فراری در سال ۲۰۱۵ محصولات خود را به پیشرانههای توربوشارژ مجهز کرد و از آن زمان بحثهایی در مورد خوب یا بد بودن این حرکت به راه افتاد. در این رابطه، همه، از آزمایشکنندگان نشریات گرفته تا منتقدین یوتیوبی که حتی فراریها را از نزدیک ندیده بودند اظهارنظر کردند اما حالا افرادی که واقعاً در این زمینه مهم هستند پاسخ دادهاند. این افراد کسانی هستند که پول کافی برای خرید یک فراری دارند و طبق بررسیها، بیشتر به فراریهای تنفس طبیعی گرایش دارند زیرا بررسی ارزش نمونههای کارکردهٔ دو فراری ۴۵۸ و ۴۸۸ نشان میدهد که نمونهٔ تنفس طبیعی ارزش بیشتری دارد.
اگر به قیمت اولیهٔ این دو فراری نگاهی بیندازیم میبینیم که ۴۵۸ بسیار ارزانتر بوده زیرا چهار تا پنج سال قدیمیتر است. در سال ۲۰۱۱، یک ۴۵۸ در ایالاتمتحده ۱۵۵ هزار دلار و در بریتانیا ۱۲۰ هزار پوند قیمت داشت درحالیکه قیمت ۴۸۸ مدل ۲۰۱۶ در آمریکا از ۲۱۸ هزار دلار و در بریتانیا از ۱۴۰ هزار پوند آغاز میشد؛ بنابراین قاعدتاً انتظار میرود که هماکنون در بین نمونههای کارکرده هم فراری جدیدتر به میزان قابلتوجهی گرانتر باشد اما هرگز اینطور نیست زیرا حتی نمایندگیهای رسمی فراری که نمونههای کارکردهٔ تأییدشده از هردوی این سوپراسپرتها را به فروش میرسانند، برای ۴۵۸ قدیمی مبلغی مشابه و گاهی بیشتر از ۴۸۸ مطالبه میکنند.
بهعنوانمثال، یک نمایندگی فراری در بریتانیا یک ۴۵۸ مدل ۲۰۱۳ با کارکرد ۱۶ هزار کیلومتر را با قیمت ۱۴۴,۸۰۰ پوند برای فروش گذاشته درحالیکه در همان نمایندگی، یک ۴۸۸ مدل ۲۰۱۶ با کارکرد تنها ۱۱,۷۰۰ کیلومتر با قیمت ۱۵۲ هزار پوند وجود دارد. این اختلاف قیمت برای خودرویی که سه سال جوانتر بوده و نزدیک به ۴ هزار کیلومتر پیمایش کمتری داشته بسیار جزئی به نظر میرسد. در همین حال، سه نمایندگی دیگر در بریتانیا نیز چند ۴۸۸ با قیمتی کمتر از ۱۵۰ هزار پوند برای فروش دارند درحالیکه یک نمایندگی، یک ۴۵۸ مدل ۲۰۱۴ با کارکرد ۱۰ هزار کیلومتر را با قیمت ۱۶۰ هزار پوند برای فروش گذاشته است. به گفتهٔ این نمایندگیها، خریداران علاقهٔ بسیار بیشتری به ۴۵۸ دارند.
در ایالاتمتحده نیز ۴۵۸ کارکرده با قیمتی در حدود ۲۱۰ هزار دلار به فروش میرسد درحالیکه قیمت ارزانترین ۴۸۸ کارکرده از ۲۲۰ هزار دلار آغاز میشود. البته ارزش این خودروها بسته به آپشنها و رنگ بدنه ممکن است متفاوت باشد. در مورد نسخهٔ اسپشیاله نیز ماجرا کلاً متفاوت است زیرا قیمت این نسخهٔ سبکتر و سریعتر از ۴۵۸ در نمایندگیهای آمریکا برای نسخهٔ کوپه به ۳۸۰ هزار دلار میرسد و برای نسخهٔ اسپایدر تا رقم دیوانهوار ۶۹۰ هزار دلار بالا میرود.
۴۵۸ اولین بار در سال ۲۰۱۰ معرفی شد و در سال ۲۰۱۵ مدل جدید ۴۸۸ جای آنرا گرفت. تغییرات ظاهری میان این دو مدل کوچک بودند اما بزرگترین تفاوت در پیشرانه به چشم میخورد. فراری با استفاده از تکنولوژی توربوشارژ که قبلاً در مدل کالیفرنیا T به جهانیان نشان داده بود، پیشرانهٔ ۴.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی ۴۵۸ را با یک موتور جدید ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو جایگزین کرد. جنبهٔ مثبت این تغییر افزایش چشمگیر قدرت از ۵۷۰ اسب بخار به ۶۷۰ اسب بخار و افزایش چشمگیرتر گشتاور از ۵۴۰ نیوتن متر به ۷۶۰ نیوتن متر بود.
از سوی دیگر اما صدای پیشرانهٔ توربوشارژ ۴۸۸ هرگز هیجانانگیز نبود و ردلاین آنهم ۱۰۰۰ rpm از موتور تنفس طبیعی ۴۸۸ کمتر بود. به همین دلیل، کسانی که با هردوی این سوپراسپرتها رانندگی کردهاند قطعاً صدای ۴۵۸ را ترجیح میدهند هرچند که کشش بیامان موتورهای توربوشارژ فراری هم واقعاً اعتیادآور است. با همهٔ اینها، شما کدام فراری را ترجیح میدهید؟ ۴۵۸ ضعیفتر اما خوشصداتر و جذابتر یا ۴۸۸ قویتر اما فاقد جذابیتهای تنفس طبیعی؟
SF90 STRADALE
۱۹ اسفند ۱۳۹۹عشق است ۴۵۸ اسپشیاله ❤❤
کیان
۱۹ اسفند ۱۳۹۹فراری حتی تلفظش و صدا کردنش با لهجه خودشون عشق نابی هست و تکرار نشدنی
این مقاله پاسخ خوبی بود به منتقدای بدون پشتوانه و تجربه مبنی بر اینکه تویوتا بزرگترین خودروساز دنیا چرا اینقدر اصرار به استفاده از تنفس طبیعی یا استفاده نکردن از توربو شارژ داره
تازه بحث برای امریکا و انگلستان هست ک بهترین بنزین و بهترین خدمات با قیمت معقول در دسترس هست.
akrh78
۱۹ اسفند ۱۳۹۹حالا مگه تنفس تبیعی های تویوتا اصلا صدا دارن؟ 2 لیتر دیگه این حرفا رو نداره عزیز
اینکه تویوتا به تنفس طبیعی پیله کرده دلیلش یه چیز دیگس الکی خودتونو به فراری نچسبونین
Sina10
۱۹ اسفند ۱۳۹۹البته نباید گفت این کارشون پیله کردنه
این کارشون به فکر مشتری بودنه که حاضرن روی هیبرید سرمایه گذاری بیشتر بکنن ولی تنفس طبیعی رو حذف نکنن
که دلیلش هزینه و استهلاک کمه
خریدار شاید مجبور بشه مالیات آلودگی هوای بیشتری بده اما در عوضش تا سال ها نیاز به ماشین جدید نداره و ماشینش کم هزینه است
به نظرم ارتباطی با صدای موتور نداره
دو تا بحث جداگونه هستن
Roham
۱۹ اسفند ۱۳۹۹نخوندی مطلب رو
نه؟
SF90 STRADALE
۱۹ اسفند ۱۳۹۹آیا میدانید رکورد گران ترین ماشین اسباب بازی دنیا متعلق به فراری 330P2 هست با قیمت ۱۳۳.۳۲۵ دلار
این ماشین اسباب بازی ، رکورد فراری تستاروسا رو شکست
امیر
۱۹ اسفند ۱۳۹۹مبارک باش ما که دستمون کوتاه حتی از اجاره کردن همچین خودروی ولی اگه آزاد بودم یه ماسل کار تنفس طبیعی که خودم تیون کنم ترجیح میدم به یه ماشینی که خودش توربو داره
محمد رستمی نژاد
۱۹ اسفند ۱۳۹۹من تنفس طبیعی رو به هرچی ترجیح میدم
با توربو خیلی مشکل دارم و خیلی بدم میاد
ولی عاشق سوپر شارژر هستم
فراری هایی فراری هستند که تنفس طبیعی هستند
اشتباه بزرگ جنرال موتورز برای کوروت
میخوان مدل ZR1 رو توئین توربو کنن .خیلی بد هست
امریکایی فقط سوپر شارژر باید باشه یا تنفس طبیعی
توربو صدا رو خراب میکنه که صدا مهم ترین قسمت برای ماسل کار هست
و سوپر شارژر صدا رو خراب نمیکنه
تازه صدای خیلی خوبی هم داره
من عاشق صدای سوپر شارژر هستم
خود کارل شلبی هم از سوپر شارژر استفاده میکرده
یعنی چی آمریکایی توئین توربو
یعنی سم
یعنی صدای بد????
تجربه به من ثابت کرده که صدا میتونه حتی تا ۷۰ درصد لذت رانندگی رو بالا ببره
چند تا از شماها سوار کامارو rs شیش سیلندر ۲۰۱۳ شدین
بله قدیمی هست
ولی اینقدر لذت رانندگی داره که آدم بی هوش میشه
من خوزستان هستم از این ماشین ها زیاد سوار شدم
پس دوستان
سوپر شارژر برای آمریکایی خوب است نه توربو
شتاب ۳. (سه دهم ) ثانیه بیشتر هیچ تاثیر روی لذت رانندگی نداره
حتی ۲ ثانیه هم اگه صدا بد باشه تاثیر نداره (تجربه ثابت کرده)
ولی اگه صدا باشه وحشتناک لذت بیشتر میشه
در مورد فراری هم من از اول مخالف بودم
فقط لامبورگینی تنفس طبیعی
فراری هم تنفس طبیعیش فراری هست
قربان شما
مانی
۱۹ اسفند ۱۳۹۹مرسدس،مک لارن،فراری و … ماشینهای توربو خیلی خوش صدا هم دارن
البته سلیقهها متفاوته و خودروسازها برای تمام سلیقهها ماشین میسازن
من یکی خیلی از توربو خوشم میاد
Roham
۱۹ اسفند ۱۳۹۹کدومشون آمریکاییه؟!
توربو تو جاهای کوهستانی و ارتفاع از سطح دریا راندمانش رو نشون میده
ولی مزخرفه!
هیچ چیز جای حجم موتور رو نمیگیره
Muty
۴ فروردین ۱۴۰۰مش محمد رستمی
شما که از توربو بدت میاد
سوپرشارژ زو عاشقشی
تنفس طبیعی را فلانشی
ولله اگه مثلا چشمات رو ببندن و سوار 3 تا ماشین با 3 سیستم متفاوتت کنن
اصلا متوجه نمی شی کدومش توربو بود کدوم سوپر شارژ و کدوم تنفس طبیعی…
کوتاه بیا و رضایت بده دادا
بزار سازنده های توربو هم یه نونی بخورن شب عیدی :-)
R@m!n
۱۹ اسفند ۱۳۹۹بنظرم 458 از لحاظ ظاهرم بهتره و خب موتور تنفس طبیعی فراری جواهریه ک دیگه وجود نداره و مطمئنن در آینده 458 قیمتش بازم بیشتر میشه
NAVID۰۰۹۸
۱۹ اسفند ۱۳۹۹رامین جان
دلیلی نداره 458 قدیمی قیمتش از بقیه بیشتر باشه وقتی تعداد تولیدش نامحدود نبود !
قضیهی این مقاله برای دردسرهای توروبویی هست که تنفسطبیعیها در بهترین و کاملترین دورانشون طی گذر میکنند !
تو ایران خودمون خیلی خندهداره بازارش اما حقیقتی انکارناپذیر که یه لندکروزر مدل ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ با کارکرد زیاد هم یا در حد یا بالاتر از قیمت یه ولوو XC90 با کارکرد کم و مدل ۲۰۱۶ که هم متریال معرکهای داره و هم کلاس خاص خودش را داره و هم سواری به مراتب عالیتر اما این بحث خدمات و استهلاکی هست که ارزش لندکروزر را حفظ کرده و همینطور اگر توجه کنید ارزش خودروهای تنفسطبیعی از توروبوها و هیبریدیها بیشتر و هروز هم بیشترتر میشه !
خواه قبول کنید خواه نکنید ، این حقیقت ماجرا هست که تنفسطبیعیها بسیار ارزش بالاتری جهت خریداری دارند بخصوص در ایران که نه خدمات خوبی داریم و نه بنزین حسابی !
به نظر هم احترام بگذاریم ، ممنون !
R@m!n
۱۹ اسفند ۱۳۹۹حالا مقایسه لندکروز با یه سوپراسپرت منطقی نبود ولی کلیت حرفتو موافقم. تاریخ ثابت کرده اکثر ماشینای فراری ب مرور زمان گرون تر میشن تا ارزون تر این در مورد هم مدلای تولید انبوه بوده هم تولید محدود
NAVID۰۰۹۸
۱۹ اسفند ۱۳۹۹رامین جان
اصلاً مگه قابل رقابت هستند این دو خودرو !
من دارم مثال میزنم که چرا تنفسطبیعی ارزش خرید بالاتری داره چون دعدغهای اصلاً نداره !
فقط همین !
و اگر نه که یه بچه هم میدانه این کجاهو اون کجا !
فراری ارزشمند یعنی انزو یعنی لافراری و گل سرسبد گرانترین خودروی جهان که بخاطر داستان مستندش قیمتی حدود ۸۰ یا شاید هم ۱۰۰ میلیون دلار پیدا کرده همچون GTO250 و …. !
اما ۴۵۸ چیز خاصی نیست به خانوادهی بزرگ فراری نیست اما بسیار خودروی ارزشمندی نسبت به جایگاه و زمان ساختش هست و زمان رونمائیش را هیچگاه از یاد نمیبریم که چه غوغایی در جهان به پا کرد !
Joker
۱۹ اسفند ۱۳۹۹یادمه رقبا اون زمان واسه اینکه بدونن چه جادویی تو ۴۵۸ به کار برده شده یکی چند دستگاه از این ماشین رو میخریدن و اوراق میکردن تا از جزئیات زیر پوسته این الهه زیبایی سر در بیارن!!! یکی ۴۵۸ یکی هم ۹۱۱ نسل قبل،این دو خودرو باعث شدن خیلیا سعی کنن از فراری و پورشه کاپی کنن ولی عاجز موندن…
Farzad
۱۹ اسفند ۱۳۹۹صدای اسپیچاله به تموم توربوشارژها می ارزه .
حسین
۱۹ اسفند ۱۳۹۹اون فراری نارنجیه مال تام کرانیش توی هشدار برای کبرا ۱۱ چه مدلش هست.همون که برای هدیهی تولدش بود.
Farzad
۲۰ اسفند ۱۳۹۹دقیق یادم نیست کدوم رو میگی !
عبارت ferrari in alarm fur cobra11 رو سرچ کن ببینی کدوم بود .
SRT
۱۹ اسفند ۱۳۹۹۴۵۸ از بهترین سوپر اسپرت های فراری و کلا تاریخه.
RezaRs
۱۹ اسفند ۱۳۹۹۴۵۸ لایک
۴۸۸ دیسلایک
خودم نظرم ۴۵۸ هه
حمید
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ما انتخاب کردیم که تا بمیریم ۴۰۵ تنفس طبیعی سوار شیم ! فراری مال ما نیست
مهدی موتور
۱۹ اسفند ۱۳۹۹فراری ۴۸۸ پیستا زیبا ترین فراریه
Ali Keyhani
۱۹ اسفند ۱۳۹۹488 هم همین داستانو داره مدل GTB رو بعید میدونم اما 488 پیستا پنج شیش سال دیگه بالای 500 هزار دلار فروخته میشه
جالب قیمت 458 ایتالیا فقط 160 هزار پوند!
360 مودنا رو هم فکرکنم با هفتاد هشتاد هزار دلار بشه خرید!
Sina10
۱۹ اسفند ۱۳۹۹البته چند وقت پیش دیده بودم یه جا 360 مودنا رو با قیمت ۴۰ هزار دلار برای فروش گذاشته بودن
mahan
۱۹ اسفند ۱۳۹۹وقتی می خوای پول یک فراری رو بدی باید تنس طبیعی باشه تا هر لحظه از این سمفونی بی نظیر لذت ببری
Sina10
۱۹ اسفند ۱۳۹۹به نظرم ۴۵۸ نه تنها یکی از بهترین های تاریخ فراریه بلکه یکی از بهترین های کل تاریخه
توی دورانی تولید میشد که به نوعی یکی از اوج های خودرو سازی بود
توی دورانی تولید شد که F12 و لافراری بودن
کلی ماشین بی نظیر توی اون دوران بود
از اونتادور و نیسان GT-R که هنوز هم تولید میشن گرفته تا M6 و C63 Black Series و SLS و نسخه بلک سریزش و یا SL65 بلک سریز و M3 دو نسل قبل و نسخه ی GTS اش و موستانگ GT500 2013 و P1 و 918 و یا مدل های قدیمی تر SLR و بوگاتی ویرون و مورسیه لاگو SV و کررا GT و M3 CSL و .. این لیست خیلی خیلی ماشین های بی نظیر دیگه ای تو داره
مال خیلی وقت پیش هم نیست
یکی از دوره های طلایی خودروسازی بود واقعا
بین سالهای 2005 الی 2015
دیگه هم تکرار نمیشه ، هیچ وقت
و معلومه که 458 که وسط این دوران بوده باید ارزش خیلی بیشتری از 488 داشته باشه
قیافه ی عقب 488 و 458 تقریبا یکسانه البته که 488 بهتره توی نمای عقب ولی توی نمای جلو 458 با وجود شباهت های بسیار زیاد، خیلی بهتره
در کل 458 خیلی از 488 بهتره ، از F8 هم بهتره
abdi_porsche fan
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ولی 488 پیستا از 458 واقعا زیباتره حالا این نظر منه
زیزیگولو
۱۹ اسفند ۱۳۹۹لذت بردن از رانندگی طمع های مختلفی داره که این طمع در مورد فراری ۴۴۸ و فراری ۴۵۸ طمع لوکس بودن اونا هستش
Hamid
۱۹ اسفند ۱۳۹۹هر دو شون بی نظیرن!
اما من ترجیح میدم مدل جدید تر رو انتخاب کنم … هر چند 458 اسپشیاله واقعا جادویی و محشر بود اما 488 پیستا هم چیزی کم نداره … انتخاب اونقدرا سخته که نظر آدم هی عوض میشه!
بین 458 ایتالیا و 488 GTB انتخابم 458 هست
بین 458 اسپشیاله و 488 پیستا انتخابم 488 هست …
هر چند آدم دلش میخواد هر دو رو داشته باشه …
abdi_porsche fan
۱۹ اسفند ۱۳۹۹هر دو عالین درسته صدای458 جذاب تره اما فقط صدا معیار انتخواب نیست. بین نسخه عادی 458 و 488gtb من 458 رو انتخواب میکنم اما بین اسپیشیاله و پیستا قطعا پیستا
Benz309 1974
۱۹ اسفند ۱۳۹۹۴۵۸
امیررضا
۱۹ اسفند ۱۳۹۹اون موتور ۴.۵ لیتری ۸ سیلندر بیشترین میزان گشتاور رو برای یه موتور تنفس طبیعی تو رنج رقبای خودش تولید میکنه. باید هم درخواست براش قیمت بالاتری داشته باشه حتی اگه دست دوم باشه. واقعا اثر هنریه
سرزمین آفتاب
۲۰ اسفند ۱۳۹۹۴۵۸ آخرین سپور اسپرت سری اسپرت تنفس طبیعی فراریه پس ارزش بالایی داره به غیر از این موتور v8 4.5 یه شاهکاره و ظاهرش از ۴۸۸ بهتره
بخصوص اون اگزوز ۳ تایی با صدای یه فراری واقعی و در مورد اسپشیاله
که قوی ترین v8 تنفس طبیعی(۵۹۷ اسب بخار) تاریخ فراریه خب معلومه که باید از ۴۸۸ پیستا بهتر باشه به نظر من قیمتش بالاتر هم میره بخصوص اگه آپرتا باشه
من کلا سری ۴۵۸ رو به ۴۸۸ ترجیح میدم
F8 هم به ۴۸۸
به نظر من ۴۵۸ بهترین از سری اسپرت تاریخ فراریه
?Ali Hossein?
۲۰ اسفند ۱۳۹۹تو ایران 458 یکی هست