مرحلهٔ یکچهارم نهایی، دور دوم، قسمت یازدهم، دومین دوئل از گروه سدانهای کامپکت
نتایج دوئل قبلی بین پژو ۴۰۸ و شورلت کروز
مجموع آراء: ۱۳۲۸
آراء پژو ۴۰۸: ۶۸۰
آراء شورلت کروز: ۶۴۸
پیروز دوئل: پژو ۴۰۸ با کسب ۵۱ درصد از کل آراء
فولکسواگن جتا | تویوتا کرولا |
فولکسواگن جتا | |
پژو ۴۰۸ | شورلت کروز |
پژو ۴۰۸ | |
هوندا سیویک | فیات تیپو |
؟ | |
مزدا ۳ | میتسوبیشی لنسر |
؟ |
هوندا سیویک
تاریخ معرفی: نوامبر ۲۰۱۵
نسل کنونی: دهم
پلتفرم: –
امتیاز از کاربایر: ۴.۲ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۴۱,۲۸۵ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۲۳,۶۳۰ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۲ درصد
حفاظت از کودکان: ۶۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۵ درصد
سیستمهای ایمنی: ۸۸ درصد
امتیاز کلی: چهار ستاره
فیات تیپو
تاریخ معرفی: نمایشگاه استانبول ۲۰۱۵
نسل کنونی: دوم
پلتفرم: Small Wide فیات-کرایسلر
امتیاز از کاربایر: ۳.۶ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۲۳,۷۶۲ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۶۲,۸۰۶ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۲ درصد
حفاظت از کودکان: ۶۰ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۲ درصد
سیستمهای ایمنی: ۵۷ درصد
امتیاز کلی: چهار ستاره
مقایسهٔ مشخصات فنی
هوندا سیویک | فیات تیپو | |
پیشرانه | ۱ لیتری I3 | ۱.۴ لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۱۳۰ اسب بخار | ۱۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۰۰ نیوتن متر | ۲۱۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۱۰.۴ ثانیه | ۹.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۰۰ کیلومتر/ساعت | ۲۰۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۴.۸ لیتر (ترکیبی) | ۶.۰ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | ۱۱۰ گرم/کیلومتر | ۱۳۹ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۴۶ لیتر | ۵۰ لیتر |
وزن | ۱۱۵۴ کیلوگرم | ۱۲۴۵ کیلوگرم |
طول | ۴.۶۳ متر | ۴.۵۳ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۶۹ متر | ۲.۶۴ متر |
حجم صندوق بار | ۴۲۰ لیتر | ۴۴۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۱۷,۵۴۸ پوند | ۱۰,۵۱۵ پوند |
قیمت موردبررسی | ۱۷,۵۴۸ پوند | ۱۵,۶۳۱ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10146713]
amin
۳ آبان ۱۳۹۷فکر نمیکنم دلیلی وجود داشته باشه که سیویک فینالیست این سگمنت نباشه
سامان اذری
۳ آبان ۱۳۹۷تو ترکیه این مدل فیات پره
فکنم از پرفروشترین ماشینهای ترکیه هست که تو تاکسی رانی هم از این مدل استفاده میشه
از راننده ها که میپرسم فقط میگن بخاطر این که تو ترکیه ساخت و موتاژ میشه و قطعه هاش و تعمیرش ارزونه
استفاده میکنیم وگر نه اصلا راضی نیستیم از ماشینهامون
amin
۳ آبان ۱۳۹۷اونجا که حتی دولموش ها هم اکثرا فیات هستند
سامان اذری
۳ آبان ۱۳۹۷اره رنو و فیات
مهدی
۳ آبان ۱۳۹۷کیفیت اتاق فیات در مقابل سویک خیلی سطح پایین تره.سویک بی نظیره دراین نسل
sina
۳ آبان ۱۳۹۷یه روز یه سیویک میخرم حتما :)
یاور
۵ آبان ۱۳۹۷نه فورا ولی حتما :))
Radin
۳ آبان ۱۳۹۷مشخصات تیپو بهتره ولی میشه از سیویک گذشت؟؟
سام
۳ آبان ۱۳۹۷هر دو تا ماشین با کیفیت و به صرفه هستند.ولی هنوز سیویک یک جواهر است که کمتر سدانی در این کلاس می تواند با آن رقابت کند.هوندا سیویک جدید عشق من است!
(Saeed(peugeot
۳ آبان ۱۳۹۷با سلام
با توجه به اینکه هر دو برند خودروهای خوبی میسازند…..ولی با توجه مشخصات فنی و امار فروش
رای من فیات ….که واقعا خیلی خوبه
حمیدرضا
۳ آبان ۱۳۹۷رای من فیات هوندا به درد بازار امریکا میخوره
Amir
۳ آبان ۱۳۹۷سیویک بهتر است.
Saeed
۳ آبان ۱۳۹۷فکرکنم هوندا از خیلی جهات سرتره.میزان فروششونتو اروپا هم فکر نکنم معیار درستی باشه برای قضاوت چون فیات به هرحال برند اروپایی م۸سوب میشه و فروش بیشترش تو خاک خودش عجیب نیست.فکر کنم اما تا فینال اگه مزدا ۳ جدید معرفی شه و مشخصاتش بیرون بیاد و اینجا لحاظ شه مزدا ۳ قهرمان دوئل این سگمنت تو این نظر سنجی شه.
فرامرز
۳ آبان ۱۳۹۷سیویک که حرف نداره ولی فیات هم تو مدل پایه (ارزونتر از فولکس آپ) واقعاْ ارزش خرید بالایی داره. رقیب های اصلی فیات تو بازار اروپا داچیا و سوزوکی هستن
كامي
۳ آبان ۱۳۹۷قیمت پایه فیات فوق العادس .. دلیل فروش خوب فیات همین قیمتشه ..مشخصاً سیویک بخاطر پرفورمنس بهتر ،ظاهر جوون پسند و پیشینه مثبتش انتخاب بهتریه
R
۳ آبان ۱۳۹۷هوندا پنجه طلا
R
۳ آبان ۱۳۹۷هوندا پنجه طلا ???
ارش
۳ آبان ۱۳۹۷به یاد اون سیویک های خوش دست و خوشگل دهه 90 به هوندا رای میدم.
amin
۳ آبان ۱۳۹۷لنسر تو دوئل نبود؟
emad1990
۴ آبان ۱۳۹۷هیچ کدوم از ماشین های بالا در حد و اندازه سیویک نیستن
بجز مزدا3
اشکان
۱۰ تیر ۱۳۹۸قطعا یک ماشین اروپایی رو ترجیح میدم به یک ماشین ژاپنی . کیفیت سواری اروپایی ها چیز دیگریست