سرجیو مارکیونه (Sergio Marchionne) مدیرعامل کنونی فیات-کرایسلر (FCA) و فِراری، طی مصاحبهای با نشریه بلومبرگ (Bloomberg) در حاشیه نمایشگاه ژنو، به نکات جالبتوجی پیرامون برنامههای آینده اسب سرخ و وضعیت صادرات آن به ایالاتمتحده اشاره کرد.
بر اساس بخشی از این صحبتها، فراری قصد دارد سقف تولید خود را تا پیش از سال ۲۰۱۹ به ۹ هزار دستگاه برساند؛ اما این هدف با تکیه صِرف بر محصولات کنونی قابلدسترسی نخواهد بود.مارکیونه میگوید:
وی در ادامه با اشاره به این نکته که ثبت سفارش مدل ۸۱۲ سوپرفست برای سال ۲۰۱۷ بسته شده میافزاید:بحث “حجم تولید” برای فِراری از حساسیت فوقالعادهای برخوردار است، چراکه بهمنظور حفظ پرستیژ برند، نباید از حد خاصی بالاتر برود. میزان تولید همیشه باید کمتر از تقاضای موجود در بازار باشد. سوال اصلی مربوط به زمان انتظار برای تحویل خودروهاست. باید بپذیریم که موعد تحویل ۱۸ ماهه کنونی بهتدریج موجب از دست دادن مشتریانمان خواهد شد. سختترین قسمت کار همین ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضاست. ازنظر من موعد ۱۲ ماهه کاملاً منطقی به نظر میرسد.
اگر دست نمایندگیها را باز میگذاشتم، ظرفیت سال ۲۰۱۸ هم تکمیل میشد!
در همین حال، تصمیم جدید دولت آمریکا مبنی بر وضع مالیات گمرگی ۲۰ درصدی برای خودروها گرچه پیامد منفی زیادی برای مدلهایی مثل همین ۸۱۲ سوپرفَست نخواهد داشت، اما امثال کالیفرنیا T را بهشدت تحت تأثیر خود قرار خواهد داد. مارکیونه معتقد است محصولاتی که ازنظر جذابیت و گیرایی در سطح پایینتری قرار میگیرند، به دلیل افزایش قیمت فاحش ناشی از عوارض گمرکی با کاهش محبوبیت روبرو خواهند شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش همچنین اظهار میدارد:
امیدوارم مدلهای تولید محدود ما مشمول این قانون نباشند؛ همیشه در چنین مواقعی یکسری استثنائات برای تولیدکنندگانِ با حجم کم اعمال میگردد. قصد ما این نیست که با جمعیت انبوهی از اسبهای سرکش به خاک آمریکا حملهور شویم!
ونوم اف ۵
۲۶ اسفند ۱۳۹۵اولین مصاحبه ی مارکیونه که تو اون التماس شراکت نکرده
Reventon
۲۷ اسفند ۱۳۹۵یه مقاله پدال نوشته فک کردی شرکت فیات کلایسلر کمه؟
فقط زیر مجموعه رو بخون تا بفهمی چه شرکت عظیمیه!
فراری، دوج، الفا رومئو،مزراتی،….واقعا بعد ولکس واگن بزرگترینه
armin
۲۶ اسفند ۱۳۹۵نقطه مقابل کارلوس گوسن
NOBLE
۲۶ اسفند ۱۳۹۵.
آئودی یک زمانی می خواست فیات رو بخره. سرجیو مارکیونه اول مخالف بود ولی بعدش خیلی رغبت نشون میداد. معلوم نیست تکلیف اون مذاکرات چی شد.
Ferrari
۲۶ اسفند ۱۳۹۵(اگر دست نمایندگیها را باز میگذاشتم، ظرفیت سال 2018 هم تکمیل میشد!)
Ferrari
۲۶ اسفند ۱۳۹۵به نظر من یکی از راهای مناسب برای افزایش تولید، زنده کردن برند دینو و ساختن اتومبیل های اسپرت با قیمت های پایین تر خواهد بود. اینطوری هم فراری خاص میمونه و هم تولیداتش بالامیره. ضمن اینکه با افزایش تولید و کم کردن زمان انتظار برای مشتری ها فراری میتونه حتی در سال 2018 به فروش 9000 دستگاه دست پیدا کنه.
ahmad
۲۷ اسفند ۱۳۹۵بحث “حجم تولید” برای فِراری از حساسیت فوقالعادهای برخوردار است، چراکه بهمنظور حفظ پرستیژ برند، نباید از حد خاصی بالاتر برود. میزان تولید همیشه باید کمتر از تقاضای موجود در بازار باشد. سوال اصلی مربوط به زمان انتظار برای تحویل خودروهاست. باید بپذیریم که موعد تحویل 18 ماهه کنونی بهتدریج موجب از دست دادن مشتریانمان خواهد شد. سختترین قسمت کار همین ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضاست. ازنظر من موعد 12 ماهه کاملاً منطقی به نظر میرسد.
_
قشنگ معلومه که خودساز های وطنی ما هم به سبک فراری دارن عمل میکنن!
همیشه سعی میکنن با تاخیر های طولانی در تحویل، پرستیژ برند خودشونو حفظ کنن!
همین روش تاخیر ها و موعد های تحویل یکساله و بیست و چند ماهه برند های ماست که اونها رو تبدیل به سلاطین بازار کرده و همه واسه لگن های متحرکی مثل پراید و سمند سر و دست میشکنن!
دم خودمون گرم که قمپانی هامون به سبک سوپرلوکس ها عمل میکنن!
(البته شاید هم فراری از روی خودروسازای ما تقلید کرده خخخخ)
:) :) :) :) :) :)
مهدی
۲۷ اسفند ۱۳۹۵ماشین ارزون مثل دینو یعنی اسیب به ارزش برند فراری و کاهش سود به ازای هر مشتری واسه اون ماشین. چیزی که جالب نیست واسه فراری