روزی دیگر و یک رسوایی آلایندگی محتمل دیگر! این بار وزارت حملونقل آلمان اعلام کرده که وسیلهی تقلب را در زمان تست خودروی فیات کشف کرده است. این دستکاری باعث ایجاد نزاعی عمومی بین وزارت حملونقل و خودروساز ایتالیایی شده است.
هنوز جزئیات دقیقی از این واقعه در دست نیست اما دولت آلمان گفته که نتایج تحقیقات خود را به کمیسیون اروپا خواهد فرستاد. از طرف دیگر فیات اتهامات وارد شده را رد کرده و گفته که هرگز از دستگاههای تقلب استفاده نکرده است.
ظاهراً مدل موردبحث فیات 500X است زیرا هفتهنامهی اشپیگل گزارش داده که این خودرو دارای سیستمی در اگزوز است که پس از ۹۰ دقیقه خاموش میشود. این نشریه نتایج حاصل از تستهای KBA آلمان را نیز ذکر کرده است.
اتوموتیونیوز گفته که دستگاهی مشابه در تست قبلی فیات کشف شده اما دستگاه یاد شده تنها ۲۲ دقیقه پس از عملیات خاموش شده است. شایان ذکر است چرخهی تستهای آلایندگی اروپایی ۲۰ دقیقه میباشد.
اما فیات تمامی اتهامات را رد کرده و گفته که 500X در تمامی تستها سربلند بوده و همهی احتیاجات را برآورده کرده است. فیات گفته که این موضوع توسط وزارت حملونقل ایتالیا تأیید شده است.
ما در جایگاهی نیستیم که دربارهی درست یا دقیق بودن اسناد داخلی KBA یا تستهای آلایندگی که هرگز آنها را ندیدهایم نظری بدهیم.
در سپتامبر سال پیش وزارت حملونقل آلمان از کمیسیون اروپا و دستگاههای اجرایی ایتالیا درخواست بازرسی پیشرانهی ۲ لیتری دیزلی فیات کرایسلر را کرد زیرا به وجود دستگاه تقلب آلایندگی غیرقانونی در آن مشکوک بود. گزارش شده بود که آلمان تلاش داشته تا مستقیماً این موضوع را با دستگاههای اجرایی ایتالیا در میان بگذارد اما ظاهراً بحثها رضایتبخش نبوده است.
چندین ماه پیش نیز تستهای انجام شده در جاده نشان داد که آلایندگی نیتروژن اکسید مدل 500X حدود ۱۲ بار بیشتر از حد مجاز بوده است.
moein
۱۵ فروردین ۱۳۹۶اینجا دوتا بحث پیش میاد یکی این که چرا انقدر آلمان پافشاری می کنه رو این موضوع چون منافع خودرو سازی خودشو تامیین کنه (همن داستان بگم بگم خودمون)
دوم این که خود شرکت آلمانی فولوکس واگن هم سال پیش خودش گند کاری کرده بود من فک می کنم قضیه انتقام گیریه
اینا رو ول کن ماشین های ما آلایندگی چطوره!!! بابا پراید ما آلایندگی یورو4 داره چی فک کردی
ب ام و سلطان
۱۵ فروردین ۱۳۹۶اینا هیچ چیزی رو توجیح نمیکنه فیات و ایتالیایی ها تقلب کردن باید هم تاوان بدن اگر ندن نشون میده اینجا فقط خواستن به فولکس واگن ضربه بزنن و شایدم انگ برای فروش عالی ای که داشت ولی بازم با تمام توان نتونستن
moein
۱۵ فروردین ۱۳۹۶اولا که هنوز چیزی مشخص نشده
دوما یعنی چی خواستن به فولکس ضربه بزن انگار متوجه نیستی که اول فولکس تقلب کرده بود در تست آلایندگی
سوما کاملا مشهوده که چرا آلمان داره این داستان رو پیگیری می کنه یعنی فقط فیات 500 وارد آلمان شده بقیه کشورها بوقن اون وسط هیچ کشوری هم نفهمید
شما یه بار دیگه مقاله رو بخونی متوجه پافشاری آلمان میشی
ب ام و سلطان
۱۵ فروردین ۱۳۹۶مگه زمانی که فولکس در آمریکا اون مدلاش شناخته شده بود بقیه فهمیده بودن؟ تازه بعدشم هیچوقت در هیچ کشوری اثبات نشد و هیچ شوری نگفت که این سیستم درشون به کار رفته فقط تهدید بود یه حرفی بزن که بگنجه و عوام فریبی نکن بعدم من پافشاری ای ندیدم یه مقالست که گفته تقلب کردن اگر این پافشاریه پس کار آمریکایی ها چیه شما هم اینقدر متعصب نباش سر داستانه فولکس هم همینجوری بود کم کم صداش بلندتر میشه والا هیچوقت آلمان که بهترین خودروسازی جهانه اینجوری خودشو و خراب نمیکنه و اینقدر راحت حرف نمیزنه حتما یه چیزی هست شما اگر از آلمان و ماشینهاش بدت میاد اینجا جای خالی کردن نفرت نیست حرفهای شماهم زیاد مهم نیست چون این اتفاق در هر شکل افتاده افتاده
ونوم اف ۵
۱۵ فروردین ۱۳۹۶راست باشه یا دروغ سرجیو گانگستره
آرمااااان
۱۵ فروردین ۱۳۹۶آلمان؟؟؟
نفرمایید شما خودتون استادین
،جای خودروهایی مثل فیات 500 تو ایران خاالیه
البته با قیمت گذاری که ایران میذاره یه چیز تو مایه های فولکس بیتل میشه
Madjid
۱۵ فروردین ۱۳۹۶.
هیچ خودروسازی تمام نقاط کارنامش روشن نبوده و نیست .
.
فولکس هم اشتباه کرد و تاوانش رو داد. هر چند به نظر من برای فولکس بد هم نشد.
.
اگر فیات یا هر شرکت خودروساز دیگه ای هم به مسیر خطا بره باید مجازات بشه.
ب ام و سلطان
۱۶ فروردین ۱۳۹۶آلمان=بزرگترین و قدرتمندترین خودرساز دنیا چه بخوان چه نخواید
شهاب شورلت
۱۵ فروردین ۱۳۹۶به نظرم اگه بخوان مثله فولکس جریمش کنن که فاتحش خوندس!
چون مدیریت درستی نداره
مارکیونه *** با این مدیریتش حال همه را به هم زده
اخه یکی نیس به این بشر بگه حیاتی ترین مدل کرایسلر(کرایسلر300)
را که یه امریکای اصیل هستا با اون محبوبیت بالا و فروش خوبش چرا داری توقف تولید میزنی؟!!*!؟؟؟؟
من واقعا عاشق این ماشینم