فراری قصد دارد در تاریخ ۵ می (۱۵ اردیبهشت)، نسخهٔ وحشی از ۸۱۲ را معرفی کند اما پیش از آن حالا پیشنمایشی از این هیولا را ارائه کرده است. نام این نسخهٔ جدید نیز در همان تاریخ طی یک رویداد ویژهٔ زنده که از کانالهای رسانههای اجتماعی فراری پخش میشود اعلام خواهد شد. مثل همهٔ محصولات فراری، برجستهترین ویژگی این ۸۱۲ ویژه نیز در قلب آن نهفته است یعنی جایی که آخرین تکامل از پیشرانهٔ افسانهای V12 مارانلو در حال تپیدن است.
این نیروگاه حالا ۸۳۰ اسب بخار قدرت تولید میکند که بیشترین قدرت در بین همهٔ موتورهای جادهای فراری محسوب میشود. این موتور همچنین میتواند تا رقم باورنکردنی ۹۵۰۰ rpm دور بگیرد که بازهم از همهٔ فراریهای جادهای تاریخ بیشتر است. استفاده از پیشرفتهترین متریال، بازطراحی بسیاری از قطعات اصلی موتور، مکانیزم جدید زمانبندی سوپاپها و سیستم اگزوز جدید تنها برخی از اقداماتی است که موجب شده یکی از نجیبترین نیروگاههای فراری بتواند پرفورمنسی را ارائه کند که در بین موتورهای دوازده سیلندر بیسابقه است.
علاوه بر پیشرانه، شاسی ۸۱۲ نیز بهمنظور ارائهٔ هندلینگ بهتر و تجربهٔ رانندگی هیجانانگیزتر، کاملاً ارتقاء یافته است. هرچند فراری جزئیات این اصلاحات را اعلام نکرده اما خبر از تجهیز هر چهارچرخ به فرمان گیری مستقل داده که موجب میشود خودرو در پیچها چابکی و دقت بیشتری داشته باشد و بیشتر به حرکتهای فرمان پاسخ دهد. هیولای جدید فراری همچنین نسخهٔ ۷ از سیستم کنترل لغزش جانبی را هم معرفی میکند.
یکی دیگر از ویژگیهای چشمگیر این ۸۱۲ بینام بدنهای کاملاً جدید است که با همکاری نزدیک مرکز طراحی فراری از طریق تحقیقات آئرودینامیکی عمیقی شکل گرفته است. طراحی مجدد این پوسته که شامل ورودیهای هوای جلوی جدید، دیفیوزر عظیم عقب، طراحی دوبارهٔ سر اگزوزها و صفحهٔ آلومینیومی یکتکه با طرحی نوآورانه که جایگزین شیشهٔ عقب شده میشود، با هدف به حداکثر رساندن داونفورس انجام گرفته است. همچنین به لطف استفادهٔ گسترده از متریال سبکوزن مثل فیبر کربن، وزن این نسخه نیز نسبت به ۸۱۲ سوپرفست کاهش یافته است.
علاوه بر این، یک تیغهٔ فیبر کربنی عرضی هم روی کاپوت تعبیه شده که به گفتهٔ فراری، همراه با صفحهٔ آلومینیومی عقب، درک کلی از حجم ۸۱۲ را تغییر میدهد. به گفتهٔ این شرکت، این کار موجب شده کاپوت کوتاهتر و کل خودرو عریضتر به نظر برسد درحالیکه صفحهٔ عقب هم ظاهری جمعوجورتر به خودرو میبخشد. در داخل این ۸۱۲ جدید نیز هرچند داشبورد اصلی نسخهٔ معمولی حفظ شده اما پانل درها بهمنظور کاهش وزن از نو طراحی شدهاند و انتخابگر دندهٔ H شکل که اولین بار در مدل روما ارائه شد هم روی کنسول میان جای گرفته است.
مازیار
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰انگار ماسل کار فراری هاست?
زیزیگولو
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰کمپانیای خودروسازی ایتالیایی همیشه به ساختن بهترینو سرزنده ترین پیشرانه های دنیا معروف بودن … از ماشینای مسابقه ای تا مدلای جاده ای و اینکه تیم های مهندسی این دوتا برند ایتالیایی همیشه پیشرانه و جعبه دنده و سیستمای اگزوز خوش صدای ایتالیای رو تولید کردن که تو دنیا بی نظیره
R@m!n
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰آخرین نفس های V12 مارانلو ?
سهند
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰در جانشین ۸۱۲ از پیشرانه ی V12 تنفس طبیعی استفاده خواهد شد یا نه؟
نظرم در مورد این فراری: بسیار عالی و زیباست مثل همه ی فراری ها و انجینش هم شاهکار به تمام معناست و قطعا ۸۱۲ سوپرفست یکی از بهترین سوپر اسپرت های جهان است.
یک سوال دیگر هم دارم، در بین محصولات فراری 812 جایگاه بالاتری دارد یا f8؟
R@m!n
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰به احتمال خیلی زیاد این آخرین موتور V12 تاریخ فراری هست و جانشینشم قطعا هیبریدی یا حتی الکتریکی خواهد بود و حجم موتور هم کمتر.
راجب جایگاه دو تا ماشینم خب 812 یه سوپراسپرت موتور جلو به سبک فراری های کلاسیک هست و دو تا فلسفه طراحی جداست و لحاظ قیمت 812 گرون تره و خاص تر و قاعدتا با موتور خاصشو قیمتش جایگاه بالاتری داره. اگر اشتباه نکنم F8 سریع تر هست تو پیست.
سهند
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰پس اگر در جانشین ۸۱۲ از انجین ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی استفاده نشود به نظرم جذابیت بیشتری نسبت به f8 و یا جانشینش نخواهد داشت و آن وقت به جز موتور جلو بودنش تفاوت بزرگی با f8 و یا جانشین f8 نخواهد داشت.
Carbonado Aventador
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰معلوم نیست این اخرین استفاده از پیشرانه v12 در محصولات GT فراری هست یا خیر.
.
ولی تو جانشین لافراری از v12 به احتمال ۹۰ درصد استفاده میشه.
.
از لحاظ ارزشی و جایگاهی در محصوصلات فراری هم 812 از f8 بالاتره.
Sina10
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰با شما موافقم
فعلا همه چیز در حد شایعه هست
احتمال زیادی برای حذف V12 توی جانشین ۸۱۲ وجود داره ولی قطعی نیست
همچنین احتمال وجود V12 در جانشین لافراری بالاست
ADAK
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰812 بالاتره
ناشناس
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰یه سوال از فن های فراری
کسی چیز دقیق یا جدیدی درباره نسخه تک ساخت فراری پی 80 c میدونه یا عکسی جدیدی از ان منتشر نشده همین سوالو درباره بوگاتی لاویتور و چنتودیچی دارم
( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰بوگاتی La Voiture Noire درحال تست دیده شده هکین دیروز هم یه ویدیو ازش پخش شد.
اکثر ماشینای تک ساخت یا تولید محدود خیلی کم پیش میاد دیده بشن یا از گاراژ خارج بشن.بیشتر جنبه کلکسیونی دارن.چون هم ریسکه بیرون بردنشون هم هزینه هاشون سرسام آوره.
ناشناس
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰درسته ولی رویزرویس سوپتیل با اینکه تک ساخت و گرانقیمت است از قدرت گشتاور و جای جای کابین و بدنه منتشر شد و به عموم مردم هم نشان داده شد ولی حتی از بوگاتی چنتودیچی یه عکس از کابین منتشر نشد و درباره لاویتور خیلی جالبه در پیست دیده شد چون دفعه ی قبلی در نمایشگاه حتی موتور ماشین رو روش نذاشته بودن با یه موتور برقی کار میکرد و گفتن چند سال دیگر تازه ماشین کامل میشود و به صاحبش تحویل داده میشود ولی اگه در حال تست دیده شده حتما به زودی از مشخصات موتور هم رونمایی میشود
علی turbos
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰عالی مثل همه فراری ها.
اقا شاهین کریس هریس یه و ویدیواز911gt3گرفته میشه نظرش راجع به ماشین رو ترجمه کنید .
ممنون
SF90 STRADALE
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰شکارچیِ GT ها ….
چه با شکوه و عظمت آمدی و چه دل هایی را عاشق خود خواهی کرد و خیلی زود این جمع را ترک می گویی
ولی آیندگان همه از تو سخن خواهند گفت و همیشه تو را به خاطر خواهند سپرد
آینده ای که در آن ماشین ها سکوت خواهند کرد تا فریادهای گوش نواز تو را بشنوند
تا ابد عاشقت میمانم ، V12 افسانه ایِ مارانلو ❤❤
RezaRs
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰رو انجن های f140 به جرعت میتونم بگم هیچ ماشینی از فراری نداشتیم که شاهکار نباشه
RezaRs
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰اینم رو مال اونی که بیشتر همه دوست دارم انزو f140 b ? مصداق بارز ۶۵۱ اسب سرکش اونم کی سال ۲۰۰۲ اونم از ۶ لیتر v12
https://www.uplooder.net/img/image/35/fcc023acc20d4020e16b7f048f1e2c8f/1200px-Ferrari-F140B-engine.jpg
البته f140 fe هم که انداختن رو لافراری هم از خدایان بود
? مصداق بارز تر ۷۸۹ اسب البته خب رد لاینش خیلی بالاتره از مال انزو اما من انزو رو به یه سری دلالیل از همه فراری حتی f40 بیشتر دوس دارم دلیلش با منطق نیست احساسیه
https://www.uplooder.net/img/image/52/2c9542a07fa79b5b220858b82ae9d9d6/BaT-laferrari-101.jpg
RezaRs
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰پدال کامنت منو تایید کن دوتا لینک عکس انجن f140 اند
( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰نمیدونم به عشق در نگاه اول اعتقاد دارید یا نه،اما با اولین نگاهی که بهش کردم عاشقش شدم.خصوصا طراحی عقبش که فوقالعاده اس.بشدت مشتاقم که زمان رونمایی مشخصات کاملش رو ببینم.فعلا چیز زیادی دستگیرمون نمیشه ازش.
REZA
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰از هر زاویه از دور از نزدیک هرچی بیشتر نگاهش میکنی بیشتر عاشقش میشی این خاصیته یک فراریه البته بیشتر میشه گفت معجزه فراری
Mahdi
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰نمای جانبی خیلی خفن شده
اما عقبش یه مقدار زمان میبره تا بهش عادت کنی
موتورش که دیگه هیچی نگم شاید این آخرین میراث تنفس طبیعی از فراری باشه
BenzSLR
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰بچه ها لذت های آخر موتورهای ۱۲ سیلندر رو ببرید . این دهه آخرین دهه درون سوز هاست. این ۸۱۲ واقعا عالیه.
REVO
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰به به چقد طراحی دیفیوزرو اگزوزهاش جذابن.
دیروز یکی از تاریکترین روزهای پدال بود!
چ از لحاظ اندک کامنتهای برخی معدود دوستان چه از لحاظ پستها!
با احترام زیادی ک برای تلاش مترجمان عزیز پدال قائلم و تقدیر از عملکردشون در پوشش نمایشگاه.
اما نیازی ب صرف وقت خودشون و ما برای دیدن و خواندن بعضی محصولات عموما چینی نبود و علاقمندان این سبک میتونستن همونطور ک همیشه پیگیر اینجور مطالب درسایتهای دیگه هستن استفادشونو ببرن.
اما با پست کادیلاک و فراری سایت هوای تازه گرفت و امید است شاهد افت پدال حداقل از بابت پستها نباشیم.
تشکر فراوان از پدال عزیز.
ابر عظیم سلطان خانِ خفن باحال سوپر ویژه توپِ دمش گرم!
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰من دیگه رد دادم…??
.
.
.
اما،،،خداحافظ V12 مارانلو????
این دم از جسمم روح میرود
خسته و افتاده ام از این دنیای نابودی
آه فرجامم چه شد به کجا کشید؟
چرا رفت قلب V12 مارانلوی فراری؟????
همیشه به یادت میمونم V12 مارانلو???
بهنام
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰وصف ناپذیره
اینهمه زیبایی و ابهت اخه ؟؟
مهدی موتور
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰طراحی تی دی اف کجا
این کجا?
ول خوبه بازم
یوسف
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰واقعا از همه نظر شاهکاره??
مهدی
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰رقیب اصلیش اونتادور اس وی جی هست
فراری همه ی ماشین هاش الهه زیبایی هستن
Amin
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰اول اینکه ماشین فوقولاده هست ،و قطعا وقتی رسما رونمایی بشه ما جه میشیم چه شاخی هست
ولی خیلی حالم گرفته شد که این اخرینشه ،آخرین ۱۲ سیلندر سرکش
ولی یه جا شنیده بودم ممکنه فراری شروع به ساخت موتور های v10 تنفس طبیعیه بکنه،که خیلی جالب میشه،البته بازهم میگم مستند نیست،از جایی شنیدم
Amin
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰9500rpm خیلی خوفه
مهدی
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰از نظر طراحی به نظر من f12 tdf بینظیر و خیلی جذابتر از ۸۱۲ بود اما این نسخه ارتقا یافته اگر دقیقا همین باشه حقیقتا شگفت انگیزه مخصوصا نمای عقبش که در عین سادگی جذابیت عجیبی داره
Amirreza
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰چرا باید ۱۲ سیلندر نابود شه ، چرااااااااااااااااااااااااااااااااااا باید یه اثر هنری رو به نیستی بفرستن ، چرا باید این اتفاق بیفته
Hamed
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰به لطف یکسری ریزه کاری های مخصوص فراری طراحیش خیلی گیراتر از سوپر فست شده تقریبا نزدیک به جذابیت F12 TDF
محمدرسول صمدی
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰فراری همیشه یک فراری است…
???