فراری هنوز مشتاق به ساخت خودروهایی است که با تنفس طبیعی و بدون استفاده از پرخوران کار میکنند. هرچند جدیدترین محصول آن یعنی ۴۸۸ دارای یک موتور توربوی ۸ سیلندر است اما این اتفاق برای موتور ۱۲ سیلندر این شرکت نخواهد افتاد.
لافراری با پیشرانه ای هیبریدی، سرمشق خوبی برای نسل آینده موتورهای ۱۲ سیلندر فراری با حفظ سنت تنفس طبیعی میباشد. این کلکسیون تکنولوژی، راه را برای V12 های آینده بدون نیاز به توربو هموار میکند.
به گزارش Autocar از منابع داخل فراری، در پیشرانه بعدی بهجای توربو از سختافزار الکتریکی ۴۸ ولتی استفاده خواهد شد. بهگونهای که نیروی تولیدی آن کمی بیش از لافراری خواهد بود. این پیشرانه راه خود را به قلب تمام مدلهای ۱۲ سیلندر آینده شرکت باز خواهد کرد.
محمد
۱۷ فروردین ۱۳۹۴من همه جوره عاشق خودروهای فراریم حالا چه با موتور توربو چه بدون توربو، می خواد 8سیلندر باشه یا 12 سیلندر باشه یا حتی 3 سیلندر باشه فقط فراری باشه دیگه هیچیش برام مهم نیست چون با هر شرایطی بهترینه
Amin.
۱۷ فروردین ۱۳۹۴دقیقاً همینه.
سعید
۱۷ فروردین ۱۳۹۴دیگه زیادی نباید روی توربو داشتن یا نداشتن فراری حساس شد،حالا توربو هم داشته باشه،چی میشه؟قدرتش بیشتر میشه
فراری همیشه فراریه و جایگاه بالای خودشو داره،چه با توربو و چه بدون توربو
enzo
۱۷ فروردین ۱۳۹۴همین که میدونیم صدای V12 های تنفس طبیعی تو ماشینای آینده هم شنیده میشه بهترین خبر هستش
Archi khan
۱۷ فروردین ۱۳۹۴یه بار یکی از دوستان کامنتی گذاشته بود که خیلی حال کردم باهاش.
نوشته بود :
“از نظر من خودرو سازی یعنی فراری و پورشه “
honda nsx rr mugen { سی بی آر 400 سابق }
۱۷ فروردین ۱۳۹۴آقای Archi khan فورد و هیوندای و کیا و مزدا و نیسان و ولوو و تعداد بسیار زیادی از کمپانیهای دیگه خودروساز { یا خودروسازی } هستند . اگه فراری و پورشه خودروساز هستن پس اونایی که گفتم چی به حساب میان ؟ برگ چغندر ؟ یا علف هرز ؟ اون شخصی هم که گفته “از نظر من خودرو سازی یعنی فراری و پورشه “ به احتمال 70 درصد بر مبنا و اساس خودروهای موفقی که این برندها ساختن { مثل 911 و 959 و f40 و 250gto و 348 و خیلی مدلهای دیگه } و علاقه ای که به فراری و پورشه داشته اون حرف رو زده . همه می دونن که تویوتا و لکساس و infiniti و آکورا و نیسان و پژو و لامبورگینی و فیات و جگوار و … خودروساز { یا خودروسازی } هستن . اگه بابت حرفهام ناراحت یا عصبانی شدی شرمنده ام و عذر میخوام .
Archi khan
۱۷ فروردین ۱۳۹۴نه دوست عزیز چرا ناراحت بشم ؟!
:-)
این جمله بیشتر طنز گونه اس ، اما برای کسی که علاقه مند به این 2 برند باشه شاید جمله ی جالبی باشه.
قطعا خودروسازهای عالیه دیگه ایی هم در جهان هستند.
احسان آرسنالی
۱۷ فروردین ۱۳۹۴پس بنز با اون همه سابقه و ابهت و کلی نوآوری که پورشه و فراری 4 5 سال بعد از بنز از اون نواوری ها استفاده کردند چیه؟ کل تاریخ خودرو سازی میشه S500 جدید که اول هر سال میاد بیرون
CBR400
۱۷ فروردین ۱۳۹۴آقا احسان همون اس500 جدید که میگی کل تاریخ خودروسازیه از نوآوریهایی استفاده میکنه توسط دیگر خودروسازان معرفی شدن . مثل دوربین دید در شب که برای اولین بار کمپانی کدیلاک این نوآوری رو در دهه 90 میلادی معرفی کرده . راستی منظور من این نبود که مرسدس بنز خودروساز نیست . اتفاقا مرسدس بنز قدیمیترین خودروساز جهانه و برخی از ماشینایی که ساخته برترین مدلها توی زمان خودشون بودن .
صادق
۱۷ فروردین ۱۳۹۴درود
چه بهتر
در کل یه موتور الکتریکی بهتر از توربو میتونه کمبود موتور بنزینی رو جبران کنه
همینطور یه موتور تنفس طبیعی هیبریدی در شرایط مساوی و برابر با موتور توربو از شتاب اولیه ی بهتری برخورداره
خلاصه اینکه همه جوره دوسش دارم، اینجوری بیشتر ;)
bardia
۱۷ فروردین ۱۳۹۴واقعا خیلی خوشحال شدم این خبرو شنیدم
فراری بعد اینهمه پیشرفت توی موتورهای تنفس طبیعی حیف بود که بیخیالش شه
واقعا سلطان تنفس طبیعی های جهانه فراری
Amin.
۱۷ فروردین ۱۳۹۴به به خیلی خوشحال کننده بود این خبر
واقعاً شاد شدم.
خیلی خوب میشه حالا حالا ها از توربو استفاده نکنه و قلبش تنفس طبیعی باقی بمونه.
با توربو قدرت گرفتن که کاری نداره، تنفس طبیعیه که کار هرکسی نیست ;)
هایبرید هم از توربو خیلی بهتره واسِ اسب سرکش.
“زنده باد فِراری” “زنده باد تنها پادشاه واقعی”
رامتین
۱۷ فروردین ۱۳۹۴بطور خلاصه میشه به قاطعیت گفت برترین خودروساز دنیا در زمینه اسپورت بیشک فراری است. در حالت کلی نیز برترین خودروساز دنیا مرسدس خواهد بود.
moein
۱۸ فروردین ۱۳۹۴کلا لذت بخشه وقتی خبری در مورد فراری میخونم
جوری مهندسین فراری با موتور و تکنولوژی بازی میکنن که آدم سر ذوق میاد وقتی اخبارش رو میخونه
واقعا که حتی یه پیچ خودروهای فراری ارزش نگهداری تو موزه رو داره از بس که علم و تحقیق پشت سرشه
american muscle
۷ اردیبهشت ۱۳۹۴استیل ماشیناش نه مثه پورشه ثابت و نه مثه لامبورگینی ونه مثه لکسوز پیچ در پیچ یه طراحی خوشکل و قدرت بالا این چیزیه که مردمو سر ذوق میاره