برخی وسایل نقلیه در زمینه پایداری در شرایط جوی مختلف شناخته شده هستند. این شهرت و خوشنامی دلیلی است که اشخاص علاقهمند به «جیپ» بسیار به این برند افتخار میکنند. اخیراً «فیات کرایسلر اتومبیلز» مبلغی برابر ۲/۵ میلیون دلار برای تقویت و تأثیرگذاری بر این شهرت سرمایهگذاری کرده است.
بخش آزمایشگاه آبوهوایی FCA شرایط نامتعارف محیطی را شبیهسازی میکند تا بتواند مقیاسی از پایداری و دوام وسیله نقلیه در اختیار داشته باشد. در نتیجه اتومبیلهای FCA تبدیل به مقاومترین اتومبیلها در مقابل شرایط سخت آبوهوایی میشوند. فیات کرایسلر به این منظور یک دینامومتر (نیروسنج) ۴×۴ را مورد استفاده قرار داده که میتواند تا ۳۵۰ اسببخار در جلو و ۶۵۰ اسببخار را در عقب کنترل کند.
هر وسیله نقلیه که در درون «سلول جوّی» قرار میگیرد، نوسانات زیادی دمایی را به صورت پشتسرهم تجربه میکند. دمای انجماد، ۴۰ درجه زیر صفر، بوران با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و سطح بالای گرما در بیابان، شرایطی هستند که در این سلول شبیهسازی میشوند. از دیگر تستها میتوان به باران سیلآسا و ترمز در شیب ۱۳۰ درجه اشاره کرد. همه اینها برای اندازهگیری واکنش و عملکرد وسیله نقلیه در هنگامی است که در دنیای واقعی در معرض این شرایط سخت قرار میگیرد.
این آپگریدها در آینده برای وسایل نقلیه بزرگتر مانند رام با موتور قدرتمند توربو-دیزل ۶/۷ لیتری کامینز مدل ۲۰۱۶ اعمال خواهد شد. جان نیگرو (John Nigro)، معاون توسعه محصولات FCA در امریکای شمالی میگوید:
مرکز تست محیطی ما که استاندارد بالایی در سطح جهانی دارد، امکانات استاتیک و دینامیک موردنیاز برای شبیهسازی شرایط آبوهوایی که مشتریانمان در سراسر جهان تجربه خواهند کرد، فراهم میکند. با توجه به اینکه امروزه بیش از هر زمان دیگری، محصولات ما به صورت ۴×۴ هستند و از دیفرانسیل چهار چرخ متحرک استفاده میکنند، این سرمایهگذاری مسیر زیادی را برای تأمین انتظارات مشتریان از خودروها و تراکهای با دوام در پیش رو دارد.
ساختمان مرکزی فیات کرایسلر در ایالات متحده با مساحتی بیش از ۵۰ هکتار، یکی از بزرگترینها در نوع خود محسوب میشود و تنها ساختمان «پنتاگون» از آن بزرگتر است. در این ساختمان تعداد ۱۲۹ سلول دینامومتر در ۷ روز هفته و تمامی ساعات شبانهروز در حال فعالیت هستند. این زمانبندی از بازگشایی این مرکز در سال ۱۹۹۱ ادامه داشته است. هر کدام از مدلهای آینده FCA به تنهایی میتواند از طرحهای اولیه به سطح نمونه اولیه و تبلیغات راه پیدا کند. در هر صورت، همهچیز در محدوده همین ساختمان حفظ میشود.
مرکز فنی کرایسلر (CTC) بیش از ۱۴ هزار کارمند دارد که بیشترین تعداد در تاریخ این کمپانی است. CTC در اوبرن هیلز، در ایالت میشیگان امریکا واقع شده است.
رضا
۲۰ مرداد ۱۳۹۴دوج رم 2016 با موتور 6.7 لیتری توربو دیزل کامینز!!!!!!!!!!باید کوهی از قدرت باشه من که ندیده عاشقش شدم.
دوستان میبینید که اونها برای حفظ کیفیت بالا و دوام و پایداری و درنهایت احترام به مشتری و مردم چه سرمایه گذاری هایی انجام میدن؟ اونوقت مقایسه کنین با خودروسازان *** داخلی که خون مردم رو تو شیشه کردن و بزور دارن سرمون رو میبرن و جون مردم رو تو جاده ها به باد میدن…
american and japan
۲۰ مرداد ۱۳۹۴هی وای من تو دیگه کی هستی عشقم؟خطاب به جیپ گفتم… ○||||||○ you can go fast…
but I can go anywhere
سینا
۲۰ مرداد ۱۳۹۴I “can’t” go anywhere
مجبوری انگلیسی بگی؟
sunmartin
۲۰ مرداد ۱۳۹۴فیات که کرایسلر خرید خودروهای مقاومی تولید میکنه
احمد باقری
۲۰ مرداد ۱۳۹۴به این میگن کار درست. به این میگن تلاش، به این میگن شاهکار.
h112
۲۰ مرداد ۱۳۹۴سلام.
کرایسلر خودرو های کمی رو تولید میکنه و زیاد دل چسب نیستند ولی جدیدا از کرایسلر 200 2015خیلی خوشم امده هم خوب طراحی شده هم از آپشن چیزی کم نداره.
AHMADREZA
۲۰ مرداد ۱۳۹۴باحال بود
Xman
۲۰ مرداد ۱۳۹۴به این میگن ماشین! حالا فرظ کن یه پراید یا سمند رو تو این ازمایش بزارن ! فک کنم تو باد با سرعت 160 کیلو متر ماشین به کل اوراق بشه!!!!!!!!!!!!!!!
Archi KHAN
۲۰ مرداد ۱۳۹۴اینِ تکنولوژی امریکا…
احسان
۲۰ آبان ۱۳۹۴اینا همش الکیه خودتون که بهتر میدونید خانم مهندس میگن سطح استاندارد امریکا از ایران کمتره و نیازهای ما رو پوشش نمیده پس الکی گول نخورید، استاندارد فقط استاندارد ایران.