فراری

برنامه سفارشی موتور اسپورت برای فراری 488 پیستا

به دنبال معرفی جهانی فراری ۴۸۸ پیستا در نمایشگاه ژنو سال جاری، این سوپرکار ایتالیایی هم‌اکنون با اولین نسخه سفارشی پدیدار شده است.


این نسخه تک و تنها که توسط برنامه تیلور انحصاری فراری ساخته شده به منظور گرامی داشت مسابقات ۲۴ ساعته لمانز و موفقیت افرادی که با فراری برنده شده‌اند رونمایی شده است.


این خودرو که از خودروی شماره ۵۱ رانده شده توسط الساندرو پیر گوئیدی و جیمز کالادو که عنوان رانندگان و خودروسازان سال ۲۰۱۷ WEC را برنده شده الهام گرفته دارای پوشش بدنه و نوارهایی به رنگ پرچم ایتالیا می‌باشد.


لوگوی این قهرمانی در بدنه دیده شده و همچنین کلمه “Pro” نیز به همراه آن وجود دارد. این کلمه بر کلاس خودروی مسابقه‌ای و همچنین شماره ۵۱ اشاره دارد. این فراری ۴۸۸ پیستای منحصربه‌فرد دارای اسپویلر عقب ویژه و ورودی‌های اطراف ساخته شده از جنس فیبر کربن است.


با باز کردن درب وارد کابینی می‌شوید که دارای پوشش آلکانترای مشکی، پلاک شناسایی منحصربه‌فرد، تریم رکاب فیبر کربنی، پرچم ایتالیا روی کناره‌های پدال شیفترها و صندلی‌ها و کف‌پوش‌های ساخته شده از پارچه سفارشی است.


فراری این قطعات اضافی را فقط برای مشتریانی که در برنامه‌های موتور اسپورت شرکت حضور دارند ارائه می‌کند. ۴۸۸ پیستای جدید در ۴ رنگ بدنه روسو کورسا، بو تور دو فرانس، نرو دیتونا و آرجنتو نوربرگ رینگ عرضه خواهد شد. خریداران همچنین می‌توانند شماره‌های مسابقه‌ای شخصی خود را نیز سفارش دهند.


پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توربوی این هیولا تغییری نداشته است اما قدرت ۷۲۰ اسبی و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متری دارد. فراری ادعا می‌کند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت پیستا برابر با ۲.۸۵ ثانیه بوده و سقف سرعت آن بیش از ۳۴۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. KING918

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (12 ديدگاه)

    اوف ………….

  2. s.h

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    خدا واسه رقیباش به خیر کنه ! بد چیزیه

  3. moein

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (913 ديدگاه)

    چه بی رحمانه زیبایی????

  4. ایمان

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    این هیولای پیست نیازی به تعریف و تمجید نداره
    ???? فراری همیشه در اوج ????

  5. Ferrari

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1956 ديدگاه)

    کابینش فوق العاده زیباست

  6. مهدی

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    هرچقدر مک لارن دلبری کنه
    هرچقدر پورشه رکورد بشکنه
    فقط فراری و لامبورگینی ان که میتونن اینجوری روح و روان ادمو به بازی بگیرن
    در ضمن موتور عادی 3.9 لیتری این ماشین بهترین پیشرانه سال شده و اینطوری نیست که بگیم خریدشون فقط دلایل احساسی داره مثل بعضی شرکتا

    1. KING918

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (12 ديدگاه)

      :-(
      چه حرفیه اخه ………

  7. Amirferrari

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    فراری ادعا میکنه شتابش 2.85 ثانیه ست… ولی 2.2 رو ثبت کرده… ادعا هم میکنید مثه فراری ادعا کنید…

    1. Ali

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (87 ديدگاه)

      دوست عزیز به عنوان یه طرفدار فراری میگم اون مدل پروتوتایپ بود که “شاید”داون فورس نسخه اصلیو نداشت
      میخوام بگم اگه دوباره اون رکورد ثبت نشد ناراحت نشی چون ممکنه اون ویدیو رو تو سرپایینی انجام داده باشن یا اصلا سرعت ویدیو رو زیاد کرده باشن یا…
      با این حال برای من مهم نیست که مثلا تو مسیر مستقیم از ۷۲۰s کم بیاره(که نمیاره) چون موتورش بهترین موتور سال شد و مخصوص پیست توسعه داده شده
      اصلا تعجب نمیکنم اگه فراری اعلام کنه نسخه هیبرید ۴۸۸ معرفی میکنه چون حدود دو سال و نیم پیش توی مارانللو یه ویدیو از نسخه هیبرید و دارای سیستم کرس ۴۵۸ منتشر شد و از اون موقع منتظر نسل بعد ۴۵۸ هستم

      1. Meysam..LaFerrari

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (581 ديدگاه)

        اکثر حرفات درسته اما دون‌فورسی که قراره توسط اجزای ایرودینامیکی خودرو تولید بشه تو شتاب اولیه تاثیر چندانی نداره و تا 100 کیلومتر در ساعت خودش رو چندان نشون نمیده، تاثیر اصلی دون‌‌فورس تو سرعت‌های بالاست، از این موضوع که بگذریم کلیت حرفت درسته و نباید انتظار داشت این شتاب‌گیری همیشه تکرار بشه.

        1. mg

          ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (139 ديدگاه)

          دادش نگو این حرفو اگر میشد تابعشو رسم کنم بهت نشون میدادم که رشد صعودی داره و داونفورس با افزایش سرعت دو چندان خودشو نشون میده ولی تو زیر 100 اونطوری که میگی هم کم نیست یعنی قشنگ میتونه اون رکورد 2.2 رو تا 2.9 و3 افزایش بده بعدشم اون فیلمی که مادیدیم فقط یه تصویر از کیلوتر بود نه چیز دیگه ای هر وقت فیلمهای بیشتری دیدیم متونیم بگیم کدوم بهتره 720 یا پیستا

        2. Meysam..LaFerrari

          ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (581 ديدگاه)

          چی میگی مرد حسابی !

          اولاً که شما باید تعیین کنی چه مقدار دون‌فورس قراره افزایش پیدا کنه و به دنبال اون ضریب درگ چقدر قراره افزایش پیدا کنه بعد بیای بصورت تئوریک حساب کنی چه میزان روی شتاب‌گیری تاثیر خواهد داشت نه اینکه بی‌اساس ادعا کنی 7-8 دهم ثانیه شتاب اولیه رو ضعیف‌تر میکنه !

          اگه با منطق شما بخوایم پیش بریم خودروهای کلاس GT مسابقات لُمان با چند برابر دون‌فورسی که نسبت به ورژن‌های جاده‌ایشون دارن باید 10 ثانیه بکشه به 100 کیلومتر در ساعت برسن !

          باز هم میگم هرگز برای مثال افزایش 5-6 درصدی دون‌فورس رو اگه مثلا نسبت به ورژن پروتوتایپ در نطر بگیریم نمیاد شتاب اولیه‌ی ماشین رو 8 دهم ثانیه کند کنه و همونطور که گفتم تاثیر زیادی تو شتاب گیری اولیه نداره و تاثیر اصلیش رو باید تو سرعت‌های بالا و مخصوصاً تاپ‌اسپید در نظر گرفت.

        3. Ferrari

          ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          Mg
          دوست عزیز فراری ۲۰ درصد داون فورس ۴۸۸ پیستا رو افزایش داده و ضریب درگ ماشین ۲صدم بیشتر شده این عدد به حدی کوچیکه که اصلا تاثیری روی شتاب اولیه و ثانویه نداره
          ماشینهای فرمول یک بیشترین درگ و داون فورس رو تولید میکنن ولی تاثیرش روی حداکثر سرعته نه شتاب این ماشینها تو هرپیستی صفرتا صد و صفرتا دویست تقریبا یکسانی دارن مثلا شتاب ماشین فراری sf71h تو همه پیستها یکسانه ولی حداکثر سرعت یکسانی نداره

  8. سام

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (753 ديدگاه)

    در یک کلام،فراری 488 پیستا یک شاهکار است.

  9. مهدی

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    از چه لحاظ
    چشه مگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا