فراری

فراری انزو رکورد حراجی آنلاین خودروها را شکست!

برای خودرویی که از نزدیک ندیده‌اید حاضرید چقدر بپردازید؟ قطعاً پاسخ‌های متفاوتی را خواهید شنید اما یک کلکسیونر شجاع مبلغ ۲,۶۴۰,۰۰۰ دلار را صرف خرید یک دستگاه فراری انزو ۲۰۰۳ در یک حراجی آنلاین کرده است.

این سوپرکار زیبای ایتالیایی که یکی از ۴۰۰ دستگاه تولیدی بوده در فضای مجازی به فروش رسیده زیرا شیوع ویروس کرونا باعث شده خبری از حراجی فیزیکی نباشد. این حراجی را RMSothebys به عنوان بخشی از مراسم پیش به سوی تابستان خود برگزار کرده است.

تخمین رسمی مبلغ فروش این خودرو بین ۲.۶ تا ۲.۹ میلیون دلار بوده اما موضوع مهم در این وسط چیست؟ البته که بحث ما قیمت خودرو نیست بلکه رکوردی است که انزو توانسته ثبت کند و آن‌هم گران‌ترین خودروی فروخته شده در یک حراجی آنلاین می‌باشد. رکورد قبلی در دست یکی دیگر از محصولات فراری یعنی ۲۸۸ GTO 1985 بوده که چند روز پیش با مبلغ ۲,۳۱۰,۰۰۰ دلار به فروش رفته بود.

این انزو تنها ۲۰۱۲ کیلومتر کار کرده و درست همان وضعیتی را دارد که ۱۷ سال پیش موقع ترک کارخانه داشته است. علیرغم اینکه زمان زیادی از تولید این خودرو گذشته اما شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت حدود ۳ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعتی خبر از سوپرکاری فوق‌العاده می‌دهند.

نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری تنفس طبیعی انزو در میانه خودرو جا خوش کرده و قدرت ۶۵۱ اسب بخاری و گشتاور ۶۵۷ نیوتون متری را تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی اتوماتیک شده به چرخ های عقب فرستاده می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    سلطان بی چون و چرا…

    1. Regrafan

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (228 ديدگاه)

      ببخشید یه سوال الان لافراری چقدر خرید و فروش میشه؟

      1. مهراد

        ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (863 ديدگاه)

        سوال خوبی پرسیدی

        نمیدونم چرا بهت منفی دادن !!

        لافراری قیمتش افسار بریده و در برخی نمونه ها تا ۹ میلیون دلار شیرین فروش میره

        1. رامین

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (918 ديدگاه)

          داداش تو نمایندگی فراری کار می کنی؟؟؟ یه جور تحلیل کردی پشمام ریخت.

        2. Muty

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (1858 ديدگاه)

          نمی دونی چرا بهش دیسلایک دادن ؟!!!
          چون زیر کامنت اول بیخودی رپلای کرده
          می تونست اون پایین زیر آخرین کامنت سوالش را بپرسه خیلی باوقار

      2. Farzad

        ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        قیمت به خیلی چیزا بستگی داره . یه لافراری آپرتا در حدود سه سال پیش با قیمت ۷ میلیون و ۳۵۰ هزار دلار فروخته شد
        وقتی تو یه فراری میخری مطمئنی که هیچوقت ضرر نمیکنی .

    2. بهزاد

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (46 ديدگاه)

      گودزیلاس
      بهترین ماشین nfs ریوال بود گرند رو با این ماشین بردم یادش بخیر با لامبورگینی ونوو 100 بار باختم با انزو تک ضرب بردم

      1. Saeed

        ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (757 ديدگاه)

        والا؟راست میگی؟
        من با کونیگ زگ One:1 هزاربار مسابقه Grand Tour رو بردم تازه رکورد هم زدم 3:14:70
        شما با انزو چند زدی؟:)))))

        1. بهزاد

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (46 ديدگاه)

          یادم نمیاد یه بارم با پاگانی همشونو له کردم نمیدونم چرا دمیج لامبو خیلی کم بود یه میزدی به گارد ریل منفجر میشد با انزو میرفتم از پشت چپشون میکردم ?????

        2. بهزاد

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (46 ديدگاه)

          عکس روی جلد بازی انزو بود.یادش بخیر

        3. MASIHA

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (947 ديدگاه)

          بازی خیلی جالبی بود…
          من بیشتر از موست وانتد 2 دوسش داشتم. فضاش دلباز تر بود و پلیس هم میشدی.
          تو اون بازی جووونم فقط توربو و esp و emp
          عجب چیزایی بودن…
          من گرند تور رو با وننو رفتم.
          پلیس ها هم ویرون…
          یه زمان ترینر نصب کرده بودم
          با وننو 780 تا میرفتم???
          چه بازی بود…………..

    3. Farzad

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)
  2. Moein

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (913 ديدگاه)

    غیر از این باشه باید تعجب کرد
    هنوزم هم از خیلی های دیگه بهتره??

    1. مزدا

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2099 ديدگاه)

      خدایش خیلی فراتر از ۲۰۰۳ طراحی شده.انکار نه انکار ک طراحیش مال ۱۷ سال پیش هست.

  3. Hadi

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2197 ديدگاه)

    این و LFA هیچ وقت قدیمی نمیشن…

  4. امیر

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (113 ديدگاه)

    فراری = لذت رانندگی

  5. محمد

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (803 ديدگاه)

    چه ارزشی پیدا میکنه در آینده?

  6. ایمان جباری

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (4063 ديدگاه)

    بلاخره ارزش کلکسیونی پیدا کرد دوست عزیز ؟؟؟؟
    خوشم میاد فراریِ بزرگ سریع جواب منتقدانش رو میده
    هیچ وقت فراری افسانه ای رو با برندهای تازه به دوران رسیده مقایسه نکن
    ❤❤ فراری همیشه در اوج ❤❤

    1. Hamidreza

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      مک لارن اف وان 20 میلیون دلار

      1. ایمان جباری

        ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (4063 ديدگاه)

        جناب حمید رضا یک چیزایی هست که مثل روز روشنه
        مثل ارزش کلکسیونی بسیار بالای محصولات فراری
        آخه چرا میخوای این مسئله رو انکار کنی ؟؟؟؟
        در بین ۱۰ ماشین گران تاریخ ۷ تاشون فراری هستن
        و مدل ۲۵۰ GTO با ۴۸ میلیون دلار گران ترین ماشین دنیاست
        بعد شما میگی مکلارن F۱ ؟؟؟؟ قیمت پادشاه محصولات مکلارن در مقابل محصولات کلکسیونی فراری مثل یک شوخی هست

        1. Farzad

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          ایمان جان رکوردش فکر میکنم یک ۲۵۰ gto نقره ای رنگ بود که دو سال پیش ۸۰ میلیون دلار فروخته شد ، الان دیگه فکر کنم صاحبش بتونه ۱۰۰ میلیون دلار بفروشش .
          ارادت

        2. ایمان جباری

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (4063 ديدگاه)

          آقا فرزاد منابع زیادی قیمت ۲۵۰ GTO رو ۵۲ میلیون دلار ذکر کرده بودن ولی بنده ویکی پدیای EN رو منبع اصلی خودم قرار دادم
          در خرید و فروش بالاتر از ۵۲ میلیون دلار این جواهر کمیاب فراری هیچ شکی نیست

        3. suan chwan

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (344 ديدگاه)

          دوست عزیز
          مسئاله که قیمت بالای ماشینا نیست که
          مثلا الان یه اونتادور svj 517000 دلاره که البته گرونه ولی عملکرد خوبی داره که ماشین اول خیلی از لامبو فنا شده
          اما حقیقتش اینه که عملکردی که سوپر اسپرتا و هایپر کارا دارن از یه سدان فول سایز پایین تره
          من رفتم تو سایتای خریدو فروش ماشین دیدم که سوپر اسپرتاش چه کارکرد پایینی دارن مثلا مکلارن 720 اس گذاشته بود با 600 مایل کارکرد

          این ماشینای سوپر اسپرت بیشتر جنبه ی کلکسیونی دارن تا اینکه بتونن مصارف روزانه ادمو برطرف کنن چون اصلا برای این کار ساخته نشدن

          بیشتر واسه اینن که هروقت دلت میگیره بری یه نگا بهش بندازی یا باهاش چهار نفرو دور خودت جمع کنی یا باهاش پز پولتو بدی
          یا عکساشو بزاری اینستا

          من یه الفا جولیا رو به اینا ترجیح میدم
          حتی قیمت جی تی ای ام اندازه یه اس کلاسه فول اپشن تولید انبوهه
          اما هم مصارف روزانه رو برطرف میکنه هم خاصه

    2. Range Rover

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (198 ديدگاه)

      داستان اینه که فراری رو برای سود کردن در آینده میخرن وگرنه در مقابل خیلی از این تازه به دوران رسیده ها از نظر کیفیت و قدرت حرفی واسه گفتن نداره.
      طرف هم نه ماشین بازه نه چیزی از ماشین سرش میشه صرفا میخواد برای سود کردن این برند رو بخره و در آینده ردش کنه بره

      1. Moein

        ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (913 ديدگاه)

        رد کنه بره!!!??? کلی خندیدم
        یاد اون بنده خدا افتادم می‌گفت هر کی نمیتونه تو این کشور زندگی کنه؛جمع کنه بره؛افتادم??

      2. MASIHA

        ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (947 ديدگاه)

        خدایا
        چه طرز تفکراتی!!
        کیفیت؟؟؟
        قدرت؟؟؟؟؟؟؟
        حرفی برای گفتن نداره؟؟؟؟!!!!!
        شما که سرتون میشه بگو چی میخری که بعدا ردش نکنی؟؟؟
        ای خدا….

      3. NAVID۰۰۹۸

        ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (10474 ديدگاه)

        Range Rover عزیز
        اینی که نوشتی را یکبار دیگه خودت تو تنهایی بخون ببین درست نوشتی !!! .
        حرفاتون مثل دلال‌های نمایشگاهی تو کوچه خیابون بدون دلیل میمونه .

        اسم فراری یه نماد ثبت شده در ذهن میلیاردها انسانه ، بعد فکر کردی ایرانه همه جا که مثلاً فراری را بخرند تا در آینده گرونتر ردش کنند .

        شرکت فراری به هرکسی حتی اگر بسیار ثروتمند هم باشه ، این سری از ماشیناشو نمیفروشه تا زمانی که از طرفش مطمئن نباشه و اینکه خریدار قدیمی و متعهد برای فراری در اُلویته .
        (( مثل سایپا نیست که بخواد قرعه کشی کنه ، بلکه در جمع خریداران ، بهترین خریداران که لیاقت فراری را دارند انتخاب میکنه ، مثل قضیه فروش فورد gt و سپس بعد از گذشت دو تا چهار سال تحویلشون میده و اگر دیدن طرف داره با خودرو دلالی میکنه ، دیگه بهشون خودروهای تاپشون را نمیفروشند تا وِجههِ و اعتبار برند خراب نشه )) .

        در ضمن ، کسی که فراری میخره ، اینقدر ثروتمنده که اصلاً تو این بادیها نیست که بخواد خودرو را نگه داره و اصلاً این پول‌ها و رقم‌ها براشون عددی نیست .

        رفیق ، لطفاً اول فکر کن ، بعد کامنت بگذار !

  7. NAVID۰۰۹۸

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (10474 ديدگاه)

    عملاً صفر کیلومتره و ارزشش بیش از اینهاست .

    1. Hamidreza

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      شاید انلاین بود اینقدر رفت
      ولی باید 4 میلیون میرفت شایدم همینقدره!

  8. Farzad

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    اوووف ، پدر گرامی لافراری هستن ایشون ? تعظیم …
    بله همونطور که میدونید این رکورد ها همیشه در دستان اسب سرکش هستن ، به عنوان مثال ، فراری ۲۵۰ gto که سه چهار سال پیش به مبلغ ۵۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار فروخته شد .
    خوشا به سعادت خریدار انزو ، چه معامله دوسر بردی کرد .

  9. مرتضی مقدم

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (178 ديدگاه)

    علی القاعده خریدارش ضرر کرده که.همون قیمت خریده بعد چند سال همون قیمت فروخته.تورم و افت ارزش دلار رو در نظر بگیریم تقریبا نصف ضرر کرده.برا دوستانی که الان میان افاضه فیض کنن که ارزش دلار مث ریال نیست و ثابته عرض کنم که اونس طلا سال 2016 حدود 900 دلار بود الان 1700 دلار رو رد کرده.حساب کنید اون موقع معادل چند کیلو طلا پول داده الان معادل چند کیلو طلا پول گرفته.بنابراین فراری رو احتکار نکنید جواب نمیده.

    1. مرتضی مقدم

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (178 ديدگاه)

      یکی از دوستانی که منفی داده دلیلشو توضیح بده لطفا.از لحاظ معنوی داستان نه.از لحاظ اقتصادی

    2. Farzad

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      باورم نمیشه این کامنتو !!!! میدونستی تورم چهارتا از صفرهای ریال رو به باد داده ؟ آیا این یه رکورد بین تمام واحد های پول نیست ؟
      ۳۹۹ دستگاه فراری انزو پیش از آغاز تولید در سال ۲۰۰۳ به قیمت ۶۵۹٬۳۳۰ دلار پیش‌فروش شدن ، الان بعد از ۱۷ سال یه دونش ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار دلار فروخته شده …
      همچین چیزی در ماشین دیگه ای یا برند دیگه ای سراغ داری ؟

      1. Hamidreza

        ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (2464 ديدگاه)

        بله مک لارن اف وان
        همچنین لافراری

    3. NAVID۰۰۹۸

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (10474 ديدگاه)

      مرتضی مقدم
      اومدم برات توضیح بدم ، دیدم گیج کننده و طولانی شده .

      در یک جواب به شما بگم که قیمه‌ها رو نریزید تو ماستا .

      در خودرو ، قیمت نفت اثرگذاریش بسسسسسیار بیش از هر کالائیه .
      بالا رفتن طلا در جهان مثل ایران نیست که روی تک تک کالاها اثر بگذاره و اصلاً ربطی به هیچ کالایی نداره مگر حیطه کاری خودش یا بورس .

      تو ایران حتی قیمت پراید هم اثر گذاره برای آبی که میخوریم و پُفَکی که میخریم ? .

  10. meysam

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3627 ديدگاه)

    واقعا خیلی خوشگله
    خرید فراری یجورایی سرمایه گذاری محسوب میشه البته همراه با لذت ناب

    1. XLE

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (134 ديدگاه)

      حس داشتنش بزرگ ترین سرمایست

  11. Ali Keyhani

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (657 ديدگاه)

    چقدر دوست داشتم انزو رو هنوز هم دارم ولی وقتی از لافراری رونمایی شد همه توجهمو به خودش جلب کرد و تا امروز خودرویی معرفی نشده که بخواد واسم جای لافراری رو بگیره
    کار فراری واسه ساخت و معرفی جانشین لافراری بسیار دشواره.

    1. Farzad

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      علی عزیز این حرف من یادت باشه : روزی که جانشین لافراری معرفی بشه ، همین حسی رو که نسبت به انزو پیدا کردی به لافراری پیدا خواهی کرد … چون فراری فوق تخصص معجزه کردنه ! من اینو باور دارم .

      1. Ali Keyhani

        ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (657 ديدگاه)

        قطعا فراری کارشو به بهترین شکل انجام میده و بازم انتظاری که ازش داریم رو براورده میکنه

    2. بهنام

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (491 ديدگاه)

      جواهری طراحی شده توسط کن اوکایاما. خطوط طراحی انزو مثل نقش روی قالی کرمان میمونه هر چی سنش میره بالا زیباتر میشه.

  12. Archi KHAN

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2202 ديدگاه)

    والا ما از قدیم گفتیم :

    ” خودروسازی یعنی فراری و پورشه “

    1. ایمان جباری

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (4063 ديدگاه)

      شما گفتین ؛ ما هم گفتیم ولی کو گوش شنوا ؟؟
      شاید یک روزی به حرف ما برسن ؛ شاید ….

  13. حسین دهمرد

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2647 ديدگاه)

    حیف اونهمه مهندسی ناب که عملا تو قفس بوده. طرف چطور وسوسه نشده بره باهاش دور بزنه و خوش بگذرونه؟

  14. Hamed

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (221 ديدگاه)

    سالها ازش گذشته ولی انگار همین دیروز بود. عکسا رو دیدم نا خودآگاه یاد تست فراری انزو تو مجله دنده 5 با تیف نیدل افتادم چه هیجانی داشت اون زمان

  15. مک وال

    ۲۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (217 ديدگاه)

    قیمتش گرونه، اصلا ارزشش رو نداره!

    1. اوس پوری

      ۲۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (80 ديدگاه)

      من که درک نمیکنم چرا پول اینو ندی به یه svj و یه 812 و یه مکلارن و یه بنز وه و و یه هوراکان یا هر ماشین دیگه10 ماشین دیگه واقعا عقل تو کلتون نیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا