فراری میگوید طراحی یک خودروی اسپورت برای بانوان “اشتباه” خواهد بود زیرا مشتریان خانم کنونی، دیگر خواهان یک فراری زنانهی دیگر نیستند بلکه میخواهند پرفورمنس و طراحی گیرای این برند را تجربه کنند.
انریکو گالیرا، مدیر بازاریابی فراری میگوید:
ما میدانیم که تعداد زیادی از بانوان وجود دارند که به دنبال راندن یک فراری هستند. موضوع مهمی که فهمیدهایم این است که آنها خواهان فراری برای بانوان نیستند.
او اضافه میکند:
خانمی که خواهان یک خودروی اسپورت است در واقع میخواهد یک خودروی اسپورت را براند… این اشتباه است که شرکتهای خودروسازی به دنبال طراحی یک خودروی اسپورت برای بانوان باشند. من خودرویی را طراحی میکنم که احساسبرانگیز باشد و مردان و زنان دقیقاً همان نیاز خود را در آن ببینند.
مدیر فراری اینگونه اظهارات خود را پی میگیرد:
اگر شما یک خودروی اسپورت برای بانوان بسازید – من درباره خودرویی رده میانی صحبت نمیکنم، شاید اوضاع آن متفاوت باشد – و قدرت و ابهت آن کمتر از سایر محصولات فراری باشد آنگاه هیچ مردی آن را نخواهد خرید. آنها خودروی بانوان را نمیخرند؛ و بانوان هم آن را نخواهند خرید زیرا چرا باید با آنها بهصورت تبعیضآمیز رفتار شود؟ چرا آنها باید خودروی ضعیفتری را بخرند؟
اما این به معنی لذت نبردن فراری از تعداد مشتریان خانم نیست. در واقع این برند ایتالیایی شاهد افزایش سهم بانوان از خرید محصولات خود بوده و این موضوع با مدلهای خاصی ارتباطی ندارد بلکه به دلیل فعالیتهایی است که در چند سال اخیر انجام داده است.
تمامی فعالیتهایی که در سراسر دنیا انجام دادهایم بهگونهای بوده که شما میتوانید از محیط لذت برده، غذای خوبی داشته باشید، در رستورانهای لوکس حضور یابید و… به همین خاطر فاصله بین برند و مشتریان خانم کم شده است.
خودروی جدید و ظریفتر روما قطعاً باعث میشود مشتریان خانم بیشتری به سمت نمایندگیهای فراری حرکت کنند. البته مدیر فراری سریعاً میگوید این خودروی جدید هم به دنبال مشتریان مرد و هم مشتریان زن است.
فراری روما از نظر پرفورمنس یک فراری خالص است و همه میتوانند آن را برانند؛ اما طراحی آن خشونت کمتری داشته و ظریفتر است و به همین خاطر ریسک محبوبیت کمتر بین آقایان یا خانمها را از بین برده است.
ایمان
۴ دی ۱۳۹۸اولاً فراری یک برند مردانه هست
ثانیاً برایِ یک زن فراری پورتوفینو صورتی رنگ بهترین گزینه هست ؛ هم رنگش مخصوص بانوان هست هم کنترل کردن این ماشین نسبت به سایر محصولات فراری راحت تره
مصطفی
۴ دی ۱۳۹۸چرا مطالبتونو قبل از انتشار چک نمی کنید ؟
چندین بار و به کررات است که مطالب منتشر شده دارای بهم ریختگی حروف می باشند!!
NAVID۰۰۹۸
۴ دی ۱۳۹۸طراحی برای بانوان چه سیغه ایه آخه ، اون هم برای فراری که مجسمه های متحرک طراحی میکنه و اثر طراح از روی کاغذ منتقل میشه به سیستم و تولید .
شرکتهای پُرتیراژ هم چنین کاری نمیکنند ، چه برسه به فراری .
طراحی باید عامه پسند یا خاص باشد ، اما اگر برای طیف خاصی باشد ، اون طرح خوب در نمیاد ، چون ذهن پویایِ طراح را ، درگیر مسائلی خاص میکنه که نمیگذارد اونی که در ذهنش هست را راحت به روی کاغذ بیاره و کلاً هر شرکتی محدودیت ب ای طراح بگذارد ، اون شرکت کم کم رو به فنا میرود .
NAVID۰۰۹۸
۴ دی ۱۳۹۸اتفاقاً دادیم میبینیم که خانمها به خودروهای قلچماق بیشتر اهمیت میدهند.
تو سطح شهر که هر جایی میبینیم شاسی بلند در حرکته ، بیشتر راننده ها خانم هستند ، از لندکروز بگیر تا راوفور ، سانتافه و…
این روزها خانم ها مردتر از خیلی مردها هستند و بیزینسهایی را میچرخانند که یه مرد با سیبیلِ کلفتش هم کم میاره ، مثل شرکتهای معماری ، پروژه های شهرداری ، رستورانها و….
امیر.عارف
۴ دی ۱۳۹۸جنسیتی کردن ماشین اونم سوپر اسپورت فراری . خیلی دلسوزانه برای برند فراری و یا طرفداری از آن نیست . یک ماشین تولیدی حالا هر کلاسی که باشه طرفدارهای خودشو داره میخواد مرد باشه و یا زن . تو رو خدا حداقل با سوپر اسپورت ها این کار رو نکنید
Danial
۴ دی ۱۳۹۸من نمیدونم زنانه یا مردان بودنش اهمیت داره یا نه به هر حال من یدونه روما میخوام همینو بس میخوااااااااااااااااااام
علیرضا
۴ دی ۱۳۹۸همین دست فرمون رو برو جلو لطفا … تولید خودرو برای خانم واقعا اعتبار برند رو ضعیف میکنه.نه تبعیض قائل شو و نه شورشو در بیار
بی نام
۴ دی ۱۳۹۸جنسیتی کردن طراحی خودرو ایده ی بسیار بد و اشتباهیه. زنی که وضع مالیش خوبه و عشق سرعت و هیجان داره سوپراسپرت میخره. کلا ماشین های اسپرت و سوپر اسپرت بخاطر پرستیژ بالای اجتماعی و حس قدرت و سلطه ای که به راننده میدن بین مشتری های مرد خریدار بیشتری دارن.