فیات

آبارث 695 Esseesse لیمیتد ادیشن، هاچبک های داغ ایتالیایی زنده‌اند!

نسخه مخصوص آبارث از فیات ۵۰۰ نمادین در سال ۲۰۰۸ عرضه شد اما این کمپانی ایتالیایی در تمامی این سال‌ها به دنبال حفظ تازگی خودروی خود بوده و به همین خاطر نسخه‌های سفارشی فراوانی از ۵۰۰ را معرفی کرده است. حالا هم نوبت به نسخه جدیدی از این خودرو با نام ۶۹۵ Esseesse لیمیتد ادیشن رسیده است.

این خودرو به عنوان محصول پرچم‌دار آبارث و تنها به تعداد ۱۳۵۰ دستگاه تولید خواهد شد.

اگر با سبد محصولات آبارث آشنا نباشید به راحتی این خودرو را با مدل بسیار مشابه دیگر یعنی آبارث ۵۹۵ Esseesse سال ۲۰۱۹ اشتباه خواهید گرفت. البته علیرغم تغییر نام صورت گرفته، این خودرو قدرت مدل ۶۹۵ Biposto 2015 را ندارد.

از نظر بصری تغییر چندانی نسبت به نسخه‌های پیشین رخ نداده است. کاپوت خودرو از آلومینیوم ساخته شده و ۲۵ درصد سبک‌تر است. همچنین استفاده از سیستم اگزوز آکراپوویچ نیز باعث شده ۱۰ کیلوگرم از وزن ۶۹۵ Esseesse در مقایسه با نسخه کامپتیزیونه کاسته شود. البته جالب‌ترین ویژگی این خودرو اسپویلری است که به‌صورت دستی و از زاویه ۰ تا ۶۰ درجه تنظیم می‌شود. این ویژگی اولین بار در آبارث ۶۹۵ ۷۰ سال‌های پیش دیده شده است.

خودروی یاد شده با رنگ‌های اسکورپیون مشکی و خاکستری کامپوولو در دسترس بوده و از هرکدام ۶۹۵ دستگاه تولید خواهد شد. به این موارد باید رینگ‌های ۱۷ اینچی، کالیپرهای ترمز قرمز و عناصر سفید روی سپرها، آینه‌ها و نوشته‌های جانبی را اضافه کرد.

نیروبخش این خودرو پیشرانه ۱.۴ لیتری بکار رفته در تمامی محصولات آبارث است که این بار قدرت ۱۷۸ اسبی و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متری تولید می‌کند. یک گیربکس ۵ سرعته دستی نیز نیرو را به چرخ های جلو می‌فرستد اما گیربکس سکونشئال با پدال شیفتر نیز قابل سفارش است.

آبارث می‌گوید ۶۹۵ Esseesse شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۷ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعتی دارد. طی مسافت ۴۰۰ متر نیز در ۱۵.۱ ثانیه صورت می‌گیرد.

داشبورد این خودرو با آلکانترا پوشانده شده و نشان مخصوصی نیز در سمت سرنشین جلو دیده می‌شود. کمربندهای ایمنی نیز دارای دوختی مشابه طرح بدنه می‌باشد. تریم فیبر کربن روی شیفتر، پدال‌ها و غربیلک فرمان نیز تکمیل کننده تغییرات کابین هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Joker

    ۱۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (607 ديدگاه)

    دلم میره واسه این بچه فراری،از بس ناز و تو دل بروست…

  2. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ 👑🇩🇪

    ۱۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1948 ديدگاه)

    باحاله 🙂

  3. محمد امین

    ۱۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2184 ديدگاه)

    هیچ فلفلی در این دنیا به این تندی نیست
    جمله ی معروف جرمی
    واقعا جمع جوز سریع چابک و پر سر صدا
    دیگه چی بهتر از این برای آدم های عشق باز

  4. AMG///

    ۱۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (142 ديدگاه)

    این خودرو واقعا مضحکه
    اصلا نمی تونم که این رو دوست داشته باشم
    واقعا مسخرست

    1. Ninja

      ۱۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      چیش مسخرست بجز ابعادش که ابعادش مسخره نیست جذابه

    2. Reza Waffen SS

      ۱۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (5344 ديدگاه)

      اتفاقاً یکی از دوست داشتنی ترینا هستش

    3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4607 ديدگاه)

      اتفاقا خیلی ماشین باحالیه…

    4. احمدرضا

      ۱۳ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (875 ديدگاه)

      توی کلاسش بی رقیبه 🙂
      بینهایت تو دل برو و زیبا هستش
      نمی دونم چطوری این حجم از زیبایی رو نمیبینی🙄

      1. AMG///

        ۱۳ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (142 ديدگاه)

        چون واقعا زشته
        یاریس و پولو ازین بهترن

        1. احمدرضا

          ۱۳ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (875 ديدگاه)

          خیلی ازشون سر تره
          هم از نظر زیبایی هم از نظر قدرت
          گرچه که من یاریس و پولو رو دوست دارم
          ولی فک کنم این توی مایه های آپ هستش نه پولو
          کوچیک تره
          تو حتی سایزش هم نمی دونی 😐

  5. GT

    ۱۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    نمیدونم با این مرتبط هست یا نه ولی یاریس GR خیلی بهتر، سریع تر و دوست داشتنی تره،من نسخه الکتریکی فیات ۵۰۰ را بیشتر از این مدل دوست دارم

  6. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4607 ديدگاه)

    من خیلی از آباراث و کاراش خوشم میاد،فیات هم که حرف نداره مدل ۵۰۰…

  7. Khan

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (33 ديدگاه)

    چه خفنه، جون میده چن بار داخل شهر برونی،بعد بزاری یه گوشه کلکسیونی

  8. mahan

    ۲۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    اینا دیگه چین بدرد بچه ها میخوره بخری تو حیاط خونه سرگرم بشن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا