گروه استلانتیس به تازگی نسخه فیس لیفت شده از پیکاپ کوچک فیات تورو تولید برزیل را معرفی کرده است. این پیکاپ یونی بادی از سال ۲۰۱۶ تاکنون در بازار آمریکای لاتین عرضه شده و احتمالاً میدانید که این خودرو به عنوان رم ۱۰۰۰ نیز تولید میشود. با طول و پهنای ۴۹۱۵ و ۱۸۴۴ میلیمتری، فیات تورو اندکی کوتاهتر و کمعرض تر از هیوندای سانتاکروز جدید میباشد.
البته این دو خودرو رقیب هم نیستند زیرا فیات تورو با نشان رم در بازار آمریکا عرضه نخواهد شد. برخی بهبودهای این خودرو برای سال ۲۰۲۲ شامل چراغهای جلوی جدا است که در آن بخش بالایی دارای تنظیمات تمام LED برای چراغهای راهنما و دیلایت ها میباشد. مه شکنها نیز بهبود یافتهاند و چراغهای اصلی نازکتر از قبل بوده و در تریم های فول تر از نوع LED هستند.
تغییر واضحتر تورو فیس لیفت به جلوپنجره آن مربوط میشود که هماکنون دارای لوگوی فیات با نوشتههای بزرگ میباشد. این امر به منظور هماهنگی با دیگر محصولات اخیر فیات شامل پیکاپ کوچکتر استرادا انجام شده است. رینگهای جدید با ابعاد ۱۶ تا ۱۸ اینچی نیز جزو دیگر بهبودهای این پیکاپ محسوب میشوند.
اگرچه تغییرات رخ داده در بدنه خیلی چشمگیر نیستند اما کابین داستان دیگری دارد. تغییر اصلی این بخش به نمایشگر عمودی ۱۰.۱ اینچی مربوط میشود که مشابه نمونههای بکار رفته در پیکاپ های رم میباشد. البته این نمایشگر در تریم های فول تر وجود داشته و نسخههای سادهتر از نمایشگرهای ۷ یا ۸.۴ اینچی استفاده میکنند. شایان ذکر است حتی نسخه پایه تورو ۲۰۲۲ نیز به پشت آمپرهای دیجیتالی ۷ اینچی مجهز شده است.
فیات همچنین تغییرات فنی قابلملاحظهای را اعمال کرده و یک پیشرانه جدید ۱.۳ لیتری توربو با سوخت بنزین و اتانول را در نظر گرفته است. این پیشرانه قدرت ۱۸۵ اسب بخاری و گشتاور ۲۷۰ نیوتون متری داشته و با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همکاری میکند.
تورو ۲۰۲۲ بهصورت تک و دو دیفرانسیل عرضه میشود. قویترین نسخه این خودرو به پیشرانه ۲ لیتری توربودیزل با خروجی ۱۷۰ اسبی و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری مجهز بوده و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک نیرو را به تمامی چرخ ها میفرستد.
فیات تورو فیس لیفت هماکنون با تریم های اندورانس، فریدام، ولکانو، رنچ و اولترا در بازار برزیل عرضه شده است. قیمت این خودرو از ۲۱ هزار دلار شروع شده و به ۳۴۴۰۰ دلار هم میرسد.
ناشناس
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰بچه ها یه خبر داغ
فراری میخواهد اولین خودروی تمام برقی خود را در سال 2025 معرفی کند و گفته حتی از چیزی که در رویا هایتان هست شگفت انگیز تره و یه اتفاق مهم در صنعت خودروسازی فراری و جهان هست اس یو وی خود را هم در اواخر 2022 قطعا معرفی خواهد کردد ولی فکر کنم سوپر اسپرت تمام الکتریکی فراری از تسلا رودستر هم اعجاب انگیز تر باشه
RezaRs
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰نهههههههه suv نهههههههه اون هرگززززززززز
در خصوص اون برقی هم صدای لافراری تو کابین باشه اوففففف که چه شودد
میثم
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰برای اولین فراری برقی تو حراجی چه قیمتهایی اعلام بشه ???
قطعا خیلیها برای بدست آوردنش سر و دست میشکونن
parsa_ashgh.mashine
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰فراری و برقییی؟؟؟؟؟؟
و فراری و شاسی بلند؟؟؟؟
بسه فکر کن بگی با فراری رفتم افرود.
یا با فراری باید بریم یه جا برق بزنیم .
اینا تو ذهن من نمیره نمیشه خیلی بد میشه دنیا داره به کجا میره؟
نظرات منفی یا دیس لایک نشانه نظرات شماست لطفا یه نفر قانع منو بکنه
میثم
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰فکرتو باز کن
دنیا در حال تغییره رفیق
همه چیز تو این دنیا تکاملیه
نعمت اله آزموده
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰شاید اگه الان انزوی بزرگ بود لافراری یه چیز ناااجور برقی بود و انزو فقید شخصیه شک نکن ماشین برقی هم بسازه با روح یه فراری v12 سرشار از لذته همونطوری که تایکان سعی کرده لذت پورشه بودن رو حفظ کنه احتمال زیاد فراری هم همچین چیزییه ااما هایپر کار و سوپر کار dna فراریه اما suv نبوده و نیست حتی اگه روش انجن ۸۱۲ بگذارند.
ناشناس
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰منم قبلا بر عکس فکر میکردم که دی ان ای به انجین ماشینه ولی الان احساس میکنم به سوپر کار و هایپر کار بودنه چون هایپر کار و سوپر کار هیجان رو وارد میکنن جه برقی چه بنزینی ولی اس یو وی هیچ هیچان خاصی نداره چه برقی چه بنزینی در ضمن منظور من از اس یو وی همون طور که از اسم پیداست محصولی که هم خانوادگی هم اسپرت هم آفرود باشه حداقل افرود یه چیزی ولی خانوادگییییی اونم فرارییییی اسپرت هم چیزی نگم درکل اس یو وی یه ماشین خانوادگی هست که چاشنی آفرود و اسپرت بودن بهش اضافه شده نه یه ماشین که اسپرت و آفرود باشه با چاشنی خانوادگی
ناشناس
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰الانم که دارم فکر میکنم شاید فراری بعد از ماشین تمام برقی تو فرمول ای هم بره
Sina10
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰چند نکته:
اول اینکه رودستری وجود نداره که بخواد ازش شگفت انگیز تر باشه ، اون فقط یه کانسپته
دو اینکه اون خبر هم یه شایعه هست نه رسمی
سه اینکه دوران ماشینای اسپرت و جذاب ، آخریت سالشون ، سال ۲۰۲۴ خواهد بود ، بعدش آینده خودرو های اسپرت رو به هیچ وجه روشن نمیبینم
با این وضع فروش کراس اوور ها ، ماشینای سدان هم کارشون تا ۲۰۳۵ تمومه
abdi_mahdi
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰بهت قول میدم بعد 2024 هم دوره ماشینای اسپرت و جذاب ادامه داره
RezaRs
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰یارب روا مدار که رافور معتبر شود
گر معتبر شود ز کمری بی خبر شود ?
برقیه جارو برقی BG
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰عالییییییییییییییی
دانیال
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰من که با این چراغ جلو های چند گانه که مُد شده هنوز نتونستم کنار بیام
BenzSLR
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰تو قیمت خودش مناسبه.
Aryan kia
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰هیچ جوره نمیشه فیات رو دوست داشت مگر محصولات آبارث شده خودش مثل فیات ۵۰۰
من یه جا شنیدم یکی گفت پلت فرم این ماشین باهیوندای سانتاکروز یکیه ولی بعیدمیدونم دوستان کسی میدونه این خبر راسته یا نه ؟؟؟
برقیه جارو برقی BG
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰اصلا از فیات خوشم نمیاد هیچ جوره تو کتم نمیره
نه از فیات خوشم میاد نه کرایسلر
متنفرممممممممممممممممممممممممممم
متنفرررررررررررررررررررررررررررررررر
Sina10
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰حدس میزنم تا پنج شش سال دیگه کل صنعت خودرو با این وضع طراحی ها شکست بخوره
البته مثلا کراس اوور ها هیچ وقت شکست نمیخورن ، اما بازاری مثل خودرو های اسپرت که نیازمند ماشینای عالی و همچیز تمامه ، در عرض ۵ یا ۶ سال آینده ورشکست میشه و در سال های اینده تقریبا کمتر از ۵ عدد ماشین اسپرت زیر ۱۰۰ هزار وجود خواهد داشت
مثلا همین طراحیو نگاه کنید
طراحی جلوش کاملا از سبک پونتیاک آزتک داره پیروی میکنه
چراغ دو تکه ای که تکه بالایی کوچیک تر و تکه پایینی بزرگتر و جلوپنجره هم دو تکه باشه ، این ترکیب ، مساویست با فاجعه!!
احساس میکنم طراحیش برای یک پیکاپ شخصیت لازم رو نداره
نمیشه بهش زشت ترین یا خیلی زشت ولی زیبا هم نیست
Amirreza
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰این از سانتاکروزم ضایعتره که
فرشاد
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰مهم ترین جیز تو این طیف از ماشین ها دوام هست ک فیات اوضاعش خرابه