فیاتهوندا

دوئل فیات تیپو و هوندا سیویک

مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، دور دوم، قسمت یازدهم، دومین دوئل از گروه سدان‌های کامپکت

نتایج دوئل قبلی بین پژو ۴۰۸ و شورلت کروز

مجموع آراء: ۱۳۲۸

آراء پژو ۴۰۸: ۶۸۰

آراء شورلت کروز: ۶۴۸

پیروز دوئل: پژو ۴۰۸ با کسب ۵۱ درصد از کل آراء

 

فولکس‌واگن جتا

تویوتا کرولا

فولکس‌واگن جتا

پژو ۴۰۸

شورلت کروز

پژو ۴۰۸

هوندا سیویک

فیات تیپو

؟

مزدا ۳

میتسوبیشی لنسر

؟

 

هوندا سیویک

تاریخ معرفی: نوامبر ۲۰۱۵

نسل کنونی: دهم

پلت‌فرم: –

امتیاز از کاربایر: ۴.۲ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۴۱,۲۸۵ دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۲۳,۶۳۰ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۲ درصد

حفاظت از کودکان: ۶۷ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۵ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۸۸ درصد

امتیاز کلی: چهار ستاره

 

فیات تیپو

تاریخ معرفی: نمایشگاه استانبول ۲۰۱۵

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: Small Wide فیات-کرایسلر

امتیاز از کاربایر: ۳.۶ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۲۳,۷۶۲ دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۶۲,۸۰۶ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۸۲ درصد

حفاظت از کودکان: ۶۰ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۶۲ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۵۷ درصد

امتیاز کلی: چهار ستاره

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

هوندا سیویک فیات تیپو
پیشرانه ۱ لیتری I3 ۱.۴ لیتری I4
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۱۳۰ اسب بخار ۱۲۰ اسب بخار
گشتاور ۲۰۰ نیوتن متر ۲۱۵ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد ۱۰.۴ ثانیه ۹.۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر/ساعت ۲۰۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۴.۸ لیتر (ترکیبی) ۶.۰ لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی ۱۱۰ گرم/کیلومتر ۱۳۹ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۴۶ لیتر ۵۰ لیتر
وزن ۱۱۵۴ کیلوگرم ۱۲۴۵ کیلوگرم
طول ۴.۶۳ متر ۴.۵۳ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۶۹ متر ۲.۶۴ متر
حجم صندوق بار ۴۲۰ لیتر ۴۴۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه بریتانیا ۱۷,۵۴۸ پوند ۱۰,۵۱۵ پوند
قیمت موردبررسی ۱۷,۵۴۸ پوند ۱۵,۶۳۱ پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 

[polldaddy poll=10146713]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. amin

    ۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    فکر نمیکنم دلیلی وجود داشته باشه که سیویک فینالیست این سگمنت نباشه

    1. سامان اذری

      ۳ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      تو ترکیه این مدل فیات پره
      فکنم از پرفروشترین ماشینهای ترکیه هست که تو تاکسی رانی هم از این مدل استفاده میشه
      از راننده ها که میپرسم فقط میگن بخاطر این که تو ترکیه ساخت و موتاژ میشه و قطعه هاش و تعمیرش ارزونه
      استفاده میکنیم وگر نه اصلا راضی نیستیم از ماشینهامون

      1. amin

        ۳ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (1131 ديدگاه)

        اونجا که حتی دولموش ها هم اکثرا فیات هستند

        1. سامان اذری

          ۳ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (3216 ديدگاه)

          اره رنو و فیات

  2. مهدی

    ۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    کیفیت اتاق فیات در مقابل سویک خیلی سطح پایین تره.سویک بی نظیره دراین نسل

  3. sina

    ۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2663 ديدگاه)

    یه روز یه سیویک میخرم حتما :)

    1. یاور

      ۵ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (14 ديدگاه)

      نه فورا ولی حتما :))

  4. Radin

    ۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (87 ديدگاه)

    مشخصات تیپو بهتره ولی میشه از سیویک گذشت؟؟

  5. سام

    ۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (753 ديدگاه)

    هر دو تا ماشین با کیفیت و به صرفه هستند.ولی هنوز سیویک یک جواهر است که کمتر سدانی در این کلاس می تواند با آن رقابت کند.هوندا سیویک جدید عشق من است!

  6. (Saeed(peugeot

    ۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    با سلام
    با توجه به اینکه هر دو برند خودروهای خوبی میسازند…..ولی با توجه مشخصات فنی و امار فروش
    رای من فیات ….که واقعا خیلی خوبه

  7. حمیدرضا

    ۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    رای من فیات هوندا به درد بازار امریکا میخوره

  8. Amir

    ۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    سیویک بهتر است.

  9. Saeed

    ۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    فکر‌کنم هوندا از خیلی جهات سرتره.میزان فروششون‌تو اروپا هم فکر نکنم معیار درستی باشه برای قضاوت چون فیات به هرحال برند اروپایی م۸سوب میشه و فروش بیشترش تو خاک خودش عجیب نیست.فکر کنم اما تا فینال اگه مزدا ۳ جدید معرفی شه و مشخصاتش بیرون بیاد و اینجا لحاظ شه مزدا ۳ قهرمان دوئل این سگمنت تو این نظر سنجی شه.

  10. فرامرز

    ۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1597 ديدگاه)

    سیویک که حرف نداره ولی فیات هم تو مدل پایه (ارزونتر از فولکس آپ) واقعاْ ارزش خرید بالایی داره. رقیب های اصلی فیات تو بازار اروپا داچیا و سوزوکی هستن

  11. كامي

    ۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (694 ديدگاه)

    قیمت پایه فیات فوق العادس .. دلیل فروش خوب فیات همین قیمتشه ..مشخصاً سیویک بخاطر پرفورمنس بهتر ،ظاهر جوون پسند و پیشینه مثبتش انتخاب بهتریه

  12. R

    ۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    هوندا پنجه طلا

  13. R

    ۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    هوندا پنجه طلا ???

  14. ارش

    ۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    به یاد اون سیویک های خوش دست و خوشگل دهه 90 به هوندا رای میدم.

  15. amin

    ۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    لنسر تو دوئل نبود؟

  16. emad1990

    ۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    هیچ کدوم از ماشین های بالا در حد و اندازه سیویک نیستن
    بجز مزدا3

  17. اشکان

    ۱۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (4 ديدگاه)

    قطعا یک ماشین اروپایی رو ترجیح میدم به یک ماشین ژاپنی . کیفیت سواری اروپایی ها چیز دیگریست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا