اکثر فراخوانهایی که اعلام میشود طبیعتاً به خودروهای تولید انبوه اختصاص دارد اما خب این بار خودرویی خاصتر و تولید محدودتر همچون فراری ۴۸۸ به دردسر افتاده است.
بنا به اطلاعیهای که توسط موسسه ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی آمریکا منتشر شده، فراری مشکلی را در نرمافزار برخی از مدلهای ۴۸۸ پیدا کرده است. به عنوان نتیجه، احتمال اینکه راننده در صورت فرسوده شدن دیسکهای ترمز به خوبی آگاهی پیدا نکند وجود دارد.
این عیب احتمالی از نظر رگولاتورهای آمریکایی ریسک بزرگی را در پی داشته و میتواند به از دست رفتن کنترل محصول پرفورمنس ایتالیایی منجر شود؛ بنابراین فراری در حال فراخوان تنها ۴۰ دستگاه از تمامی مدلهای سال ۲۰۱۶ این خودرو است تا نرمافزارشان را بهروزرسانی کند. ۳۹ دستگاه از این مدلها از نوع GTB کوپه بوده و بین سوم ژوئن تا ۲۵ نوامبر سال ۲۰۱۵ ساخته شدهاند. همچنین یک دستگاه نسخه اسپایدر نیز در این فراخوان حضور دارد. دقت کنید: تنها یک عدد!
این حجم از فراخوان برای خودروسازی که هر ماه چند صد دستگاه خودروی صفر در آمریکا میفروشد چندان بزرگ نیست. فراری سال پیش فروش ۲۵۱۸ دستگاهی در آمریکا داشت. مدل ۴۸۸ معمولاً یکی از پرفروشترین محصولات این خودروساز بوده اما خب فراخوان ۴۰ دستگاهی آن حدود یکسوم حجم فروش ماهانه این خودرو را تشکیل میدهد.
فراری ۴۸۸ GTB در سال ۲۰۱۵ به عنوان جایگزین توربو و ارتقا یافته مدل ۴۵۸ ایتالیا معرفی شد. این خودرو دارای پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربو و همچنین شاسی آلومینیومی میباشد. پیشرانه مورد بحث قدرت ۶۶۱ اسب بخاری و گشتاور ۷۶۰ نیوتون متری داشته و یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه این نیرو را به چرخهای عقب انتقال میدهد. نسخه اسپایدر ۴۸۸ نیز اواخر همان سال با همان پیشرانه و سقف سخت تاشونده عرضه شد.
اوایل این ماه اسب رقصان ایتالیایی ۴۸۸ پیستا را معرفی کرد. این نسخه وحشیتر بر پایه GTB ساخته شده اما پیشرانه آن قدرت ۷۱۰ اسبی و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متری داشته و وزن کمتر هم باعث میشود پرفورمنس برجستهتری را شاهد باشیم.
NAVID۰۰۹۸
۷ فروردین ۱۳۹۷دَ آخه چرا زودتر نگفتین
امروز اتوبان نیایش با ۳۳۰km/ s زدم رو ترمز نگرفت با سرعت رفتم تا گارد کوشه اتوبان
۴۸۸ دو تا از بچه هم محلیا هم همین اتفاق براشون افتاد.
پدال جان یه جور تیتر زدی که اگه یکی ندونه میگه اینجا دوبیِ ، تو خیابوناشم روزی ۱۰۰ تا سوپر اسپورت کنارمون مثل پراید رد میشه
بهراد
۷ فروردین ۱۳۹۷آره ماهم پشت سر شما میومدیم که یهو زدی رو ترمز ولی نگرفت کوبیدی به گارد ، ترمز ما هم بریده بود یکم جلوتر از شما کنترل ماشین از دستمون در رفت کوبیدیم به گارد یه چن تا هم ملق زدیم ??ولی خدارو شکر سالمیم ، شما طوریتون نشد؟
بهزاد
۷ فروردین ۱۳۹۷مال من که مشکلی نداره
peyman
۷ فروردین ۱۳۹۷من یه دونه ۴۸۸ داشتم قبل از اینکه ترمزش نگیره فردختم رفتم پراید گرفتم
سورنا
۷ فروردین ۱۳۹۷پاهات به پتو گیر نکرد ؟
چون من سوار شدنی یهو میخوام ترمز کنم پام گیر میکنه به پتو از خواب پا میشم :دی
پ ن : من حاظرم سواز این ماشین بشم ( اگه لامبو باشه بهتر ) و ترمزش نگیره و با هم بریم به “بهشت” :)
Rezalp
۷ فروردین ۱۳۹۷حالا به حرف من رسیدین
چقدر بهتون گفتم 488 نخرین
خوب شد من هوراکان خریدم ???
Sajjad
۷ فروردین ۱۳۹۷داش من پراید خریدم
از لامبو بهتره
ایلیا
۷ فروردین ۱۳۹۷من دست این موسسه ی ملی ایمنی ترافیک بزرگ راه های آمریکا رو میبوسم.
ایننقدر که این موسسه به پیشرفت صنعت خودروسازی و بالا رفتن امنیت مردم در جاده ها کمک کرده خود خودروسازها نکردن.
Ferrari
۷ فروردین ۱۳۹۷فراری قبل اینکه موسسه ایمنی ترافیک بزرگ راه های امریکا ایرادی رو پیدا کنه اون مشکل رو پیدا کرده اون موسسه فقط گزارش داده همچین اتفاقی افتاده
مبین پورمند
۷ فروردین ۱۳۹۷همین الان میخواستم بخرم مال یکی از بچه هارو،،اونم میفروخت بره ۲۰۶ بخره ، خوب شد من نخریدمش