در ادامهٔ برگزاری سری رقابتهای خودرویی پدال، امروز به سراغ کلاس کوپههای کوچک رفتهایم. کلاسی که میتوان آنرا ابتدای بخش خودروهای اسپرت دانست. در این کلاس، هم کوپههای اورجینال حضور دارند، یعنی خودروهایی که از ابتدا بهعنوان یک کوپهٔ اسپرت طراحی شدهاند و هم کوپههایی که بر اساس نمونههای سدان ساخته شدهاند. ولی ما در این گروه دو خودروی مزدا MX-5 و فیات ۱۲۴ را هم جای دادهایم که هرچند کوپه نبوده و رودسترهای دونفره هستند اما از لحاظ قیمت و سطح عملکرد تا حدودی به دیگر خودروهای این کلاس نزدیک هستند.
و اما بپردازیم به شرکتکنندگان گروه کوپههای کوچک:
فولکسواگن شیراکو
آئودی TT
بامو سری ۲
نیسان 370Z
تویوتا GT86
هوندا سیویک کوپه
مزدا MX-5
فیات ۱۲۴
کیا سراتو کوپه
هیوندای ولوستر
فولکسواگن بیتل
سایون tC
در دور نخست رقابتهای این گروه، همان دو خودرویی که در بالا اشاره کردیم یعنی فیات ۱۲۴ و مزدا MX-5 به دیدار یکدیگر رفتهاند.
مزدا MX-5
مزدا MX-5 یکی از محبوبترین و مشهورترین خودروهای اسپرت ژاپنی است که پیدایش آن به سال ۱۹۸۹ و معرفی نسل اولش بازمیگردد. مزدا MX-5 در زمانی معرفی شد که تولید رودسترهای کوچک ارزانقیمت تقریباً به پایان رسیده بود. بخشی که یک دهه قبل با حضور خودروهای فراوانی که مانند MG B و تریومف TR7 اکثراً بریتانیایی بودند بسیار پررونق بود. به همین دلیل MX-5 در عرض هفت سال توانست به فروش ۴۰۰ هزار دستگاه دست پیدا کند. این خودرو هماکنون در نسل چهارم خود قرار دارد که برای اولین بار در سپتامبر سال ۲۰۱۴ معرفی شد. MX-5 با دو پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری و ۲ لیتری بنزینی تنفس طبیعی عرضه میشود که ما موتور قویتر را انتخاب کردهایم. همچنین مزدا در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۵ نسخهٔ ارتقاءیافتهای از این خودرو را با نام کلاب معرفی نمود که سبکتر و چابکتر از نسخهٔ استاندارد است. در رقابت ما هم همین نسخهٔ MX-5 کلاب شرکت کرده است. این مدل حدود ۷۰ کیلوگرم سبکتر از نسخهٔ استاندارد بوده که در کنار ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور موتور میتواند ظرف ۶.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.
فیات ۱۲۴
فیات در گذشته بین سالهای ۱۹۶۶ تا ۱۹۸۵ خودروی اسپایدر اسپرت کوچکی را با نام ۱۲۴ تولید میکرد؛ اما پس از خاتمهٔ تولید این خودرو در سال ۱۹۸۵، برای چندین دهه خبری از ۱۲۴ نبود تا اینکه فیات اخیراً تصمیم گرفت این رودستر را احیا کند. بدین ترتیب این شرکت برای ساخت ۱۲۴ جدید به جهت کاهش هزینهها از مزدا کمک خواست و نسل جدید ۱۲۴ اسپایدر را بر اساس مزدا MX-5 تولید نمود. این خودرو که در نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۵ رونمایی شد تا حد زیادی با MX-5 اشتراک دارد بهگونهای که در پلتفرم، ویژگیهای مکانیکی، داخل، مکانیسم باز شدن سقف و شیشهٔ جلو با MX-5 مشترک بوده و حتی در کنار آن در کارخانهٔ مزدا در هیروشیما ژاپن تولید میشود؛ بنابراین دو خودروی این دوئل تا حد قابلتوجهی با یکدیگر یکسان هستند؛ اما بااینحال فیات در ۱۲۴ از پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری توربوشارژ خود استفاده کرده است درحالیکه طراحی بیرونی آن نیز کاملاً با مزدا متفاوت بوده و کمی هم افزایش طول داشته است. تیونر رسمی فیات یعنی آبارث هم اقدام به تقویت ۱۲۴ اسپایدر نموده است که ما نیز برای این دوئل همین نسخهٔ آبارث را انتخاب کردهایم. خروجی پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری توربو فیات ۱۲۴ با تقویت آبارث به ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است.
مشخصات فنی
فیات ۱۲۴ آبارث | مزدا MX-5 کلاب | |
پیشرانه | ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر | ۲ لیتری ۴ سیلندر |
قدرت | ۱۷۰ اسب بخار | ۱۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۵۰ نیوتن متر | ۲۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۶.۷ ثانیه | ۶.۲ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۵.۱ ثانیه | ۱۴.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۲۰ کیلومتر | ۲۱۰ کیلومتر |
مصرف سوخت | ۷.۸ لیتر | ۷.۸ لیتر |
طول | ۴.۰۵ متر | ۳.۹۱ متر |
وزن | ۱۱۳۸ کیلوگرم | ۱۰۵۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۲۹,۱۹۰ دلار | ۲۹,۴۳۵ |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9743120]
اشکان
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶مزدا قدرت کمتر،گشتاور کمتر،ولی شتاب بالاتر،طی مسافت 400 متر سریع تر!تو این سگمنت دنیا به mx مزدا تعظیم کرده.نداریم رو دستش،خیلی خوبه لامصب!یه جورایی مثل تویوتا آریون خیلی خوب از آب دراومده،میدونم تو یه کلاس نیستن،از لحاظ کیفیت گفتم
Elring-aventador
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶درود.
دلیلش ایرودینامیک مناسب تر و وزن کمتره …
من مزدا رو انتخاب کرد …حتی اگه از فیات کند تر بود من بازم مزدا رو انتخاب میکردم واقعا تو این پلت فرم دوست داشتنیه مخصوصا طراحی عقبش که منو به یاد rx8 میندازه واقعا قدیما عاشقش بودم (نمی دونم چرا)!!!
peyman
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ارزومه مزداMXرو تو ایران ببینم با پلاک ملی??
علی
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ولی فک کنم اخرش 370Z برنده شه
Ahmad
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ولی من فکر کنم gt86 برنده میشه.
Infinite
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶یقینا بیامو سری ۲ پیروز خواهد بود.
یاسین
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶با وجود اینکه خود MX 5 یکم قدرت کمتری داره ولی من مزدا رو ترجیح میدم چون طراحیش رو بیشتر دوست دارم
واقعا یکی از موفق ترین ماشین های اسپرت تاریخ رو مزدا به دنیا داد هرجایی حرفی از طراحی خوبه هرجایی حرفی از بهترین اسپرت هاس مزدا MX 5 پای ثابت اونجاس و به نظرم برنده نهایی این دوئل آئودی یا مزدا خواهد بود
madjid
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶مزدا رو بیشتر دوست دارم اما فیات مردونه تره. گشتاور 124 بیشتره اما شتاب MX-5 بهتره.
چون نمیشه به هر دو تا رای داد به هیچ کدوم رای ندادم
madjid
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶راستی پدال :
اون پاراگراف آخرت خیلی لازم بود. ?
یه نکته دیگه ،
واسه قسمت های بعدی میگم ، امیدوارم در مورد آئودی TT از نسخه ی معمولیش استفاده کنی تا همه به عظمت مهندسی آئودی پی ببرن :
Audi TT coupe
موتور 2 لیتری 4 سیلندر خطی توربو + اینترکولر
چهارچرخ متحرک ( سیستم کواترو به صورت استاندارد رو ماشین نصبه )
صفر تا 100 در 4.3 ثانیه
224 اسب بخار در 4500RPM
349 نیوتن متر گشتاور در 1600RPM !!!
مصرف اتوبان / شهری / ترکیبی : 7.84 / 10.2 / 9.05 لیتر در 100
قیمت 44,450 دلار ( 15000 دلار پول بیشتر به نظرم خیلی خیلی واسه TT با این مشخصات ارزش داره .)
400 متر در 12.8 ثانیه
طول : 4.17 متر
همه ی اعداد از سایت caranddriver
جدا این ماشین شگفت انگیزه.
lancer evo
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶درود
گشتاور دور پایین چ فایده ای داره؟ گشتاور باید تو دور بالا باشه ک ماشین گاز هرز نخوره و افت گشتتور نداشته باشه ، گشتاور دور پایین ییشتر بدرد رانندگی اروم و شهری میخوره تا ی ماشین اسپرت
Ace
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶TTS هم یک ماشین اسپورت اتوبانی هست نه پیست.
واسه جنتلمن هایی ساخته شده که میخوان سریع باشن.
نه پسر بچه های جوگیری که میخوان لاستیک دود کنن. ( منظورم شخص خاصی از جمله شما نبود؛ کلی گفتم. )
Jast bentley continental
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶تو این سگمنت سه تا ماشین
۱.نیسان z
۲.tt
۳.سری۲
madjid
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶سری Z خیلی قدیمی شده متاسفانه.
ترجیح میدم ب ام و سری 2 و آئودی TT رو حفظ کنم و به جای 370Z اسم سوبارو BRZ ( همون GT86) رو بنویسم. البته میاتا هم عالیه ولی حیف که 3 تا میخواستم بنویسم.
بهزاد
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶این مشخصاتی که شما از audi نوشتید برای مدل پایه نیست و مدل tts هست که قدرتش 292 اسب بخاره و شروع قیمتش 52 هزار دلار میباشد.
مدل پایه قدرتش 224 اسب بخار و گشتاورش 258 هست و شتاب کارخانه ای 5.3 ثانیه و در تست ها حدود 5.6 ثانیه.
Ace
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶.
به هیچ عنوان…
برای اینکه میدونستم افرادی مثل شما ممکنه مثل دفعات گذشته گیر بدن کما فی السابق تک تک اعداد رو بدون کوچکترین تغییری عینا از سایت caranddriver نقل کردم و مطمئن شدم و یقین پیدا کردم که متعلق به TT معمولی هستند.
اعداد مربوط به پرفورمنس TTS با اینا فرق میکنه و من ازشون استفاده نکردم . مثلا 0 تا 100 رو در 4.2 ثانیه پر میکنه.
حتی مصرف سوخت رو تا 2 رقم اعشار آوردم و گرد نکردم.
حتی کامنتت رو نخوندم ببینم چه اعدادی نوشتی.
چون میدونم غلطن.
کل مقاله ی caranddriver در مورد TT معمولی رو خوندم و این اعداد رو از توش درآوردم.
.
الکی گیر نده خواهشا که اصلا حوصله ندارم…
.
باور نمیکنی خودت برو سایت کارانددرایور
اگر یک عددش یک صدم با اینا فرق میکرد یا اعدادی که من نوشتم مربوط به TTS بود من دیگه حرف نمیزنم.
ا
Ace
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶فقط در مورد شتابش عین جمله ی caranddriver رو نقل میکنم
The TTS wallops 60 mph in 4.2 seconds, or 1.0 second better than the plain TT
فکر کنم 5.6 ثانیه ای که شما گفتی مال نسل قبل TT بود.
شما از سال 91 در این سایت هستی و نیاز به یک تجدید اطلاعات جدی داری.
آخه اطلاعاتت قدیمی شدن و بجورایی پوسیدن !
بحث هایی که با شما داشتم هیچ وقت سازنده و مفید نبوده.
چون فقط میخواید ایراد بگیرید و از طرفی اطلاعاتتون کامل و درست نیست.
بهزاد
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶شما از این لینک صحبت میکنی
http://www.caranddriver.com/audi/tt-tts
نمیبینی زده audi tts
توجه نمیکنی قیمت را نوشته
52825 دلار
شتاب 4.2 که زده مربوط به مدل tts هست!
به جای فرافکنی حداقل در صحت اطلاعاتی به این سادگی دقت داشته باشید.
این گیر دادن نیست و یک وظیفه ست که تک تک کاربران پدال حق خودشون میدونند که اطلاعات به درستی منتشر بشه و اگر اشتباهی صورت بگیره اونو گوشزد کنند وگرنه هر فردی از آستین چند تا رقم در میاره و چند تا کلمه دهن پر کن مثل اوج مهندسی هم بهش میچسبونه و انتظار هم داره که بابتش ازش تشکر بشه!
مجید جان دقت کن همین
Ace
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶TTS نیست. TT معمولی هست.
عین جمله رو برات نقل میکنم و قبول نمیکنی.
این دیگه از عجایب روزگاره
????
Ace
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶شما برو در قسمت build your own تمام مشخصات رو میتونی سفارش بدی.
گفتم این اعداد نتیجه ی 2 ساعت جستجوی من در اینترنته.
هوا بری زمین بیای مطمئنم درستن.
حالا شما هر چی میخوای بگی مختاری.
Ace
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶این مشخصات TTS
2017 TTS 2.0 TFSI
Base MSRP: $53,450
2-doors, all-wheel drive; 2.0-liter, turbocharged, 292 hp, 280 lb-ft; 6-sp, automatic; 23/27 mpg city/hwy
292 اسب بخار
380 نیوتن متر
بهزاد
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶احتمالا کار اند درایوی که در گوگل شما باز میشه با ما متفاوته یا مشکل از جای دیگست که مورد دوم به واقعیت نزدیکتره.
شما حتی جسارت پذیرش یک اشتباه کوچک را نداری و غیر طبیعی مقاومت میکنی!
کاری نداره لینک بزار ببینیم tt معمولی هست یا tts.
اگر به شعور خودت احترامی قائل نیستی دلیل نداره به شعور دیگران خدشه وارد کنید.
نقل قل؟ کو کجاست؟ لینک؟ منبع؟
خود شرکت audi هم تعجب میکنه از این اعداد!
Madjid
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ها…
حالا فهمیدم مشکل دکتر بهزاد چیه ! ?????????
جناب چروفسور تفاوت بین واحد های گشتاور رو بلد نیستن و 2 ساعته ما رو الاف کردن ???
قند عسلم ؛ گشتاور تی تی 258 هست کاملا درست … ولی اون 258 پوند فوت هست نه نیوتن متر. ???
258 پوند فوت میشه 349 نیوتن متر. ????
در اکثر نقاط دنیا از جمله سایت پدال ! همیشه از نیوتن متر استفاده میشه.
عجب گافی دادی رفیق ???
یادمه یه بار سر همین موضوع واحد های گشتاور کاربری به اسم کربونادو اونتادور بهت تذکر داده بود ولی مثکه یاد نگرفتی.
.
در مورد شتاب هم اون 5.8 و 5.2 رو با واحد های ناشتاخته ( غیر از ثانیه !!!) حساب کردی !!
Ace
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶.
در مورد این قسمت از کامنتت :
((( وگرنه هر فردی از آستین چند تا رقم در میاره و چند تا کلمه دهن پر کن مثل اوج مهندسی هم بهش میچسبونه و انتظار هم داره که بابتش ازش تشکر بشه! )))
کلا ببین بهزاد جان اینجا یک بحث مهمی هست.
در پدال یک عده ای ( که ماشالله تعدادشون هم کم نیست ) به من اعتماد دارن ، به نیمچه سواد و صداقتی که دارم.
این کروه اعداد و آمار و حرفایی که من بزنم رو قبول دارن.
کاری هم ندارن که اعداد رو از کجا در میارم.
به زحمتی که من براشون می کشم احترام میذارن و خیلی اوقات ازم تشکر میکنن.
به خدا همین برام کافیه.
.
اما یک عده مثل شما ، و بعضی دوستان دیگه به جای اینکه از در دوستی و انتقاد وارد بشن از در ایراد گرفتن های الکی و [ به حساب خودشون] تیکه انداختن وارد میشن.
خیلی اوقات هم حس زرنگی کاذب بهشون دست میده و فکر میکنن بقیه متوحه پیام های کامنت هاشون نمیشن.
اینکه این افراد جمله ی من که گفتم (TT اوح مهندسیه) رو قبول کنن یا نه پشیزی واسه من ارزش نداره ، شما پیش خودت حساب کن تشکر کردن یا نکردن این افراد چقدر واسه من بی ارزشه… اصلا جه نیازی به تشکرشونه؟ مگه اینا کین ؟؟؟
.
این که شتاب TT 4 باشه یا 5 یا 6 واسه من اهمیتی نداره. چه برسه بخوام واسش دروغ بگم و در اعداد دست ببرم.
شک هم نکن که از شما بسیار زرنگ تر و باهوش ترم و میدونم چجوری از دل سایتی مثل caranddriver اعداد درست و معتبر رو بیرون بکشم.
بهزاد
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶مجید جان یکبار در جوابی گفتی پدال کامنت منو حذف کرده که فقط یکبار اونم توهین نبود و اشاره به پول شارژ اینترنت یک نفر بود(کیارش) که از جیب پدر مبارک میرسید و بنده یک کمی شک کردم ولی ادامه ندادم تا اینکه اینجا به گشتاور اشاره کردید و به همان چیزی که حدسم بود رسیدم و دقیقا بدون هیچگونه شک و با یقین کامل شما همان کاربر چند اسمی و شخصیتی هستید که در پدال سالها حضور دارید که با اسامی مختلف از جمله مسیح ، نت ، کیارش ، کوروش، مجتبی ، وحید و ده ها نام دیگر حضور دارید.
اونموقعی که به جی میل بنده انواع و اقسام توهین هارو روانه کردید با نام مجید فرستاده شده بود!
Ace
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶.
خوبه این صفحه کسی نمیاد و با خیال راحت میتونیم بحث کنیم.
چون نتیجه ی این دوئل بعد از 1 ساعت معلوم شد.
بهزاد جان چند نکته :
۱- بنده نه gmail شما رو دارم و نه دوست دارم داشته باشم !!!!!!!!
چه برسه به اینکه بخوام بهش پیام بدم و باز چه برسه به اینکه بخوام توهین کنم !! اونم با اسم خودم .
مگه مریضم؟؟!
۲- بحث شما با کیارش که پدال کامنتت رو حذف کرد جلوی چشم همه بود ، 12 تا کامنت کذاشتین 2 ساعت بعد همش حذف شد.
۳- سابقه ی همه ی کامنت ها در پدال هست ، اون کامنتی هم که توش واحد های گشتاور زو قاطی کرده بودی من فقط شاهد بحث شما و کربونادو بودم.
.
و مورد ۴ : ( مهم ترین مورد )
دوست عزیز شما در مورد من دچار توهم شدی !
من نه زیگما هستم ، نه شایان نه میلاد نه کیارش و نه هیچ کسی غیر از خودم.
.
فقط در مورد شتاب TT من اشتباه کردم .
دلیلش مشکل سیستم عامل من با اعشار بود.
در این جمله :
The TTS wallops 60 mph in 4.2 seconds, or 1.0 second better than the plain TT
اون 1.0 رو به صورت 0.1 خوندم و فکر کردم TT از TTS حدود0.1 ثانیه کند تره.
کافی بود همین رو تذکر می دادی.
.
وقتی اینطوری (( بدون هیچگونه شک و با یقین کامل )) به من میگی (( شما همان کاربر چند اسمی و شخصیتی هستید که در پدال سالها حضور دارید که با اسامی مختلف از جمله مسیح ، نت ، کیارش ، کوروش، مجتبی ، وحید و ده ها نام دیگر حضور دارید.)) و من میدونم که هیچ کدوم از اون افراد نبودم … تصور کن قیافم به چه شکلی درمیاد و چقدر میخندم.
و تصور کن که خودت رو پیش من چقدر خراب میکنی وقتی از تمام قاطعیت و یقینت مایه میذاری و همچین اتهام مزخرف و بی پایه و اساسی رو به من نسبت میدی !!
نکن عزیزم این کار ها رو زشته ،
من 1 نفرم ، با یک اسم و با 1 پروفایل.
Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶مزدا قدرت کمتری داره اما شتاب و 400 متر بهتر
انتخابم مزدا
پرهام
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶اصلا از این سبک ماشین خوشم نمیاد
تکلیفش با خودش مشخص نیس?
پس کاملا از رو ظاهر میگم
داخل ک یکیه!
ولی بیرون فیات رو بیشتر خوشم اومد(کاملا سلیقه ای)
پس فیات
شاهين
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶فیات بر اساس مزدا ساخته شده.این نشون چقد مزدا خوب ساخته شده.سال ۲۰۱۵ یا ۲۰۱۶ میاتا به عنوان خودروی برتر سال انتخاب شد.خیلی عنوان بزرگیه واسه یه ماشینه ۳۰ هزار دلاری با یه کارخونه اقتصادی.منم رای میدم به مزدا و احتمال میدم با توجه به مولفه قیمت میاتا اول بشه
me84
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶.
فکر کنم اشتباهی شده. تو متن گفته شده که فیات کمی طول بیشتری داره اما تو جدول طول مزدا رو بیشتر اعلام کردین. نکنه همه اطلاعات جابجا شدن؟
سامان اذری
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶انتخاب من مزدا هست
موتور اسکای اکتیو تنفس طبیعی صد درصد استهلاکش از موتور توربو کمتره
قابل اعتماد بودن برند فیات تو لیست سایت های معتبر همیشه اخره ولی مزدا همیشه جزء مورد اعتماد ترینه
پرهام
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶اینم حرفیه!
ب اینش دقت نکرده بودم?
منم میگم مزدا پس????
اصلا ب اصطحلاک و چیزای دیگه فک نکرده بودم?
madjid
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶استهلاک
اصطکاک
پرهام
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶دیگه قاطی کردم از بس این کلمه رو قاطی نوشتم😐
اصلا دیگه هر وقت ب این کلمه میرسم فینگیلیش مینویسم😂😂
Estehlak!
حمیدرضا
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ایولا . خوشم اومد. معلومه که رو هیچ برندی تعصب نداری و هرچی واقعا بهتر باشه اونو دوس داری. خیلی عالی. این یعنی بلوغ فکری
Fericuda
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶پیش بینی برنده ی این کلاس خیلی سخت نیست
فعلا رای نمیدم تا نوبت خودش برسه
مگه میشه به ب ام و سری 2 رای نداد؟؟!
شاهين
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶فاکتور قیمت هم باید در نظر گرفته بشه.خیلی مهمه.
Fericuda
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶درسته قبول دارم تو این کلاس فاکتور خیلی مهمیه
آرش آمریکایی
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶درود
من مزدا رو انتخاب میکنم
بیاید یادی هم از کوپه اسپرت رودستر ایرانی بکنیم
ماشینی که غوغایی توی اخبار در سالهای 79 به پا کرده بود
در نمایشگاه ولی عصر رونمای شد
و د فیلم عروس خوش قدم هم ازش استفاده شد
اما هیچوقت به بازار عرضه نشد در واقع در لحضه آخر به دلیل
عدم مطابقت با ارزشهای جامعه از تولید انبوهش جلوگیری شد
بله اون ماشین اسمش آنا بود
که کمپانی رنوس خودرو تولیدش میکرد درواقع میخواست تولید کنه
شاسیش مطابق با فورد فیستا و با همکاری کمپانی انگلیسی کوانتوم ساخته شده بود بدنه کامپوزیت و موتور 1800 و اعلام شده بود که 0 تا 100 زیر 7 ثانیه داره
آنا رنوس خودرو
اسمی توی چند سال اخیر حتی نامی ازش توی اینترنت هم برده نمیشه
و سیناد اون هم داشت رشد میکرد و برنامه های مختلففی از جمله ساخت سیناد کوپه سیناد شاسی بلند و سیناد وانت سنگین داشت
اما بطور ناگهانی این دو کمپانی مبتکر از صفحه روزگار محو شدن
حمیدرضا
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶اتفاقا به آنا فکر میکردم. یادمه که اون سال رفته بودیم نمایشگاه اوین آنا رو گذاشته بودن رو یه پایه فلزی و ما هم که تو ایران همچین ماشینی نداشتیم کلی کف کرده بودیم
Machine
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶برای اینکه اطلاعات غلط موجب گمراهی مخاطبین نشه مشخصات آئودی TT و TTS رو اینجا بیان میکنم (هردو برگرفته از کارانددرایور):
آئودی TT
موتور 2 لیتری 4 سیلندر / قدرت 220 اسب بخار / گشتاور 350 نیوتن متر / شتاب 5.2 ثانیه / یک چهارم مایل 13.8 ثانیه / مصرف شهر 10.2 لیتر / مصرف جاده 7.8 لیتر / قیمت پایه 43,825 دلار
منبع:
http://www.caranddriver.com/reviews/2016-audi-tt-coupe-test-review
آئودی TTS
موتور 2 لیتری 4 سیلندر / قدرت 292 اسب بخار / گشتاور 380 نیوتن متر / شتاب 4.2 ثانیه / یک چهارم مایل 12.8 ثانیه / مصرف شهر 10.2 لیتر / مصرف جاده 8.7 لیتر/ قیمت پایه 52,825 دلار
منبع:
http://www.caranddriver.com/reviews/2016-audi-tts-test-review
بازم تکرار میکنم، بحثی با کسی ندارم فقط میخواستم اطلاعات صحیح رو بیان کنم.
Madjid
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶دوست عزیز 2016 تموم شد.
حتی در لینکی هم که گذاشتی نوشته 2016 و معلومه این مقاله قدیمی و مربوط به یک مدل قدیمیه.
مشخصاتی که من دادم مال مدل 2017 هست.
لینکش رو پایین میذارم.
شما گفتی شتاب TT برابر با 5.2 ثانیست و توجه نکردی که سال 2016 تموم شده.دقیقا این جمله رو میتونی تو مقاله ی TT 2017 پیدا کنی
The TTS wallops 60 mph in 4.2 seconds, or 1.0 second better than the plain TT
لینکش رو پایین میذارم
.
.
.
خدایا منو از دست این جماعت نجات بده !!! ???????????????
Madjid
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶http://www.caranddriver.com/audi/tt-tts
لیست تمام مدل های TT
http://www.caranddriver.com/audi/tt-tts/pricing/trims
بهزاد
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶لینک کار اند درایو شما در مورد TTS هست که مثل روز روشنه!
شما بالا نوشتی قیمت 44450 دلار و طی مسافت 400 متر در 12.8 ثانیه برای مدل پایه!
این هم خطای مرورگرتون بوده؟
لینک تست 2017 که شما مدعی هستی کو؟
Madjid
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶در ضمن واسه جمله ی آخرت که گفتی بحثی نداری ..ِ
دیگه برام مهم نیست بحثی داری یا نداری.
چون ثابت کردی ناراحت شدن هات ؛ ادعاهات ؛ و قول هایی که میدی هیچ کدوم ارزشی ندارن.
فقط باد هوان …
قول داده بودی ولی هنوز خیلی بچه ای …
بهزاد
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶کیارش لینک کو؟
Ace
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶.
منتظر باش تا همون کاربر چند اسمی و شخصیتی که در پدال سالها حضور داشته که با اسامی مختلف از جمله مسیح ، نت ، کیارش ، کوروش، مجتبی ، وحید و ده ها نام دیگر حضور داشته بیاد و برات لینک بذاره !!!
منتظر باش تا بیاد ???
من مجیدم.
Ace
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶دپست عزیز machine
کاش میشد این کامنت هایی رو که در حواب شما گذاشتم حذف کنم.
در مورد شتاب TT درست می گفتی.
من بی دقتی کردم.
ولی فقط در زمینه ی شتاب.
اونم به خاطر یک اشتباه در فرمت مرورگرم که 0.1 رو با 1.0 قاطی کرد.
شتاب TT برابر با 5.2 ثانیست.
اما بقیه ی اعداد تماما درستن.
Machine
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶والا منم فقط قصد اثبات همین اشتباه رو داشتم ولی شما انواع و اقسام تمسخرها رو به من و جناب بهزاد روانه کردی!!!
من مشکلی در بحث کردن حتی با شما رو ندارم ولی به شرطی که بحث منطقی باشه و سریعاً موضع نگیری و با لحن توهین آمیز و تمسخرآمیز مثل همینه که هست، شماها حسودین، به خودم مربوطه، همهتون بچهاین و… همه رو خطاب قرار ندی. به همین خاطر بود که گفتم دیگه بحثی باهات نمیکنم و اینجا هم فقط قصدم بیان شتاب صحیح آئودی TT بود.
ضمناً من به مهندسی بینظیر ارباب حلقهها اعتقاد دارم و یک ثانیه بالا یا پایین بودن شتاب هیچ تاثیری در این اعتقاد نداره.
حمیدرضا
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶خودتو خسته نکن صرف نظر از اینکه عقیدت درسته یا غلط اینجا بهت توهین میکنن و مورد تمسخر قرار میگیری. یه گوشو در کن یه گوشو دروازه.
حامد
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶آقا دیدی به همه توهین میکنی و همه شاکی هستند..!
سعید
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ملت خیلی خوبن
بدون اینکه تجربه رانندگی داشته باشند با اطمینان کامل از یک برند دفاع می کنند
جالب اینکه برتری هر کدام هیچ نفعی برای ایشان ندارد
در حال زندگی کنید
حمیدرضا
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶شما از کجا میدونی شاید باباشون سهام دار اون شرکتاییه که ازش دارن دفاع میکنن…
سید مهران میرابوالقاسمی
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶مزدا خیلی عشقه
h112
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶یه کار دیگه هم میشه کرد … به جای این دوتا که مشخصات خیلی خاصی هم ندارند میشه یه موتور 1000 دو نفره با این قیمت خرید و حالشو ببری… مثلا کاوازاکی
سعید(تهران)
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶کلا فیات برند نچسبیه، اگه روبروش مزدا باشه که دیگه تکلیف معلومه.