فیات پس از مدلهای کراس و اوربان، حالا عضو جدیدی بنام اسپرت را هم به خانوادهٔ کراساوور 500X اضافه کرده است که بالاترین تیپ 500X محسوب میشود. 500X اسپرت به سیستم تعلیق اسپرت و خاص این مدل مجهز شده که ارتفاع خودرو را ۱۳ میلیمتر کاهش داده و از تکنولوژی دامپینگ انتخابی تکرارشونده یا FSD در جلو و عقب برخوردار است. علاوه بر این، به گفتهٔ فیات، فرمان خودرو برای دقت بهتر و پاسخ بیشتر، مجدداً تنظیم شده است.
درنتیجهٔ این تغییرات، به گفتهٔ فیات شتاب جانبی این نسخهٔ اسپرت ۸ درصد نسبت به 500X کراس با رینگهای ۱۸ اینچی افزایش یافته است. علاوه بر این، با تنظیم جدید سیستم تعلیق، حالا کمفرمانی خودرو ۲۶ درصد و بیشفرمانی آن ۱۷ درصد کاهش یافته است. برای این کراساوور اسپرت همچنین رینگهای ۱۹ اینچی آلیاژی با لاستیکهای ۲۲۵ هم قابل سفارش است.
در زیر این نسخهٔ اسپرت، قویترین پیشرانهٔ 500X یعنی موتور ۱.۳ لیتری توربو با ۱۵۰ اسب بخار قدرت قرار گرفته است که نیروی آن توسط یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه انتقال پیدا میکند. البته امکان سفارش 500X با دیگر موتورها شامل موتور پایهٔ ۱ لیتری بنزینی با ۱۲۰ اسب بخار قدرت، ۱.۳ لیتری دیزلی مالتیجت با ۹۵ اسب بخار قدرت و ۱.۶ لیتری دیزلی مالتیجت با ۱۲۰ اسب بخار قدرت همراه با انتقال قدرت دیفرانسیل جلو هم وجود دارد.
فیات برای نمای بیرونی 500X اسپرت یک رنگ منحصربهفرد بنام قرمز اغواگر را در نظر گرفته است اما غیر از این رنگ، در ظاهر این خودرو ویژگیهای منحصربهفرد دیگری مثل تریم خاکستری تیتانیومی در دستگیرهٔ درها، قاب آینههای جانبی، سپر جلو و… به همراه چراغهای جلوی تمام LED با مه شکنهای LED، رکابهای جانبی عمیقتر، طراحی دیفیوزر مانند سپر عقب و سر اگزوز دوقلوی کرومی هم کار شده است.
کابین 500X نیز با گرافیک خاص نمایشگر TFT در صفحه آمپر، صندلیهای پارچهای مشکی با تریم وینیل و دوخت ویژهٔ قرمز و خاکستری، دستهدندهٔ آلومینیومی و غربیلک فرمان D شکل چرمی از دیگر نسخهها متمایز شده است. علاوه بر این، خریداران میتوانند روکش آلکانترا برای غربیلک فرمان و پانل صفحه آمپر را هم سفارش دهند. این خودرو همچنین بهعنوان بالاترین تیپ 500X، کاملاً هم مجهز شده است بهگونهای که ویژگیهایی مثل سیستم تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، دستیار تغییر خط، نمایشگر هفت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Uconnect با اندروید اتو و کارپلی، کنترل تهویهٔ اتوماتیک و کروز کنترل همگی از تجهیزات آن هستند.
احمدرضا
۲۳ شهریور ۱۳۹۸آخه یه ماشین چقد میتونه آدمو محو خودش کنه و چقد میتونه خوشگل و ناز باشع؟
خدایا چرا نباید توی ایران بیاد؟
مک وال
۲۳ شهریور ۱۳۹۸قیمتش چنده؟
رامتین
۲۳ شهریور ۱۳۹۸حدود 4.20 طول و 1.60 ارتفاع داره. یعنی تقریبا بزرگتر از استپ وی و هم ابعاد نیسان جوک جدیده. اما خب جوک جدید گویا با موتور 1.8 توربوی 225 اسبی و گیربکس 7سرعته دوکلاجه در نسخه اسپرت نیسمو میخواد عرضه شه، یعنی میتونی براحتی bmw 220 یا 320 یا تمام شاسی بلندهاش در نسخه 2لیتری توربو (کد 20 یا 25) را به چالش بکشی چه رسد به بقیه! فقط امیدوارم chr موتور 120 اسبی ضعیف با گیربکس cvt اشو بزاره کنار. البته من 99درصد این موضوع را ممکن نمیدونم. چون chr زیر لکسوس ux هست و هیچوقت تویوتا نمیاد chr را تقویت کنه، مگر آنکه ux ارتقا پیدا کنه.
سید
۲۳ شهریور ۱۳۹۸زیباشده