فراری از پرچمدار جدید خود، قدرتمندترین فراری تاریخ، سریع، پیشرفتهترین و مدرنترین فرزند مارانللو پردهبرداری کرد. این یک پیشنمایش از هایپرکاری است که هفته آینده در یاس مارینای ابوظبی رونمایی خواهد شد.
پیش از این لافراری، اسب نجیبی بود که در قلمرو فراری میتاخت اما اکنون باید در پشت سر FXX K حرکت نماید. فراری جدید همچون سلف خود، انزو FXX نتیجه یک برنامه توسعه و تحقیق است که البته افزودن حرف K به آن نشان از استفاده از سیستم ذخیره و بازیابی انرژی KERS دارد. به عنوان یک خودرو بر مبنای لافراری، همان سیستم هیبریدی در اینجا نیز به خدمت گرفته شده است. اما اینجا، نیرو به ۱۰۳۵ اسب بخار افزایش یافته است. نیروی موتور ۱۲ سیلندر ۶.۳ لیتری بهتنهایی ۸۴۸ اسب بخار میباشد. این نیرو در دور موتور ۹۲۰۰ به دست میآید در حالی که محدوده ردلاین از ۹۲۵۰ دور آغاز میگردد. بیشینه گشتاور نیز ۷۵۰ نیوتن متر است که در دور موتور ۶۵۰۰ حاصل میگردد. گشتاور مجموع پیشرانه هم به ۹۰۰ نیوتن متر میرسد. برای مقایسه بد نیست این قدرت را با انزوی FXX که ۸۹۰ اسب بخار قدرت و ۲.۲ میلیون دلار قیمت داشت مقایسه نمایید. در پیشرانه این خودرو، میل بادامک، سوپاپها، تپت های مکانیکی بجای هیدرولیکی، اصلاح منیفولدهای ورودی و خروجی اگزوز باعث بهبود راندمان آن شدهاند. FXX K طبق وعده فراری و انتظاری که از آن میرود، سریعترین فراری تاریخ خواهد بود اما شاید ساکتتر از پیشینیان خود باشد که به لطف سیستمهای جدید ترکیبی و همینطور سیستم KERS میباشد. برای انتقال نیرو از یک گیربکس هفت سرعته خودکار استفاده شده است. این مدل فراری، اساساً یک خودروی مسابقه ای نیست اما برای مسابقه ساخته شده است و چیزی از خودروهای پیست کم ندارد. هر چهار چرخ از فرمان دستور میگیرند. ترمزها سرامیکی میباشند و یک سیستم کنترل لغزش زاویه ای SSc و یک سیستم کنترل کشش برگرفته از خودروهای F1 و ترمز ضد قفل با عملکرد بالا نیز برای آن منظور شدهاند.تغییرات ظاهری نسبت به لافراری بسیارند. جلوی ماشین توسط یک اسپویلر دوقلو با تیغه عمودی برگرفته از مدلهای مسابقات GT به دو قسمت تقسیم شده و هواکشهای بزرگ، بیشتر این قسمت را به خود اختصاص دادهاند. طراحی اسپویلر و براگیر جلو و طرح خاص آن باعث افزایش نیروی چسبندگی به جاده یا داون فورس به میزان ۵۰ درصد بیشتر خواهد شد. این یعنی نیروی ۵۴۰ کیلوگرم روی محور جلو در سرعت ۲۰۰ کیلومتر ایجاد میگردد. ویژگیهای اسپویلرهای جلو و عقب به صورت دینامیک باعث بهینهسازی آئرودینامیک در هر سرعتی میشوند. دینامیک خودرو نیز با تایرهای پیرلی و چرخهای ۱۹ و ۲۰ اینچی و سنسورهای مختلف شتاب و کنترل کشش در بهترین وضعیت ممکن قرار میگیرد. تغییرات در پشت، شامل دیفیوزر بسیار بزرگ با پره های عمودی، اسپویلر دو تکه عجیب، چراغهای متفاوت و هواکش ها و اگزوز های جدید می شود. چراغهای جلو و هواکش های کناری نیز با لافراری متفاوتند.
فراری FXX K سال آینده در بازار خواهد بود و البته پیشبینی قیمت آن نیز چندان دشوار نیست.
AndromedA
۱۲ آذر ۱۳۹۳ینی 10 سال از معرفی FXX گذشت ؟؟؟؟
ماشینو اینارو (در عین علاقه ی وافر) بیخیال، عمرمون چقد زود داره به زوال میره و حواسمون نیست!
بچه ها ویدئوهاشو از یوتیوب بگیرین خیلی خوفه !
امیر
۲ خرداد ۱۳۹۵اف ایکس ایکس کی در واقع یک خودروی فرمول1 با زبان طراحی ماشین های خیابونیه.حتی صداش هم مانند فرمول1 است.ولی هرچی هست فوق العاده است.
علی
۱۳ آذر ۱۳۹۳به نظر من ماشین همون ماشینه ولی با اسپویلر و کیت بدنه متفاوت همین.
MAFIA
۱۳ آذر ۱۳۹۳زیاد چنگی به دل نمیزنه چون مخصوص مسابقاته نه رانندگی تو شهر
Ahmad..F12
۱۳ آذر ۱۳۹۳عزیزم شما ظاهراً از مطالب فقط عکساشو میبینی….
داره میگه قدرتش انقدر شده، آئرودینامیکش اینجوری شده، فلان شده، بعد شما میگی چیزی نشده فقط کیت بدنه متفاوت شده!!!
صادق
۱۳ آذر ۱۳۹۳اول سپاس خدا را برای خلق زیبایی ها، بعد سپاس فراری را برای خلق این ماشین
باور کنید دیدمش یه لحظه موندم، واقعا موندم
بسیار زیبا و شایسته ی نام فراری هستش
یعنی اگه به لافراری توی تکنولوژی های آیرودینامیک و موتور و… نمره ی 100 بدی به این باید 1000 بدی
نمیشه گفت که کار آقای مارکیونه هستش ولی میشه ازش به عنوان آخرین یادگار لوکادی یاد کرد
ثمره ی حدود 30 سال زحمت شبانه روزی شده این،
واقعا خسته نباشه و دمش هم گرم.
ehsan
۱۳ آذر ۱۳۹۳الان این ماشینه یا جت جنگنده. والا
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۳ آذر ۱۳۹۳درود .
من منکر فراری و خاص بودنش و قابلیت هاش و تکنولوژیش نمیشم ، اما اصلا این
مدل رو دوست ندارم . قبلا هم گفتم فراری یعنی :
اف 12 . فراری اف اف . کالیفرنیا و 599 .
اما خب به طرفداران و عاشقان فراری تبریک میگم . از نظر تکنولوژی واقعا
عالیه .
امیدوارم چرخش واستون بچرخه .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۳ آذر ۱۳۹۳درود .
البته این نظر شخصیه بنده بود . به کسی جسارت نشه .
fleetwood
۱۴ آذر ۱۳۹۳سلام داش میلاد ،خوشحالم که هنوز تول پدال هستی،848 اسب بدون توربو جای تعظیم داره
احمد فقط سوپر اسپرت اونم ایتالیایی
۱۳ آذر ۱۳۹۳عاشقتم فراری
این دیگه آخرشه ولی نگفتین چند تا قراره ازش ساخته بشه.
فراری بهترینه و بهترین خواهد ماند.
bardia
۱۳ آذر ۱۳۹۳واقعا دیگه حالا حالا ها رکورد تمام پیست ها میتونه دست این ماشین بمونه
واقعا شایسته ی نام فراریه,طراحیشم که واقعا حرف نداره
قیمتشم که احتمالا در حد سست المنتو باید باشه,حتی 2 میلیون گرونترم باشه ازش بازم میارزه
آترون فقط ایتالیا فقط پاگانی و آلفا
۱۳ آذر ۱۳۹۳شاهکار منحصر به فرد فراری
یعنی این فراری اگه فرار کنه عمرا هیچ سوپر اسپرتی به گرد رینگاش برسه…!
enzo
۱۳ آذر ۱۳۹۳فراتر از انتظار
مشخصات فنیش همونیه که ازش انتظار میرفت
ولی با توجه به غیر شهری و مسابقه ای بودنش طراحیش رو فکر نمیکردم اینقدر دلربا باشه چیزی از خود لافراری کم نداره فکر نکنم کمتر از 2.5 میلیون قیمت بخوره
خوشحالم هنوز سنت ساخت مدلای xx رو دارن ادامه میدن
کمپانی که از دل مسابقات اتومبیلرانی بیرون اومده باید همیشه یه مدل ویژه این شکلی داشته باشه و با یه سوپر اسپرت ساز عادی یه فرقایی بکنه
راستی قهرمانی فراری تو مسابقات لمان کلاس gt هم مبارک باشه
Ahmad..F12
۱۳ آذر ۱۳۹۳وااااااااااای عالــــــــــیه♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
شاهکاری دیگه از فراری!!
ینی واقعاً محسور کنندست!!
قدرت 1035 اسب!!!!!!!!
گشتاور 900 نیوتن!!!!!!!!
نیروی داونفورس 540 کیوگرم بر محور جلو در سرعت 200 کیلومتر!!!!!!!!
انتقال قدرت مجهز به سیستم Kers
سریع ترین فراری تاریخ…!!!!!!!!!
بهتر از این ممکن نیست جایی ببینم
بی صبرانه منتظر F12 XX هم هستم…
Carbonado Aventador
۱۳ آذر ۱۳۹۳حاجی وایسا ماهم داریم میاییم…
همین 2 ساعت قبل انتشار این خبر داشتم میخوندم که احتمال استفاده از هیبرید در آونتادور sv …
اگه این اتفاق بیوفته قدرتش به عدد وحشتناک 1150 اسب بخار میرسه ببم جان…
ولی حالا کلا من از اون اسپویلر عقب زیاد خوشم نیومد ، باز اگه یه تکه بود یا مثل fxx خیلی بهتر بود….!
bardia
۱۳ آذر ۱۳۹۳داداش اوانتادور هرچقدر هم بخواد قوی باشه بخاطر وزن زیادش اصلا قابل مقایسه با این ماشین نیست,مطمئن باش حتی رکورد انزو fxx رو هم نمیتونه بزنه چه برسه به این هیولا
علی لامبو
۱۳ آذر ۱۳۹۳داش هیچ وقت لامبو رو دست کم نگیر،همه میگفتن هوراکان جالب نیس،اما تو کلیپا دیدین چه کرد…حالا یه اونتادور 1150 اسبی دیگه چه میکنه الله اعلم
Ahmad..F12
۱۳ آذر ۱۳۹۳ممد؟
فـــــراریــــــه……
:D
Ferrari fan
۱۳ آذر ۱۳۹۳اشتباه نکنید اونتادور sv رو نمیان هیبریدیش کنن وقتی آستریون هیبریدی 900 اسب بخار داره نمیان بین دو محصول متفاوت خودشون رقابت به پا کنن.این یه سری سیاست هاییه که هر شرکت باید داشته باشه که لامبو هم داره و میدونه چیکار کنه
ASTON MARTin
۱۳ آذر ۱۳۹۳ناموسا جلوش به دلم نشست
داخلشم لوکس نی بسان قبلیا
ولی کلا فِراریست دیگر
mojtaba..designer
۱۳ آذر ۱۳۹۳این فراری همونطور که میدونید سریع ترین و خلاصه آخر فراری هاست…
حالا یه تعداد باز چرا جبهه میگرن بهش دلیل نداره جز اینکه نمیتونن اعتراف کنن هیچ ماشینی تو سوپر اسپرتا و خاص ها به گرد فراری نمیرسه….
خیلی از دوستان شاید ندونن کرس یا kers چه مفهومی داره و کلا یعنی چی…به,عنوان صاحب رشته طراحی اتومبیل نیاز میدونم توضیح,بدم….
KERS
Kinetic Energy Recovery System
مخفف سیستم بازیابی انرژی جنبشی هستش همونطور که پدال هم گفته….
این تکنولوژی پیشرفته اولین بار تو فرمول ۱ وان استفاده شده اونم میشه گفت ابداع و توسعه اون کار فراری بوده و چند شرکت وابسته به فراری که به خاطر قانون فیا فدراسیون جهانی اتومبیل رانی بکار گرفته شد.
کرس ,کارش اینه خلاصه بگم انرژی های اتلاف شده تو دیسک و بلبرینگ و موتور و جاهای دیگه ماشین که به شکل گرما هدر میرن و توسط سنسور های خاصی به انرژی الکتریکی تبدیل میشن و تو باتری خاصی که هست ذخیره میشن,بعد با یه ژنراتور این انرژی سیو شده به قدرتی صد و چند کیلووات تبدیل میشه….
این قدرت جالبه هر لحظه میتونه در اختیار راننده باشه وبشه گفت در آن لحظه قدرت هیبریدی و داشته باشه….
خلاصه این سیستم پیشرفته برای اولین بار مثل همیشه روش کار شده که فراری اونو اولین بار تو ماشین های سوپر اسپرتش ازش استفاده کرده….بدون اینکه نیاز به منبع انرژی خاصی برای شارژ باتری باشه انرژی از خود انرژی های تلف شده بازیابی میشه……………
به جز این تکنولوژی منحصربه فرد فراری تغییرات خاص تو طراحی داشته که برای بهبود آیرودینامک بوده…که بعضیا بدون علمی که از طراحی دارن اونو یه کیت ساده میدونن……بگذریم من خیلی خوشحالم با قدرت ۱۰۳۵ اسبی و ویژگی های دیگه که هنوز محرمانه هستش حال خیلی از سوپر کار هارو میگیره…..
تشکر.
Ahmad..F12
۱۳ آذر ۱۳۹۳مجتبی جان ممنون از اطلاعاتی که گذاشتی
کاملاً صحیح و عالی بود
ممنونم ازت
Mclaren
۱۳ آذر ۱۳۹۳خیلی خوشگل و قدرتمند من که همیشه گفتم فقط عظمت مکلارن و فراری
فقط
مکلارن جی تی آر و لافراری ♥ ♥ ♥
ali
۱۳ آذر ۱۳۹۳ماهمه پراید و 405 سوار میشیم در مورد فراری نظر میدیم
bardia
۱۳ آذر ۱۳۹۳یک گله ای که دارم اینه که راجع به وزن این ماشین هیچ توضیحی ندادن
اگر یادتون باشه انزو fxx وزن خیلی کمی داشت و خاطر همون بود که چنین رکورد های وحشتناکی رو زد توی تمام پیست ها از جمله جهنم سبز یا همون نوربرگرینگ
شما فکرشو بکنین 540 کیلو دان فورس روی یک ماشین که وزنش احتمالا 1100 کیلو هست چه معنی ای رو میده!
واقعا شاهکاره این ماشین,بنظرم خیلی از انزو fxx بهتر ساختنش
سردبیر
۱۳ آذر ۱۳۹۳سلام.
در واقع این یک پیش نمایش از این خودرو هست و به احتمال زیاد هفته آینده هنگام رونمایی، اطلاعات فنی و تکمیلی اون از جمله وزن و شتاب و سرعت منتشر خواهد شد.
ممنون
E 36
۱۳ آذر ۱۳۹۳چرا درمورد شتابو سرعتش ننوشته؟
مجتبی
۱۳ آذر ۱۳۹۳این که تو متن اومده یعنی چی؟
هر چهار چرخ از فرمان دستور میگیرند.
Ahmad..F12
۱۳ آذر ۱۳۹۳درود مجتبی جان
یعنی اینکه زاویهی چرخهای عقب هم تا حدود بسیار کمی، نسبت به چرخش فرمان تغییر میکنه
این قابلیت بسیار هدفمند اجرا میشه که خصوصاً در سر پیچ ها حفظ کنترل و تعادل خودرو
بسیار بالا میره، که باعث میشه بدون اتفاق افتادن اُورإستیر و آندرإستیر پیچ رو رد بکنه
بعضی از مدلهای پورشه هم همین قابلیت رو دارند
شاهین
۱۳ آذر ۱۳۹۳سلام دوستان
احمد جون BMW سری 7 هم این قابلیت فرمان پذیری چرخ های عقب رو داره.
مارو دست کم نگیر داشی! :D
فرید
۱۳ آذر ۱۳۹۳احمد جان لکسس GS هم چنین قابلیتی رو داره به نام DRS ;-)
Ahmad..F12
۱۴ آذر ۱۳۹۳درود بر عزیزان خودم :)
من مخلص شمام
بله بله حرف شما حق
اگرم میگید دارن من از سری 7 و لکسس GS اطلاع نداشتم حقیقت
ایــــــــــــــول ;)
amin
۳۰ دی ۱۳۹۳دادا رنو لاگونا کوپه هم خدابیامرز این قایبلیت رو داشت ولی خیلی ابتدایی
مرتضی
۱۳ آذر ۱۳۹۳برای اینکه بهترین محصول یه کارخونه باشه به نظر معمولی و زشت میاد!! حتما از نظر مشخصات فنی خیلی بالاست!
علی
۱۳ آذر ۱۳۹۳معرکست
علی آقا
۱۳ آذر ۱۳۹۳پس چراغ عقب گرد فراری کو…!!!؟
احسان
۱۳ آذر ۱۳۹۳خداییش دیگه هیشکی جلودار این یک نیست!!چهار چرخ متحرکم باشه که دیگه نگو!!!ظاهرش به نسبت لافراری خیلی خوب شده…
ازبازده موتوریش خیلی خوشم اومد
نوید (6*6)
۱۳ آذر ۱۳۹۳اگه ونوو رو تقویت کنن اینو میخوره چون لامبورگینیه
اینو با تعصب گفتم
HORSE
۸ آبان ۱۳۹۶به هیچ عنوان و به هیچ وجه من الوجوه لامبورگینی حتی تا ۱۰ سال دیگه هم نمیتونه ماشینی بزنه که از این تو پیست برتر باشه!
حالا وننوی تقویت شده که بماند!
enzo
۱۳ آذر ۱۳۹۳اون بال عقب بی جهت به این شکل طراحی نشده
احتمالا میخوان ضریب درگ زیاد بالا نره
دانفورس مورد نیاز با طراحی خاص دیفیوزرهاش و سیستم active aerodynamic تامین میشه
ممکنه از فناوری هایی که به دلایلی تو F1 ممنوع شده مثل بال جلوی flexible و سیتم blown diffuser هم تو این مدل استفاده شده باشه
enzo
۱۳ آذر ۱۳۹۳کاش به این ماشین ، P1 GTR و Zonda revolution تو کلاس GT لمان اجازه حضور میدادن تا ببینیم کدوم واقعاً سریعترین هستش
lmbx
۱۴ آذر ۱۳۹۳درود
واقعا حیرت انگیزه! با تنفس طبیعی848 اسب بخار جای احترام داره.منتظر اونتادور sv میمونم!با این که میدونم فراری اخر تکنولوژی هست ولی لامبورگینی رو بیشتر دوست دارم!برای من جنگ اینا مثل تقابل رئال-بارسا میمونه.ان شاء الله sv پوز این مدل رو میزنه.با احترام به تمام فراری دوستان.!
lp
۱۳ تیر ۱۳۹۶این ماشین غیر قانونیه حتی توی خیابون های ایتالیا و خیلیا این ماشین رو به فرمول1 میشناسن