پلیس سانتا کاتارینای برزیل کارخانهای مخفی در شهر ایتجی که مشغول تولید فراریها و لامبورگینیهای تقلبی بود را پلمپ کرد. پلیس این شهر ۸ مدل کپی شده را که بخشی از طرح تقلب یاد شده بود را کشف کرد و لامبورگینی و فراری نیز این اقدام را محکوم نمودند. کپیهای یاد شده با قیمتی بین ۴۷۷۷۴ تا ۶۶۳۵۳ دلار به فروش میرفتند. این کارخانه از قطعات خودروهای قدیمی و دیگر متریال بیکیفیت استفاده میکرد.
مسئول این کارخانه در مصاحبهای که با یکی از روزنامههای محلی انجام داده اعلام کرده است: “در یکی از این خودروها ما پیشرانهی شورولت امگا را نصب میکردیم.”
پلیس این شهر میگوید بازرسیها دراینباره حدود ۲ ماه پیش و پس از دریافت شکایت فراری و لامبورگینی آغاز شد. این دو شرکت تیمی دارند که روی کارهای غیرقانونی در چند کشور کار میکند و همین تیم کارخانهی یاد شده در برزیل را کشف کرد.
داخل این کارخانه ۸ خودروی تکمیل نشده وجود داشته و ابزارآلات موردنیاز برای تولید و کپی قطعات نیز توقیف شدهاند. دو نفر هنگام یورش پلیس در محل بازداشت شده ولی پس از تودیع وثیقه آزاد شدهاند. پلیس میگوید دو فرد بازداشت شده به قانونی بودن این خودروها تأکید داشتهاند اما خب به نقض قوانین حقوق صنعتی متهم شدهاند.
نیما
۲۸ تیر ۱۳۹۸یعنی چندتاش تو ایرانه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یانکی
۲۸ تیر ۱۳۹۸کوروت موتور وسط معرفی شد خداییه
هادی نجفی
۲۸ تیر ۱۳۹۸با دلار ۱۳ هزار تومنی ما حساب کنی میشه بالای ۸۰۰ میلیون!!!
اصطلاحا به این خودرو ها میگن رپلیکا که سابقه هم داره تو کل دنیا اتفاقا یه دونه شلبی کبرا
نسل سوم ناز هم ایران هست که اغلبا فکر میکنن اصله ولی رپلیکا درجه ۱ هست
که کارخانه معروفی هم ساخته
و یه دونه فراری دست ساز هم هست که درجه ۱۰ حساب میشه و به پای اون شلبی که از خارج وارد کردن نمیرسه
بیژن
۲۸ تیر ۱۳۹۸جلل خالق…
توو تبریز هم اگه اشتباه نکرده باشم نسخه ایرانی لامبورگینی ساخته شد. البته موتور شولت هم خوبه. به دست توانای متخصصان داخلی برزیل.!?
Meysam
۲۸ تیر ۱۳۹۸مشکلی نیس، یکی از این تقلبیا بدین لدفن،?✌️
Alireza
۲۸ تیر ۱۳۹۸واسه من دوتا بزنین
حسین
۲۸ تیر ۱۳۹۸با نون اضافه !! ((:
L-H-P-TT
۲۸ تیر ۱۳۹۸جالبه …..
NAVID۰۰۹۸
۲۸ تیر ۱۳۹۸اگر جای دولت برزیل بودم ، با یه سرمایه گذاری خوب روی این دو نفر ، یک کارخونه اتومبیل سازی با برند مخصوص برزیلیها راه مینداختم .
چرا که در این همه تقلید کورکورانه از ایتالیایی ها ، این فعلاً بهترینش بوده .
توجه داشته باشید ، کاری که در تبریز انجام دادند ، کار تیمی دانشگاهی و وقتگیری بوده ، اما این دو عزیز برزیلی به صورت تجاری و کسب و کار ، مبلغی حدود یک چهارم خودرو اصلی را میگرفتند ، که این خودش هنریه در دنیای تجارت ، کم پولی نیست ۵۰هزار دلار با این حجم فروش و در نوبت گذاشتن مشتری? .
Abbas
۲۸ تیر ۱۳۹۸ببینید این دو خودروساز چقدر معظمن که میان از روشون کپی میزنن و میفروشن
Khosrow
۲۸ تیر ۱۳۹۸این دو شرکت تیمی دارند که روی کارهای غیرقانونی در چند کشور کار میکند و همین تیم کارخانهی یاد شده در برزیل را کشف کرد / لعنتیا با مافیای ایتالیا شوخی نکنید خب ..
Ferrari
۲۸ تیر ۱۳۹۸?????
محسن
۲۸ تیر ۱۳۹۸من نمیدونم چرا مال دوستان تبریزی میگفتن ۵ میلیارد تومن هزینه اش شده،فکر کنم پول مهد کودک بچه اش رو هم رو پروژه حساب کرده بودن ،چه قدر سر و صدا کردن که آی متخصصان ایرانی لامبورگینی ساختن،در حالی که جاهای دیگه با یک دهم قیمت تو زیر پله این کار انجام میشه
مهدی
۲۸ تیر ۱۳۹۸یعنی تو برزیل میان مخفیانه ماشین میسازن پلیس میاد درش تخته میکنه اینجا با یکپنجکیفیت و چند برابر قیمت برزیل یک کپی ناشیانه میزنن دولت در بوق و کرنا میکنه که مشتی بر دهان استکبار زدیم
ایلیا
۲۸ تیر ۱۳۹۸خب چه اشکالی داره؟ اینا که قصد کلاه برداری و جا زدن به جای نمونه ی اصل نداشتن. برای علاقمندان این دو برند یه نمونه ی ارزون قیمت و دست ساز ساختن.
با توجه به قدرت اون دو برند و محدود بودن تولید این دوستان زیر زمینی، مشکلی هم برای فروش لامبو و فراری بوجود نمیومد. یکم سخت گیری کردن
شهرام قوامی
۲۸ تیر ۱۳۹۸مشکل اینجاست که برند و لوگوی خودروی اصلی نصب میشد روش اگر مثل بعضی شرکت های چینی که قانونی شبیه رنجروور یا اتومبیل های دیگه رو با یه نام مشابه تولید میکردن لوگو گاو وحشی و اسب فراری رو هم کمی تغییر میدادن اگه دولت هم حمایت نمیکرد باز هم کارشون میگرفت کما اینکه این موضوع در مورد تیم لامبورگینی دست ساز تبریزی ها هم صدق میکنه