به عنوان دوستدار پر و پا قرص خودرو میگوییم که ما اصولاً از خودروهای کپی شده و رپلیکا خوشمان نمیآید. با برخی استثناها، ما کپیهای چینی و حتی برخی خودروهای تقلبی ساخته شده در گاراژها را دوست نداریم. البته قدردان زحمات افراد بوده و کار آنها را ستایش میکنیم؛ اما فردی در اسپانیا تصمیم گرفته بوده تا این کپیهای سوپرکاری را وارد فاز تجاری کند! روش فرد یاد شده ساده و مؤثر بوده، البته تا زمانی که پلیس وارد ماجرا نشده…
در جریان ساخت و فروش رپلیکاهای ارزانقیمت از سوپرکارهای فراری و لامبورگینی سه نفر بازداشت شدهاند. نشریهی محلی La Voz de Galicia گزارش داده که تحقیقات دراینباره در شهر Benidorm و از زمانی که یک فراری تقلبی کشف شد آغاز گردید. پلیس به دنبال فرد مسئول این کار بود. این فرد متخلف، قوانین مربوط به حقوق صنعتی فراری را زیر پا گذاشته است.
کمی بعد در جریان تحقیقات مشخص شد که این خودروها در گاراژی مخفی در Sils ساخته میشوند. در این محل در مجموع ۱۴ نسخهی تقلبی از فراری و لامبورگینی کشف شد. ۴ نمونه از خودرو کاملاً به یک فراری تبدیل شده و قبلاً برای فروش در اینترنت آماده شده بودند. یکی از این خودروها با بهای تخمینی ۴۳ هزار دلار در دسترس بوده است.
منابع مختلف گزارش کردهاند که این خودروها بر پایهی مدلهای معمولی تویوتا و فورد ساخته شده و روی شاسی معمولی، کیتهای بدنهی فایبرگلاس لامبورگینی و فراری نصب شده است. همچنین از برخی قطعات اصلی نظیر نشاندهندهها و آینههای جانبی نیز استفاده شده است. این استودیو مدلهای تقلبی فراری ۴۵۸ ایتالیا، F430 اسپایدر و ۴۳۰ اسکودریا را ساخته است.
احسان آرسنالی
۱ اسفند ۱۳۹۵چی میشه بزارند یکم هم افراد معمولی حال کنند. افرادی که فراری و لامبو میخرند ماشینشون رو سالی هزار کیلومتر نمیرونند. چند وقت پیش یه بوگاتی گذاشته بودند تو ۶ سال ۸۰۰ کیلومتر راه رفته بود به اصطلاح قدیمی خودمون حتی آب بندی نشده بود.
پرهام
۱ اسفند ۱۳۹۵افراد معمولی حال کنند؟ برداشت بنده از خبر این بود مه شخص به اسم اصل داره میفروشه نمیدونم شاید شما درست میگی!
این هم که بعضی ها بعد 5 سال ماشینشون آب بندی نشده به علت دارا بودن چندین خودرو و ماهیت کلکسیونر بودنشون هست
ashkan
۱ اسفند ۱۳۹۵همین ماشن تقلبی فراری و با همین قیمت خریداریم البته اگه اجازه پلاک ملی بدن
حسین
۱ اسفند ۱۳۹۵یه ماشین بود خیلی شبیه فراری بود و تو یه کشور آسیای ساخته شده بود و فک کنم از موتور میتسوبیشی استفاده میکرد!
اون رسما قرار بود تولید شه!
فرامرز
۱ اسفند ۱۳۹۵تلویزیون آلمان هم مستندش رو نشون میداد که طرف تو تایلند تو ۶ ماه کپی لامبورگینی و فراری رو با دست میساخت. البته داشبورد و … رو خوب در نمیاورد. فکر کنم منظورتون همونه که دقیقاْ هم موتورهای میتسوبیشی رو استفاده میکرد
(ali (CHEVY NOVA
۱ اسفند ۱۳۹۵جناب قاسمی از امریکایی بازهای حرفه ای ایران یدونه موستانگ دهه ی 80 رو در ایران به همین روش 5 سال پیش ساخت و موتور اون ماشین هم سفارش داد یه شرکت راش امریکا که از تیونر های معروف فورد هست که بنا به شرایط جوی ایران تنظیم شده بود
در جشن تولد 50 سالگی موستانگ در سال 93 این ماشین رو اوردن پیست ورزشگاه ازادی تهران
Madjid
۱ اسفند ۱۳۹۵درود ،
قبلا هم گفتم، ارزش این ماشین ها صرفا همون زحمتی هست که برای خرید قالب بدنه و ساخت اون و سوار کردن اجزا روی هم کشیده شده ، نه چیزی بیشتر از این.
چند وقت پیش یک لامبورگینی وانتادور ساخته شده در مشهد هم خبرساز شد ، رسانه ها خیلی پر سر و صدا بهش پرداختن، اما واقعا به نظر من کار ارزشمند و جالبی نبود که اینقدر بزرگش کردن . صرفا یک رپلیکا بود.
کلا این ماشین های تقلبی چیز خاصی برای عرضه کردن، ندارن،
عشق ماشین واقعی یک ماشین رو برای سرعت و شتاب و هندلینگش میخواد ، اگر کسی ماشینی رو به خاطر قیافه و ظاهرش دوست داره باید با خودش روراست باشه و بدونه که به ماشین علاقه نداره بلکه دوست داره به واسطه ی اون ماشین جلب توجه کنه.
البته بگم که اکثر افراد هم همینطوری هستن.
فراری اگر ” فِراری ” شده و همه بهش احترام میذارن به خاطر مهندسی بی نقص و افتخارات بی شمارش هست نه به خاطر رنگ قرمز و چهره ی خاصش.
اون رنگ قرمز وقتی ارزش داره که موتور و گیربکس و شاسی و … فراری زیرش باشه.
اگر این افراد اسپانیایی ، یا اون آقای مشهدی یا هر کسی که به این کار علاقه داره ، خودشون بشینن و یک بدنه ی زیبا طراحی کنند ارزش کارشون خیلی بیشتر میشه.
شرکتی که برای طراحی یک ماشین صد ها میلیون دلار خرج میکنه ، کارگرانی که از اون شرکت نون میخورن ، هیچ کس راضی نیست زحمتش این طوری بی ارزش بشه.
حتی کسی که واقعا به یک ماشین علاقه داره و با هزار زحمت تونسته به دستش بیاره هم حاضر نیست موتور بیوک 50 سال پیش و تویوتا و سمند و … رو زیر بدنه ی ماشین مورد علاقش ببینه.
پرهام
۲ اسفند ۱۳۹۵ساخت یه رپلیکا یا یه کیت کار خوب کار جالبیه اما به شرطی که تو همون کلاس رپلیکا بمونه و الکی گنده نشه یعنی بیشتر تفریحی باشه اما این مورد اسپانیا طرف داشته سوئ استفاده میکرده و خوب این اصلا درست نیست . در مورد لامبورگینی مشهد ی هم من نظرم اینه که به عنوان یه رپلیکا جالبه و جای تحسین داره ولی وقتی اینقدر گنده میشه و شعار خلیج فارس و نبوغ ایرانی باهاش داده میشه اونجا ست که دیگه ایراداتش خیلی به چشم میاد و حتی مسخره هم میشه .برای مثال تو خبر شبکه دو (20:30) این ماشینو نشون داد 5 دقیقه گزارش نشون داد درموردش اما چند ثانیه آخر گزارش بدجوری دود کردن اون ماشینو نشون داد و مسخرش هم کرد .چون خود طرف واقعا مدعی شده که لامبورگینی واقعی ساخته.
Omid
۲ اسفند ۱۳۹۵فکر کنم کسانی که تازه فراری یا لامبورگینی خریده بودن با استرس یه بار دیگه VIN ماشین شون رو چک کردن! که مطمئن بشن زیر بدنه ماشینشون شاسی پژو نباشه!