چندی پیش گزارش شد که مدیرعامل گروه فیات کرایسلر آقای «سرجیو مارکیونه» قصد دارد در روز جمعهٔ گذشته، برنامهها و استراتژی پنج سال آیندهٔ این گروه خودروسازی را اعلام کند؛ اما چند روز پیش از جمعه، وبسایت «Automotive News» در خبری بسیار عجیب و ناراحتکننده گزارش داد که مارکیونه قصد دارد برند کرایسلر را تعطیل کند. درعینحال با توجه به اینکه کرایسلر در حال حاضر تنها دو خودرو شامل سدان ۳۰۰ و مینیون پاسیفیکا را در سبد محصولات خود دارد، تعطیلی آن راحتتر از همیشه خواهد بود؛ بنابراین به نظر میرسید برندی با بیش از ۹۰ سال سابقه در حال نزدیک شدن به پایان عمر خود است. بااینحال همهٔ طرفداران منتظر فرارسیدن روز جمعه بودند تا این گزارش توسط مارکیونه تأیید یا تکذیب شود.
اما خوشبختانه در روز جمعه، سرجیو مارکیونه طی نشستی در ایتالیا هنگام اعلام برنامههای پنجسالهٔ فیات-کرایسلر یا همان FCA تأیید کرد که هردو برند دوج و کرایسلر همچنان به فعالیت خود ادامه خواهند داد و برای آنها جایگاهی در استراتژی پنجسالهٔ این شرکت در نظر گرفته شده است زیرا این دو شرکت برای فیالت-کرایسلر در ایالاتمتحده بسیار مهم و کلیدی هستند. البته هرچند آیندهٔ این دو برند اصیل آمریکایی تضمینشده است اما در آنها تغییراتی ایجاد خواهد شد. دراینارتباط مارکیونه گفته است که در ادامهٔ فعالیت دوج و کرایسلر هیچ شکی وجود ندارد اما این دو شرکت، برندهای محلی FCA هستند و باید بازار محلی برای آنها توسعه پیدا کند.
وی در ادامه گفته است بررسیهای فیات کرایسلر نشان میدهد که هماکنون ۷۰ درصد از بازار خودروی ایالاتمتحده در اختیار خودروهای غیر سدان قرار دارد؛ بنابراین ساخت سدانهای سنتی در بازاری که با کراساوورها و اسیوویها اشباع شده است ایدهٔ خوبی نیست. البته بااینوجود این بدان معنا نخواهد بود که همهٔ محصولات فیات کرایسلر در پیکاپها، اسیوویها و کراساوورها خلاصه خواهد شد. به همین دلیل دوج همچنان بهعنوان یک برند عملکردی باقی خواهد ماند و FCA بر این مهارت اصلی دوج تمرکز خواهد کرد زیرا پرفورمنس جزئی از میراث دوج است.
بنابراین کاملاً مُحرَز است که آیندهای روشن برای مدلهای چارجر و چلنجر وجود دارد تا جایی که مارکیونه احتمال داده است از پلتفرم آلفارومئو جولیا برای ساخت نسل آیندهٔ این دو ماشین استفاده گردد. البته وی توضیح داده است که تا زمانی که معماری فعلی این دو خودرو قابلیت ارتقاءهای قابلتوجه برای حفظ توانایی رقابت در بازار را داشته باشد، ضرورتی ندارد که از پلتفرم جورجیو آلفارومئو برای چلنجر و چارجر استفاده شود. مارکیونه سپس اضافه کرده است که FCA هماکنون در حال کار بر روی نسخهٔ بروز شدهٔ معماری کنونی این دو محصول دوج بوده و این پروژه تقریباً رو به پایان است.
سرنوشت کرایسلر ۳۰۰ اما نامعلوم و تاریک است زیرا فعلاً در رابطه با آیندهٔ این سدان فول سایز اطلاعاتی منتشر نشده است. درعینحال اما گفته شده که در آینده یک مدل جدید به سبد محصولات کرایسلر اضافه خواهد شد که احتمالاً یک کراساوور فول سایز خواهد بود. به گفتهٔ مارکیونه، این خودرو تا اواسط سال آینده به بازار خواهد آمد. درهرحال آنچه قطعی خواهد بود، ادامهٔ فعالیت برندهای دوج و کرایسلر است. از سوی دیگر اما در نشست روز جمعه، سرجیو مارکیونه برنامههای آیندۀ فیات-کرایسلر برای برندهای مازراتی، آلفارومئو، رم و جیپ را هم بهطور کامل اعلام کرده است که بهزودی طی مطالبی مجزا به هرکدام از آنها نیز خواهیم پرداخت.
Ferrari
۱۳ خرداد ۱۳۹۷اینکه برای چارجر و چلنجر از پلتفرم الفا استفاده میشه بهترین خبر بود.از اول هم باید همین کارو میکردن باید روی الفا و مازراتی سرمایه گذاری میشد و از تکنولوژی بدست اومده برای سایربرندها استفاده میکردن اما اومدن روی لوانته ۷۰ هزاردلاری سیستم اطلاعات و سرگرمی کرایسلر رو گذاشتن خوب معلومه تو ذوق مشتری میخوره و اون عملکرد مورد نظر رو هم نداره
F۲۲RAPTOR
۱۳ خرداد ۱۳۹۷جولیا به هیچ عنوان به درد چلنجر و چارجر نمیخوره
احتمالش هست اون اس یو وی فول سایز که قرار با برند کرایسلر عرضه بر مبنای رم ۱۵۰۰ باشه
Ferrari
۱۳ خرداد ۱۳۹۷به چه دلیلی به درد نمیخوره؟؟
F۲۲RAPTOR
۱۳ خرداد ۱۳۹۷اصلا بدرد چارجر نمیخوره چون که از نظر سگمنت جولیا تو کلاس cهست ولی چارجر تو کلاس e هست شایدم یخورده بزرگتر،
Ferrari
۱۳ خرداد ۱۳۹۷بله چارجر بزرگه ولی میشه تو شاسی جولیا تغییراتی انجام داد پلتفرم شامل موتور سیستم انتقال قدرت و شاسی میشه بی ام و سری ۳ و ایکس ۳ روی یک پلتفرم ساخته شدن اما ابعاد متفا وتی دارن پس پلتفرم جولیا بدرد میخوره و برای چارحر باید یه مقدار تغییر کنه ابعادش که به مراتب کم هزینه تر از طراحی و ساخت شاسی جدیده
F۲۲RAPTOR
۱۴ خرداد ۱۳۹۷مطلع هستم که پلتفرم شامل چه چیزهایی میشه
اما بنظر من گیبلی به درد چارجر میخورهتا جولیا
917
۱۳ خرداد ۱۳۹۷چرا اتفاقا میشه درست مثل پلتفرمای lx و lc و ly کرایسلر که lx پلتفرم پایس و تو چارجر و 300 استفاده شده و lc کوتاه شده ی lx که چلنجر ازش استفاده میکنه و ly هم طویل شده ی lx ,و در واقع همشون یکین فقط تو ویل بیس با هم تفاوت دارن ( البته الان lx رو تغییر دادن و کردنش ld و 300 و چارجر از2011 از ld استفاده میکنن)
ایمان
۱۳ خرداد ۱۳۹۷امیدوارم تصمیمات خوبی برای برندهای دوست داشتنی فراری ، مازراتی ، آلفارومئو ، جیپ و دوج گرفته بشه
امیرمحمد
۱۳ خرداد ۱۳۹۷نمیدونم چرا اصلا از مارکیونه خوشم نمیاد?به نظر من که توانایی مدیریتش پایینه فیات کرایسلر میتونست عملکرد خیلی بهتر از اینا داشته باشه...
مهدی
۱۳ خرداد ۱۳۹۷حیف اسامی مثل فراری که تو لیست املاک کرایسلرن
F۲۲RAPTOR
۱۳ خرداد ۱۳۹۷فراری جزو فیات کرایسلر نیست،
فقط مدیر عاملش مارکیونه س
مهدی
۱۳ خرداد ۱۳۹۷همون کافیه
داره گند میزنه به داج این فیات
نه تنها مدل جدید واسه دوج معرفی نمینه همون دیمن و وایپر رو هم تولیدشونو قطع کرد
خودشم که یکی از بدترین خودرو سازی هاس
مطمئن باش اگه فراری تحت مدیریت یکی دیگه یا زیر مجموعه یه شرکت مثل بی ام و بود الان دیگه هیچ کس با لامبو و مک لارن مقایسش نمیکرد
الان کو ماشینی در سطح F12 کو جانشین لافراری ؟
917
۱۳ خرداد ۱۳۹۷فک کنم جالب باشه بدونید چارجر و چلنجر پلتفرمشون با کرایسلر 300 یکیه که اونم مال مرسدس کلاس e w211 هستش
آرش آمریکایی
۱۳ خرداد ۱۳۹۷عزیزم اون پلتفرمی که شما میفرمایید مال کرایسلر بود که مرسدس بنز هم ازش استفاده کرد
Lamborghini
۱۳ خرداد ۱۳۹۷.
میشه بگی کرایسلر قبل از سال ۲۰۰۵ که توسط دایملر خریده شد ، تو چه محصولی از این پلتفرم استفاده میکرد؟!
آرش آمریکایی
۱۳ خرداد ۱۳۹۷بله درسته قبل از 2005 پلتفرم کرایسلر LH بود و نه LX