فراری

فناوری‌های نهفته در فراری 812 سوپرفست

توسعه تکنولوژی‌های مربوط به صنعت خودرو سرعت بسیار بالایی دارد به گونه‌ای که سوپرکارهای چند سال قبل هم‌اکنون از نظر عملکردی در برابر برخی هاچبک ها کم می‌آورند! هایپرکارهای هیبریدی نیز حریفانی از مدل‌های سطح پایین‌تر مک لارن، پورشه و فراری را پیش روی خود می‌بینند.


به منظور آشنایی با برخی جنبه‌های مدل جدید ۸۱۲ سوپرفست، فراری کلیپ‌هایی را از دینامیک، آئرودینامیک و البته پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی این خودرو منتشر کرده است.


این پیشرانه می‌تواند حداکثر قدرت ۷۸۹ اسب بخار را در دور ۸۵۰۰ و ۷۱۸ نیوتون متر گشتاور را در دور ۷ هزار تولید نماید. این میزان نیرو برای ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۹ ثانیه‌ای کافی بوده و کسب حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعت نیز برای خودرو میسر گردیده است.


812 سوپرفست همچنین به لطف استفاده از فرمان الکتریکی و فرمان پذیری چرخ های عقب از اجداد خود متمایز می‌شود. استفاده از این سیستم باعث می‌شود خودرو چابک‌تر از جی تی های ۱۲ سیلندر قبلی باشد و در سرعت‌های بالاتر نیز پایداری بیشتری از خود نشان دهد.


فراری زمان طی یک دور فیورانو را برای ۸۱۲ سوپرفست اعلام نکرده اما این رکورد هر چقدر که باشد احتمالاً فاصله‌ای ۲ ثانیه‌ای با لافراری خواهد داشت. حدس ما این است یک راننده ماهر می‌تواند با ۸۱۲ سوپرفست در جاده‌های پر پیچ و خم توانایی شاخ‌وشانه کشیدن برای هایپرکارهای هیبریدی را داشته باشد.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. امير علي

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (399 ديدگاه)

    ای دنیا????

    1. Chevo

      ۲۵ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (44 ديدگاه)

      تنها فراری که بیشتر از لامبورگینی ازش خوشم امد

      1. Alireza.GT86

        ۲۶ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (236 ديدگاه)

        منم همین نظرو داشتم ، البته درباره F12

  2. سعید(تهران)

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (496 ديدگاه)

    جذابیت فراری فراتر از طرح بدنه و اعداد و ارقام موتوره، همیشه حس میکنی که زنده اس و نفس میکشه، نمیدونم چه جادوئیه، البته فکر میکنم این جادو توی مدلهای دوازده سیلندر بیشتره…

  3. Ferrari

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1956 ديدگاه)

    موتور 12 سیلندر یکی از سنت های فراریه سنتی که از 1947 شروع شده و همچنان ادامه داره

  4. h

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (434 ديدگاه)

    جالب اینجاست که هم یه سوپراسپورته هم صندق عقب بزرگی داره
    با این طراحی و این موتور 12 سیلندر همه رو مجذوب خودش کرد-بهتر از این نمیشه

  5. كوروش

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1129 ديدگاه)

    واقعا حیرت اور هست

    یک نکته جالب رنو لاگونا کوپه در ایران هم فرمان پذیری چرخ عقب دارد واقعا هم در حرکت اگر دقت کنید به گلگیر تغییر کمی زاویه رو می بینید

  6. فرشاد

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    فراری‌های جدید خیلی پیشرفت کردن اما هر چی فکرشو می‌کنم، مدل‌های قبلی فراری‌تر بودن و صد البته دلبرتر!
    من انزو رو به لافراری
    ۵۹۹ رو به F12 و ۸۱۲
    599GTO رو به F12 TDF
    F430 رو به ۴۵۸
    F430 اسکودریا رو به ۴۵۸ اسپشیاله و ۴۸۸
    ترجیح میدم.

    1. Ahmad

      ۲۵ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1171 ديدگاه)

      این نظر شخصی منه آقا فرشاد احتمالاً اون موقع یعنی حدود 10 سال پیش شما علاقه بیشتری به ماشینها داشتی و بیشتر خودتو درگیر عشق و علاقه ( نگاه کردن به عکسها و فیلمها )فراری میکردی.
      من خودم این دوره رو گذروندم. اصلا وقتی یادش میوفتم یاد مدلهای قدیمی فراری حس نوستالژی و دوست داشتنی بهم دست میده.ولی نمی تونم بگم مثلا f430 از 458 بهتره چون واقعا بهتر نیست.

      1. فرشاد

        ۲۶ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        من قبلا نویسنده، عکاس و خبرنگار تخصصی حوزه خودرو در نشریه خودرو امروز، وبلاگ شخصیم اتوبلاگ، سایت گذرموقت، سایت عصر خودرو و. . . بودم.

  7. Saied

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    درسته فراری واقعا عالیه ولی به نظر من میشه با با ۹۱۱ gt 2018 پا به پایه این ماشین رفت. و پوزشو زِد.

  8. Kamran

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    خدایی به نام فراری
    ـ
    با اختلاف بسیار زیادی برترین اسپرت ساز تاریخه

  9. Khosrow

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    توی این ماشین معرکه س / خیلی معرکه س / نیست رو دستش / نفس بند میاد ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا