برای خودرویی که از نزدیک ندیدهاید حاضرید چقدر بپردازید؟ قطعاً پاسخهای متفاوتی را خواهید شنید اما یک کلکسیونر شجاع مبلغ ۲,۶۴۰,۰۰۰ دلار را صرف خرید یک دستگاه فراری انزو ۲۰۰۳ در یک حراجی آنلاین کرده است.
این سوپرکار زیبای ایتالیایی که یکی از ۴۰۰ دستگاه تولیدی بوده در فضای مجازی به فروش رسیده زیرا شیوع ویروس کرونا باعث شده خبری از حراجی فیزیکی نباشد. این حراجی را RMSothebys به عنوان بخشی از مراسم پیش به سوی تابستان خود برگزار کرده است.
تخمین رسمی مبلغ فروش این خودرو بین ۲.۶ تا ۲.۹ میلیون دلار بوده اما موضوع مهم در این وسط چیست؟ البته که بحث ما قیمت خودرو نیست بلکه رکوردی است که انزو توانسته ثبت کند و آنهم گرانترین خودروی فروخته شده در یک حراجی آنلاین میباشد. رکورد قبلی در دست یکی دیگر از محصولات فراری یعنی ۲۸۸ GTO 1985 بوده که چند روز پیش با مبلغ ۲,۳۱۰,۰۰۰ دلار به فروش رفته بود.
این انزو تنها ۲۰۱۲ کیلومتر کار کرده و درست همان وضعیتی را دارد که ۱۷ سال پیش موقع ترک کارخانه داشته است. علیرغم اینکه زمان زیادی از تولید این خودرو گذشته اما شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت حدود ۳ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعتی خبر از سوپرکاری فوقالعاده میدهند.
نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری تنفس طبیعی انزو در میانه خودرو جا خوش کرده و قدرت ۶۵۱ اسب بخاری و گشتاور ۶۵۷ نیوتون متری را تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی اتوماتیک شده به چرخ های عقب فرستاده میشود.
مهدی
۱۷ خرداد ۱۳۹۹سلطان بی چون و چرا…
Regrafan
۱۷ خرداد ۱۳۹۹ببخشید یه سوال الان لافراری چقدر خرید و فروش میشه؟
مهراد
۱۷ خرداد ۱۳۹۹سوال خوبی پرسیدی
نمیدونم چرا بهت منفی دادن !!
لافراری قیمتش افسار بریده و در برخی نمونه ها تا ۹ میلیون دلار شیرین فروش میره
رامین
۱۷ خرداد ۱۳۹۹داداش تو نمایندگی فراری کار می کنی؟؟؟ یه جور تحلیل کردی پشمام ریخت.
Muty
۱۷ خرداد ۱۳۹۹نمی دونی چرا بهش دیسلایک دادن ؟!!!
چون زیر کامنت اول بیخودی رپلای کرده
می تونست اون پایین زیر آخرین کامنت سوالش را بپرسه خیلی باوقار
Farzad
۱۷ خرداد ۱۳۹۹قیمت به خیلی چیزا بستگی داره . یه لافراری آپرتا در حدود سه سال پیش با قیمت ۷ میلیون و ۳۵۰ هزار دلار فروخته شد
وقتی تو یه فراری میخری مطمئنی که هیچوقت ضرر نمیکنی .
بهزاد
۱۷ خرداد ۱۳۹۹گودزیلاس
بهترین ماشین nfs ریوال بود گرند رو با این ماشین بردم یادش بخیر با لامبورگینی ونوو 100 بار باختم با انزو تک ضرب بردم
Saeed
۱۷ خرداد ۱۳۹۹والا؟راست میگی؟
من با کونیگ زگ One:1 هزاربار مسابقه Grand Tour رو بردم تازه رکورد هم زدم 3:14:70
شما با انزو چند زدی؟:)))))
بهزاد
۱۷ خرداد ۱۳۹۹یادم نمیاد یه بارم با پاگانی همشونو له کردم نمیدونم چرا دمیج لامبو خیلی کم بود یه میزدی به گارد ریل منفجر میشد با انزو میرفتم از پشت چپشون میکردم ?????
بهزاد
۱۷ خرداد ۱۳۹۹عکس روی جلد بازی انزو بود.یادش بخیر
MASIHA
۱۷ خرداد ۱۳۹۹بازی خیلی جالبی بود…
من بیشتر از موست وانتد 2 دوسش داشتم. فضاش دلباز تر بود و پلیس هم میشدی.
تو اون بازی جووونم فقط توربو و esp و emp
عجب چیزایی بودن…
من گرند تور رو با وننو رفتم.
پلیس ها هم ویرون…
یه زمان ترینر نصب کرده بودم
با وننو 780 تا میرفتم???
چه بازی بود…………..
Farzad
۱۷ خرداد ۱۳۹۹همچنین صدااااش ?
https://m.youtube.com/watch?v=JAtQSQJuWBQ#searching
Moein
۱۷ خرداد ۱۳۹۹غیر از این باشه باید تعجب کرد
هنوزم هم از خیلی های دیگه بهتره??
مزدا
۱۷ خرداد ۱۳۹۹خدایش خیلی فراتر از ۲۰۰۳ طراحی شده.انکار نه انکار ک طراحیش مال ۱۷ سال پیش هست.
Hadi
۱۷ خرداد ۱۳۹۹این و LFA هیچ وقت قدیمی نمیشن…
امیر
۱۷ خرداد ۱۳۹۹فراری = لذت رانندگی
محمد
۱۷ خرداد ۱۳۹۹چه ارزشی پیدا میکنه در آینده?
ایمان جباری
۱۷ خرداد ۱۳۹۹بلاخره ارزش کلکسیونی پیدا کرد دوست عزیز ؟؟؟؟
خوشم میاد فراریِ بزرگ سریع جواب منتقدانش رو میده
هیچ وقت فراری افسانه ای رو با برندهای تازه به دوران رسیده مقایسه نکن
❤❤ فراری همیشه در اوج ❤❤
Hamidreza
۱۷ خرداد ۱۳۹۹مک لارن اف وان 20 میلیون دلار
ایمان جباری
۱۷ خرداد ۱۳۹۹جناب حمید رضا یک چیزایی هست که مثل روز روشنه
مثل ارزش کلکسیونی بسیار بالای محصولات فراری
آخه چرا میخوای این مسئله رو انکار کنی ؟؟؟؟
در بین ۱۰ ماشین گران تاریخ ۷ تاشون فراری هستن
و مدل ۲۵۰ GTO با ۴۸ میلیون دلار گران ترین ماشین دنیاست
بعد شما میگی مکلارن F۱ ؟؟؟؟ قیمت پادشاه محصولات مکلارن در مقابل محصولات کلکسیونی فراری مثل یک شوخی هست
Farzad
۱۷ خرداد ۱۳۹۹ایمان جان رکوردش فکر میکنم یک ۲۵۰ gto نقره ای رنگ بود که دو سال پیش ۸۰ میلیون دلار فروخته شد ، الان دیگه فکر کنم صاحبش بتونه ۱۰۰ میلیون دلار بفروشش .
ارادت
ایمان جباری
۱۷ خرداد ۱۳۹۹آقا فرزاد منابع زیادی قیمت ۲۵۰ GTO رو ۵۲ میلیون دلار ذکر کرده بودن ولی بنده ویکی پدیای EN رو منبع اصلی خودم قرار دادم
در خرید و فروش بالاتر از ۵۲ میلیون دلار این جواهر کمیاب فراری هیچ شکی نیست
suan chwan
۱۷ خرداد ۱۳۹۹دوست عزیز
مسئاله که قیمت بالای ماشینا نیست که
مثلا الان یه اونتادور svj 517000 دلاره که البته گرونه ولی عملکرد خوبی داره که ماشین اول خیلی از لامبو فنا شده
اما حقیقتش اینه که عملکردی که سوپر اسپرتا و هایپر کارا دارن از یه سدان فول سایز پایین تره
من رفتم تو سایتای خریدو فروش ماشین دیدم که سوپر اسپرتاش چه کارکرد پایینی دارن مثلا مکلارن 720 اس گذاشته بود با 600 مایل کارکرد
–
این ماشینای سوپر اسپرت بیشتر جنبه ی کلکسیونی دارن تا اینکه بتونن مصارف روزانه ادمو برطرف کنن چون اصلا برای این کار ساخته نشدن
–
بیشتر واسه اینن که هروقت دلت میگیره بری یه نگا بهش بندازی یا باهاش چهار نفرو دور خودت جمع کنی یا باهاش پز پولتو بدی
یا عکساشو بزاری اینستا
–
من یه الفا جولیا رو به اینا ترجیح میدم
حتی قیمت جی تی ای ام اندازه یه اس کلاسه فول اپشن تولید انبوهه
اما هم مصارف روزانه رو برطرف میکنه هم خاصه
Range Rover
۱۷ خرداد ۱۳۹۹داستان اینه که فراری رو برای سود کردن در آینده میخرن وگرنه در مقابل خیلی از این تازه به دوران رسیده ها از نظر کیفیت و قدرت حرفی واسه گفتن نداره.
طرف هم نه ماشین بازه نه چیزی از ماشین سرش میشه صرفا میخواد برای سود کردن این برند رو بخره و در آینده ردش کنه بره
Moein
۱۷ خرداد ۱۳۹۹رد کنه بره!!!??? کلی خندیدم
یاد اون بنده خدا افتادم میگفت هر کی نمیتونه تو این کشور زندگی کنه؛جمع کنه بره؛افتادم??
MASIHA
۱۷ خرداد ۱۳۹۹خدایا
چه طرز تفکراتی!!
کیفیت؟؟؟
قدرت؟؟؟؟؟؟؟
حرفی برای گفتن نداره؟؟؟؟!!!!!
شما که سرتون میشه بگو چی میخری که بعدا ردش نکنی؟؟؟
ای خدا….
NAVID۰۰۹۸
۱۷ خرداد ۱۳۹۹Range Rover عزیز
اینی که نوشتی را یکبار دیگه خودت تو تنهایی بخون ببین درست نوشتی !!! .
حرفاتون مثل دلالهای نمایشگاهی تو کوچه خیابون بدون دلیل میمونه .
اسم فراری یه نماد ثبت شده در ذهن میلیاردها انسانه ، بعد فکر کردی ایرانه همه جا که مثلاً فراری را بخرند تا در آینده گرونتر ردش کنند .
شرکت فراری به هرکسی حتی اگر بسیار ثروتمند هم باشه ، این سری از ماشیناشو نمیفروشه تا زمانی که از طرفش مطمئن نباشه و اینکه خریدار قدیمی و متعهد برای فراری در اُلویته .
(( مثل سایپا نیست که بخواد قرعه کشی کنه ، بلکه در جمع خریداران ، بهترین خریداران که لیاقت فراری را دارند انتخاب میکنه ، مثل قضیه فروش فورد gt و سپس بعد از گذشت دو تا چهار سال تحویلشون میده و اگر دیدن طرف داره با خودرو دلالی میکنه ، دیگه بهشون خودروهای تاپشون را نمیفروشند تا وِجههِ و اعتبار برند خراب نشه )) .
در ضمن ، کسی که فراری میخره ، اینقدر ثروتمنده که اصلاً تو این بادیها نیست که بخواد خودرو را نگه داره و اصلاً این پولها و رقمها براشون عددی نیست .
رفیق ، لطفاً اول فکر کن ، بعد کامنت بگذار !
NAVID۰۰۹۸
۱۷ خرداد ۱۳۹۹عملاً صفر کیلومتره و ارزشش بیش از اینهاست .
Hamidreza
۱۷ خرداد ۱۳۹۹شاید انلاین بود اینقدر رفت
ولی باید 4 میلیون میرفت شایدم همینقدره!
Farzad
۱۷ خرداد ۱۳۹۹اوووف ، پدر گرامی لافراری هستن ایشون ? تعظیم …
بله همونطور که میدونید این رکورد ها همیشه در دستان اسب سرکش هستن ، به عنوان مثال ، فراری ۲۵۰ gto که سه چهار سال پیش به مبلغ ۵۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار فروخته شد .
خوشا به سعادت خریدار انزو ، چه معامله دوسر بردی کرد .
مرتضی مقدم
۱۷ خرداد ۱۳۹۹علی القاعده خریدارش ضرر کرده که.همون قیمت خریده بعد چند سال همون قیمت فروخته.تورم و افت ارزش دلار رو در نظر بگیریم تقریبا نصف ضرر کرده.برا دوستانی که الان میان افاضه فیض کنن که ارزش دلار مث ریال نیست و ثابته عرض کنم که اونس طلا سال 2016 حدود 900 دلار بود الان 1700 دلار رو رد کرده.حساب کنید اون موقع معادل چند کیلو طلا پول داده الان معادل چند کیلو طلا پول گرفته.بنابراین فراری رو احتکار نکنید جواب نمیده.
مرتضی مقدم
۱۷ خرداد ۱۳۹۹یکی از دوستانی که منفی داده دلیلشو توضیح بده لطفا.از لحاظ معنوی داستان نه.از لحاظ اقتصادی
Farzad
۱۷ خرداد ۱۳۹۹باورم نمیشه این کامنتو !!!! میدونستی تورم چهارتا از صفرهای ریال رو به باد داده ؟ آیا این یه رکورد بین تمام واحد های پول نیست ؟
۳۹۹ دستگاه فراری انزو پیش از آغاز تولید در سال ۲۰۰۳ به قیمت ۶۵۹٬۳۳۰ دلار پیشفروش شدن ، الان بعد از ۱۷ سال یه دونش ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار دلار فروخته شده …
همچین چیزی در ماشین دیگه ای یا برند دیگه ای سراغ داری ؟
Hamidreza
۱۷ خرداد ۱۳۹۹بله مک لارن اف وان
همچنین لافراری
NAVID۰۰۹۸
۱۷ خرداد ۱۳۹۹مرتضی مقدم
اومدم برات توضیح بدم ، دیدم گیج کننده و طولانی شده .
در یک جواب به شما بگم که قیمهها رو نریزید تو ماستا .
در خودرو ، قیمت نفت اثرگذاریش بسسسسسیار بیش از هر کالائیه .
بالا رفتن طلا در جهان مثل ایران نیست که روی تک تک کالاها اثر بگذاره و اصلاً ربطی به هیچ کالایی نداره مگر حیطه کاری خودش یا بورس .
تو ایران حتی قیمت پراید هم اثر گذاره برای آبی که میخوریم و پُفَکی که میخریم ? .
meysam
۱۷ خرداد ۱۳۹۹واقعا خیلی خوشگله
خرید فراری یجورایی سرمایه گذاری محسوب میشه البته همراه با لذت ناب
XLE
۱۷ خرداد ۱۳۹۹حس داشتنش بزرگ ترین سرمایست
Ali Keyhani
۱۷ خرداد ۱۳۹۹چقدر دوست داشتم انزو رو هنوز هم دارم ولی وقتی از لافراری رونمایی شد همه توجهمو به خودش جلب کرد و تا امروز خودرویی معرفی نشده که بخواد واسم جای لافراری رو بگیره
کار فراری واسه ساخت و معرفی جانشین لافراری بسیار دشواره.
Farzad
۱۷ خرداد ۱۳۹۹علی عزیز این حرف من یادت باشه : روزی که جانشین لافراری معرفی بشه ، همین حسی رو که نسبت به انزو پیدا کردی به لافراری پیدا خواهی کرد … چون فراری فوق تخصص معجزه کردنه ! من اینو باور دارم .
Ali Keyhani
۱۷ خرداد ۱۳۹۹قطعا فراری کارشو به بهترین شکل انجام میده و بازم انتظاری که ازش داریم رو براورده میکنه
بهنام
۱۷ خرداد ۱۳۹۹جواهری طراحی شده توسط کن اوکایاما. خطوط طراحی انزو مثل نقش روی قالی کرمان میمونه هر چی سنش میره بالا زیباتر میشه.
Archi KHAN
۱۷ خرداد ۱۳۹۹والا ما از قدیم گفتیم :
” خودروسازی یعنی فراری و پورشه “
ایمان جباری
۱۷ خرداد ۱۳۹۹شما گفتین ؛ ما هم گفتیم ولی کو گوش شنوا ؟؟
شاید یک روزی به حرف ما برسن ؛ شاید ….
حسین دهمرد
۱۸ خرداد ۱۳۹۹حیف اونهمه مهندسی ناب که عملا تو قفس بوده. طرف چطور وسوسه نشده بره باهاش دور بزنه و خوش بگذرونه؟
Hamed
۱۸ خرداد ۱۳۹۹سالها ازش گذشته ولی انگار همین دیروز بود. عکسا رو دیدم نا خودآگاه یاد تست فراری انزو تو مجله دنده 5 با تیف نیدل افتادم چه هیجانی داشت اون زمان
مک وال
۲۷ تیر ۱۳۹۹قیمتش گرونه، اصلا ارزشش رو نداره!
اوس پوری
۲۱ دی ۱۴۰۰من که درک نمیکنم چرا پول اینو ندی به یه svj و یه 812 و یه مکلارن و یه بنز وه و و یه هوراکان یا هر ماشین دیگه10 ماشین دیگه واقعا عقل تو کلتون نیس