دوجفیاتکرایسلر

مرگ داج دارت و کرایسلر 200 به فرمان فیات

برخی شاسی‌بلندها و تراک‌های جدید برای برندهای فیات-کرایسلر اتومبیلز (FCA) در راه هستند و قرار است که جای برخی خودروها را بگیرند. دلیل این موضوع شاید این است که این گروه خودروسازی درصدد است تا طیف محصولات خود را در امریکای شمالی همگام با خواسته‌ها و نیازهای مشتریان تغییر دهد.

2015 Dodge Dart SXT
۲۰۱۵ Dodge Dart SXT
سرجیو مارکیونه (Sergio Marchionne)، مدیرعامل فیات-کرایسلر در نشست خبری، در حالی که از تأخیر ۲ ساله در ارائه مدل‌های جدید آلفا رومئو خبر می‌داد، از استراتژی جدید کمپانی‌اش در امریکای شمالی نیز گفت و اینکه این استراتژی، در واقع واکنشی به قیمت پایین‌تر بنزین است که در حال حاضر، کمتر از ۲ دلار برای هر گالن به فروش می‌رسد. از دید فیات کرایسلر، شرایط قیمت بنزین، «پایدار» به‌نظر می‌رسد و به همین‌ترتیب، یک تغییر «پایدار» در تقاضای مشتریان امریکایی برای SUV ها، CUV ها و تراک‌ها خواهیم داشت.
Jeep Cherokee Altitude
Jeep Cherokee Altitude
در برنامه جدید، به جای ساخت کارخانه، ظرفیت کارخانه‌های موجود برای تولید بیشتر پیکاپ‌ها و محصولات جیپ تا پایان ۲۰۱۷ تنظیم خواهد شد تا با میزان تقاضای بازار، هماهنگی ایجاد گردد.
jeep grand wagoneer Rendering
jeep grand wagoneer Rendering
فیات-کرایسلر در ۲ سال آینده قصد دارد تا تمرکز بیشتری بر برندهای جیپ و رام داشته باشند. محصولات برنامه‌ریزی شده برای جیپ، شامل یک رنگلر جدید با نسل آینده پیشرانه‌ها از جمله موتور دیزلی و سیستم هیبریدی در سال ۲۰۱۷، یک گرند واگونیر و یک پیکاپ تراک می‌شوند. این در حالی است که رام نیز صاحب نسل جدیدی از ۱۵۰۰ در کنار پیشرانه‌های جدید و از جمله یک نسخه هیبریدی متعادل خواهد شد.
2015 Dodge Dart SXT
۲۰۱۵ Dodge Dart SXT
2016 Chrysler 200
۲۰۱۶ Chrysler 200
«مارکیونه» در همین حال، آینده تاریکی برای سدان‌های متوسط و کامپکت گروه خودروسازی پیش‌بینی کرده و تأیید می‌کند که داج دارت و کرایسلر ۲۰۰ به‌زودی از خط تولید مرخص می‌شوند. با این وجود، وی به این موضوع نیز اشاره می‌کند که احتمال‌ دارد که این کمپانی به دنبال همکاری با دیگر خودروسازان، برای حفظ جایگاه گروه در این کلاس‌های خودرویی باشد. وی در این زمینه می‌گوید:

در ۱۸ ماه آینده شاهد اتفاقات زیادی خواهیم بود. در حال حاضر، تنها چیزهای که بر سر آنها توافق شده، کنار گذاشتن کرایسلر ۲۰۰ و داج دارت از بازار برای یک مدت طولانی است. در این مدت، به بحث و گفتگو با شرکای احتمالی ادامه خواهیم داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Archi KHAN

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    فقط میتونم بگم : حیف کرایسلر که با این کمپانی شراکت کرد !
    شریک قحط بود !!

    1. بهزاد

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (2560 ديدگاه)

      شراکتی در کار نیست!
      فیات شرکت کرایسلر را خریده و مالک 100 درصدی این شرکت هست.

    2. صادق

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (2117 ديدگاه)

      درود
      این نکته فراموش نشه که اگه فیات نبود، کرایسلر و مشتقاتش هم نبودن
      و اگه وضعیت فیات این روزها بحرانی هستش، بیشترش به خاطر بدهی های داج-کرایسلر هست
      ارادت

  2. جواد

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (986 ديدگاه)

    خیلی عوضی هستن اول بخش پیکاپ دوج به یک برند تبدیل کردن و نام رام گذاشتن بعد بخش اسپورت میخواستن بانام srtراه بندازن و سوم حذف نسخه پائین دوج تا این برند نابود کنن ولی خوشبختانه وایپر با فروش پائین خودش گند زد به همه چیز ….. میدونستین قرار بود وایپر و چارجر و چلنجر برن زیر پرچم SRTولی نشد ظاهرا ضلع سوم حداقل دارن کامل میکنن یعنی حذف پائین رده های دوج اخرین ضلع اون تبدیل شاسی بلندهای این برند به گرو ه رام هستش بعدشم دوج خداحافظ البته هنوز اسپو رت ها هستن اگه دوباره SRTراه نندازن

  3. MOHAMMAD. M4

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (63 ديدگاه)

    هر بلایی که دوست دارند سر دوج می اورند اون از وایپر اینم از دارت فقط کاشکی در اینده با چلنجر کاری نداشته باشند

  4. مهدی

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    فیات سهامدار کامل کرایسلر هست…در ضمن کرایسلر کلا محصولات در جه یکی نداشت تو امریکا. اصلا کمپانی با محصولات با کیفیت خوب نبود،قبل از ورشکسته شدن از طراحی بد محصولات بی کیفیت محصولات مشهود بود که باعث کاهش تولید و ورشکستگی اش شد…..شاید فقط جیپ خوب بود بین محصولاتش…شما یک جوری میگید انگار شرکته خیلی خوبی ودرجه بکی بوده..دیگر کمپانی های امریکایی هم قبل از ورشکستگی دارای خودرو های با طراحی بد(با ذاعغه امریکایی) و عدم هندلینگ مناسب وقیمیت بالا مشهود بود تا اینکه تا 3 سال پیش سیاست و راهبردهاشونو تغییر داده و الحق انصاف تو این سه سال ترکوندن هم فورد هم جنرال موتورز و کرایسلر..عالیه

  5. moein

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (853 ديدگاه)

    بیا خط تولید اینام که تخته شد بزارین بیاد ایران خوووو

  6. akbar75

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام.به نظرمن هر خودروئی ویژگیهای خاص خودش رو داره .هیچ خودروئی کا مل نیست وویژگیهای خاص خودش رو داره.بچه ها با عرض معذرت من تازه تو سایت ثبت نام کردم .سوالات زیادی در مورد خودرو دارم .از چه کسی میتونم بپرسم

  7. احسان(احسان)

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2870 ديدگاه)

    کرایسلر 200 که فروش خیلی خوبی رو داشت.این تصمیم خیلی عجیبه

    1. نوید جهرمی

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (3761 ديدگاه)

      اخیرا سرجیو گفته که شیب ورودی عقب این ماشین رو از یکی از محصولات هیوندای کپی کرده.
      شاید ب همین دلیله و میخوان فیس لیفتش کنن یا جایگزینش رو زودتراز موعد معرفی کنن.

  8. مسعود

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    کرایسلر ۲۰۰ که سال ۲۰۱۵ افزایش فروش ۵۲ درصدی داشت، این فیات داره تیشه میزنه با ریشه کرایسلر

  9. فریا

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (676 ديدگاه)

    عجــب ! کارهای مارکیونه رو فقط خودشم نمیتونه توجیه کنه :-|
    آب هــست ولی کم هست !

  10. mehran911

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2128 ديدگاه)

    هر چند بیشتر طرفدار محصولات آلمانی هستم اما از کنار گذاشتن دارت بعنوان یک خودروی خوب و مقرون به صرفه و کنار گذاشتن کرایسلر 200 که حقیقتا از طراحی داخلی و خارجیش لذت میبردم ناراحت شدم
    خدا کنه مارکیونه دلیل قابل قبولی برای این کار داشته باشه
    واقعا از دیدن این خبر شوکه شدم

  11. Hamid

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    کار دنیا برعکس شده. ایتالیا داره برای صنعت امریکا تصمیم گیری میکنه. نتیجش هم معلومه. مگه فیات چه گلی به سر خودش زده که بخواد واسه کرایسلر و داج بکنه.

  12. احمد باقری

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4711 ديدگاه)

    اینا هم کلی بررسی و تحقیق می کنن و پارامترهای مختلفی رو در نظر می گیرن.

  13. Hamid

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    ای تو روحت فیات

  14. cadillac

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (58 ديدگاه)

    از نظر من فقط جیپ در بین گروه خوبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا