گردهمایی امسال Villa d’Este در ایتالیا امسال شاهد یکی از خاص ترین خودروهای جهان و عزیزترین ابارث تاریخ بود! خودرویی که از آن فقط یک دستگاه آن هم بصورت مفهومی ساخته شد . . .
اسکورپیون همانند اسمش قرار بود لرزه بر اندام رقبای ابارث بیاندازد؛ ولی نه در ابارث و نه در فیات کسی قارد به خلق چنین خودرویی نبود. به همین دلیل به سراغ استودیوی پنین فارینا رفتند که خیلی از سوپرکارهای ایتالیایی آن دوران را ساخته بود.
طراحی خودرو به آقای Filippo Sappino واگذار شد و او هم یک بدنه منحصربه فرد و پر از خطوط تیز و شکسته برای آن ساخت که بارزترین ویژگی ظاهری اش در سه چیز خلاصه می شد: نحوه خاص بازوبسته شدن سقف، عدم وجود پوششی برای مخفی کردن انجین و نهایتا پروژکتورهای شش گانه ای که در جلوی خودرو جاسازی شدند.
[jwplayer mediaid=”۷۵۵۷۴″]اسکورپیون ۲۰۰۰ بر روی شاسی خودروی مسابقه ای ابارث یعنی Abarth 2000 Sport Spider ساخته شده؛ پیشرانه آن هم ۲.۰ لیتری DOHC با ۱۶ سوپاپ است که قدرت ۲۲۰ اسبی اش در دور ۸۷۰۰ تولید می شود. این خودرو که ۶۷۰ کیلوگرم وزن دارد و ارتفاعش از زمین تنها ۹۷ میلیمترست، بصورت تئوری می تواند تا ۲۷۵ کیلومتربرساعت سرعت بگیرد.
اسکورپیون که نخستین بار در نمایشگاه خودروی بروکسل ۱۹۶۹ رونمایی شد، هم اکنون در اختیار آقای Shiro Kosaka از کلسیونرهای ژاپنی است. معروف است که می گویند شرط ابارث برای فروش این خودرو این بود که مالک آن باید موزه ای برای ابارث احداث کند و احتمالا هم آقای کوساکا چنین کاری را انجام داده؛ اما کی و کجا نمی دانیم! جالبست بدانید اسکورپیون از سال ۱۹۷۷ در ژاپن نگهداری شده و امسال هم برای اولین باری است که دوباره به اروپا برمی گردد.
AndromedA
۱۱ خرداد ۱۳۹۳سلام دوستان
کسی هست بدونه ایدههای توپ ماشینی چه از نظر طراحی چه از نظر فنی رو کجا میشه ارائه داد ؟
جان ما فکر نکنین الکی میگمو توهم زدمو اینا
از چند سال پیش انقد طرح کشیدم که خیلیاش ساخته شده الان ساخته شدن
به حدی رسیدم از جنون وختی میبینم هیچ کاری از دستم بر نمیاد که دارم دیوونه میشم میخام خودکشی کنم
:'(((
مک میسل
۱۱ خرداد ۱۳۹۳ایول داره
AndromedA
۱۱ خرداد ۱۳۹۳ممنون از پیشنهادای سازندهی دوستان
:'((((
gheysar
۱۱ خرداد ۱۳۹۳سلام
برای ارائه دادن ایده ای که داری می تونی اون طرحی که کشیدی رو به شرکت های خودرو سازی ایمیل کنی.
شاهین
۱۱ خرداد ۱۳۹۳اندرومدا جان،اگه شبیه اختراع اینا باشه باید ثبتشون کنی.توصیه میکنم ایده ی خودتو اول ثبت کن بعد به شرکت ها ارائه کن.ارادتمندم
امید
۱۱ خرداد ۱۳۹۳ایجاد سایت تولید خودروهای ایرانی در ساحل عاج
وزیر حملونقل کشور ساحلعاج گفت: مایلیم طی طرحی ۵ ساله برای تعویض ۵۰ هزار دستگاه خودرو به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار در کشورمان از خودروهای ایرانی استفاده کنیم
موندم این وزیره یا…
حسين
۱۱ خرداد ۱۳۹۳آی گفتی… منم کلی ایده تو ذهنم هست که یکی یکی دارن اختراع میشن. اینا رو به کی باید بگیم؟؟؟؟
AndromedA
۱۱ خرداد ۱۳۹۳به آئودی چنتا ایمیل زدم قبلا ولی در حد توضیح
کاملا واضحه که دایوردتم کردن
نمیدونم
وختی میبینم نقاشی چند سال پیشم (اغلب فقط نمای جلو(چراغ و جلوپنجره)) تولید و معرفی شده حس تنفر ازون ماشین واسم شکل میگیره
یک حالتی که …..
شرمنده …. دردو دل بود …. داشتم منفجر میشدم
gheysar
۱۱ خرداد ۱۳۹۳سلام
این که نشد طرح برای فرستادنش باید اونو به صورت 3 بعدی بکشی و بعد براشون بفرستی. راستی میشه طرح هایی که کشیدی رو ببینم.
زیگما
۱۱ خرداد ۱۳۹۳امان از این پنین فارینا….
یه پسل باهوش
۱۱ خرداد ۱۳۹۳درسته ام وی ام 315 رو هم پنین فارینا طراحی کرده ؟
با اینکه ماشین خیلی قشنگی هست اما اونقدر ها هم عالی نیس که کار پنین باشه
شاید کارآموز هاش طراحی کردن
در ضمن دوو ماتیز هم کار پنین فارینا ست که واسه یه ماشین 14 سال پیش میشه گفت خوب بوده و اگه هم جذاب نبود حداقل یک تناسب دوست داشتنی داشته مخصوصا در مقابل ام وی ام 110 که روی پلت فرمش هم هست
زیگما
۱۱ خرداد ۱۳۹۳ام وی ام 315 طراحیش کار Torino Design هست
دوو ماتیز یا همون شورلت اسپارک که تو ایران داریم، طراحیش کار Giorgetto Giugiaro هست.
یه پسل باهوش
۱۱ خرداد ۱۳۹۳امکان داره در مورد دوو ماتیز اشتباه کنم که احتمالشم زیاده چون فقط از یکی از مالکانش شنیدم
اما زیگما جان سایت مدیران خودرو 315 رو با این عنوان یا شعار می فروشه :9
یعنی رنگمون کرده یا باز من دوزاریم نمی افته :/
زیگما
۱۱ خرداد ۱۳۹۳هنوز تحریم های ایالات متجده وجود داره و هیچ شرکت امریکایی یا تابع امریکایی نمیتونه در ایران محصولی رو بفروشه یا خدماتی رو ارایه کنه
اوپل مالک اصلیش جنرال موتورز هست و از این قاعده مستثنی نیست
البته فروش غیر رسمی، امکان پذیره
یه پسل باهوش
۱۱ خرداد ۱۳۹۳دوستان در مورد اپل و و مدل های وارد شده اش کسی اطلاع داره
البته مطمئنم شایعه نیست
در ضمن کجا قراره مونتاژ شش کنه ؟
اصلا بیخیال چه فایده هر چی هم باشه اون کورسای کوچولو حداقل 80 میلیون قیمتشه
وقتی زوتیه با ارم قبرستون (سایپا)70 میلیون پیش فروش شده
دیگه چه فرقی می کنه
ولی بازم دم دکتر گرم
امید
۱۱ خرداد ۱۳۹۳در سال 1969 جوونا با این خودروها حال میکردن ما هنوز که هنوزه در سال 2014 داریم با گاری مونتاژی میرسیم خدمت عزرائیل
درشم خیلی جالبه کلا سقفش درشه
یه پسل باهوش
۱۱ خرداد ۱۳۹۳عجیبه میشه گفت 50 سال پیش علم و تکنولوژی عقب بوده
اما چرا طراحی ها اینقدر داغون بودن ؟
الان موتور ماشین رو هوا زیر صندوق وله که چی ؟
sadegh
۱۱ خرداد ۱۳۹۳عین جنگنده میمونه، حتی درش هم مث جنگنده ها باز میشه
Mohammad XX
۱۱ خرداد ۱۳۹۳جالبه. سقفش مثل ماشین بت من باز میشه!
ورودی هواهای کناریش چقدر بزرگن!
NASSY
۱۱ خرداد ۱۳۹۳موتور از ماشین بزرگتره :S :D
NASSY
۱۱ خرداد ۱۳۹۳فقط واســــــــه تک بودنشه که اینقدر لی لی به لالاش میزارن
والا بقران!!!!
ali
۱۱ خرداد ۱۳۹۳اقا یه خبر خوندم امروز که یه خودروساز بزرگ اروپایی به یه شرکت بزرگ خودرو سازی داخلی داره مذاکره میکنه برای تولید ماشین تو ایران! کسی خبره کاملی ازش داره که چه شرکتیه؟ خودم احتمال زیاد میدم فولکس واگن یا یکی از زیر مجموعه هاش مثله اشکودا باشه. حالا هرکی خبره کاملتری داره بگه
amir.t.
۱۱ خرداد ۱۳۹۳به حق چیز های ندیده…
hamed
۱۱ خرداد ۱۳۹۳” این خودرو که 670 کیلوگرم وزن دارد و ارتفاعش از زمین تنها 97 سانتیمترست.”!!!!97 میلیمتر منظورتون هست دیگه؟!
رضا
۱۱ خرداد ۱۳۹۳شیشه جلوش باز میشه!!
چه کیفیتی داره
REZA . JUST TOYOTA
۹ آبان ۱۳۹۳این یه ایتالیایی واقعی هست