به گزارش نیویورکتایمز، سرجیو مارچیونه مدیرعامل فیات-کرایسلر طی ارسال ایمیلی طولانی به ماری بارا مدیرعامل جنرال موتورز پتانسیل ادغام این دو خودروساز را مورد بررسی قرار داد. مارچیونه که عامل ادغام دو شرکت فیات و کرایسلر بود معتقد است که خودروسازان جهانی باید برای بقای خود، در هزینهها صرفهجویی داشته باشند. مارچیونه همچنین معتقد است که ادغام دو کمپانی فیات کرایسلر و جنرال موتورز در عین ایجاد یک خودروساز قدرتمند، باعث صرفهجویی میلیون دلاری در ساخت خودرو میشود.
دو منبع آگاه از این ماجرا اعلام کردند که بارا، مدیران اجرایی و اعضای هیئتمدیره جنرال موتورز هیچ علاقه ای به ملاقات با مارچیونه ندارند و صراحتاً این امر را رد کرده اند. یک ماه بعد از این ماجرا و در ۲۹ آوریل، مارچیونه طی یک کنفرانس آنالیز عمومی با اعلام علاقه شدید خود به ادغام خودروسازان، آنالیزورهای والاستریت را شگفتزده کرد. او همچنین اضافه کرد اگر خودروسازان سنتی مایل به این کار نیستند ما برای همکاری با کمپانیهای دیگر نظیر گوگل و اپل هیچ ترسی نداریم و به دنبال این قضیه دیدارهایی با این کمپانیها داشتهایم. مارچیونه تأکید کرد بعد از بازدید از تسلا تحت تأثیر اقدامات ایلان ماسک در این کمپانی خودروساز الکتریکی قرارگرفته است.۴۹ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
احسان(احسان سابق)
۷ خرداد ۱۳۹۴مگه میشه کسی از کارهای الان ماسک شگفت زده نشه.
سرجیو مارچیونه تونست فیات رو دگرگون کنه و کرایسلر رو از ورشکستگی و بدهکاری به سوددهی برسونه.خیلی عجیبه این دو شرکت عظیم ادغام بشه
صادق
۷ خرداد ۱۳۹۴درود
این اتفاق هم خوبی داره و هم بدی اگه رخ بده
یکی اتفاقایی که رخ میده اینه که اگه این اتفاق بیوفته میشه گفت دیگه تویوتا و فولکس عملا از رسیدن به این دو خودرو ساز جا میمونن (مخصوصا اینکه فیات احتمال زیادی داره که با گوگل و اپل ادغام بشه، مخصوصا گوگل)
یکی دیگه از اتفاقا (که شخصا این قسمتشو دوست ندارم) اینه که جنرال روی فیات سایه میندازه و حالت شرکت مادر رو میگیره،
ولی یکی از بزرگترین خوبی هاش کاهش فوق العاده فوق العاده زیاد هزینه ی تولید و افزایش به شدت به شدت حاشیه سوده و همین عامل از بزرگترین دلایل کنار زدن رقبا میشه
و یکی از بدیهاش هم اینه که این دو شرکت محصولات زیادی دارن که با هم رقیب مستقیم هستند که در صورت ادغام بازار هدفشون باید تغییر کنه و هم جهت بشن که این قضیه ممکنه به ضرر بعضی محصولات تموم بشه
خلاصه امیدوارم هر میشه، خوب بشه
ارادت
K.MAK.MISEL
۷ خرداد ۱۳۹۴وای وای وای.خدا کنه ادغام نشن،وگرنه من باید از فولکس دل بکنم برم یه کمپانی دیگه…
چون فولکس عملا ورشکسته میشه
صادق
۷ خرداد ۱۳۹۴نه دیگه تا این حد کسری
درسته فاصله ی فروشش خیلی زیاد میشه ولی دیگه ورشکست که نمیشه
حتی ممکنه فروشش هم کم نشه
باید صبر کرد و دید
ولی یه چیزو مطمئن باش که فولکس ورشکست نمیشه
K.MAK.MISEL
۷ خرداد ۱۳۹۴خب ولی تو فروش فولکس خیلی تاثیر میذاره
در ضمن این دوتا ادغام بشن یا نشن من دیگه از فولکس دل کندم رسما
اسمم رو که تغییر دادم،به زودی اواتارمم تغییر میدم
قبلا هم گفتم،با رفتن پیچ فولکس دیگه فولکس نیست،دیگه بلند پروازی های پیچ نیست که به داد فولکس برسه
از یه طرفی هم از کورن بدم میاد.
الان چند تا گزینه پیش رودارم که بشم طرفدار اون برند
اولین برندی که احتمالا بشم طرفدار ان،بی ام و هست
در اولویت های بعدی هم بنز و پژو قرار دارند
در اینده ببینم پیچ با کورن اشتی میکنه،اگر پیچ برگشت من هم بر میگردم،و اگر نه،که طرفدار فولکس دیگه نیستم و میرم دنبال برند های دیگه
صادق
۷ خرداد ۱۳۹۴پدال جان، دیگه واقعا داره خسته کننده میشه
یا کامنت حذف میشه یا میره تو بررسی
قربونت این حساسیت به کلمات رو یه تغییری بده
از دار و درخت هم که بگی میره برا بررسی…!
BMW4ever
۷ خرداد ۱۳۹۴صادق جان یه سوال فراری هنوز زیر مجموعه ی فیات کرایسلر هست یا نه با تشکر
صادق
۷ خرداد ۱۳۹۴درود داداش
هم هست و هم نیست
فیات هنوز عملا فراری رو از زیرمجموعه هاش خارج نکرده و اواخر امسال یا توی سال دیگه این اتفاق میوفته ولی این امر قطعی هستش
که حدود ۱۰ درصد سهامش(شایدم یکم بیشتر) توی بازار سهام عمومی به فروش میره
۸۰ درصدش رو همون سهام دارای فیات در اختیار دارن
۱۰ درصد دیگه اش هم دست پیرو، پسر انزو میمونه
BMW4ever
۸ خرداد ۱۳۹۴ممنون صادق جان از راهنماییت کاملت
کافر مقدس
۷ خرداد ۱۳۹۴دنیا دنیای تعامل است (ایران را از دنیا فاکتور بگیرید)
قاقالی
۷ خرداد ۱۳۹۴میگم این ماری بارا مجرده …!؟
رضا
۷ خرداد ۱۳۹۴مگه شما قصد خیر داری انشالا؟؟!!
BMW4ever
۷ خرداد ۱۳۹۴فقط باید بگم سنش زیاده
قاقالی
۸ خرداد ۱۳۹۴خب پولشم زیاده…!
احمدرضا
۸ خرداد ۱۳۹۴فکر کنم مجرده پس مبارکه
Archi Khan
۷ خرداد ۱۳۹۴فکر نمی کنم به صلاح جنرال موتور باشه !!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۷ خرداد ۱۳۹۴درود .
تا اونجایی که من در اطلاع هستم ، خانم ماری گفته که تمرکزش روی توسعه محصولات و خط مشی جنرال موتورزه .
سرجیو مارچیونه هم مدیر بسیار موفقیه . دستمزدهای بالایی هم میگیره . اما رقیب و دشمن سرسخت وینتر کورن ( مدیرعامل فولکس واگن ) است . البته این وینتر کورن بارها کنایه از عدم صلاحیت سرجیو مارچیونه از نگهداری الفارومئو زده و همین عوامل باعث شده که نسبت به هم تو حاشیه باشن . سرجیو هم دنباله اینه که با این ادغام هم شرکت خودشو نجات بده و هم به قول گفتنی ، پوز فولکس واگنو بماله به خاک . هرچند که اینجور کل کل ها و رقابت ها باید در چهارچوب باشه و اگر از حد خودش بیرون بزنه ، فجایع بدی را به همراه خواهد داشت.
صادق
۷ خرداد ۱۳۹۴میلاد این دوتا که واقعا با هم مشکل دارن
علاوه بر اینکه وینترکورن خیلی مارچیونه رو قبول نداره، قبل از این جریانات مارکیونه پیشنهاد ادغام با فولکس رو داده بود که بازهم اونا قبول نکردن و این آتیش رو بزرگتر کرد
و به همین دلایل بود که مارکیونه هم اجازه ی نامگذاری شاسی بلند آیودی رو نداد
کلا بحث این ادغام برای پوز زنی نیست (گرچه بدش هم نمیاد که پوزشو بزنه)
بیشتر به خاطر صرفه ی اقتصادیشه
فیات در حال حاظر توانایی کاهش هزینه با گسترش زیرمجموعه رو نداره و میخواد با ادغام این کارو انجام بده
ولی در کل حتی اگه این اتفاق هم نیوفته، فیات رو به رشد هست و تازه از بند وام های بزرگش راحت شده و داره راه صعود رو طی میکنه (اینو از افزایش تولید زیرمجموعه هاش هم میشه متوجه شد)
صادق
۷ خرداد ۱۳۹۴راستی میلاد تو این پست چیزی از فورد گفته نشد، در صورتی که اگه جنرال قبول نکنه، فورد هم هست و به اون هم پیشنهاد ادغام داده (گرچه اونا هم خیلی راضی نشون ندادن) ولی فورد خیلی راقب تر از جنرال هست، ب خصوص اینکه توی اروپا وضعش خیلی خوب نیست ولی با فیات میتونه یه کارایی بکنه
زیگما
۷ خرداد ۱۳۹۴سلام صادق
من فکر نمیکنم فورد تمایلی داشته باشه
به خاطر سیاستی که بعد از 2009 در پیش گرفت
فورد تازه داره کارش رو در چین و شمال آفریقا شروع میکنه و بنظر من خیلی خیلی هم موفق بوده
مارک فیلدس رئیس فورد هم نشون داده زیاد اهل ریسک نیست
زیگما
۷ خرداد ۱۳۹۴اول از همه از مدیریت پدال میخوام که این موضوع تایید کامنت رو حل کنن(با احترام فراوان نسبت به مدیریت پدال)
کسری عزیز فورد هم پاسخ داده، اگر لازم میدونی تا لینک منبعش رو برات بذارم
در ضمن فورد در بازار خیلی فعاله و فروش خیلی زیادی داره
در سال 2014 بعد از برند فولکس واگن(با گروه فولکس واگن اشتباه نشه)، پر فروشترین خودروساز در اروپا بود!
کسری جان اگر لازم میدونی لینک سایت رو برات بذارم
در ضمن صادق جان شما فرمودی اوضاع فورد در اروپا خوب نیست
ولی باید بگم اتفاقا وضعیت فورد خیلی هم در سال 2014 در اروپا خوب بود
فروش فورد در اروپا در سال 2014 بیش از 40000 دستگاه نسبت به سال 2013 افزایش یافت و به 947 هزار دستگاه رسید.
K.MAK.MISEL
۸ خرداد ۱۳۹۴فورد پاسخ داده؟
کی؟من اخه تا اونجایی که میدونستم،فورد هنوز پاسخی نداده..
میشه لینکش رو بدی زیگمای عزیز؟
زیگما
۸ خرداد ۱۳۹۴Barra, Ford CEO Mark Fields, PSA/Peugeot-Citroen CEO Carlos Tavares, Toyota CEO of North America Jim Lentz, CEO and others have” all said their companies are not currently “interested in a deal with Marchionne
اینم لینک
http://www.freep.com/story/money/cars/chrysler/2015/05/26/fcau-fca-fiat-chrysler-sergio-marchionne-merger-gm-mary-barra-tesla/27950897/
K.MAK.MISEL
۸ خرداد ۱۳۹۴اوکی
متقاعد شدم.
صادق
۸ خرداد ۱۳۹۴آره زیگما ، درست میگی
فورد وضعش واقعا توی اروپا خوبه، آماری که من خوندم غلط بود.
فورد حتی توی چین هم داره روزای خوب و روبه پیشرفتی رو میگذرونه
یه چیز دیگه که خیلی برای فورد خوب شد این بود که گویا بعد از تحریم های روسیه فیات از روسیه رفت
حالا یکی از شرکت های بزرگ روسیه (اسمشو یادم نیست) که قبلا با فیات همکاری داشته، حالا میخواد فورد رو شریک تجاری خودش کنه، که در این صورت اوضاع فورد از بهتر هم بهتر میشه
خلاصه باید صبر کرد و دید
ارادت
زیگما
۷ خرداد ۱۳۹۴اینو چند روز پیش خوندم که تا حالا جی ام، فورد، گروه پژو سیتروئن و تویوتا گفتن که تمایلی با ادغام با فیات ندارن
یه چیز جالب دیگه هم اینکه بعد از اینکه نیویورک تایمز ارسال اون ایمیل توسط مارچیونه به ماری بارا رو فاش کرد، و بارا هم درخواست رو رد کرد، بازار هم واکنش بدی نشون داد و سهام فیات در اون روز چند درصد افت کرد!
صادق
۷ خرداد ۱۳۹۴سلام زیگما جان
آره، توی کامنتم هم گفتم که فورد هم روی خوشی نشون نداده، ولی خب فورد هم به بازار اروپا علاقه داره و همین باعث میشه یکم گفته ها درمورد فورد نرم تر باشه
در مورد پژو هم باید بگم که آره، به اونا پیشنهاد داده شد ولی گویا اونا هم تمایلی نشون ندادن
اما مارکیونه به مزدا و نیسان و بعضی آسیایی ها هم نظر مثبتی داره، باید دید که چی میشه
ولی به نظر خودم هیچ اتفاق خاصی نمیوفته،
صادق
۷ خرداد ۱۳۹۴راستی اینو یادم رفت
زیگما میدونی این کارا برای چیه؟
سال ۲۰۱۸ گویا قرداد مارکیونه تموم میشه و اونم میخواد تا قبل از اتمام قرداد یه کار بزرگ انجام بده و دوباره هیجان مسئولینو سهام دارای فیات رو برای دور بعد برانگیخته کنه
ب خصوص خانواده ی اگنلی که بزگترین سهام دار فیات هستش و سهام دار اصلی فراری هم هستن، مارکیونه با فروش فراری، وام های فیات.کرایسلر رو داد، حالا میخواد سود از دست رفته ی فراری رو با ادغام برای فیات برگردونه
حدس من اینه که هیچ ادغامی صورت نمیگیره (حداقل ادغام ب این بزرگی صورت نمیگیره) و فیات برای حفظ بازار رو ب افزایش تیراژ به خصوص توی برند های محبوب ب خصوص آلفا و مازراتی میاره (حتی ممکنه فراری هم از این قضیه مستثنی نشه)
زیگما
۷ خرداد ۱۳۹۴اره درست میگی
منم فکر نکنم اتفاق بزرگی بیوفته
نیسان هم به رهبری غضن واقعا بعیده با فیات ادغام بشه
اتحاد نیسان و رنو بسیار موفق بوده و تغییر در این اتحاد ریسک بزرگیه
در ضمن همین جوریش هم پیچیدگی و دردسر در مدیریت رنو و نیسان هست و امکان اضافه شدن چندین برند دیگه کارو خیلی سخت تر میکنه
همین طور فکر نکنم آب سرجیو و غصن توی یه جوب بره! سرجیو اهل بریز بپاشه ولی غضن خیلی محافظه کاره و حساب یه سنت رو هم میکنه!
در مورد مزدا بنظر بعیده این اتفاق
مزدا تازه از مشارکت با فورد خارج شده(مشارکتی که نتیجش پراید بود :) ) و الان رشد بالایی داره
فکر میکنم که هدف سرجیو نگه داشتن صنعت خودرو هست
از صنعت خودروی ایتالیا تقریبا همین فیات مونده….پیرلی یکی از آخرین ها بود….
البته صنعت خودرو سازی ایتالیا خیلی قوی و درخشان بود در دهه های 60 و 70….فیات خیلی تغییر کرده از اون زمان…
K.MAK.MISEL
۷ خرداد ۱۳۹۴درود
زیگمای عزیز،فورد هنوز هیچ جوابی نداده،ولی جی ام و تویوتا و پژو سیتروئن درسته
فورد هم تا هفته دیگه با توجه به خبر ها،نظر خودش رو اعلام میکنه،به نظر من فورد میتونه وارد بازار اروپا بشه،منتها ضرر میکنه،با توجه به برند های بزرگ اروپایی،فکر نکنم فورد جایی برای فروش داشته باشه،حتی با فناوری های بالا
K.MAK.MISEL
۷ خرداد ۱۳۹۴فورد هم قبول نمیکنه،اینو مطمئنم.فورد اگر بره با فیات ادغام بشه،یه جورایی میشه زیر مجموعه ی فیات،برای همین این پیشنهاد برای مدیران فورد زیاد خوشایند نیست
K.MAK.MISEL
۷ خرداد ۱۳۹۴وینتر کورن رسما قاطی کرده،از این طرف با مارچیونه درگیر شده،از اونور هم با پیچ در افتاده
وینتر داره نامه خودش و فولکس رو به بدنامی میکشه،شاید من هم در ماه اتی برند مورد علاقه ام رو تغییر بدم،..چون فولکس بدون پیچ فولکس نیست.
چهار تا بچه خانواده پوروشه بودند که فولکس رو به فولکسی رسوندن.
ببینم پیج کجا میره،منم برم همون جا…
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۷ خرداد ۱۳۹۴درود .
بهزاد عزیز گفتن که این کاهش هزینه ها امکان داره نتیجه خوبی نداشته باشه . بهزاد جان ممنون میشم که توضیح بیشتری بدهید .
شلبى
۷ خرداد ۱۳۹۴اگه این اتفاق بیفته فاصله جنرال موتورز با تویوتا و فولکس خیلى زیاد میشه ولى خب مسلما براى این کار پارامتر هاى زیادى هست که باید مورد بررسى قراربگیره
سیاست جنرال موتورز هم در سال هاى گذشته تغییر کرده به طورى که میل شرکت به داشتن زیر مجموعه هاى زیاد کم شده و خیلى از زیرمجموعه هاشون هم واگذار کردن
زیگما
۷ خرداد ۱۳۹۴سلام و عرض ادب خدمت دوستان عزیز و قدیمی
به خصوص میلاد و صادق که مدتی هست در خدمتشون نبودیم
بنظر من ادغام کامل فیات با فورد یا جی ام بسیار دشوار و زمان بر خواهد بود
دلیلش هم روشنه، به خاطر اینکه نقاط مشترک این خودروسازا خیلی کم هست
اولا خیلی از خودروهای فیات رقیب مستقیم خودرو های جی ام حساب میشن و در صورت ادغام، رقابت داخلی به معنی یک فاجعه است!(برای نمونه وانت های رام مقابل سیلورادو و اف 150 قرار میگیرن که مشخص نیست چجوری قراره این مشکلات بزرگ حل بشه
از طرفی هدف این خودروسازا با هم نمیخونه
فورد بر پایه برنامه جهانی “فورد واحد” عمل میکنه که بر طبق اون، تمرکز شرکت بر روی یک برند واحده که اون فورده، و تنها یک برند دیگر که اون برند لوکس لینکلنه در کنار فورد فعالیت میکنه(مثل استراتژی تویوتا که تمرکز اصلیش روی یک یا 2 برند اصلی هست)
جی ام هم با اینکه با چندین برند فعالیت میکنه ولی هر برندش نقطه مشخصی از بازار رو پوشش میده
در فیات داستان کاملا متفاوته
مارچیونه بر روی چند برندی متمرکزه که لزوما هر برند در این شرکت، بازار خاصی رو نداره
تا الان هم که هم جی ام و هم فورد به این پیشنهاد پاسخ منفی دادن
K.MAK.MISEL
۷ خرداد ۱۳۹۴هم جی ام هم پژو سیتروئن و هم فولکس
فورد هنوز جواب نداده،ادغام فیات با جی ام امکانپذیر نیست،شما که ید طولا داری در جی ام،هنوز سیاست جی ام رو نمیدونی؟اون هیچ وقت از سال2009 به بعد نخواسته کسی باهاش ادغام بشه یا زیر مجموعه هم خریداری نکرده،برای همین،اصلا این کار امکان پذیر نیست…
راستی از این به بعد بحث های طولانی داریم زیگما خان…
از مظهر روحانی شما هم فیض میبریم…
زیگما
۷ خرداد ۱۳۹۴امیدوارم بحث های خوبی داشته باشیم دوست عزیزم
جا داره بابت اون مسائل که خودت میدونی ازت معذرت خواهی کنم
تابستون خوبی با پدال خواهیم داشت
K.MAK.MISEL
۸ خرداد ۱۳۹۴درسته
و ممنون
من هم از شما معذرت میخوام برای اون قضیه ای که خودتون میدونید
تابستون پدال چه خبر میشه،
قراره حمیدBMWعزیز هم به جمع ما اضافه بشه…
چه بحث های خوبی رو من از الان میبینم :)
P.G
۷ خرداد ۱۳۹۴مک میسل جان دلبندم اونى که میخاى بگى محضره نه مظهر!!!!!!:)
K.MAK.MISEL
۸ خرداد ۱۳۹۴درستیP.gجان ببخشید،ما کوچیکیم الفبا هنوز بلد نیستیم،شما استاد مایی :)
بهزاد
۷ خرداد ۱۳۹۴درود بر دوستان عزیز.
میلاد جان مخلصیم.
در رابطه با ادغام و گذشته اتفاقاتی که در صنعت خودرو افتاده به نظر نمیرسه نتیجه ی نهایی خیلی مفید باشه و به قدری ابعاد پیچیده ای داره که حداقل در این زمان نمیتونه به موفقیت چندانی برسه و یک گذر کوچکی در این رابطه میزنیم؛
ادغام و پروژه های وسیع همکاری بنز و کرایسلر و میتسوبیشی که در نهایت هیچ یک از شرکت ها سودی نبردند و به شکست ختم شد.
ادغام و همکاری های گروه GM و همینطور فورد که باز به شکست ختم شد.
پروژه های مشترک سوزوکی و vw که موجب کاهش سودآوری در سوزوکی شد.
پروژه های مشترک vw و زیر مجموعه ها که در آخر شرکت مادر مجبور به کنار گذاشتن برخی طرح ها و کاهش هزینه ها برای بالا رفتن حاشیه سود شد.
و ده ها طرح و اتفاق دیگر که میشه نام برد.
متاسفانه برخی مدیران فقط و فقط به دنبال کاهش هزینه ها و بالا بردن تیراژ هستند و اصلا یادشون میره وجه و تمایزی برای برندشون ایجاد کنند و اگر دچار کاهش سهم و رکود میشوند انگشت اتهام به سمت صرفه جویی نشانه میگیرند!
مگر همین خودروهای افسانه ای ماسل کار دچار رکود نشده بودند؟
ولی با یک برنامه ریزی خوب مهندسی و تبلیغات توانستند دوباره با قدرت به عرصه برگردند!
یا خودروهای لوکس بزرگ که امیدی به بهبود فروششون نبود و شرکت ها یادشون رفته بود تا سرمایه گذاری کنند ولی مرسدس با s کلاس جدید همه ی قواعد رو به هم ریخت و همان سال اول توانست 100 هزار دستگاه بفروشه!
یا همین لوکس سازان آلمانی با ارزیابی بازار توانستند با ارایه مدلهای جدید به روند رو به رشدشون ادامه بدهند.
مگر مزدا و نیسان در اوایل سال 2000 به دنبال فروش شرکت نبودند ولی با سخت کوشی تونستند بدون اینکه ادغامی انجام بگیره موفق بشند.
یا سوبارو و کیا و هیوندای چندین سال قبل میشد همچین جایگاهی را براشون متصور بود؟
آقای مارچیونه اگر فرد توانمندی هست بهتره به بهتر شدن وجه فیات و زیر مجموعش مثل لانچیا و مزراتی و ایوکو و آلفا و خود فیات کمک کنه و اینقدری که این اواخر سر و صدا کرده برخی تصور میکنند اوضاع شرکت رو به وخامت هست و جالبترین جای داستان رو آوردن به شرکت هایی هست که طعم تلخ ادغام رو چشیدند و واقعا اگر هنری در مدیریت صنعتی داره مثل هیوندای و کیا و سوبارو و مزدا و نیسان و… سعی کنه برند فیات و… رو ارتقا بده تا جایگاه محکمتری نزد کاربران داشته باشه نه اینکه بیوفته دنبال سایرین تا ادغام بشه!
صادق
۷ خرداد ۱۳۹۴درود بهزاد جان
در اینکه مارکیونه فرد توانمندی هست شکی نیست
ببین، اگه اشتباه نکنم سال ۲۰۰۴ اومد در راس فیات و سال ۲۰۰۶ این شرکت رو که نزدیک به ورشکستگی بود (ب گفته ی بعضی منابع) نه تنها از ورشکستگی نجات داد بلکه به سود رسانی هم رسوند (شرکت به این بزرگی، در کمتر از ۲ سال)
لانچیا که به برند مرده بود در حد یه تولید کننده ی داخلی نگهش داشت
سال ۲۰۰۹ کرایسلر رو تحویل گرفت و در کمال تعجب سال ۲۰۱۱ این شرکت رو هم نه تنها از ورشکستگی نجات داد بلکه به سود رسانی هم رسوند
در عرض یک سال فروش مازراتی ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرد
آلفا اوضاعش رو به بهبود شد
فروش دوج افزایش یافت
و…
شما در کامنتت فرمودی که باید مث جنرال و امثالهم خودش رشد کنه اما یه نکته رو باید دقت کرد، اینکه شرکتایی مث جنرال، هیوندای، مزدا و… در یه پروسه ی حدودا ۱۰ ساله به موفقیت رسیدن(حالا یکم کمتر یا بیشتر) در صورتی که مارکیونه این همه فرصت نداره، فقط تا ۲۰۱۸ قرارداد داره (بالاتر هم اشاره کردم)
مارکیونه میخواد تا قبل از اتمام قراردادش یه کار بزرگ دیگه انجام بده، به همین دلیله که به دنباله ادغامه
در واقع فیات پتانسیل رشد رو داره ولی مدیرش فرصت نداره
ارادت داداش
K.MAK.MISEL
۷ خرداد ۱۳۹۴فکر نکنم همچین اتفاقی بیفته،از اونور فورد هم درخواست با ادغام فیات رو قبول نمیکنه
فیات خیلی ضرر داده،
جنرال هم اگر با فیات ادغام بشه که فکر نکنم بشه،فیات یه جوری زیر مجموعه ی جنرال میشه
بهزاد
۷ خرداد ۱۳۹۴صادق جان درست می فرمایید و شاید به علت نبود زمان کافی برای مدیر برخی طرح ها انجام نشدنی باشه.
موفقیت آقای مارکیونه در فیات پوشیده نیست و دست آوردهای زیادی را به ارمغان آورده و ما فقط به برخی از ابعاد مشکل دسترسی داریم و نمیدونیم که واقعا در این شرکت ها اوضاع چگونه هست و چه طرح هایی در اندیشه مارکیونه میگذره.
انصافا اگر سرمایه گذاری و هدف فیات در ارتقا و رشد آلفا و مزراتی بیشتر میشد و با توجه به سود در بازارهای لوکس که امنیت بهتری نسبت به میان رده ها داره میتونست اثربخش تر باشه و میوه ی این ریسک را با خیال راحت تری بچینه.
به هر حال امیدوارم آینده پیش رو برای فیات خوش یمن باشه و کاری که قرار انجام بده تاثیرگذار باشد.
علی
۷ خرداد ۱۳۹۴بابا دوباره جنرال موتور جو گیرمیشه گند میزنه تو فیات.تو سابقه درخشانش مرکوری و پونتیاک ک نابود شدن با اون ماسل کار های افسانه ای.ساب هم برشکسته شد.ولوو هم پیشرفتی نکرد.بیوک هم فقط به کمک اوپل زنده مونده.
احمد باقری
۷ خرداد ۱۳۹۴انشاالله باعث تحولات جدیدی شود.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۸ خرداد ۱۳۹۴درود .
من هم با اقا بهزاد موافقم . واقعا ازین کار مارچیونه خوشم نیومد . انگار کاسه گدایی گرفته دستش . تمام پرستیژش رفت . از نظر بنده .
من هم بارها گفتم که باید تمام حواس و تلاش خودش رو روی فیات بذاره .
این کارا چیه ایمیل بزنه به کل دنیا .
یک مثلی بود قدیما :
همسایه ها یاری کنید تا … یا من شوهر داری کنم .
حالا خودروسازها یاری کنید تا مارچیونه مدیریت کنه .
K.MAK.MISEL
۸ خرداد ۱۳۹۴میلاد به خدا میخواستم همین کاسه گدایی رو بگم شما گفتی :)
احمدرضا
۸ خرداد ۱۳۹۴وایه جنرال موتورز بده واسه فیات خوب