سرانجام پس از کشوقوسهای فراوان، گروه خودروسازی استلانتیس بهطور رسمی متولد شد زیرا سهامداران فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن به ادغام دو گروه و تبدیل به استلانتیس رأی دادند. این ادغام یک مگا خودروساز جدید را ایجاد میکند که حداقل چهارده برند خودرویی مختلف را زیر چتر خود دارد. حال تنها چیزی که باقیمانده، نهایی کردن قرارداد و عرضهٔ سهام استلانتیس است که در سه بازار مبادلات پاریس، میلان و نیویورک معامله میشود. احتمالاً به دلیل هزینهها و خسارتهای ناشی از شیوع بیماری کرونا، فرایند این ادغام طی هفتههای اخیر تسریع شده است.
با اتمام این مرحله (تأیید سهامداران)، انتظار میرود ادغام در ۱۶ ژانویه نهایی شود و پس از ورود سهام استلانتیس به بازار در ۱۸ ژانویه، این شرکت جدید رسماً شکل گیرد. به گزارش آسوشیتدپرس، استلانتیس سالانه توانایی تولید ۸.۷ میلیون دستگاه خودرو را خواهد داشت. البته گروه فولکسواگن، تویوتا و اتحاد رنو-نیسان هنوز هم خودروی بیشتری تولید میکنند اما یکی از اهداف اصلی ادغام پژو-سیتروئن و فیات-کرایسلر کاهش ۵ میلیارد دلاری هزینهها در سال است. بااینحال به دلیل تعداد زیاد برندهای زیر چتر استلانتیس، این احتمال وجود دارد که برخی از آنها حذف شوند. یکی از برندهایی که بیشترین احتمال حذف را دارد کرایسلر است زیرا این شرکت هماکنون تنها دو محصول شامل سدان ۳۰۰ و مینیون پاسیفیکا را تولید میکند.
هرچند این ادغام بهصورت مساوی و ۵۰-۵۰ اعلام شده اما طبق ساختار معامله، از لحاظ فنی پژو-سیتروئن مالک فیات-کرایسلر میشود. مدیرعامل PSA یعنی کارلوس تاوارس مدیرعامل استلانتیس خواهد شد و مدیرعامل FCA یعنی مایک منلی هم وظیفهٔ نظارت بر کلیهٔ فعالیتهای شرکت در ایالاتمتحده را بر عهده خواهد داشت. به گفتهٔ آسوشیتدپرس، ۴۰ درصد از صرفهجویی برنامهریزیشده در هزینهها از طریق اشتراک پلتفرمها در بین برندهای مختلف حاصل خواهد شد. علاوه بر این، سرمایهگذاری مشترک در تکنولوژیهای هیبریدی و الکتریکی که هردو گروه بشدت به آن نیاز دارند هم موجب کاهش هزینهها خواهد شد.
Amin
۱۶ دی ۱۳۹۹من بشخصه نمیتونم اسم رم دوج آلفا مازراتی و جیپ رو کنار اسم پژو و اپل فرض کنم
من کلا از اول هم با خودرو سازی فرانسه مشکل داشتم هیچی به این دنیای خودرو اضافه نکردن
هیچ وقت تو اوج نبودن همیشه یه روند معمولی داشتن حتی یه خودرو خاص یا ارزشمند ندارن
پدر خودروسازی جهان
۱۶ دی ۱۳۹۹آقای دهقان سلام ،
یه سوال مگه الان حدود ۹۰ درصد سهام فراری متعلق به فیات نیست ؟!
پس چرا جزو زیر مجموعه های فیات نوشته نشده ؟
امیر دهقان
۱۶ دی ۱۳۹۹سلام
بله از سال 1988 فیات 90 درصد از سهام فراری رو در اختیار داشت و پس از ادغام با کرایسلر، فراری هم یکی از برندهای گروه FCA بود اما FCA سال 2014 تصمیم به جدایی فراری گرفت و سهام فراری رو برای فروش به عموم در بورس نیویورک عرضه کرد. از اون زمان فراری به یه برند مستقل تبدیل شد و 67 درصد از سهامش عمومی شد
Amir.z
۱۷ دی ۱۳۹۹پس پژو ۲۰۵ و ۴۰۵ رالی کشکن دیگه؟ یا مثلا رنو الپاین ۱۱۰ تو مسابقات رالی تخمه میشکوند دیگه؟ بوگاتی هم که اصلا یکی از بهترین هایپرکار های جهانو نمیسازه. پژو ۲۰۵ جی تی ای و رنو ۵ توربو هم بهترین هاچ بک های داغ زمان خودشون نبودن. اقا من نمیفهمم یه سری دوتا ۴۰۵ و ۲۰۶ ایران خودرو رو دیدن کلللللل صنعت خودروسازی فرانسه رو میبرن زیر سوال، همین پژو و رنو و… از برندایی هستن که فروش خیلی خوبی تو اروپا دارن بارها در طول تاریخ ماشین سال اروپارو تولید کردند. لطفا فکرمون محدود به کشور خودمون نباشه
?porsche?
۱۷ دی ۱۳۹۹همه ی حرفت رو قبول دارم به جز بوگاتی
NAVID۰۰۹۸
۱۶ دی ۱۳۹۹بیشترین سود را در این ادغام فرانسویها میبرند !
اروپائیها و بخصوص فرانسویها همیشه هدفشون تسخیر کردن دیکران هست و خوب میدانند چطور تیرشون را به هدف بزنند !
مثلاً کدوم ماشین آمریکایی گروه کرایسلر به درد اروپا میخوره ، اما مطمئناً فرانسه با پژو سیتروئن یا حتی DS میتونه یه مارک کراسلر (( مثل عکس آخر )) بچسبونه روی ماشین و وارد بازار بشه !
مثلاً به نظر شما دوج رم که یکی از پرفروشهای آمریکایی هست اصلاً در اروپا فروش میره ؟! مطمئناً نه
رنو اومد نیسان را به خاک نشوند !
پژو سیتروئن هم آمریکاییها و شاید ایتالیاییها را !
در تاریخ ثابت شده فرانسویان هر کجا پا گذاشتند در پروژههای تجاری ، شوم بودند و به گند کشیدند شریک تجاریشون را به هر دلیلی که فکر کنید !
NAVID۰۰۹۸
۱۶ دی ۱۳۹۹البته بحث من خوب یا بد بودن خودروهای فرانسوس نیست !
اتفاقاً محصولات جدید پژو یا شرکت Ds عالی بودن از هر نظر !
حرف من سیاست کلی فرانسویان هست که الگوی بدی هستند در بازارهای قارههای دیگر به جزء اروپا !
البته شاید بشه امیدوار بود با این ادغام دست از سر موتور 1/6 لیتری بردارند و تنوع به بخش انجین گیربکس بیاورند !
اما واقعاً میشه گفت رقیبی پرفروش برای تویوتا یا فولکس ؟!
باید صبر کرد و عملکردش را طی ۵ سال نظاره کرد .
Hadi
۱۶ دی ۱۳۹۹نمیدونم از این خبر خوشحال باشم یا ناراحت…
ولی براشون آرزوی موفقیت میکنم
فقط عکس آخر ترم کرایسلر رو پژو 508?
ببینید کرایسلر به چه روزی افتاده…
پدر خودروسازی جهان
۱۶ دی ۱۳۹۹ای کاش مرسدس با بی ام و ادغام میشد
اون طوری حد نهایی لوکس و پرفورمنس با هم ترکیب میشد ، برای لوکس بی ام و رولزرویس را داره و بنز مایباخ برای پرفورمنس بی ام و ام پاور را داره بنز ای ام جی
RoadRunner
۱۶ دی ۱۳۹۹نیسان رو اگه رنو نمیخرید الان مثل میتسوبیشی داشتید واسش مرثیه سرایی میکردید
NAVID۰۰۹۸
۱۶ دی ۱۳۹۹واقعاً ؟
رنو ، نیسان رو خرید ؟!
یا ادغام شدن !
نیسان که در بهترین دوران خودش بود !
رنو بود که مثل آب گندیده داشت جلبک میزد با اون محصولات کِرختش !
کدوم محصول جدید رنو را میشناسی که از پلتفرم و مشخصات فنی نیسان استفاده نکرده باشه ، تالیسمان ، کولئوس ، کلیو ، مگان و…. در زیر پوست خودشون نیسان هستند !!!
اما کدوم نیسان را دیدی در زیر پوستش رنو باشه !
(Saeed(peugeot
۱۶ دی ۱۳۹۹داداش گل …. موتور جوک اسپرت تو ایران تلیسمانه
MOHAMMAD.n.r
۱۶ دی ۱۳۹۹برعکس گفتی
موتور تلیسمان از جوک اومده هاااا
حتی نمایندگی نگین خودرو هم اینو میگه.
datsun
۱۶ دی ۱۳۹۹مجید کمی مطالعه لطفا رنو هم قبل از ۱۹۹۹ اوضاع جالبی نداشت و اینکه نیسان به رنو پیشنهاد خرید نداد بلکه تیمی از فرانسه به ژاپن رفته و پیشنهاد خرید سهام نیسان رو کردن این رو قصن تو خاطراتش گفته.
RoadRunner
۱۶ دی ۱۳۹۹اوضاع جالب??
متاسفانه وقت مازاد واسه تلف کردن سر این بحثا ندارم، جزئیات قرارداد و وضعیت شرکت ها در اون زمان حتی در منابع دم دستی مثل ویکی هم هست
.
فعلا، موفق باشی
ツSAMURAIツ
۱۶ دی ۱۳۹۹آره رنو از رو دلسوزی اومد با نیسان ادغام شد
با نیسان ادغام شد تا خودشو بکشه بالا الان همه محصولات رنو یه چیزیش با نیسان مشترکه
سلمان
۱۶ دی ۱۳۹۹داری چی میگی برای خودت اول صبحی ؟ همش حرفای الکی ! فرانسه همیشه در صنعت خودرو پیشگام بوده و در حال حاضرم این کشور رتبه یازدهم رو در تولید خودرو در جهان تا سال ۲۰۱۵ و دارای رتبه سوم در اروپا (پس از آلمان و اسپانیا) داره و بعد از جنگ جهانی دوم تا سال ۲۰۰۰ چهارمین تولیدکننده خودرو در جهان بوده در حال حاضرم فرانسه دو شرکت بزرگ خودرو سازی داره : ۱-گروه خودروهای PSA که PSA Group (صاحب برندهای Peugeot, Citroën, DS and Opel/Vauxhall) و در حال حاضرم PSA Group دومین خودروساز بزرگ اروپا و یازدهمین خودروساز جهان هست ۲- گروه خودروهای Renault که Renault Group (مالک برندهای Renault, Alpine, Dacia, Renault Samsung Motors marques و سهم ۴۳% از Nissan) سومین خودروساز بزرگ اروپا و دهمین خودروساز بزرگ جهان هست و عمده ترین تولید خودرو داخل فرانسه خودروهای باربری رنو هستند که شرکت PSA و Volvo بیشترین وسایل نقلیه خودشون رو در خارج از فرانسه تولید میکنن
ツSAMURAIツ
۱۶ دی ۱۳۹۹کسی نگفت خودرو سازیشون بده
داره میگه با سیاستشون همه چی رو به گند میکشن
اول بخون چی نوشته بعد ۲۰ خط شعر تلاوت کن
NAVID۰۰۹۸
۱۶ دی ۱۳۹۹این مقاله که امروز صبح پدال گذاشته ، خیلی خیلی مهم هست !!!
اگر برند به برندِ این دو گروه را موشکافی کنید ، میبینید که برگ برنده دست گروه فیات کرایسلر هست با برندهایی که حاصل سالها اعتبار و نام بزرگ هستند و هنوز ارجوقُرب دارند ولی کم کار شده اند مثل مازراتی ، آلفا و داچیا !!!
اما گروه پژو سیتروئن دو چیز مهم داره ، ۱ – بازار بزرگ اروپا و کشورهای مستمره . ۲ – فروش بالا که حاصلش میشه سود بیشتر و تنوع محصول .
فقط امیدوارم محصولات گروه فیات کرایسلر با این ادغام از اینی هم که هستند بدتر نشوند و این نشه که به سبب اعتبارشون در بازار آمریکا ، پلهای شوند برای فرانسویان و زیر این پله لِه شوند !
هیچگاه ادغام رنو نیسان از یاد نمیره که نیسان به کجا رسیده و رنو به کجا !
نیسان فدا شد
رنو متحول
این وسط هم مثل همیشه دولت فرانسه زیرپوستی فضولیهایی میکرد اما دولت ژاپن خیلی دموکراتیک عمل کرده (( که ای کاش دخالت میکرد )) و هیچ دخالتی در این امور نمیکنه !
سلمان
۱۶ دی ۱۳۹۹حرفایی که میزنی داخل قوطی عطاریم پیدا نمیشه !!! پژو نیسان رو به گند کشید !!!! نیسان فقط داخل بازارای آسیایی فروش داره و نه داخل اروپا و آمریکا
NAVID۰۰۹۸
۱۶ دی ۱۳۹۹ترول محترم سلمان !
۱- پژو چه ربطی به نیسان داره !
۲-اون رنو هست که ربط به نیسان داره .
۳- چیزی که از جنابعالی فهمیدم اینه که میای زیر کامنت من و با هدف کامنت را منحرف میکنی به چیزی که خودت برداشت میکنی و نه همگانی و به این کار میگن (( ترول بازی )) !
در ضمن بحث ما قدمت ۱۰۰سالهی خودروسازان فرانسوی نیست ، بحث ما حال و روز خودروسازان مورد بحث در قرن ۲۱ هست (( یعنی از سال ۲۰۰۰ تا به امروز )) !
حسین
۱۶ دی ۱۳۹۹نیسان تو آمریکا فروش نداره؟ چقدر اطلاعات داری که این حرفو میزنی؟؟ عجب آدمای دارن پیدا میشن تو پدال. چند سال سن داری تو اصلا سلمان؟
سلمان
۱۶ دی ۱۳۹۹نوید و حسین اگر به ترول بودن باشه که دیگه همه بچه های سایت میدونن ترول اصلی کیه !!؟؟؟ بله نیسان در بازار آمریکا و اروپا فروش خوبی نداره و بازار هدفش فقط کشورهای آسیایی هست و اما نوید بقول خودت فقط داری با کلمات بازی میکنی و نظراتت طبق معمول هیچ مبنا و مفهومی نداره و هرجا که به نفعته میگی قدمت صد ساله خودرو سازی و جای دیگه که به ضررت هست میای میگی باید حال حاضر و قرن ۲۱ رو در نظر گرفت !! بنده خدا اون بالاتر م گفتم آمار صنعت خودروی فرانسه در سال ۲۰۱۵ سالهای زیاد دوری به حساب نمیاد که تو میای میگی یک قرن !!!
MOHAMMAD.n.r
۱۶ دی ۱۳۹۹۳ ماهه اول ۲۰۲۰ (امار کلی هم چند وقت دیگه میاد)
منبع: خودروبانک
۱-فورد سری F 589,034
۲-شورلت سیلورادو۴۱۴,۶۵۰
۳-پیکاپ رم۴۰۲,۴۱۰
۴-تویوتا راوفور۳۰۲,۵۷۴
۵-هوندا CR-V 237,334
۶-تویوتا کمری۲۰۴,۹۴۵
۷-هوندا سیویک۲۰۰,۹۴۱
۸-شورلت اکونیکس۱۹۱,۷۲۷
۹-جی ام سی Sierra 174,645
۱۰-نیسان روگ (ایکس تریل)۱۶۷,۴۰۱
۱۱-تویوتا کرولا۱۶۶,۲۱۴
۱۲-تویوتا تاکوما۱۶۳,۶۱۸
۱۳-فورد اکسپلورر۱۶۰,۲۰۹
۱۴-جیپ گرند چروکی۱۵۲,۸۵۶
۱۵-جیپ رانگلر۱۵۰,۲۰۲
۱۶-هوندا آکورد۱۴۵,۲۹۱
۱۷-تویوتا هایلندر۱۴۱,۳۰۱
۱۸-سوبارو فارستر۱۳۴,۰۸۲
۱۹-فورد اسکیپ۱۳۱,۷۵۳
۲۰-نیسان آلتیما۹۷,۰۸۲
۲۱-فورد فیوژن۹۰,۶۶۴
۲۲-هیوندای النترا۷۵,۱۰۳
۲۳-شورلت مالیبو۷۳,۳۹۹
۲۴-نیسان سنترا۶۹,۸۷۳
۲۵-کیا فورت (سراتو)۶۲,۹۱۱
خوب دوستان همونطور که میبینید نیسان در امریکا فروش نداره??.
حداقل عکس این ماشین رو از پروفایلت بردار و هیوندا بزار بجاش. این ماشین حرمت داره.
AMG///
۱۶ دی ۱۳۹۹دمت محمد جان??
آمار با منبع ??
این ترول های کرهای پرست جدیدا تو پدال زیاد شده….
MOHAMMAD.n.r
۱۶ دی ۱۳۹۹قربانت????
سلمان
۱۷ دی ۱۳۹۹همش صد و پنجاه هزارتا در یکسال ؟؟؟ منم که همین رو گفتم ولی خلاصه تر??? گفتم فروش بالایی در آمریکا نداره ?بعد تو میای لیست برای من میکنی ?? آخه چرا انقدر خود زنی میکنین شما ژاپنی پرستا ؟؟ قبل از نوشتن بخون چی نوشتم
MOHAMMAD.n.r
۱۷ دی ۱۳۹۹فیک عشق کره.
اولا یکسال نیست ۹ ماه هست
دوما فروشش از هیوندا خیلی بالاتره.
طبق این لیست پر فروش ترین ماشین هیوندا ۷۵ هزار (تنها ماشین هیوندا در این لیست)
و جمع سه مدل نیسان حدود ۳۳۰ هزار. روگ تنها ۱۶۷ هزار.
واقعا … هستی؟؟ یا خودت رو میزنی به …؟؟؟
ツSAMURAIツ
۱۶ دی ۱۳۹۹تو آمریکا رو که محمد زحمتش رو کشید
اما نیسان جوک و قشقایی جزو پرفروش ترین ماشین های اروپا هستن
حالا صبر کن نیسان آریا هم بیاد اون موقع بهت میگم ??
خیلی جالبه جدیدا اکانت های اشکان و Reza و فرید دیگه فعال نیستن و یه نفر همون حرف ها رو با اکانت سلمان میگه
برای رد گم کنی عکس شلبی گذاشته پروفایلش ?
Ramin
۱۶ دی ۱۳۹۹یا حضرت نوح !!!!
اوه چه شود.
مضخرف ترین ادغام تاریخ…
اصلا فرض اینکه فیات و دوج اصلا این 2 تا کنار هم نمیان
جیپ . آلفا رومئو . مازارتی . اینا بماند…
شایدم بدک نشه. باید دید چی میشه.
عکس آخر هم تلفیقی از پژو و کرایسلر هست. ( احتمالا با موتور دوج !! ??)
شاید هم خوب بشه. قضاوت نکنیم زود.
حسین
۱۶ دی ۱۳۹۹یکی بگه این قرارداد برای ما چه سود و ضرری داره؟
تا الان با یک تشر امریکا پژو از ایران میرفت! اینطوری که هیچی!!
akrh78
۱۶ دی ۱۳۹۹جالبه یه طرف ماجرا فیات کرایسلر هست بعد اولین برندی که میخوان حذف کنن کرایسلر بدبخته
کلا چه توی گروه فیات کرایسلر چه توی این ادغام جدید به برندای امریکایی ظلم شده و خواهد شد
امیر
۱۶ دی ۱۳۹۹همچنان هیچ حس خوبی نسبت به این ادغام ندارم…
خدا به برند های امریکایی رحم کنه !!!
رم و جیپ و دوج امکان نداره حذف بشن چون بیشترین بازدهیو دارن اما الفا و کرایسلر…
واقعا ستمه
امیدوارم حداقل این چندسالی ک من زندم، تغییرات صرفا اشتراک پلتفرم و تکنولوژی های الکتریکی باشه و موتورهای همی نابود نشن!!
challenger
۱۶ دی ۱۳۹۹خیلی حیفه که برند های خاص امریکایی مثل جیپ و دوج زیر مجموعه این خودرو سازیا باشند واقعا حیفه حیف
اصلا هیچ وقت نه خوشم از فیات-کرایسلر اومد ونه پژو-سیتوئن یه تنفر خاصی دارم ولی نمی دونم چرا
$Ãbţìň$
۱۶ دی ۱۳۹۹با وجود اینکه حال بحث سر این چیزا رو ندارم اما این گروه ها کلا در حق صنعت خودروسازی آمریکایی بد بودن و نزاشتن پیشرفت کنن،تنفرت بخاطر اینه
R@m!n
۱۶ دی ۱۳۹۹چهار نفر دیگه اونور دنیا معامله کردن اینجا یه عده می زنن تو سر کله همدیگه چرا اینا ادغام شدن ?? نکنه سهام خکرایسلر و خپژو دارین ؟؟
$Ãbţìň$
۱۶ دی ۱۳۹۹خخخ والا دمت گرم عین واقعیت گفتی?????،فرسخ ها دور تر یه عده باهم یه همکاری کردن ولی کاربرای اینجا هنوز با هم دعوا میکنن که پژو نیسان رو به گند کشیده یا نمیدونم دوج بدرد پژو نمیخوره و….
من موندم این همکاری چه سود و زیانی برای ما داره که اینقدر خودتونو براش میکشین؟به ما چه بزار هر کاری میکنن بکنن چه خیری برای ما دارن؟ ما که از محصولاتشون محرومیم پس هرکاری میکنن واسه خودشونه نه ما…
NAVID۰۰۹۸
۱۶ دی ۱۳۹۹خ رو خوب اومدی آخر کامنتت در مورد سهام ?????
[—{*AMIN_MC20*}—]
۱۶ دی ۱۳۹۹آماده باشید!
چلنجر 1.6 توربو در راه است…
(Saeed(peugeot
۱۶ دی ۱۳۹۹تا کی میخوان بعضی ها خودشون و به خواب غفلت بزنن ……
بابا فیات _ کرایسلر و کلااااااااااااا سپردن به PSA و PSA هم یعنی پژو ……تاوارس هم نشست اون بالا
* تمام *
یوسف
۱۶ دی ۱۳۹۹متاسفانه اون چیزی که نگرانش بودم داره اتفاق میوفته و میخوان سر برند کرایسلر رو ببرن در حالی که با احیای کرایسلر میتونن تو بازار آمریکا با کادیلاکف لینکلن و لوکس های غیر آمریکایی رقابت کنن.
احتمالا گزینه بعدی تعطیلی لانچیا و احتمالا ادغام دوج و رم در یکدیگره که البته اگر دومی اتفاق بیوفته که من باهاش موافقم چون تراک های رم بخش جدایی ناپذیر هویت دوج هستن و از اول هم نباید رم رو به یک برند جداگانه تبدیل میکردن.
ارسلان شورولت
۱۷ دی ۱۳۹۹با این ادغام
چلنجر با موتور جاروبرقی ساخته خواهد شد?
اصلا از ماشین ساز های فرانسوی خوشم نمیاد
بقول جرمی مزخرف میسازن