فراری

مصاحبه سرجیو مارکیونه با نشریه بلومبرگ در حاشیه نمایشگاه ژنو!

سرجیو مارکیونه (Sergio Marchionne) مدیرعامل کنونی فیات-کرایسلر (FCA) و فِراری، طی مصاحبه‌ای با نشریه بلومبرگ (Bloomberg) در حاشیه نمایشگاه ژنو، به نکات جالب‌توجی پیرامون برنامه‌های آینده اسب سرخ و وضعیت صادرات آن به ایالات‌متحده اشاره کرد.

sergio marchionne
sergio marchionne
بر اساس بخشی از این صحبت‌ها، فراری قصد دارد سقف تولید خود را تا پیش از سال ۲۰۱۹ به ۹ هزار دستگاه برساند؛ اما این هدف با تکیه صِرف بر محصولات کنونی قابل‌دسترسی نخواهد بود.
مارکیونه می‌گوید:

بحث “حجم تولید” برای فِراری از حساسیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، چرا‌که به‌منظور حفظ پرستیژ برند، نباید از حد خاصی بالاتر برود. میزان تولید همیشه باید کمتر از تقاضای موجود در بازار باشد. سوال اصلی مربوط به زمان انتظار برای تحویل خودروهاست. باید بپذیریم که موعد تحویل ۱۸ ماهه کنونی به‌تدریج موجب از دست دادن مشتریانمان خواهد شد. سخت‌ترین قسمت کار همین ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضاست. ازنظر من موعد ۱۲ ماهه کاملاً منطقی به نظر می‌رسد.

Sergio Marchionne
Sergio Marchionne
وی در ادامه با اشاره به این نکته که ثبت سفارش مدل ۸۱۲ سوپرفست برای سال ۲۰۱۷ بسته شده می‌افزاید:

اگر دست نمایندگی‌ها را باز می‌گذاشتم، ظرفیت سال ۲۰۱۸ هم تکمیل می‌شد!

در همین حال، تصمیم جدید دولت آمریکا مبنی بر وضع مالیات گمرگی ۲۰ درصدی برای خودروها گرچه پیامد منفی زیادی برای مدل‌هایی مثل همین ۸۱۲ سوپرفَست نخواهد داشت، اما امثال کالیفرنیا T را به‌شدت تحت تأثیر خود قرار خواهد داد. مارکیونه معتقد است محصولاتی که ازنظر جذابیت و گیرایی در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرند، به دلیل افزایش قیمت فاحش ناشی از عوارض گمرکی با کاهش محبوبیت روبرو خواهند شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش همچنین اظهار می‌دارد:

امیدوارم مدل‌های تولید محدود ما مشمول این قانون نباشند؛ همیشه در چنین مواقعی یکسری استثنائات برای تولیدکنندگانِ با حجم کم اعمال می‌گردد. قصد ما این نیست که با جمعیت انبوهی از اسب‌های سرکش به خاک آمریکا حمله‌ور شویم!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. ونوم اف ۵

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    اولین مصاحبه ی مارکیونه که تو اون التماس شراکت نکرده

    1. Reventon

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (282 ديدگاه)

      یه مقاله پدال نوشته فک کردی شرکت فیات کلایسلر کمه؟
      فقط زیر مجموعه رو بخون تا بفهمی چه شرکت عظیمیه!
      فراری، دوج، الفا رومئو،مزراتی،….واقعا بعد ولکس واگن بزرگترینه

  2. armin

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (420 ديدگاه)

    نقطه مقابل کارلوس گوسن

  3. NOBLE

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    آئودی یک زمانی می خواست فیات رو بخره. سرجیو مارکیونه اول مخالف بود ولی بعدش خیلی رغبت نشون میداد. معلوم نیست تکلیف اون مذاکرات چی شد.

  4. Ferrari

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1955 ديدگاه)

    (اگر دست نمایندگی‌ها را باز می‌گذاشتم، ظرفیت سال 2018 هم تکمیل می‌شد!)

    1. Ferrari

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1955 ديدگاه)

      به نظر من یکی از راهای مناسب برای افزایش تولید، زنده کردن برند دینو و ساختن اتومبیل های اسپرت با قیمت های پایین تر خواهد بود. اینطوری هم فراری خاص میمونه و هم تولیداتش بالامیره. ضمن اینکه با افزایش تولید و کم کردن زمان انتظار برای مشتری ها فراری میتونه حتی در سال 2018 به فروش 9000 دستگاه دست پیدا کنه.

  5. ahmad

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (659 ديدگاه)

    بحث “حجم تولید” برای فِراری از حساسیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، چرا‌که به‌منظور حفظ پرستیژ برند، نباید از حد خاصی بالاتر برود. میزان تولید همیشه باید کمتر از تقاضای موجود در بازار باشد. سوال اصلی مربوط به زمان انتظار برای تحویل خودروهاست. باید بپذیریم که موعد تحویل 18 ماهه کنونی به‌تدریج موجب از دست دادن مشتریانمان خواهد شد. سخت‌ترین قسمت کار همین ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضاست. ازنظر من موعد 12 ماهه کاملاً منطقی به نظر می‌رسد.
    _
    قشنگ معلومه که خودساز های وطنی ما هم به سبک فراری دارن عمل میکنن!
    همیشه سعی میکنن با تاخیر های طولانی در تحویل، پرستیژ برند خودشونو حفظ کنن!
    همین روش تاخیر ها و موعد های تحویل یکساله و بیست و چند ماهه برند های ماست که اونها رو تبدیل به سلاطین بازار کرده و همه واسه لگن های متحرکی مثل پراید و سمند سر و دست میشکنن!
    دم خودمون گرم که قمپانی هامون به سبک سوپرلوکس ها عمل میکنن!
    (البته شاید هم فراری از روی خودروسازای ما تقلید کرده خخخخ)
    :) :) :) :) :) :)

  6. مهدی

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    ماشین ارزون مثل دینو یعنی اسیب به ارزش برند فراری و کاهش سود به ازای هر مشتری واسه اون ماشین. چیزی که جالب نیست واسه فراری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا