یک زمانی فراری با نامهای جدید بدون استفاده از اعداد و ارقام و یا حداقل با الهام گیری از منابع تازه طرفداران را خوشحال میکرد.
نام مکانهایی چون مارانللو، مودنا و ایتالیا و حتی مؤسساتی چون فیورانو و اسکالیتی برای این برند و طرفداران مهم و خاطره ساز بودهاند.
اما این روزها نامهای قدیمی و زیبا کنار رفته و نامهایی چون لوسو، کالیفرنیا، سوپرفست، سوپرآمریکا، TdF و حتی GTO در بازار حضور دارند که البته نامهای زیبایی به شمار میروند.
سؤالی که در ذهن ما وجود دارد این است که آیا فراری در آینده کتاب تاریخ خود را ورق خواهد زد؟ اینجا ۵ نمونه از بهترین حدسهای خود را آوردهایم. از تولید حداقل یکی از این نامهای خاطرهانگیز در آینده سورپرایز نشوید.
- دینو
بیشک بیشترین شایعهای که دربارهی فراری وجود دارد بازگشت دینو است. این نام به فرزند انزو فراری که در ۲۴ سالگی فوت کرد تعلق داشته و قبلاً نمونههای ۶ و ۸ سیلندر آن تولید شدهاند که خاطرهانگیزترین آن مدل ۲۴۶ GT بوده است. این خودرو در سال ۱۹۸۶ به پایان راه خود رسید اما از آن زمان تاکنون شایعات فراوانی دربارهی تولید مدلی سطح پایه با این نام وجود داشته است.
- مونزا
یک فراری ۴ سیلندر؟ بله این واقعیت دارد. بیشک قابلتوجهترین خودرو مدل ۷۵۰ مونزا بوده که شبیه نسخه سبکتر ۲۵۰ تستاروزا بوده و نام خود را در زمان پیروزی مایک هاوتورن و اومبرتو ماگلیولی در این پیست افسانه در سال ۱۹۵۵ به دست آورد. همچنین آلبرتو آسکاری در همان سال با خودروی فراری تصادف و فوت کرد.
یکی از اولین پیستهای مسابقهی دنیا همین مونزا بوده و شاید بار دیگر از طرف فراری احیا شود. مخصوصاً اگر مد این روزهای صنعت خودرو که کوچک کردن پیشرانهها است ادامه یابد شاید احتمال این کار بیشتر باشد.
- اروپا
روشی دیگر در نامگذاری فراری که روی مکان جغرافیایی زوم کرده است. فراری در سال ۱۹۹۶ مدل مارانللو را عرضه کرد و در سالهای بعدی مدلهای مودنا و ایتالیا را تولید نمود. خب مکان بعدی چه خواهد بود؟ شاید اروپا!
این نام بر روی نسخهای از مدل سری ۲۵۰ بکار رفت و بدنهای با فاصلهی بیشتر بین محورها داشت. نام اروپا برای خودرویی پس از GTC4 لوسو مناسب خواهد بود.
- تستاروزا
برای افرادی که در دههی ۸۰ میلادی بزرگ شدهاند نام تستاروزا هنوز هم مترادف با سوپرکار فراری است. چراغهای مخفی، دم پهن، انحناهای قوی و ورودیهای هوای جانبی گیرا.
این خودرو با پیشرانه ۱۲ سیلندر خود از سال ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۶ تولید شد. البته که این اولین باری نبوده که فرار از نام تستاروزا استفاده کرده است.
- دیتونا
شاید این یکی سورپرایز باشد اما فرار هرگز یک دیتونا نساخته است. این برند مدل ۳۶۵ GTB/4 را ساخته که عموم مردم بهصورت غیررسمی آن را با نام دیتونا میشناختهاند. رسانهها به پاس دستیابی این خودرو به رتبههای اول تا سوم در مسابقات دیتونا آن را با همین نام صدا میزدند.
نام دیتونا شهرتی افسانهای پیدا کرده و شاید فراری بخواهد این بار بهصورت رسمی آن را در محصولی بکار ببرد.
tv
۱۷ خرداد ۱۳۹۶عاشقشم
moein
۱۷ خرداد ۱۳۹۶لامصب اسمهاش هم با روح و روان آدم بازی میکنه
آخه خاص بودن تا چه حد؟???
ایمان
۱۷ خرداد ۱۳۹۶اسطوره مثل فراری ؛ حتی اسامی قشنگی دارن ماشین های فراری
F12 Berlinetta ؛ F12 TDF ؛ Enzo ؛ LaFerrari و ….
Amir
۱۷ خرداد ۱۳۹۶.
Testarossa یکی از بهترین سوپراسپرت های تاریخ هست
با طراحی پینین فارینا
آخرین نسخه ی تستاروسا 512M بود که از سال 1994 تا 1996 تولید شد
موتورش H12 بود ! ( 12 سیلندر تخت ) واسه همین بالانس وزنی و هندلینگ بی نظیری داشت
ونوم اف ۵
۱۷ خرداد ۱۳۹۶ماشین مدلاش اسم داشته باشه خیلی بهتره تا از عدد استفاده کنه مخصوصا فراری یا مکلارن و سوپر اسپرت سازایی که تعداد مدلای روی خط تولیدشون زیاد نیست راستی عکس اول دینو عجب چیزیه
PaRHaM
۱۷ خرداد ۱۳۹۶چقدر
اروپا و دینو و تستاروزا خوشگلن!
حامد
۱۷ خرداد ۱۳۹۶تستاروزا و دینو .
دینو 308gt4 هم دوست داشتنیه.
Mercede kaviani
۱۷ خرداد ۱۳۹۶با سلام به دوستان
فراری یک اسطوره است وتنها کمپانی اتوموبیل سازی است که مدل مدرن ان جذابیت مدل های کلاسیک را دارند و همیشه خرید یک فراری یک سرمایه گذاری بوده است که در عین داشتن یک اسطوره با افت قیمت مواجه نمی شوید شاهد این مدعا نگاه به قیمت مدال های کلاسیک ان که ارقام نجومی دارند ومدلهای دو دهه اخیر هم 80 و 90 افزایش قیمت و مدلهای دست دوم کاهش قیمت بسیار جزیی دارند که در این زمینه هیچ کمپانی قابلیت رقابت با فراری اسظوره ای را ندارد
وبه نظر من به عنوان یک دختر فراری جی تی سی لسو زیباترین اتوموبیل در حال تولید است وسیلقه وانتظارتی که بانوان از اتوموبیل دارند کاملا در ساخت ان مد نظر قرار گرفته است
با تشکر دوستدار شما مرسده کاویانی
ایمان
۱۷ خرداد ۱۳۹۶به امید بازگشت فراری انزو افسانه ای