربو اس توی پیست درگ نمیتونه تایمی بهتر از 10.1 بزنه و حتی شاید تایم ضعیف تری رو ثبت کنه
من همچنان منتظر یه درگ منصفانه و بی نقص بین 720s و f8 و turbo s هستم که به نظر میاد فقط توی این کانال درگ تایمز میشه منتظر اون درگ منصفانه بود
AMG_S73///
۱ مهر ۱۳۹۹F8 خیلی عشقه
واقعا هم زیباست هم سریع هم خشن
اما فراری نیست……
R
۱ مهر ۱۳۹۹خب نتیجه گیری
مقام اول پورشه ۹۱۱ توربو اس
مقام دوم فراری اف ۸ تریبوتو
مقام سوم هم مک لارن ۷۲۰ اس
تمام
امین
۱ مهر ۱۳۹۹نوچ مقام دوم ۷۲۰ هست ۷۲۰ دیدی که ۱۰ زد ولی تو درگ ۱۰.۴ چرا اینقدررررررر فکر کردن سخته؟!
Ali Keyhani
۱ مهر ۱۳۹۹به نظرم هنوز رده بندی کردن این سه تا یخورده زوده باید منتظر درگ های بیشتری باشیم
R
۱ مهر ۱۳۹۹اف ۸ سنگینتر و یک دهم حجم موتور کمتر داره چرا پا به پای مک لارن میره؟
به نظر میرسه عملکرد توربوها در فراری حدود ۱۵ درصد بهتر از مک لارن هست
سورنا
۱ مهر ۱۳۹۹عکسارو …
رامین
۱ مهر ۱۳۹۹به نظرم راننده فراری بهتر بود. یه موضوعی دیگم که به چشم میومد تعویض دنده های فراری به مراتب روان تر و سریع تر بود یا شایدم اونم بخاطر راننده ضعیف تره مک لارن بود. ببینیم بالاخره کی فراری با 911 درگ می زاره
مهدی
۱ مهر ۱۳۹۹از اعداد و ارقام فاکتور بگیریم فکر میکنم اگر یه مقایسه جامع بین این دوتا انجام بشه فراری در کل خودروی بهتری باشه
احمدرضا
۱ مهر ۱۳۹۹با احترام به طرفدارای فراری
اما مک لارن مشخصا سریعتره حتی با اینکه لانچش به خوبی فراری نبود اما به راحتی فاصلش با فراری رو کم میکرد
ویدئوی دومم فکر کنم جلوتر تموم کرد اما کم کردن فاصلش با فراری کاملا محسوس بود
من جفتشون دوس دارم اما مک لارن برام یه دنیای دیگس
Saeed
۱ مهر ۱۳۹۹درگ sf90 با اسپیدتیل خیلی دیدنیه
این دو ماشین از لحاظ فنی نزدیکترین هستن
درسته که یکی سوپر اسپرت و یکی هایپر اسپرته
ولی من کسی نیستم که به مجله ها و کانال ها دستور بدم کی رو در برابر کی بندازن
به احتمال خیلی زیاد یه مجله یا کانال درگی پیدا میشه که اسپیدتیل رو به مصاف sf90 ببره
نظرم درمورد این درگ اینه که یه جاهاییش میلنگه
مکلارن در همون اول ویدیو ۱۰.۱ زد بعد دربرابر فراری که درگ داد یهو بشه ۱۰.۳ یا ۱۰.۴؟!؟!
حسین دهمرد
۱ مهر ۱۳۹۹لامبو رو ببین چجوری با غرور اون بغل وایساده هیچکدومشونو به خیال خودشم نمیاره.
ارشیاSVJ
۱ مهر ۱۳۹۹دقت کردین تازگی ها تایم مکلارن از ۱۰.۱ رفته رو ۱۰.۴؟؟
joojoo
۲ مهر ۱۳۹۹قطعات تیون عمرشون تموم شده با قطعات استوک عوض شدن حتما…
Mc20
۱ مهر ۱۳۹۹خیلی متظر چلنجر موپار هستم ببینم که انقدر ادعا دارن واقعا چطور همرو درو میکنه
SRT
۱ مهر ۱۳۹۹کاری به معیارای دیگه ندارم ولی تو درگ،قطعا ۷۲۰ بهتر از فراریه.
Hamed
۲ مهر ۱۳۹۹تا نزدیکای 150 مایل فراری جلوتره با راننده دیگه ای هم درگ بزارن همین نتیجه باز میتونه تکرار بشه از 150 به بعد مک لارن شتاب ثانویه بهتری داره و قطعا درگ 1/2 یا 1 مایل باشه مک لارن هم F8 هم 911 رو میگیره شاید تا 1ثانیه هم اختلاف بندازه
درمورد 720 بیشترین ماشینی که تو دنیا بهش شک دارم اعدادی که روی کاغذ در مورد اسب بخارش اعلام کردن کمتر از قدرت واقعیشه همین 720s هست به نظرم مک لارن این بازی رو داره انجام میده چون حتی بعضی جاها میبینم این ماشین گاهی نزدیک به P1 هیبریدی تایم میزنه! یه دورانی یادمه این ظن به 918 اسپایدر هم وجود داشت
امیر
۲ مهر ۱۳۹۹نتوان وصف تو گفتن که تو در فهم نگنجی
نتوان شبه تو گفتن که تو در وهم نیایی
.
.
.
فراری! ???