یکی از کمیابترین فراری سرجیو رودسترهای ساخته شده که هماکنون در دسترس است با بهای باورنکردنی ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار یورویی (حدود ۵.۰۶ میلیون دلار) آماده فروش است. این خودرو تنها ۱۱۸ کیلومتر کار کرده و به نظر میرسد ظاهر و باطن آن در شرایط استثنایی باشد. حتی دوختهای داخل خودرو نیز با رنگ خودرو همخوانی دارند.
اگر سرجیو را به یاد نمیآورید باید بگوییم این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۳ معرفی شد. در آنجا فراری و پینین فارینا خودرویی کانسپت را به یاد سرجیو پینین فارینا معرفی کردند. تصاویر این کانسپت را در زیر میتوانید مشاهده کنید.
دو سال بعد و در همان رویداد خودرویی نسخه تولیدی این خودرو رونمایی و گفته شد تمامی نسخهها فروخته شدهاند. تنها ۶ دستگاه از این خودرو و با بهای حدود ۳ میلیون دلاری تولید شد. خب پس در حدود ۲ سال بهای درخواستی این خودرو ۲ میلیون دلار افزایش داشته است.
این خودرو زندگی خود را به عنوان یک فراری ۴۵۸ اسپایدر آغاز نموده و سپس بدنه کاملاً سفارشی روی آن نصب شده که نشان دهنده هنر پینین فارینا و ساختههای دهه ۶۰ و ۷۰ فراری است. اولین دستگاه از این خودرو به رنگ قرمز بوده که به امارات رفته و سه دستگاه دیگر نیز به آمریکا انتقال یافتهاند. از دو دستگاه باقی مانده، یکی توسط ژاپنیها خریداری شده و دیگری که همین نمونه موردبحث است توسط یک خریدار متمول سوئیسی به گاراژ برده شده است.
?Chalenger?
۱۸ مرداد ۱۳۹۶به دلم ننشست(برعکس همه ی فراری هایی که تاحالا دیدیم)
Carbonado Aventador
۱۸ مرداد ۱۳۹۶درسته که یه مدل مفهومیه ولی بالاخره بازهم از فراری انتظار بیشتر میرفت!!!
ظاهرر خودرو اندازه ی یه ماشین 5 میلیون دلاری ارزش نداره!!!
یعنی یه نفر که این ماشینو نشناسه و فقط از رو ظاهر بخواد یه نظر بده فوقش بگه 300 هزارتا می ارزه!!!
ولی از اون طرف لامبورگینی وننو با اینکه قیمت اونم بیش از حد گرونه ولی خب ظاهر و استایلش به یه ماشین میلیون دلاری میخوره!!!!
OMID-LAMBO
۱۸ مرداد ۱۳۹۶5 میلیون دلار برای یه فراری 458 اسپچیاله ؟؟؟
که تو جاده نمیتونه از پس 911 توربو اس و هوراکان پرفومانته و آر 8 وان پلاس بر بیاد !
:|
تارد
۲۱ مرداد ۱۳۹۶لامبورگینی و مک لارن و پورشه تا ابد تو کف فراری میمونن به خاطر اینه ، هیچ کدوم طراحیشون دو هزار سال دیگهام به فراری نمیرسه. پورشه تکراری ، فراری هر مدلش با مدل دیگه متفاوته همشونم زیبان ولی پورشه چی ؟ همونو داره که همونم زیبا نیس. تفاوت اینجاس .
Amir
۱۸ مرداد ۱۳۹۶.
خرید یک فراری بدون شک سرمایه گذاری بسیار سودآوری هست
قیمت مدل های خاص فراری با گذر زمان به صورت انفجاری بالا میره .
ایمان
۱۸ مرداد ۱۳۹۶ارزش یه فراری کسی که اونو میخره درک میکنه.از کی تا حالا لامبو و پورشه همسنگ فراری شدن که مقایسه بشن.ارزش یهفراری تولید محدود با هیچ خودرویی در جهان قابل قیاس نیست و قیمتهایی که پرداخت میشه موید این موضوعه
محمد
۱۸ مرداد ۱۳۹۶با نظر شما موافقم. فراری توی سوپر اسپرت ها مثل رولزرویس میمونه توی سوپر لوکس ها.
Amir
۱۸ مرداد ۱۳۹۶.
ایمان جان
همین بس که فراری دنبالهروی پورشه و لامبورگینی (اوروس) شده .
لامبورگینی از نطر افتخارات در حد فراری نیست و نبوده ، قبول دارم. (هرچند به نظر من دوستداشتنی تر از فراری هست)
اما پورشه نه تنها همسنگ فراری ، بلکه بالاتر از فراریه ، فراری فرمول۱ رو داره و پورشه لمانز و ۲۸۰۰۰ قهرمانی موتور اسپرت
مدل های خاص پورشه هم قیمت های کهکشانی پیدا میکنن
پورشه سال ۱۹۹۷ مدل ۹۱۱ جی تی وان straßenversion رو به تعداد ۲۵ تا ساخت (straßenversion به معنای نسخه ی خیابانی) الان داره حداقل ۵/۵ تا ۶ میلیون دلار فروخته میشه
شما ببین مدل های کلاسیک فراری در دهه ی ۹۰ یا حتی ۸۰ الان این قیمت رودارن یا نه ؟؟ نصفش رو به زور دارن.
از هر ۱۰۰ تا اف۴۰ یا انزو یکیش بالای ۳ میلیون دلار میرسه ، اونم اکثرا مال افراد خاصه و بیشتر ارزش ماشین مال صاحبشه.
حرفایی که یک عده میزنن رو همینطوری بدون فکر تکرار نکن.
یکی گفته فراری و رولزرویس ۱۰۰ نفر همینطوری رو هوا تکرارش میکنن ، بنتلی چی کم داره از رولزرویس؟
فولکس بنتلی و رولزرویس رو خرید و در یک شرکت ادغامش کرد و محصولاتش رو با نام بنتلی-رولزرویس عرضه میکرد ، BMW حق استفاده از آرم و لگوی رولزرویس رو از فولکس و شرکت ویکرز خرید و از اون زمان بنتلی-رولزرویس هم شد بنتلی.
بنتلی الان وارث مستقیم رولزرویس حساب میشه.
Meysam..Laferrari
۱۸ مرداد ۱۳۹۶28000 قهرمانی موتوراسپرت؟؟؟؟????میشه نام ببری تو کدوم مسابقات 28000 بار قهرمان شده؟؟
اولا که خود فراری تو لمانز هم پرافتخاره دوما از کی تا حالا لمانز شده هم سطح فرمول یک؟؟؟
خب مرد حسابی تو که داری میگی پورشه های دهه ی 90 از فراری های اون موقع قیمت بیشتری میخورن با این خبر که فراری ای که سال 2013 تولید شده داره هم سطح افسانه های پورشه قیمت میخوره باید خودتو دار بزنی که?
moein
۱۸ مرداد ۱۳۹۶داداش خیلی جوش نخور
ارزش فراری با این حرفهای من در آوردی پایین نمیاد
پورشه و گنده تر از پورشه تو خواب ببینن قیمت یه ماشین کلاسیکشون به قیمت فراری 250gto برسه??
Amir
۱۹ مرداد ۱۳۹۶دوست عزیز
بحث قیمت ماشین کلاسیک با نو فرق میکنه .
نمیشه با یک معیار محکشون زد.
لامبورگینی وننو هم الان ۲ برابر مدل های افسانه ای فرفری مثل اف۴۰ و انزو قیمت میخوره ?????
۲۸۰۰۰ عنوان قهرمانی پورشه تایید شده و در همه جا درج شده
همین کم مونده بچه های پدال بخوان این تعداد قهرمانی رو به چالش بکشن ???????????
فراری حالا حالا راه داره تا از پورشه جلو بیافته.
یه زمانی میگفتین فراری برای حفظ اصالت برندش تولیدش رو محدود کرده وگرنه مردم
برای خرید فراری التماااااس میکنن و فراری میگه نه ! ?????
بیچاره فراری برای « یه دونه بیشتر فروختن » داره شاسی بلند میزنه ???
Amir
۱۹ مرداد ۱۳۹۶معین؛
قیمت محصولات دست دوم پورشه ۶۵/۰۰۰ دلار باشه یا ۶۵/۰۰۰/۰۰۰ دلار هیچ سود و ضرری به پورشه نداره
رکوردی که من گفتم من درآوردی نیست.
چیزی که سواد و علمی نسبت بهش نداری رو همین طور رو هوا تکذیب نکن.
پورشه بزرگترین تولید کننده ی ماشین اسپورت در جهانه و فعال ترین خودروساز در موتور اسپورت.
ماشین های پورشه حتی در مسابقات درگ (که بیشتر مخصوص ماسل کار هاست) هم حضور فعالی دارند.
در دنیا هر سال بالغ بر ۷۰۰ تیم از ۵۰ کشور مختلف در مسابقات و تورنومنت های مختلف خودرویی از محصولات پورشه استفاده میکنن.
موتوراسپورت فقط فرمول ۱ نیست.
از این گذشته ماشین های پورشه بسیار بادوام اند ، در یکی از مسابقات درگ در یوتیوب فیلمی دیدم که نسل اول ۹۱۱ (سال ۱۹۶۹) با تیونینیگ بسیار شدید با چلنجر هلکت مسابقه میداد.
Amir Schumacher
۱۹ مرداد ۱۳۹۶.
@میثم
در مورد ۲۸۰۰۰ قهرمانی پورشه
۲۸۰۰۰ عنوان قهرمانی برای فراری دست نیافتنیه (اگر نصف این تعداد قهرمانی رو فراری داشت گوش عالم رو کر میکرد!)
ولی شرکت هایی هستن که شاید بیشتر از ۲۸۰۰۰ عنوان قهرمانی داشته باشن :
مثل دوج ، فورد ، و شورلت فقط در مسابقات درگ به تنهایی ، بالای هزار قهرمانی دارن :
تکرار میکنم ، موتور اسپورت دنیایی هست که فرمول ۱ بخش کوچیک (و البته شاید مهمترین بخش) اون هست.
مثال میزنم
امریکایی ها به طرز دیوانه واری عاشق مسابقات درگ اند ،
هر هفته مسابقات درگ در امریکا برگزار میشه ، فکر کنم در ۶ یا ۷ کلاس که اسامی کلاس هاشون رو دقیقا نمیدونم ،
علاوه بر مسابقاتی که در کل خاکامریکا برگزار میشه ، هر ایالت هم جداگانه مسابقات درگ داره
هر هفته یک بار این مسابقات برگزار میشه
شما حساب کن فقط سالی فقط ۱۶۰۰۰ عنوان پیروزی در مسابقات درگ وجود داره که هر یک از ۳ خودروساز امریکایی که تامین کننده ی شاسی این اتومبیل ها هستند میتونن کسب کنن.
این ۱۶۰۰۰ تا در سال فقط مسابقات درگه ، اونم فقط در امریکا ،
پیروزی در IMSA ، SCCA ، لمانز ، اتوکراس ، مسابقات سری یورو ، مسابقات اسلالوم ، spec E30 ,، و شاید ۱۰۰۰ مورد دیگه رواضافه کن ، اینم حساب کن که پورشه 70 ساله که فعالیت میکنه.
امکانات مسابقات اتومبیل رانی در امریکا و کلا خارج از ایران بسیار فراهمه ، شما نباید با ایران مقایسه کنی ، در امریکا من و شما کافیه پول کافی داشته باشیم (اگر حرفه ای باشی میتونی اسپانسر شخصی داشته باشی ) ، با نمایندگی پورشه تماس میگیری و ماشین مورد نظرت رو سفارش میدی (گفتم پورشه بزرگترین تامین کننده ی اتومبیل در موتوراسپورته ) ، پورشه ماشین مورد نظرت رو تحویل میده و بعد از مسابقه نتیجه رو ازت جویا میشه ، اگر قهرمان شده باشی این قهرمانی که با محصولات پورشه کسب شده جزو همون ۲۸۰۰۰ تا حساب میشه.
۲۸۰۰۰ عنوان قهرمانی پورشه کاملا معتبر تر از ادعاهای فراریه و با پیشرفت سریع موتوراسپرت روز به روز در حال افزایشه و بعید نیست به زودی از مرز ۳۰۰۰۰ تا رد بشه .
Meysam..Laferrari
۱۹ مرداد ۱۳۹۶من حاضرم همینجا در حضور تمام بانوان و آقایون محترم گروه بهت قول بدم فقط “یک” فقط “یک” قهرمانی در فرمول یک برای یک سازنده ارزشش از تمام 28000 قهرمانی ای که شما داری بهش اشاره میکنی بیشتره.
در مورد بقیه ی کامنتت به عنکان یه جوک خوشمزه بهشون نگاه میکنم و رد میشم چون آشنایی کامل با اختلاقیات شما دارم دوست گرامی?
Meysam..Laferrari
۱۹ مرداد ۱۳۹۶راستی چرا تعارف میکنی؟ برو تو یوتیوب بگرد درگ پیدا کن از ماشینای پورشه هر جا پیروز بودن بیا دونه دونه جمع کن بذار رو اون 28000تا:)) قطعا موفق میشی
خیلی جالبه همین چند وقت پیش تو کلاس GTE لمانز ماشین پورشه هیچ حرفی برای گفتن در مقابل فراری 488 نداشت و اونجا 488 قهرمانی گرفت? تو کلاس GTE Pro هم استون مارتین قهرمانی گرفت?
تو کلاس LMP1 هم یه دونه رقیب داره به اسم تویوتا که اونم داشت قهرمانی رو میگرفت پورشه با خوش شانسی محض با اینکه حتی ماشینش خراب شده بود و چند ساعت تو گاراژ بود برگشت و قهرمانی رو تو چند دقیقه ی آخر گرفت?
بازم میگم دوست عزیز ، مجموع اعتبار تمام رقابت های موتوری (غیر از MotoGP) رو با هم جمع بزنی حتی به فرمول یک نزدیک هم نمیشه الکی دلتو خوش نکن.نه از نظر هزینه و مهندسی و تکنولوژی نه از نظر جذابیت و اعتبار.
پورشه آرزوشه وارد F1 بشه و بتونه موفقیت کسب کنه اما بعلت هزینه های بسیار بالا و ترس از شکست جرئت نمیکنه وارد این مسابقات بشه. خیلی از خودروسازهای دیگه همینطور.
به تاریخچه ی رنو نگاه کن، اگه نخوام بگم با ارزش ترین ولی قطعا یکی از با ارزش ترین دستاوردهای تاریخ رنو دو قهرمانیش در فرمول یک و تامین موتور ردبول برای قهرمانی هاش در سال های 2010-2013 بوده.
فراری سالی 10 میلیون خودرو هم تولید کنه چیزی ازش کم نمیشه چون به هر حال قوی ترین برند سوپراسپرت ساز دنیاست و فقط لوگوی اسب رقصان واسه کل قواره ی پورشه کفایت میکنه:)
فقط فرانسه فقط بوگاتی
۱۸ مرداد ۱۳۹۶این نه قیافه داره نه سریعه نه دندون شکن بدرد نمیخوره فقط برا کمیاب بودنشه که گرونه
AMIR
۱۸ مرداد ۱۳۹۶این ماشین هم قیمت وننو هست اما وننو طراحی واقعا عالی +پرفورمنس عالی تر+قدرت بیشتر داره و فقط 11 تا ازش تولید شده(سال 2013)
یادمه که سال 2015 یک کلکسیونر وننو خاکستری رودستر رو به قیمت 11ملیون دلار برای فروش گذاشته بود
ایمان
۱۸ مرداد ۱۳۹۶برادر من یه دستگاه فراری 250 gto یا مدلهای 375 یا خیلی مدلهای خاص دیگه فراری الان با قیمتهای بالای 20میلیون دلار دست به دست میشه.شما که الکی حرف نمیزنی بگو ببینم کدوم مدل لامبو یا پورشه یک پنجم این قیمتهارو داره.شما اگر اطلاعاتی در زمینه خودرو داری باید بدونی که ارزش برند فراری قابل قیاس با هیچ خودرویی نیست.اگر قبول نکنی یا اطلاعات نداری یا خودتو به ندونستن میزنی
ایلیا
۱۸ مرداد ۱۳۹۶اینها همش بر میگرده به سیاست شرکت ها و اینکه همیشه افرادی وجود دارن که حاضرا برای برخ کشیدن ثروتشون همچین پولایی خرج کنن
وگرنه هر آدم عاقلی میدونه نه ارزش واقعی این ماشین چهار ملیون دلاره نه فلان مدل پورشه و فراری شش ملیون و بیست ملیون.
توی جهانی که هشت ملیارد جمعیت داره همیشه افرادی پیدا میشن که برای پرداخت همچین مبالغی تردید نکنن، مطمین باشید اگه ده ملیون دلار قیمت میخورد بازم ی عده میخریدن ، این برمیگرده به سیاست خود شرکت.
اگه بنز بگه ی مدل انحصاری از سی کلاس میزنم و اسم خریدار رو روی صندلی میدوزم، به تعداد ده عدد ، و قیمت یک ملیون دلار ، باز هم ده نفر عشق بنز توی دنیای هشت ملییاردی پیدا میشه که یک ملیون براشون پول خرد باشه و این ده سی کلاس رو بخونه ببرن ، ولی بنز درست یا غلط همچین سیاستی نداره و فراری داره.
تا حالا شنیدید بگن فلان مدل انحصاری از فلان شرکت که به تعداد تک یا دو رقمی تولید شده رو دستش مونده؟ قطعا نه
ذگه مثلا مکلارن از همین 720s فقط بیست تا می ساخت با قیمت دو ملیون دلار چه اتفاقی میفتاد؟ جوابش راحته، عشاق متمول مکلارن در کمتر از یک ساعت همه رو پیش خرید میکردن، چون نه بیس نفر تعداد زیادیه و نه دو ملیون رقم زیادی برای مولتی میلیاردرا….
پس بیشتر در مورد عملکرد صحبت کنید تا قیمت ی خودرو یا خونه یا موبایل تولید محدود توی فلان حراجی
امید
۱۸ مرداد ۱۳۹۶از جوکهای روزگار ما…… پورشه رو با فراری مقایسه میکنن!!! فراری با هیچ چی قابل قیاس نیست حالا شما بگو اصلا پورشه دنده هوایی داره!
الف.ی
۱۸ مرداد ۱۳۹۶الآن من بگم طرفدارای فراری زیادی متعصبن باز اون پسره که اکانتش Ferrari یه میاد زیر کامنت من چیز میز می نویسه میگه تعصب ما به شما ربطی نداره
باز حالا دم اون گرم که اگه عاشق فراریه باز یکم بقیه رو هم ماشین حساب میکنه
آقا امید شما که دیگه دست اونم از پشت بستید یه جوری میگید انگار پورشه گاری سازه!!!!!!!
Kamran
۱۸ مرداد ۱۳۹۶عجب طراحی خفنی داره
–
♥️فراری♥️
Omid622
۱۸ مرداد ۱۳۹۶برای ثروتمندان خریدن نسخه های تولید محدود فراری یه بازی دو سر برده هم لذت رانندگی رو میبرن هم هرچقدر هم بگذره ماشین گرونتره میشه و سود خوبی هم میکنی
چی ازین بهتر …
moein
۱۹ مرداد ۱۳۹۶کلا خیلی جالبه این آقا هر وقت کامنت میذاره خودش شونصد تا لایک میخوره و بقیه همون اندازه دیسلایک?????
ایمان
۱۹ مرداد ۱۳۹۶نمیدونستم درگهای خیابونی هم جزو ورزشهای موتوری محسوب میشه.خوب اگه این جوریه منم با206 تو حالا چند بار تو درگ
تونستم رقبا رو شکست بدم پس هم من قهرمانم هم پژو.28000 قهرمانی پورشه پس معنیش اینه چون هر چی به حافظم فشار آوردم نفهمیدم دوستمون از کدوم قهرمانیا صحبت میکنه.هر یک دستگاه فراری که تولید میشه یک پلاک تو اتاق ماشین نصب میشه که تعداد قهرمانیهای فراری تو فرمول یک روش حک شده.اینه راز وعتبار و ارزش اسب رقصان فراری که هیچ برندی باش قابل قیاس نیست
Sam
۳۰ مرداد ۱۳۹۶دوستان فراری یه تاریخ درخشانی پشت سرش داره بحث چند سال نیست یه زمانی فراری دست به ساخت خودرو هایی میزد که بعضی شرکت ها میترسیدن بهش فکر کنن در خودرو سازی باید بعضی اوقات جسور بود جسارت انزو فراری باعث این افتخارات در خودرو های فراری شده. هیچ شرکتی وجود نداره که از اول خودرو هاشو برای مسابقه طراحی کرده باشه