فیات

آبارث F595، فلفل داغی با خوی مسابقه‌ای

جدیدترین محصول ویژهٔ آبارث بر اساس فیات ۵۰۰، پیشرانهٔ مشترکی با یک خودروی مسابقه‌ای دارد. این ۵۰۰ داغ که F595 نام گرفته، پیشرانهٔ خود را از خودروی مسابقه‌ای تک‌صندلی فرمول چهار Tatuus گرفته است. پیشرانهٔ این خودروی مسابقه‌ای خود نسخه‌ای دستکاری‌شده از پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری توربوشارژ آبارث ۵۰۰ است که ۱۶۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

خروجی این پیشرانه ۱.۴ لیتری در F595 اما به ۱۶۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور رسیده و با قوانین آلایندگی یورو 6D هم مطابقت دارد. این موتور به یک سوپرشارژر گرت با ضریب تراکم ۹:۱ مجهز شده که حداکثر گشتاور را از دور ۲,۲۵۰ rpm فراهم می‌کند. به لطف این پیشرانه، F595 با گیربکس دستی ظرف ۷.۳ ثانیه و با گیربکس پنج سرعتهٔ سکوئنشال ظرف ۷.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

برای اینکه F595 صدای جذابی داشته باشد، آبارث آن‌را به سیستم اگزوز فعال مونزا مجهز کرده که چهار سر اگزوز دارد. با انتخاب حالت اسکورپیون، صدای این اگزوز بیشتر شده و همین‌طور پاسخ پدال گاز تهاجمی‌تر و فرمان سنگین‌تر می‌شود. در همین حال، این ۵۰۰ آتشین به‌صورت استاندارد به کمک‌فنرهای ویژه با تکنولوژی انتخاب فرکانس مجهز شده و برای متوقف کردن آن‌هم دیسک‌های ترمز خنک شوندهٔ آبارث با اندازهٔ ۲۸۴ میلی‌متر در جلو و ۲۴۰ میلی‌متر در عقب در نظر گرفته شده است.

F595 که در دو نسخهٔ هاچ‌بک و کانورتیبل ارائه می‌شود، از رینگ‌های ۱۷ اینچی فرمولا و نشان F595 در عقب بهره می‌برد. این خودرو با رنگ‌های سفید، مشکی و سه نوع خاکستری قابل خریداری خواهد بود که همهٔ آن‌ها با تریم آبی رالی ارائه می‌شوند. آبارث که F595 به مناسبت جشن پنجاه‌سالگی خودروی مسابقه‌ای فرمولا ایتالیا طراحی شده، هم‌اکنون در بریتانیا قابل خریداری بوده و قیمت آن از ۲۰,۳۰۵ پوند آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۲۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (6038 ديدگاه)

    با افزایش قیمت بنزینو رکود اقتصادی یه عده از مردم دنبال این هستن که ماشیناشونو بفروشن و بجاش ماشینای سایز کوچیکو کم مصرف بخرن که هم دردسر کمتری داشته باشن و هم واسه مسافت پیموده شده بنزین کمتری مصرف کنن ……… ماشینای کوچیک که بهشون ساب کامپکت هم میگن اغلب هزینه های کمتری نسبت به ماشینای بزرگتر دارنو پارک کردنشونو مانورشون آسونتر هستش و حتی یه تجربه رانندگی متفاوتو سرگرم کننده رو واسه راننده دارن و محبوبیت‌ خوبیم واسه فروش مجدد دارن و بعضی وقتا قابل اعتمادترم هستن چون اساسی‌ تر ساخته شدن و بیشتر تو سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرن ولی از طرف دیگه اسب بخار کمتری دارنو باید زمان طولانی تری رو واسه رسیدن به سرعت بیشتر طی کنن و تو سربالاییا و زمینای پر از دست انداز سرعت کمتری دارن و حتی ممکنه مثل ماشینای بزرگتر یه سواری نرمو راحتو فراهم نکنن و حتی در صورت تصادف ممکنه خطرناکتر باشن و دیگه اینکه فضای کمتری واسه راننده و سرنشین و بار دارن

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. Irani

      ۲۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (141 ديدگاه)

      قبل از هزاره جدید میلادی، همه چی در حال کوچکتر شدن بود و سعی در جمع و جور شدن و مصرف کمتر منابع بود. ماشین، خانه، ساعت، لوازم خانگی و ….
      از سال 2000 به بعد، ناگهان دیدگاه ها تغییر کرد و مصرف گرایی شدت گرفت. به موازات آن سایزهای بزرگ باب شد. ساعت بزرگ، تلویزیون بزرگ، خانه بزرگ، ماشین بزرگ و ….
      همین طور که جلوتر میرویم از محبوبیت ماشینهای جمع و جور کاسته میشه و پیکاپها و شاسی بلندهای بزرگ محبوب تر میشوند.
      فکر نمیکنم به این زودی دوباره گرایش به سمت ماشین های کوچک بشود.

      1. زیزیگولو

        ۲۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (6038 ديدگاه)

        من خودمم از ماشینای کوچیک خوشم نمیاد

  2. مهدی

    ۲۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    به نظر من رقیب یاریس

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. Ninja

      ۲۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      دقیقا پول بیشتر میذارم من یاریس میخرم پدال کم باید به فکر دوئل این ها باشی ولی منتها 4 ماشین
      و یخ چیز دیگه که کرولا جی ار با این که سه سیلندر موتورش کوچیکه ولی رقیب سیویک ار و مزدا 3 توربو هست

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. افشار

        ۲۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (772 ديدگاه)

        آقاااااا معلوم نیست چی نوشتی !!! لطفاً ترجمه کن بفهمیم چی گفتی !!! خیلی نامفهوم نوشتی

        1. Ninja

          ۲۷ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          اوهوم بعضی موقع ها نامفهوم مینوسین
          در کل گفتم من با پول بیشتر یاریس میخرم و پدال هم باید یه دوئل برای ماشین های اسپرت کوچیک با موتور کوچیک برگزار کنه کنه ولی این ماشینا زیاد نیستن کلا چهار تان باید یه دوئل کوچیک چهار تائه بزارن ولی کرولا جی ار برای رقابت و با سیویک ار و مزدا 3 توربو ساخته شده و رقابت‌ش نباید برای موتور سه سیلندر کوچیکش خراب شه و بره تو دسته ماشین های اسپورت کوچیک مثل یاریس و ابارث باید هرسه (سیویک ار و مزدا 3 توربو کرولا جی ار) تو یه دوئل باشن سیویک هم تا حدودی مثل مزدا هست

        2. Ninja

          ۲۷ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          زیر نویس نوشتم زیاد نارحت نشو 😔

        3. افشار

          ۲۷ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (772 ديدگاه)

          داری بَد برداشت میکنی چون من چیز بدی نگفتم که ناراحت شدی ! واقعاً قاطی پاتی نوشته بودی و نامفهوم

  3. آرین

    ۲۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (444 ديدگاه)

    فکر میکنم هیجانی که این کوچولوها دارن خیلی بیشتر از اسپرت‌های گرون قیمته.
    به قول خارجی ها fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow.

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. آرین

      ۲۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (444 ديدگاه)

      به قول خارجی ها fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow.

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. نوید محمد

      ۲۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (140 ديدگاه)

      اصلا و ابدا و ثانیا

  4. محمد امین

    ۲۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    خیلی خوشکله
    صدای این ماشین از یه فراری یا مکلارن بیشتره

    1. zeg

      ۲۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (158 ديدگاه)

      حجم صدا مهم نیست
      کیفیت صدا مهمه

      1. محمد امین

        ۲۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2187 ديدگاه)

        بله ،و لی د کل نسبت به رقبای خودش از نظر صدا صددهزار بار بهتره، البته تجربه ی حضوری نداشتن و لی در ویدیو ها کاملامشخصه

  5. امیر

    ۲۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    بسیار هم جمع و جور خوشگل ، همیشه فیات 500 رو دوست داشتم.
    اون تریلی ایویکو هم دیزاین خوبی داره.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  6. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪

    ۲۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1960 ديدگاه)

    چی ساخته 👌👏 فقط فیات باید فکر محبوبیتش باشه .

  7. Amirreza

    ۲۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2732 ديدگاه)

    خود فیات این ماشینو خوب ساخته ولی من هیچوقت نتونستم با سوپر مینی ها و حتی هاچبک هایی با اتاق اندازه ۲۰۶ کنار بیام ، چون انقد باید خودتو تو این ماشینا جمع کنی که اصلا فرصت لذت بردن پیدا نمیکنی ، عقبشونم که دیگه بدتر ، ولی از هاچبک های بزرگتر و در اندازه جولیتا خوشم میاد ، ماشین های راحت و جادار و در عین حال تیزی هستن

  8. مهردادکمال

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1997 ديدگاه)

    نزدیک 12-13ساله این فیات معرفی شده اونم یک طرح رترو لامصب اصلا بوی کهنگی نگرفته و هنوزم به روز و جذابه

  9. محمد مختاری آذر

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    واقعا دوست داشتنی هستش این آبازث واقعا خوب هستش

  10. حسین دهمرد

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    فکر میکنم درباره ی نسبت تراکم سوپرشارژر اشتباهی پیش اومده.به احتمال زیاد سوپرشارژرش از نوع tvs هست و فکر نمیکنم این سوپرشارژر بتونه چنین نسبت تراکم بالایی در حد یک کمپرسور پیستونی ایجاد کنه. من اطلاعاتم محدوده کسی میتونه راهنمایی کنه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا