جدیدترین محصول ویژهٔ آبارث بر اساس فیات ۵۰۰، پیشرانهٔ مشترکی با یک خودروی مسابقهای دارد. این ۵۰۰ داغ که F595 نام گرفته، پیشرانهٔ خود را از خودروی مسابقهای تکصندلی فرمول چهار Tatuus گرفته است. پیشرانهٔ این خودروی مسابقهای خود نسخهای دستکاریشده از پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری توربوشارژ آبارث ۵۰۰ است که ۱۶۰ اسب بخار قدرت تولید میکند.
خروجی این پیشرانه ۱.۴ لیتری در F595 اما به ۱۶۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور رسیده و با قوانین آلایندگی یورو 6D هم مطابقت دارد. این موتور به یک سوپرشارژر گرت با ضریب تراکم ۹:۱ مجهز شده که حداکثر گشتاور را از دور ۲,۲۵۰ rpm فراهم میکند. به لطف این پیشرانه، F595 با گیربکس دستی ظرف ۷.۳ ثانیه و با گیربکس پنج سرعتهٔ سکوئنشال ظرف ۷.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد.
برای اینکه F595 صدای جذابی داشته باشد، آبارث آنرا به سیستم اگزوز فعال مونزا مجهز کرده که چهار سر اگزوز دارد. با انتخاب حالت اسکورپیون، صدای این اگزوز بیشتر شده و همینطور پاسخ پدال گاز تهاجمیتر و فرمان سنگینتر میشود. در همین حال، این ۵۰۰ آتشین بهصورت استاندارد به کمکفنرهای ویژه با تکنولوژی انتخاب فرکانس مجهز شده و برای متوقف کردن آنهم دیسکهای ترمز خنک شوندهٔ آبارث با اندازهٔ ۲۸۴ میلیمتر در جلو و ۲۴۰ میلیمتر در عقب در نظر گرفته شده است.
F595 که در دو نسخهٔ هاچبک و کانورتیبل ارائه میشود، از رینگهای ۱۷ اینچی فرمولا و نشان F595 در عقب بهره میبرد. این خودرو با رنگهای سفید، مشکی و سه نوع خاکستری قابل خریداری خواهد بود که همهٔ آنها با تریم آبی رالی ارائه میشوند. آبارث که F595 به مناسبت جشن پنجاهسالگی خودروی مسابقهای فرمولا ایتالیا طراحی شده، هماکنون در بریتانیا قابل خریداری بوده و قیمت آن از ۲۰,۳۰۵ پوند آغاز میشود.
زیزیگولو
۲۷ تیر ۱۴۰۰با افزایش قیمت بنزینو رکود اقتصادی یه عده از مردم دنبال این هستن که ماشیناشونو بفروشن و بجاش ماشینای سایز کوچیکو کم مصرف بخرن که هم دردسر کمتری داشته باشن و هم واسه مسافت پیموده شده بنزین کمتری مصرف کنن ……… ماشینای کوچیک که بهشون ساب کامپکت هم میگن اغلب هزینه های کمتری نسبت به ماشینای بزرگتر دارنو پارک کردنشونو مانورشون آسونتر هستش و حتی یه تجربه رانندگی متفاوتو سرگرم کننده رو واسه راننده دارن و محبوبیت خوبیم واسه فروش مجدد دارن و بعضی وقتا قابل اعتمادترم هستن چون اساسی تر ساخته شدن و بیشتر تو سراسر دنیا مورد استفاده قرار میگیرن ولی از طرف دیگه اسب بخار کمتری دارنو باید زمان طولانی تری رو واسه رسیدن به سرعت بیشتر طی کنن و تو سربالاییا و زمینای پر از دست انداز سرعت کمتری دارن و حتی ممکنه مثل ماشینای بزرگتر یه سواری نرمو راحتو فراهم نکنن و حتی در صورت تصادف ممکنه خطرناکتر باشن و دیگه اینکه فضای کمتری واسه راننده و سرنشین و بار دارن
Irani
۲۷ تیر ۱۴۰۰قبل از هزاره جدید میلادی، همه چی در حال کوچکتر شدن بود و سعی در جمع و جور شدن و مصرف کمتر منابع بود. ماشین، خانه، ساعت، لوازم خانگی و ….
از سال 2000 به بعد، ناگهان دیدگاه ها تغییر کرد و مصرف گرایی شدت گرفت. به موازات آن سایزهای بزرگ باب شد. ساعت بزرگ، تلویزیون بزرگ، خانه بزرگ، ماشین بزرگ و ….
همین طور که جلوتر میرویم از محبوبیت ماشینهای جمع و جور کاسته میشه و پیکاپها و شاسی بلندهای بزرگ محبوب تر میشوند.
فکر نمیکنم به این زودی دوباره گرایش به سمت ماشین های کوچک بشود.
زیزیگولو
۲۷ تیر ۱۴۰۰من خودمم از ماشینای کوچیک خوشم نمیاد
مهدی
۲۷ تیر ۱۴۰۰به نظر من رقیب یاریس
Ninja
۲۷ تیر ۱۴۰۰دقیقا پول بیشتر میذارم من یاریس میخرم پدال کم باید به فکر دوئل این ها باشی ولی منتها 4 ماشین
و یخ چیز دیگه که کرولا جی ار با این که سه سیلندر موتورش کوچیکه ولی رقیب سیویک ار و مزدا 3 توربو هست
افشار
۲۷ تیر ۱۴۰۰آقاااااا معلوم نیست چی نوشتی !!! لطفاً ترجمه کن بفهمیم چی گفتی !!! خیلی نامفهوم نوشتی
Ninja
۲۷ تیر ۱۴۰۰اوهوم بعضی موقع ها نامفهوم مینوسین
در کل گفتم من با پول بیشتر یاریس میخرم و پدال هم باید یه دوئل برای ماشین های اسپرت کوچیک با موتور کوچیک برگزار کنه کنه ولی این ماشینا زیاد نیستن کلا چهار تان باید یه دوئل کوچیک چهار تائه بزارن ولی کرولا جی ار برای رقابت و با سیویک ار و مزدا 3 توربو ساخته شده و رقابتش نباید برای موتور سه سیلندر کوچیکش خراب شه و بره تو دسته ماشین های اسپورت کوچیک مثل یاریس و ابارث باید هرسه (سیویک ار و مزدا 3 توربو کرولا جی ار) تو یه دوئل باشن سیویک هم تا حدودی مثل مزدا هست
Ninja
۲۷ تیر ۱۴۰۰زیر نویس نوشتم زیاد نارحت نشو 😔
افشار
۲۷ تیر ۱۴۰۰داری بَد برداشت میکنی چون من چیز بدی نگفتم که ناراحت شدی ! واقعاً قاطی پاتی نوشته بودی و نامفهوم
آرین
۲۷ تیر ۱۴۰۰فکر میکنم هیجانی که این کوچولوها دارن خیلی بیشتر از اسپرتهای گرون قیمته.
به قول خارجی ها fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow.
آرین
۲۷ تیر ۱۴۰۰به قول خارجی ها fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow.
نوید محمد
۲۷ تیر ۱۴۰۰اصلا و ابدا و ثانیا
محمد امین
۲۷ تیر ۱۴۰۰خیلی خوشکله
صدای این ماشین از یه فراری یا مکلارن بیشتره
zeg
۲۷ تیر ۱۴۰۰حجم صدا مهم نیست
کیفیت صدا مهمه
محمد امین
۲۷ تیر ۱۴۰۰بله ،و لی د کل نسبت به رقبای خودش از نظر صدا صددهزار بار بهتره، البته تجربه ی حضوری نداشتن و لی در ویدیو ها کاملامشخصه
امیر
۲۷ تیر ۱۴۰۰بسیار هم جمع و جور خوشگل ، همیشه فیات 500 رو دوست داشتم.
اون تریلی ایویکو هم دیزاین خوبی داره.
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۲۷ تیر ۱۴۰۰چی ساخته 👌👏 فقط فیات باید فکر محبوبیتش باشه .
Amirreza
۲۷ تیر ۱۴۰۰خود فیات این ماشینو خوب ساخته ولی من هیچوقت نتونستم با سوپر مینی ها و حتی هاچبک هایی با اتاق اندازه ۲۰۶ کنار بیام ، چون انقد باید خودتو تو این ماشینا جمع کنی که اصلا فرصت لذت بردن پیدا نمیکنی ، عقبشونم که دیگه بدتر ، ولی از هاچبک های بزرگتر و در اندازه جولیتا خوشم میاد ، ماشین های راحت و جادار و در عین حال تیزی هستن
مهردادکمال
۲۸ تیر ۱۴۰۰نزدیک 12-13ساله این فیات معرفی شده اونم یک طرح رترو لامصب اصلا بوی کهنگی نگرفته و هنوزم به روز و جذابه
محمد مختاری آذر
۲۸ تیر ۱۴۰۰واقعا دوست داشتنی هستش این آبازث واقعا خوب هستش
حسین دهمرد
۲۸ تیر ۱۴۰۰فکر میکنم درباره ی نسبت تراکم سوپرشارژر اشتباهی پیش اومده.به احتمال زیاد سوپرشارژرش از نوع tvs هست و فکر نمیکنم این سوپرشارژر بتونه چنین نسبت تراکم بالایی در حد یک کمپرسور پیستونی ایجاد کنه. من اطلاعاتم محدوده کسی میتونه راهنمایی کنه؟