برخی شاسیبلندها و تراکهای جدید برای برندهای فیات-کرایسلر اتومبیلز (FCA) در راه هستند و قرار است که جای برخی خودروها را بگیرند. دلیل این موضوع شاید این است که این گروه خودروسازی درصدد است تا طیف محصولات خود را در امریکای شمالی همگام با خواستهها و نیازهای مشتریان تغییر دهد.
سرجیو مارکیونه (Sergio Marchionne)، مدیرعامل فیات-کرایسلر در نشست خبری، در حالی که از تأخیر ۲ ساله در ارائه مدلهای جدید آلفا رومئو خبر میداد، از استراتژی جدید کمپانیاش در امریکای شمالی نیز گفت و اینکه این استراتژی، در واقع واکنشی به قیمت پایینتر بنزین است که در حال حاضر، کمتر از ۲ دلار برای هر گالن به فروش میرسد. از دید فیات کرایسلر، شرایط قیمت بنزین، «پایدار» بهنظر میرسد و به همینترتیب، یک تغییر «پایدار» در تقاضای مشتریان امریکایی برای SUV ها، CUV ها و تراکها خواهیم داشت. در برنامه جدید، به جای ساخت کارخانه، ظرفیت کارخانههای موجود برای تولید بیشتر پیکاپها و محصولات جیپ تا پایان ۲۰۱۷ تنظیم خواهد شد تا با میزان تقاضای بازار، هماهنگی ایجاد گردد. فیات-کرایسلر در ۲ سال آینده قصد دارد تا تمرکز بیشتری بر برندهای جیپ و رام داشته باشند. محصولات برنامهریزی شده برای جیپ، شامل یک رنگلر جدید با نسل آینده پیشرانهها از جمله موتور دیزلی و سیستم هیبریدی در سال ۲۰۱۷، یک گرند واگونیر و یک پیکاپ تراک میشوند. این در حالی است که رام نیز صاحب نسل جدیدی از ۱۵۰۰ در کنار پیشرانههای جدید و از جمله یک نسخه هیبریدی متعادل خواهد شد. «مارکیونه» در همین حال، آینده تاریکی برای سدانهای متوسط و کامپکت گروه خودروسازی پیشبینی کرده و تأیید میکند که داج دارت و کرایسلر ۲۰۰ بهزودی از خط تولید مرخص میشوند. با این وجود، وی به این موضوع نیز اشاره میکند که احتمال دارد که این کمپانی به دنبال همکاری با دیگر خودروسازان، برای حفظ جایگاه گروه در این کلاسهای خودرویی باشد. وی در این زمینه میگوید:در ۱۸ ماه آینده شاهد اتفاقات زیادی خواهیم بود. در حال حاضر، تنها چیزهای که بر سر آنها توافق شده، کنار گذاشتن کرایسلر ۲۰۰ و داج دارت از بازار برای یک مدت طولانی است. در این مدت، به بحث و گفتگو با شرکای احتمالی ادامه خواهیم داد.
Archi KHAN
۱۰ بهمن ۱۳۹۴فقط میتونم بگم : حیف کرایسلر که با این کمپانی شراکت کرد !
شریک قحط بود !!
بهزاد
۱۰ بهمن ۱۳۹۴شراکتی در کار نیست!
فیات شرکت کرایسلر را خریده و مالک 100 درصدی این شرکت هست.
صادق
۱۰ بهمن ۱۳۹۴درود
این نکته فراموش نشه که اگه فیات نبود، کرایسلر و مشتقاتش هم نبودن
و اگه وضعیت فیات این روزها بحرانی هستش، بیشترش به خاطر بدهی های داج-کرایسلر هست
ارادت
جواد
۱۰ بهمن ۱۳۹۴خیلی عوضی هستن اول بخش پیکاپ دوج به یک برند تبدیل کردن و نام رام گذاشتن بعد بخش اسپورت میخواستن بانام srtراه بندازن و سوم حذف نسخه پائین دوج تا این برند نابود کنن ولی خوشبختانه وایپر با فروش پائین خودش گند زد به همه چیز ….. میدونستین قرار بود وایپر و چارجر و چلنجر برن زیر پرچم SRTولی نشد ظاهرا ضلع سوم حداقل دارن کامل میکنن یعنی حذف پائین رده های دوج اخرین ضلع اون تبدیل شاسی بلندهای این برند به گرو ه رام هستش بعدشم دوج خداحافظ البته هنوز اسپو رت ها هستن اگه دوباره SRTراه نندازن
MOHAMMAD. M4
۱۰ بهمن ۱۳۹۴هر بلایی که دوست دارند سر دوج می اورند اون از وایپر اینم از دارت فقط کاشکی در اینده با چلنجر کاری نداشته باشند
مهدی
۱۰ بهمن ۱۳۹۴فیات سهامدار کامل کرایسلر هست…در ضمن کرایسلر کلا محصولات در جه یکی نداشت تو امریکا. اصلا کمپانی با محصولات با کیفیت خوب نبود،قبل از ورشکسته شدن از طراحی بد محصولات بی کیفیت محصولات مشهود بود که باعث کاهش تولید و ورشکستگی اش شد…..شاید فقط جیپ خوب بود بین محصولاتش…شما یک جوری میگید انگار شرکته خیلی خوبی ودرجه بکی بوده..دیگر کمپانی های امریکایی هم قبل از ورشکستگی دارای خودرو های با طراحی بد(با ذاعغه امریکایی) و عدم هندلینگ مناسب وقیمیت بالا مشهود بود تا اینکه تا 3 سال پیش سیاست و راهبردهاشونو تغییر داده و الحق انصاف تو این سه سال ترکوندن هم فورد هم جنرال موتورز و کرایسلر..عالیه
moein
۱۰ بهمن ۱۳۹۴بیا خط تولید اینام که تخته شد بزارین بیاد ایران خوووو
akbar75
۱۰ بهمن ۱۳۹۴سلام.به نظرمن هر خودروئی ویژگیهای خاص خودش رو داره .هیچ خودروئی کا مل نیست وویژگیهای خاص خودش رو داره.بچه ها با عرض معذرت من تازه تو سایت ثبت نام کردم .سوالات زیادی در مورد خودرو دارم .از چه کسی میتونم بپرسم
احسان(احسان)
۱۰ بهمن ۱۳۹۴کرایسلر 200 که فروش خیلی خوبی رو داشت.این تصمیم خیلی عجیبه
نوید جهرمی
۱۱ بهمن ۱۳۹۴اخیرا سرجیو گفته که شیب ورودی عقب این ماشین رو از یکی از محصولات هیوندای کپی کرده.
شاید ب همین دلیله و میخوان فیس لیفتش کنن یا جایگزینش رو زودتراز موعد معرفی کنن.
مسعود
۱۰ بهمن ۱۳۹۴کرایسلر ۲۰۰ که سال ۲۰۱۵ افزایش فروش ۵۲ درصدی داشت، این فیات داره تیشه میزنه با ریشه کرایسلر
فریا
۱۰ بهمن ۱۳۹۴عجــب ! کارهای مارکیونه رو فقط خودشم نمیتونه توجیه کنه :-|
آب هــست ولی کم هست !
mehran911
۱۰ بهمن ۱۳۹۴هر چند بیشتر طرفدار محصولات آلمانی هستم اما از کنار گذاشتن دارت بعنوان یک خودروی خوب و مقرون به صرفه و کنار گذاشتن کرایسلر 200 که حقیقتا از طراحی داخلی و خارجیش لذت میبردم ناراحت شدم
خدا کنه مارکیونه دلیل قابل قبولی برای این کار داشته باشه
واقعا از دیدن این خبر شوکه شدم
Hamid
۱۰ بهمن ۱۳۹۴کار دنیا برعکس شده. ایتالیا داره برای صنعت امریکا تصمیم گیری میکنه. نتیجش هم معلومه. مگه فیات چه گلی به سر خودش زده که بخواد واسه کرایسلر و داج بکنه.
احمد باقری
۱۰ بهمن ۱۳۹۴اینا هم کلی بررسی و تحقیق می کنن و پارامترهای مختلفی رو در نظر می گیرن.
Hamid
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ای تو روحت فیات
cadillac
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵از نظر من فقط جیپ در بین گروه خوبه