با ۶۶۰ اسب بخار قدرت و وزش بادی زیبا در موها، فراری ۴۸۸ اسپایدر برای اکثر ما خودرویی عالی و هیجانانگیز محسوب میشود و حتی قدرت آن نیز در اکثر موارد بیشازحد نیاز است.
اما همیشه جا برای پیشرفت وجود دارد و برای افرادی که خواهان قدرت بیشتری هستند شرکتهایی مثل نوویتک روسو خدمات میدهند.
این تیونر آلمانی سلسلهای از تغییرات را روی این اسب ایتالیایی انجام داده و بخش اصلی این تغییرات همانطور که حدس میزنید زیر کاپوت خودرو رخ داده است.
بدون تغییر دادن هیچ قطعهی مکانیکی داخلی، نوویتک روسو ECU را برنامهریزی دوباره کرده و سیستم اگزوز جدیدی را بکار برده که در نتیجه قدرت پیشرانهی ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربوی این خودرو به ۷۷۲ اسب بخار و گشتاور آن نیز به ۸۹۲ نیوتون متر رسیده است. این میزان قدرت برای رساندن اسب رام نشدنی فراری در مدت ۲.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت کفایت میکند. حداکثر سرعت خودرو نیز بیش از ۳۴۱ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.
به منظور هماهنگی خودرو با چنین سرعت و قدرتی، نوویتک روسو کیت آئرودینامیک کاملی را پیشنهاد میدهد که در تونل باد تست شده و شامل اسپلیتر جلو، دیفیوزر و اسپویلر عقبی است. همچنین جزئیات فیبر کربنی متعددی نیز به چشم میخورند. رینگهای ۲۱ اینچی فورج کاری شده نیز به همراه سیستم تعلیق هیدرولیکی تکمیل کنندهی کار هستند. نتیجهی این کارها همانطور که در تصاویر میبینید یک دگرگونی رادیکال زیبا است.
uss zumwalt DDG-1000
۴ شهریور ۱۳۹۵هم طراحی هم قدرت و پیشرانه بی نظیری داره
خیییییییییییییییییلی عالییییییییییییییییییه
moein
۴ شهریور ۱۳۹۵عالیه
هیچ تیونری مثل نوویتک نمیتونه ماشینهای ایتالیایی رو خوب تیون کنه
خصوصا فراری
Elemento
۴ شهریور ۱۳۹۵فقط هوراکان نه 488
فقط لامبورگینی نه فراری
فقط گاو وحشی سنت آگاتا نه اسب مارانلو
فقط غرش وحشیانه ی تنفس طبیعی نه قل قل توربو.
من به شخصه هر وقت صدای قل قل توربو میشنوم حس میکنم کتری رو گازه و جوش اومده.
حیف 458 نبود؟
Ali
۴ شهریور ۱۳۹۵حالا هم که استفاده شد از توربو بهترین اینجین سال شد…
درضمن صدای خیلی شاخی هم داره
Elemento
۴ شهریور ۱۳۹۵فکر کردین خودم نمیدونم؟
فراری همیشه بهترین موتور ها رو تولید میکرده. چیز تازه ای نیست. آفرین به فراری.
بهترین موتور سال شدنش چه به درد من و شما میخوره؟
مگه چقدر میخوای با فراری راه بری؟
برای من این مهمه که خودم ازش خوشم بیاد یا نه. اینکه آخر هفته بتونم خستگی یک هفته کار رو با شنیدن غرش موتورش از تنم بیرون کنم.
اگه همه میگفتن 458 به درد نمیخوره من عاشقش بودم. این برای من از همه چیز مهم تره. بذار بدترین موتور سال انتخاب میشد.
uss zumwalt DDG-1000
۴ شهریور ۱۳۹۵فراری در عملکردها خیلی موفق بوده و هست
ALIREZA034
۵ شهریور ۱۳۹۵دوست عزیز میشه لینک مقاله ای که این موتورو بهترین معرفی کرده ذکر کنید.
Elemento
۴ شهریور ۱۳۹۵صدای موتور 488 زیباست شکی نیست. ولی 458 خیلی فریاد قشنگی داشت.
بهنام
۴ شهریور ۱۳۹۵موافقم
صدای 458 یه چیز دیگه س
صداش عالیه با دورموتور بالاش !
488 هم اولین چیزی که ذهن همه رو درگیر خودش کرد صدای توربو بود که کسی نمیدونست در چه حده و چه جوریه
اما وقتی 488 اومد دیدن که هنوزم همون صدا رو داره و حس یه ماشین تنفس طبیعی رو داره با راندمان بالا تر
ولی خدایش صدا 458 بهتره
uss zumwalt DDG-1000
۴ شهریور ۱۳۹۵وحشی لامصب
Saied
۴ شهریور ۱۳۹۵اقا شاهین تشکر که این همه وقت میزاری
شاهین
۴ شهریور ۱۳۹۵خواهش میکنم دوست عزیز
وظیفه من هست.
همه ی دوستان زحمت میکشن و من فقط بخش خیلی کوچیکی از این مجموعه هستم.
علی"m.f"
۴ شهریور ۱۳۹۵کلا با تیون حال نمیکنم ولی فقط و فقط یدونس که اب از لب و لوچه ادم میریزه یدونه فقط فراری f12 همین نوویتک هس اصلا با روح و روان ادم بازی میکنه صداش رو دانلود کنید گوش رو قلقلک میده??
سید مهران میرابوالقاسمی
۵ شهریور ۱۳۹۵عجب رنگی داره واقعا همه ی ما از قدیم فراری را به عنوان سرعت می شناختیم.
mojtabaaston
۳ مهر ۱۳۹۵همه چیزش عالیه.فقط ای کاش رنگش قرمز یا سیاه بود ..