در قسمتی دیگر از سری رقابتهای خودرویی پدال به سراغ یکی از جذابترین کلاسهای خودرویی یعنی بخش سوپراسپرتها رفتهایم. در این کلاس خودروهای قدرتمند، پرسرعت و البته گرانقیمتی حضور دارند که عمدتاً پوستر آنها روی دیوار اتاق علاقهمندان به خودرو دیده میشود. در این کلاس جذاب و پرحرارت، خودروهای زیر حضور دارند:
شورلت کوروت
دوج وایپر
فورد GT
فراری ۴۸۸
فراری ۸۱۲
فراری کالیفرنیا T
لامبورگینی اوراکان
لامبورگینی اونتادور
مکلارن 570S
مکلارن 720S
بامو i8
آئودی R8
مرسدس-آامگ GT
پورشه ۹۱۱
نیسان GT-R
هوندا NSX
آستونمارتین ونتیج
جگوار F تایپ
در اولین دوئل از گروه سوپراسپرتها، ارزانترین محصول مکلارن به مصاف ارزانترین محصول فراری رفته یعنی 570S در برابر کالیفرنیا T قرار گرفته است (لازم به ذکر است با توجه به اینکه در مورد قرارگیری جگوار F تایپ در کلاس کوپههای متوسط اعتراضاتی از سوی شما مخاطبین عزیز مطرح شد، تصمیم بر آن شد که به این خودرو یک شانس مجدد داده و آنرا بار دیگر در رقابتها، اما این بار در گروه سوپراسپرتها شرکت دهیم).
فراری کالیفرنیا T
کالیفرنیا یک سوپراسپرت و یا یک گرند تورر ۲+۲ با سقف بازشونده است که برای اولین بار در نمایشگاه پاریس ۲۰۰۸ رونمایی شد. ترکیب این ماشین بهصورت موتور جلو-محور عقب است اما برخی آنرا خودرویی موتور جلو-وسط میدانند چراکه پیشرانهٔ آن در پشت اکسل جلو قرار گرفته است (بین راننده و اکسل جلو). کالیفرنیا در ابتدا از یک موتور ۴.۳ لیتری V8 تنفس طبیعی استفاده میکرد اما نسل دوم آن که با نام کالیفرنیا T در تاریخ ۱۲ فوریهٔ ۲۰۱۴ معرفی و در نمایشگاه ژنو همان سال به نمایش عمومی درآمد، به یک پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو مجهز شد. این خودرو نخستین محصول فراری بود که پس از مدل F40 در دههٔ ۸۰ میلادی، برای اولین بار در آن از پیشرانهٔ توربو استفاده شد؛ بنابراین کالیفرنیا T آغازگر دوران جدید استفاده از توربوشارژ در محصولات فراری محسوب میشود. پیشرانهٔ توئین توربو این سوپراسپرت ایتالیایی ۵۶۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد که این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود. کالیفرنیا T تنها بهصورت کانورتیبل تولید میشود و نسخهٔ سقف ثابت ندارد. همچنین این خودرو ارزانترین محصول کنونی فراری به شمار میرود.
مکلارن 570S
570S برای اولین بار در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۵ بهعنوان ارزانترین محصول مکلارن رونمایی گردید. این خودرو یک سوپراسپرت موتور وسط-محور عقب است. چندی بعد در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۵ نیز مکلارن مدل ارزانتری از این سوپراسپرت را با نام 540C نیز معرفی نمود که قدرت کمتری هم برابر با ۵۴۰ اسب بخار دارد. در این مدل کیفیت سواری و رانندگی شهری خودرو بهبود یافته است. البته به دلیل تمرکز مکلارن بر روی مدل قویتر 570S در بازار ایالاتمتحده، مدل 540C در این بازار عرضه نمیشود. سپس در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ نیز نمونهٔ دیگری از این سوپراسپرت با نام 570GT رونمایی شد که از تمرکز بر سرعت و قابلیتهای مسابقهای و مخصوص پیست آن کاسته شده و بر قابلیتهای استفادهٔ روزانهٔ آن در جادههای عمومی افزوده شده است. ما برای این دوئل همان نسخهٔ اولیهٔ 570S را در نظر گرفتهایم که از یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V8 توئین توربو استفاده میکند. این موتور ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد که آنرا از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب میرساند. 570S برخلاف کالیفرنیا T تنها بهصورت کوپهٔ سقف ثابت تولید میشود و یک سوپراسپرت دونفره است.
مشخصات فنی
مکلارن 570S | فراری کالیفرنیا T | |
پیشرانه | ۳.۸ لیتری V8 | ۳.۹ لیتری V8 |
قدرت | ۵۷۰ اسب بخار | ۵۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۰۰ نیوتن متر | ۷۵۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
حداکثر سرعت | ۳۳۰ کیلومتر | ۳۱۵ کیلومتر |
شتاب صفرتاصد | ۲.۹ ثانیه | ۳.۳ ثانیه |
مصرف سوخت | ۱۲ لیتر (ترکیبی) | ۱۲ لیتر (ترکیبی) |
طول | ۴.۵۳ متر | ۴.۵۷ متر |
وزن | ۱۴۴۶ کیلوگرم | ۱۸۱۴ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۱۹۰ هزار دلار | ۲۱۰ هزار دلار |
با توجه به جمیع جهات، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9740991]
رامین
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶با این که مک لارن توی بیشتر موارد سرتر از فراری بود!!!
ولی باز من فراری رو انتخاب میکنم .چون یه شخصیت و ابهت دیگه ای داره و البته به نظرم از نظر طراحی چه بیرون چه داخل سرتر هم هست
پس رای من فراری کالیفورنیا
Ferrari zonda TDF
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶فرراری چرم و سیستم های راحتی و ایمنی بیشتر و دوام و پرستیژ و طراحی بهتر که سر جمع 400کیلو و 300هزار دلار پا مشتری درمیاد.
از نظر فنی بخوایم مقایسه کنیم چون فرراری روی راحتی و ایمنی و اینجور مسایل کار بیشتری کرده و فداشون نکرده از نظر سبکی و جذابیت سواری ضعیف تره ولی،ولی با گشتاور بیشتر اون لذت سواری رو به ارمغان میاره.(این ماشینا برای پیست نیستن،برای استفاده روزمره و مسافرت و خیابونن)
با احترام به مکی من که انتخابم فرراریه❤❤
Ali
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶وای چقدر سخته انتخاب بین این دوتا
هردو سوپراسپرت دوست داشتنی. مکلارن تو مشخصات فنی سرتر از فراریه ولی ناموسا فراری خیلی جذابه
من ترجیح میدم رای ندم واقعا نمیدونم کدومو انتخاب کنم
مسعود
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ایولا ، خود این خودروسازها دارن برای پیشرفت روز به روز همکاریشونو بیشتر میکنن، اونوقت ما برا اونا تو سرو کله هم میزنیم.
الان علم و تکنولوژی به حدی رسیده که دیگه هیچ شرکتی نمیتونه به تنهایی تمام نیازاشو برآورده کنه.
Veneno
۶ خرداد ۱۳۹۶لذت رانندگی با مکلارن در بیرون شهر بهتر از فراری اشت چون فراری نسبت به مکلارن از سیستم تعلیق ضعیفی برخوردار است و در کل سیستم تعلیق فراری نسبت به ماشین های هم سطح خود ضعیف تر است
peykan javanan
۱۱ خرداد ۱۳۹۶من به سلیقه طرفداران فراری احترام قاءلم ولی به سلیقه من مکلارن خخخخخییییللللیییی شیکه !طراحیش بی نظیره و برای مسابقه منابتره و فراری برای گشت و حال ولی اینا واسه مسابقه ساخته شدن ترجیحا مکلارن
افشین
۲۴ خرداد ۱۳۹۶باید قبل از اونتادور. لامبورگینی اوراکان رو توی دوئل شرکت بدادید
Ali keyhani
۱۵ شهریور ۱۳۹۶مک لارن قوی تر و سریع تره،ولی اگه بخوام یکیشو واسه خودم داشته باشم،بدون شک فراری،پس به فراری رای میدم.
Farzad
۲۴ آذر ۱۳۹۸کلا هر ماشینی بیاد دوئل کنه با فراری
انتخابم فراریه .♥️