انزو آخرین هایپرکار فراری است که از قوای محرکهی الکتریکی شده استفاده نمیکند و البته در بازار دستدومها نیز قیمت بالایی دارد. به همین خاطر جای تعجبی ندارد که پیشرانهی ۱۲ سیلندر آن نیز قیمت قابلتوجهی داشته باشد.
یکی از این پیشرانهها در eBay برای فروش عرضه شده است. گفته شده این پیشرانه متعلق به انزوی مدل ۲۰۰۳ بوده و ظاهراً تنها ۱۴۴۸ کیلومتر کار کرده و بعد از آن بنا به دلایلی از روی خودرو باز شده است.
قیمت این پیشرانه در حدود یک رولزرویس کولینان رده میانی و بیشتر از قیمت فراری ۸۱۲ سوپرفست و یا پورشه ۹۱۱ GT2 RS میباشد.
در زمان نگارش این خبر هیچ فردی علاقهی خود به پیشرانهی فراری انزو را نشان نداده اما این موضوع قابلدرک است چراکه اکثر مالکان این خودرو از هایپرکارهای خود به خوبی مراقبت میکنند و نیازی به تعویض پیشرانه ندارند.
Ahmad
۲۴ آذر ۱۳۹۷مهمترین قسمت مطلب که بهش پرداخته نشد همون به دلایلی باز شدن پیشرانه از بدنه انزو بوده که چرا باید این اتفاق افتاده باشه چون اگه بدنه در دسترس باشه میتونی با تعمیرش چند برابر این پول رو به جیب بزنی.
حسین
۲۴ آذر ۱۳۹۷الکتریکی نشده یعنی چی؟ منظورش چیه؟
ahmad
۲۴ آذر ۱۳۹۷یعنی هیبریدی نیست مثل لافراری که از سیستم kers استفاده میکنه و انرژی تولیدی پیشرانه از برق تولیدی از انرژی جنبشی و موتور دوازده سیلندر احتراق داخلی تنفس طبیعیه.ولی انزو آخرین هایپر کار فراریه که سال 2002 تولید شده و کل قدرتش از همون موتور دوازده سیلندره و قوای الکترویکی نداره.
M
۲۴ آذر ۱۳۹۷منظورش اینه که هایپر کارای بعد انزو که توسط فراری ساخته شدن که لافراری باشه در اون ها قوای محرکه الکتریکی به کار رفته و انزو آخرین هایپر کار فراری بود که فقط از پیشرانه درون سوز استفاده میکرد و به نظرم آخرین هم باقی میمونه چون احتمال تولید یه هایپر کار دیگه که فقط درون سوز باشه توسط فراری تقریبا صفره
حسین
۲۴ آذر ۱۳۹۷فک میکردم اخریش سوپرفست هست ، پس اونم هایبرید هس؟
M
۲۴ آذر ۱۳۹۷بزرگوار سوپر فست هایبرید نیست ولی هایپر کار نیست 812 سوپرفست
فقط یه موتور 12 سیلندر 6.5 لیتری تنفس طبیعی داره (که اتفاقا تا قبل از معرفی والکری قوی ترین 12 سیلندر تنفس طبیعی جاده ای جهان هم بود با 788 اسب بخار قدرت) که جایزه سومین پیشرانه برتر 2018 رو هم به خودش اختصاص داده اما منظور از آخرین فقط در بین هایپر کار های فراری بوده که 812 یک هایپر کار به حساب نمیاد و در کلاس نسبتا خاصی به اسم GT که مخفف گرند تور هست دسته بندی میشه و از مهم ترین رقباش تو این بازه قیمتی میشه به استون مارتین سوپر لگرا و بنتلی کانتیننتال GT اشاره کرد تفاوت گرند تور با سوپر اسپرت در اینه که در گرند تور بیشتر از پرفورمنس باید به لذت رانندگی و حس و حال و اصالت ماشین توجه بشه ه ناگفته نماند 812 درکنار این ویژگی ها پرفورمنس بشدت چشمگیری داره و تونسته آونتادور رو در درگ شکست بده
حسین
۲۴ آذر ۱۳۹۷ممنون
Ali Keyhani
۲۴ آذر ۱۳۹۷چندین سال فراری انزو ماشین رویاییم بود تا اینکه لافراری رونمایی شد و جاشو گرفت،اون موقع هم فکرشو نمیکردم فراری ماشینی بسازه که انزو برام هیجان انگیز تر باشه،اما فراری تونست لافراری فوق العاده رو بسازه❤??
سعید
۲۴ آذر ۱۳۹۷فکر کنم موتور ۸۱۲ سوپر فست همین موتور انزو باشه که توسعه پیدا کرده من به شخصه ترجیح میدم یه ۸۱۲ بخرم تا موتور انزو
M
۲۴ آذر ۱۳۹۷به نظرم هیچ ربطی به هم ندارن اصلا حجمشون هم یکی نیست
مورد بعد اینه که کسی که 375 هزار تا بده اینو بخره دو تا 812 با دو تا رنگ مختلف گوشه پارکینگش داره
Ferrari
۲۴ آذر ۱۳۹۷https://www.ferrari.com/en-EN/articles/the-ferrari-488-pista-is-nominated-motorsport-magazines-sports-car-of-the-year
488 پیستا از نشریه موتور اسپرت عنوان sport car of the year رو گرفت
ایمان
۲۴ آذر ۱۳۹۷به نظرم برای اونی که پولشو داشته باشه ارزش خرید رو داره چون اولاً موتور فراری هست ثانیاً روی بهترین ماشین دوران خودش نفس میکشیده ثالثاً احتمال فروش با قیمت بالاتر بعد از چند وقت هست که برای طرف سود خوبی داره
emad1990
۲۴ آذر ۱۳۹۷انزو خیلی خاص تر از لافراری هم هست
لافراری بیش از 400 تا تولید شده و انزو اخرین هایپر کار تنفس طبیعی فراری هست