رنوفیات

دوئل فیات 500E و رنو Zoe

سرانجام به آخرین گروه سری رقابت‌های خودرویی پدال رسیده‌ایم. گروهی که گروه خودروهای سبز نام دارد. در مورد این گروه و شرکت‌کنندگان آن ذکر دو نکته ضروری است. نخست اینکه ما در این گروه تمامی خودروهای الکتریکی، هیبریدی و هیدروژنی بازار را بدون توجه به کلاس یا قیمت شرکت داده‌ایم؛ بنابراین خودروهای حاضر در این گروه از لحاظ سگمنت و ابعاد همگی در یک کلاس نیستند اما چون امکان دسته‌بندی‌های مجزا برای هر سگمنت وجود نداشت تصمیم گرفتیم تمامی آن‌ها را در یک گروه تحت عنوان گروه خودروهای سبز قرار دهیم. البته در دوئل‌ها سعی شده که تا حد امکان خودروهای هم‌سطح و هم‌کلاس رودرروی یکدیگر قرار گیرند. و نکتهٔ دوم اینکه در رابطه با خودروهای هیبریدی، تنها نمونه‌هایی شرکت داده شده‌اند که از ابتدا به‌عنوان یک خودروی هیبریدی طراحی شده‌اند (مانند تویوتا پریوس) و نسخهٔ بنزینی معمولی آن‌ها وجود ندارد (به‌جز گلف GTE). بدین ترتیب نسخهٔ هیبریدی خودروهای معمولی (مانند تویوتا کمری هیبریدی) کنار گذاشته شده‌اند. با این مقدمه به سراغ معرفی خودروهای حاضر در گروه سبز می‌رویم:

تویوتا پریوس

تویوتا پریوس پرایم

تویوتا میرای

لکسس CT

هوندا کلاریتی هیدروژنی

هوندا کلاریتی الکتریکی

هوندا کلاریتی پلاگین‌هیبریدی

نیسان لیف

شورلت بولت

شورلت ولت

تسلا مدل ۳

فولکس‌واگن گلف GTE

فولکس‌واگن e-Golf

فولکس‌واگن e-Up

ب‌ام‌و i3

مرسدس بنز B کلاس الکتریکی

رنو Zoe

فیات 500E

سیتروئن e-Mehari

فورد فوکوس الکتریک

کیا نیرو هیبریدی

کیا نیرو پلاگین‌هیبریدی

کیا سول EV

هیوندای آیونیک هیبریدی

هیوندای آیونیک پلاگین‌هیبریدی

هیوندای آیونیک الکتریکی

هیوندای کُنا الکتریکی

هیوندای نکسو

در اولین دور از آخرین گروه مرحلهٔ مقدماتی رقابت‌ها، دو هاچ‌بک کوچک شهری الکتریکی یعنی فیات 500E و رنو Zoe به مصاف یکدیگر رفته‌اند.

فیات 500E

۵۰۰ یکی از مشهورترین و موفق‌ترین محصولات تاریخ فیات بود که برای اولین بار در سال ۱۹۵۷ معرفی شده و تا سال ۱۹۷۵ به تولید رسید. سپس چندین سال بعد که تب ساخت خودروهای رترو (رترو به خودروهای مدرنی گفته می‌شود که با نگاه به خودروهای محبوب گذشتهٔ یک شرکت طراحی می‌شوند) با معرفی نسل جدید مینی و فولکس‌واگن نیو بیتل بالا گرفت، فیات نیز تصمیم گرفت ۵۰۰ را احیا کند. بدین ترتیب ابتدا در سال ۲۰۰۴ کانسپتی بنام Trepiùno به این منظور معرفی شد و سرانجام در سال ۲۰۰۷ نسل جدید ۵۰۰ به بازار آمد. این خودرو نگاه کاملی به گذشتهٔ خود داشته و کاملاً استایل قدیمی را حفظ کرده است. ۵۰۰ در انواع بسیار گوناگونی تولید و عرضه شد و در همین راستا فیات در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۲ از نسخهٔ الکتریکی این هاچ‌بک رترو نیز با نام 500E رونمایی کرد. این خودرو نمونه‌ای تمام الکتریکی است که در ظاهر تفاوت‌هایی جزئی هم با نسخهٔ بنزینی دارد. فیات 500E از یک موتور الکتریکی با ۱۱۱ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند که این نیرو از طریق یک گیربکس تک سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. باطری‌های لیتیوم یونی ۲۴ کیلووات ساعتی این ماشین نیز می‌توانند با یک‌بار شارژ بُردی برابر با ۱۴۰ کیلومتر را فراهم کنند.

رنو Zoe

با همه‌گیر شدن ساخت خودروهای الکتریکی، رنو نیز تصمیم به ورود به این بخش گرفت. سازندهٔ فرانسوی بدین منظور چندین کانسپت را تحت نام Zoe در سال‌های مختلف رونمایی نمود. اولین کانسپت، Zoe City Car نام داشت که در نمایشگاه ژنو ۲۰۰۵ رونمایی شد. سپس کانسپت Zoe Z.E در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۰۹ معرفی گردید و بعداً از کانسپت Zoe Preview در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۰ پرده‌برداری شد که بسیار به نسخهٔ تولیدی نزدیک شده بود. سپس سرانجام نسخهٔ تولیدی Zoe در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۲ به نمایش درآمد. رنو Zoe یک هاچ‌بک ساب‌کامپکت الکتریکی شهری است که در ابتدا از پکیج باطری‌های لیتیوم یون ۲۲ کیلووات ساعتی استفاده می‌کرد که بُردی بین ۲۱۰ تا ۲۴۰ کیلومتر را فراهم می‌کردند اما در به‌روزرسانی سال ۲۰۱۶، رنو باطری‌های ۴۱ کیلووات ساعتی را برای Zoe ارائه نمود و ادعا کرد که بُرد آن به ۴۰۰ کیلومتر افزایش یافته است اما در دنیای واقعاً این رقم عملاً ۳۰۰ کیلومتر است که هنوز هم نزدیک به دو برابر بُرد فیات 500E است. رنو Zoe در بازار بسیار موفق عمل کرده است به‌گونه‌ای که از سال ۲۰۱۳ تاکنون پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی فرانسه بوده است و همچنین در دو سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ نیز توانست عنوان پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی اروپا را به دست آوَرَد.

 

مشخصات فنی

فیات 500E رنو Zoe
پیشرانه الکتریکی الکتریکی
قدرت ۱۱۱ اسب بخار ۹۰ اسب بخار
گشتاور ۲۰۰ نیوتن متر ۲۳۰ نیوتن متر
گیربکس ۱ سرعته ۱ سرعته
محور محرک جلو جلو
باطری ۲۴ کیلووات ساعت ۴۱ کیلووات ساعت
بُرد ۱۴۰ کیلومتر ۳۰۰ کیلومتر
شتاب صفرتاصد ۸.۴ ثانیه ۱۲.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر/ساعت ۱۳۵ کیلومتر/ساعت
طول ۳.۶۱ متر ۴.۰۸ متر
وزن ۱۳۴۰ کیلوگرم ۱۴۷۰ کیلوگرم
قیمت پایه ۳۲,۵۰۰ دلار ۱۹,۷۰۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

بدین ترتیب به پایان دور اول مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال رسیدیم. امیدواریم برگزاری این دوئل‌ها رضایت شما مخاطبین عزیز را فراهم کرده باشد. لطفاً با نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود، ما را در بهبود برگزاری رقابت‌ها یاری فرمایید. ان‌شاءالله به‌زودی پس از چند روز وقفه و استراحت، دور دوم دوئل‌های مرحلهٔ مقدماتی را آغاز خواهیم کرد.

[polldaddy poll=9749925]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۱ دیدگاه‌ها

  1. (ali(CHEVY NOVA

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    ساىت پدال و سردبىر محترم از شما مىخوام که در جهت حفظ محىط دوستانه ى پدال و تداوم اون اىن کامنت من رو که هىچ توهىنى هم در اون نىست رو پاک نکنىد
    دوستان از اىن کاربر که اسمش مجىد هست و با یه داستان که شبىه داستان حسىن کرد شبسترى بود که مىگفت اسم من امىر هست و اىن چىزا گمراه نشىد
    این فرد به اىن علت اون داستان رو تعرىف کرد چون اونقدر به ماشىنهاى ژاپنى تىکه مىنداخت و
    ژاپنى بازهاىى مثل(sina و Ali m) باهاش زیاد بحث کردن و زمانى که دىد جو داره بر علىه ش مىشه شروع کرد به گفتن داستانى که باعث شه جو علىه ش نباشه و به قولى دل دىگران براش بسوزه
    اىشون تو اىن ساىت با اسامى کاملا مختلف حضور داره
    مثلا با اکانت مجىد از همه ماشىنها تعرىف مىکنه
    با کامنت کربونادو که الان تغىىر اسم داده به بزرگمهر از ژاپنى تعرىف مىکنه و به امرىکاىى بد مىگه که بخواد بىن امرىکاىى بازا و ژاپنى بازا اختلاف بندازه
    با اکانت اصغر از امرىکا تعرىف مىکرد و به ژاپنى ها توهىن مىکرد
    و با اکانت هاى دىگه حرفهاى .اکانت اصلى خودش رو که مجىد بود تاىىد مىکرد
    اىشون همون لقبى که بهش دادم برازندش هست
    الان ىه مدت هست که با اکانت کربونادو که تغىىر اسم به توىوتا جى تى وان داده داره طرفدارى از ژاپنى مىکنه و از امرىکاىى بد مىگه که بىن دوستان امرىکاىى باز و ژاپنى باز ساىت دعوا اىجاد کنه و جو دوستانه رو خراب کنه
    من خودم به نوبه ى خودم با دوستان ژاپنى باز. انگلىسى باز و کره اى دوست هىچ مشکلى ندارم
    خواهشا گول حرفهاى اىن فرد رو نخوردى

    1. محمدرضا

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (82 ديدگاه)

      تو هم مثل همون کاربری که گفتی هستی!
      دوتاییتون محیط پدال رو به گند کشیدید.
      به جای اینکه کامنتای علمی بذارید، بحثای خاله زنکی میکنید!

      1. آرش آمریکایی

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (639 ديدگاه)

        علی شوی نوا مطالب علمی کم نمیذاره که هیچ خیلی هم زیاد میزاره

        و چقدر هم چیزای فنی که میگه بدرد خود من خورده تا حالامثل اون میل بادامک انجینای 305 و 350 که من یکی از دوستان رو نجات دادم با این قضیه
        اما یه نفر که اسمشم علی برد یه جورایی وقت آزاد خیلی داره و بیزنس و کارش فقط شده این سایت که بیاد جو سایت رو خراب کنه

        باید جلو همچین آدمی ایستاد

        در ضمن انتخاب من رنو

        1. amir

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          عزیزم شما دوست صمیمی علی هستی
          حمایت شما از ایشون هیچ ارزشی نداره…

          پدال جان برای من حق همین 1 دفاع رو قائل باش ( وقتی کامنت ایشون رو تایید کردی)

        2. Amir

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          در ضمن لقب گذاشتن روی این و اون کار پسر بچه های مهد کودکیه
          یادش بخیر وقتی 5 سالمون بود برای اذیت کردن و دست انداختن هم دیگه واسه هم لقب درست میکردیم

          بعضی ها سنشون بالا رفته ولی سطح فکرشون در حد همون 5 سال مونده #

        3. محمدرضا

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (82 ديدگاه)

          مطالب علمیش در مورد موتورهای شورلت قبول، ولی همه شرکتهای خودروسازی قابل احترام هستن، هرکدومشون در یک زمینه ای پیشرو هستن.
          در همه مقاله ها بحث دیزل گیت رو به سخره میگیره.
          من سالهاست که هر روز مطالب سایت رو میخونم ولی در مورد مسایلی که نمیدونم و اطلاع ندارم کامنت الکی یا بی مورد نمیذارم، ولی از وقتی که قضیه دیزل گیت پیش اومده دوستان آمریکایی باز الکی این قضیه رو به بازی گرفتن.

        4. الف.ی

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1765 ديدگاه)

          جمع کن بابا.
          هی همش یادش بخیر یادش بخیر
          آهای پسری که نمیدونم واقعا چه اسمی داری!
          هنوز یادم نرفته گفته بودی 95 درصد کاربرای پدال رو آدم حساب نمیکنی.
          هر کس که از تو انتقاد کنه با جملاتی مثل حکایت کسی که نمیفهمه و کشوندن قضیه به سطح فکر ، ماجرا رو فیصله میدی.
          خودتم سطح فکرت همچین بالا نیست.
          من با تمام حرف های علی موافق نیستم ولی خیلی هاش درسته.گرچه علی هم زیادی متعصبه.
          تو معلوم نیست با خودت چند چندی.یه جا از فلان ماشین تعریف میکنی و جای دیگه همون رو می کوبی.
          واقعا خیلی رو داری.امیدوارم هرگز تو زندگیم به آدمی مثل تو برخورد نکنم.
          بازم میگم با تمام حرف های علی موافق نیستم.
          پدال کامنت منو بدون تغییر چاپ کن.

        5. (ali(CHEVY NOVA

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          ارش جان اختىار دارى
          مشکل موتورى اون ماشىن چى بود داداش؟
          اگه مىل سوپاپ بوده بدون باز کردن موتور مىشه راحت مىلسوپاپش رو دراوود

        6. amir

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          الف ی جان:
          یادش بخیر (???) ( بازم میگم) پدر بزرگم همیشه میگفت “دزد باش ولی مرد باش ” .
          یعنی اگر هر چیزی شدی دروغگو نشو.
          شما ماشالله در تحریف سخنان بقیه لیسانس که چه عرض کنم ، PhD داری !!
          من کی گفتم 95 درصد کاربران پدال رو آدم حساب نمیکنم ؟؟؟
          چه من چه هر کس دیگه این حرف رو زده 1000 بار غلط کرده.

          خودت ببین جمله ی من رو به چی تبدیل کردی :
          جمله ی من : (( سطح اطلاعات 95 درصد از کاربرانی که [در پست هوراکان ] به من دیسلایک دادن در حدی نیست که بخواد معیار قضاوت من باشه ))
          شما جمله ی من رو به (( 95 درصد کاربران پدال آدم حساب نمیشن )) تبدیل کردی
          ???
          (با عرض معذرت از همه).
          خجالت بکش
          چرا اینقدر دنبال تخریب بقیه هستید ؟
          چرا حرف من رو به چیزی تبدیل کردی که کاربران رو ناراحت و عصبی کنه و علیه من تحریک بشن ؟؟

          حرفی که من زدم بهترین مثالش دوئل دیروز پدال بود. ایسوزو از هر نظر بهتر بود اما کاربران این سایت چون همیشه هایلوکس جلوس چشمشون بوده 10 برابر بیشتر به هایلوکس رای دادن
          حالا شما اکر بخوای یک وانت بخری آیا دوئل دیروز پدال معیار انتخابت هست یا نه ؟؟
          مسلمه که نیست. چون میدونی کاربرا احساسی نظر دادن.
          منظور من این بود.

          منم دلم میخواد تو زندگی دنیا که چه عرض کنم ، در بهشت هم به شما نرسم. ترجیح میدم برم جهنم. چون شما در روز روشن در سایتی که تمام نظرات ما توش ثبت شده داری کامنت 4 هفته پیش من رو به بدترین شکل تحریف میکنی و ازش برای پیشبرد اهداف خودت استفاده میکنی.
          در بهشت دیگه مثل پدال حرف های ما ثبت نمیشه.
          معلوم نیست اونجا چجوری حرف های من رو تغییر خواهی داد !!!

          مرسی انصاف !!!
          مرسی صداقت !!!

        7. (ali(CHEVY NOVA

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          خىلى جالبه هرکى که واقعىت رو مىگه به اىن کاربره مجىد از طرف اىن فرد دروغگو و خىال باف تلقى مىشه
          ىعنى همه در مورد شما اشتباه ؟
          دست وردار جناب
          بجاى اینکه خودت رو درست کنى مىاى و همه رو محکوم مىکنى به متعصب و بى ادب و….. دىگه

      2. ونوم اف ۵

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        اقای محمد رضا تا الان علی شوی هیچ وقت شروع کننده نبوده

        1. Amir

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          کامنت اول در این صفحه مال کیه ؟
          در صفحه ی آئودی کی شروع کرده؟
          صفحه ی بنز چطور ؟
          صفحه ی BMW ؟؟
          صفحه ی فولکس کی شروع کرده؟

          هیچوقت که چه عرض کنم همیشه شروع کننده بوده !!!!
          در 1 روز در 5 صفحه دعوا راه انداختید !

        2. محمدرضا

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (82 ديدگاه)

          تو مقاله حمایت رئیس آئودی از خودروهای دیزلی و گازسوز ببینید کی بحث خاله زنکی شروع کرده!
          مگه دیزل گیت چی کارش کرده که اینقدر دلش پره؟!

        3. (ali(CHEVY NOVA

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          ونوم جان من فقط زمانى بحث کردم که افرادى مثل مجىد با اکانتهاى مختلف خودش شروع به بحث کرد

    2. بزرگمهر ( تویوتا جی تی وان )

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (61 ديدگاه)

      به نام خدا
      آقای علی
      چند انتقاد به شما داشتم
      1- امروز و دیروز چندین بار از من در کامنت هات اسم آوردی
      بدون اینکه خودم بدانم و راضی باشم
      این اخلاقی و درست نیست. اصلا درست نیست
      کاربران پدال از بحث امریکا و آلمان شما به ستوه آمده اند
      به شدت خسته و ناراضی اند
      شما باید حق اظهار نظر رو برای بقیه قائل بشید
      من دیروز هم به ائودی S8 انتقاد کردم و هم به آئودی Q2 . امروز به بنز AMG GT . چون به هر کدام یک سری انتقادات داشتم
      اما هیچ کس اعتراضی نکرد
      اما در یک پست در مورد کادیلاک نظر و عقیده ی خودم را گفتم. 10 نفر حمله ور شدند و شروع کردند به بحث های الکی که من نه حال جواب دادن داشتم و نه وقتش را.
      شما اون بحث انتقاد بنده به کادیلاک رو به امروز و این دوئل کشیدید !! و انواع و اقسام اتهامات رو به من نشبت دادید.
      شما میگید هر کسی به شما دیسلایک میده یک نفره !!!
      هر کسی با شما مخالفت میکنه یک نفره !!!
      چرا قبول نمیکنید این رفتار های شما باعث آزردگی بقیه ی کاربران شده و باعث شده با شما مخالفت کنند ؟؟؟
      من یکی هم به شما دیسلایک میدم و هم به مجید ( یا امیر !)
      چون هر دو مسئولید و مقصر.
      اسم ” بزرگمهر ” اسم مستعار من است
      مدت ها کامنت ها رو خواندم و حالا تصمیم به فعالیت در سایت گرفتم

      2 – سایت پدال متعلق به شما نیست
      در بعضی صفحات پدال تا 5 کامنت پشت سر هم میذارید که برای کاربران اصلا جالب نیست
      ممکنه مطالب مفید و آموزنده باشه ( که همینطور هم هست ) اما این کامنت ها را در 1 قسمت بگذارید تا فضای سایت گرفته نشود. یکم به خودتون زحمت بدید
      هر وقت میخواهیم به آخر صفحه برسیم 2 ساعت باید انگشت خودمون را بر روی صفحه ی کوشی بسابانیم !!
      گاهی اوقات هم که به اول مطلب نمیرسید و کسانی قبل از شما کامنت گذاشته اند بدون هیچ ربطی میاید و زیر کامنت نفر اول جواب میدید و 6 تا کامنت میذارید
      آیا حق شما از پدال بیشتر از بقیه هست؟؟؟

      یک توصیه ی برادرانه :
      سایت پدال متعلق به هیچ کسی نیست
      من نه حق دارم جلوی دهن شما رو ببندم و نه حق دارم به شما انگ و تهمت بزنم. شما هم همینطور.
      شما به خاطر یک شورلت نوا با قیمتی در حد پژو RD مدل 1389 اینقدر بحث در این سایت راه انداختید و همه رو کلافه کردید، وای به حال وقتی شورلت کوروت یا کادیلاک اسکالاد یا CTS-V داشته باشید !!
      آن وقت حتما همه ی کاربرانی که شیفته ی ماشین های امریکایی نیستند باید این سایت را ترک کنند !!!
      جنبه ی خودتون رو افزایش بدید تا ان شا الله خداوند ماشین بهتری نصیبتون کنه.
      یک بار برای همیشه به جای پاک کردن صورت مسئله و فرار رو به جلو ، به عقب برگردید و ببینید کجا راه را اشتباه آمده اید
      این دفاع افراطی شما از ماشین های امریکایی دلیل این مشکلات است
      شما بخش نظرات سایت پدال رو خیلی جدی گرفته اید
      با هر کسی که اندکی با شما زاویه ی دید دارد بحث میکینید و هیچ حق اظهار نظری برای او قائل نیستید

      ارادت به برادر عزیزم علی

      1. آرش آمریکایی

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (639 ديدگاه)

        آقای بزرگمهر ( تویوتا جی تی وان )
        از ادبیاتت مشخصه که شما مجید هستی
        واقعا هدف چیه از این کارا این بحث راه انداختنا
        بابا بحث خودرو بحث سلیقس
        وگرنه تویوتا بنز بی ام و شورولت فورد
        اینا همشون رقیب همن و دارن باهم رقابت میکنن
        تو آمریکا مهندسای ژاپنی و آلمانی کار میکنن
        تو آلمان تو شرکت بنز و … به بهترین مهندسا با رزومه خوب از تمام دنیا پیشنهاد کار میدن
        من واقعا دلیل تعصب بعضیا رو نمیدونم بابا بخیال این حرفا شید و به جای بحثای خاله زنکی بحث فنی بکنید

        1. Amir

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          بابا شما چرا اینقدر از من میترسین ؟؟؟!
          مثکه من براتون تبدیل به یک کابوس شدم !!!
          هر کی از راه میرسه بهش میگید تو مجیدی !!!
          من اینقدر ترسناکم و خودم نمیدونم ؟؟

        2. آرش آمریکایی

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (639 ديدگاه)

          تو این رقابت رنو ماشین بهتریه
          چون همه انتظارات یه خودرو برقی اقتصادی رو برآورده میکنه اما فیات هم برد کمتری داره
          هم قیمتش یه جورایی زیادی بالاست

        3. (ali(CHEVY NOVA

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          بزرگمهر با همون مجىد
          ىه جا اگه من از داشتن ماشىنم پىش کسى فخر فروختم بگو تا خودم بدونم
          نکته بعد که مىگى شورولت نوا قىمتش اندازه ى rd هست خوبه بدونى فقط تعمىر موتور کاملش که8 سىلندر برام حدود5 مىلىون تموم شده تازه خودم دارم جمعش مىکنم و پول مکانىک هم نمىدم
          نکته بعدى تو قسمت اون قسمت کادىلاک رو تنبل و خرفت معرفى کردى و دوستان هم جوابت رو همونجور که شاىسته بود دادن
          نکته بعدى هم اینکه لازم نیست با تغىىر اسم و هزار بامبول بىاى و داستان .بگى چون همه مىشناسنت

      2. Ghost

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (193 ديدگاه)

        50 خط کامنت نوشتی بعد میگی وقت ندارم؟ :D

        1. (ali(CHEVY NOVA

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          دوستان من اىن بزرگمهر با همون مجىد عادتش هست که ضد و نقیض حرف بزنه
          ىه جا اومد گفت هوندا سویک. مثل ال 90 هست و ىه جا گفت که هوندا سویک عجب ماشىنى هستش
          ىه جا اومد گفت پراىد هاچبک 84 بهتره از ماشىنهاى 150 مىلىونى هست
          همش ضد و نقىض حرف مىزنه

        2. amir

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          من اونجا که گفتم سیویک مثل ال90 هستش منظورم صندوق عقبش بودش و اونجا که گفتم ماشین خوبی هستش منظورم پرفورمنسش نسبت به قیمتش بودش !!!

        3. (ali(CHEVY NOVA

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          اتفاقا اونجا کاملا منظورت مشخص بود
          شما با ژاپنى بازا مشکل داشتى و براى ناراحت کردن اونا گفتى پشتش شبىه ال 90 هست
          از اىن دست کارا زىاد کردى تو ساىت جناب

      3. Machine

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1279 ديدگاه)

        جناب بزرگمهر
        شما کاملاً آزادی که از هر ماشینی چه آمریکایی و چه هر کشور دیگه‌ای انتقاد کنی و کسی هم حق نداره بهت حمله کنه اما اینکه فلان ماشین بدرد لای جرز دیواره میخوره هرگز اسمش انتقاد نیست، این تخریب، تمسخر و سیاه‌نماییه

      4. ونوم اف ۵

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        امیر کربوناو جی تی بزرگ حتی اگه پول هم داشته باشی امکان واردات ماشین امریکایی نیست در ضمنا شما هم همچین بحث علمی نمیکنی فقط داری فحاشی میکنی

    3. ahmad

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (659 ديدگاه)

      واقعا خدا همتون رو یکجا شفا بده!
      دنیای خودرو رو با کلوپ فوتبال بچه ها اشتباه گرفتید که با عناوین ژاپنی باز و آمریکایی باز و … با همدیگه کل کل میکنید؟!

      1. Parvaz

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (404 ديدگاه)

        بعضی دوستان فکر میکنند مسابقه کامنت گذاری هستش سایت پدال، هرچقدر بیشتر کامنت بذارن نفر اول میشن? یکی از این افراد آقای علی نوا هستش که اینقدر کامنت با ربط و بی ربط میذارند که بچه ها یک مطلب مفید هم از ایشون ببینند باز دیس لایک میکنند، چون حساسیت پیدا کردن به این حجم از نظرات از طرف یک شخص… !!!

        1. (ali(CHEVY NOVA

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          به جاى حساسىت بهتر از شدت تعصبشون کم کنن

    4. Hemichan

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (719 ديدگاه)

      همین 170 دیسلایک درستی نظر سنجی ها رو زیر سوال میبره
      چطورِ که تو روزای عادی نهایتا 10-15 تا دیسلایکه اونم تو بحثای ماشینی ولی امروز فقط به خاطر انتقاد از یه کاربر خاص به 170 !!!!!! تا میرسه ؟ آخه محبوبیت تا کجااا …
      با تشکر

      1. amir

        ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        دوست عزیز کاربرای این سایت از بحث های طولانی 2 نفره خسته شدن
        از تیکه پرونی و جنگ و دعوا ….
        منم اگر اون اول همین کامنت رو میذاشتم همینقدر دیسلایک میخوردم

        اون دیسلایک ها به محبوبیت من ربطی نداره. ( اصلا خودم رو کاربر محبوبی نمیدونم )
        به عدم محبوبیت اون کسی که اولین کامنت رو گذاشته و نزدیک 200 تا دیسلایک خورده هم ربطی نداره . دیسلایک خورده چون دنبال بحث و دعوا بوده و بحث رو به این صفحه کشونده

        کاربرا از بحث خسته شدن ، من خودم هم خسته شدم ، فرقی نداره کی بحث رو شروع کنه. بقیه نباید ادامه بدن.

        فکر نمیکردم بحث های ما برای بقیه این قدر آزار دهنده باشه
        من از کاربرا عذر میخوام
        تمام سعیم بر این خواهد بود که دوباره اوقات کسی با بحث ما تلخ نشه

    5. مک میسل

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      به نظرم این بحث ها اصلا شایسته پدال نیست،2-3سال پیش هم ما همین دعوا هارو داشتیم.
      اخرش چی شد؟غیر از این شد که همه در رفتن؟کدورت به وجود اومد؟بابا اینا ارزششو نداره.ما به خاطر یه تیکه اهن نباید کرامت انسانی خودمون رو پایین بیاریم.

  2. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    انتخاب من رنو
    چون
    قیمت کمتر
    برد بیشتر
    اتاق بزرگتر
    و گشتاور بیشتر

  3. #ali.m#

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    فیات به جز طراحی خوبش هیچ حرفی جلوی رنو نداره .
    توی این بخش هم در کل من هیبرید رو به الکتریکی ترجیه میدم .
    و انتخابم پریوسه اولین و بهترین هیبرید دنیا .
    اگر هم بخوام الکتریکی انتخاب کنم صد درصد تسلا رو انتخاب میکنم که پیشرو و بروز تر از بقیست .

  4. (ali(CHEVY NOVA

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    دوستان من چه ژاپنى باز چه انگلىسى و ىا عشق کره اى تاىىد حرفهاى اىشون رو با لاىکهاى که با تقلب به خودش مىده و نمونش رو تو قسمت مقاىسه توىوتا و فورد اف 150 دىدىم باعث نشه فکر کنىد دىگران حرفهاش رو تاىىد کردن
    اىشون در ىکى از قسمتهاى پدال به اسم اعداد هفته اومد از ىه ماشىن بد گفت و با ىه رفرش 1 دقىقه اى 30 تا لاىک گرفتو من که جوابش رو دادم 30 تا دىس لاىک که کاملا مشخصه اىن فرد چکارس و فقط نىت داره وجه ى تخصصى ساىت و جو دوستانه ى ما رو خراب کنه
    بازم تاکىىد دارم من و دوستان من در پدال با هىچ کس دشمنى ندارىم

    1. آرش آمریکایی

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (639 ديدگاه)

      حرفت رو تایید میکنم علی
      تو اون مقایسه معروف هم با یه رفرش آمار لایکا کلی تغییر کرد

      فقط قضیه اون داستان حسین کرد شبستری چیه؟؟
      تو کدوم مقالس

      1. (ali(CHEVY NOVA

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (7375 ديدگاه)

        ارش جان تو ىکى از مقاىسه هاى پدال بود که شروع کرد به داستان گفتن که اسمش مجىد نىست بلکه امىره

        1. amir

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          واقعا فکر کردی جرا با همین پروفایل اسمم رو عوض کردم و این همه برات داستان گفتم ؟
          نمیتونستم با یک پروفایل دیکه بیام و اسمم رو عوض کنم؟
          نمیتونستم حقایق زندگیم رو نگم تا فردی مثل شما اینقدر راحت مسخرشون نکنه؟
          بازم خیالم راحته ، دیروز که شما و دوستات هر چی از دهنتون درامد به من گفتید ( انتظار بیشتری از شما نیست ) ، اسم برادرم روی پروفایلم نبود

          از حالا به بعد هم بهت میگم ، هر جا با کامنت های تکراری اوقاتم رو تلخ کنی همونجا جوابت رو اونطوری که شایستست میدم. بحثم باهات نمیکنم.
          اگر کنترل دستت رو نگه داری و حرف نامربوطی نزنی میتونیم بدون بحث و جدل کنار هم فعالیت کنیم در سایت.

        2. (ali(CHEVY NOVA

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          ببىن سفسفته نکن هرچى گفتى جواب هم شنىدى
          همه مىشناسنت جناب
          اونقدر که شما به همه تو اىن ساىت توهىن کردى هىچ کس دیگه نکرده
          شما شاىد خىلى راحت بتونى به دىگران توهىن کنى اما بقىه مثل شما نىستن
          در ضمن بازم دارى نقض مىکنى حرفت رو چون بارها گفتى که على با تو دىگه حرفى ندارم اما باز من چىزى مىگم زود جواب مىدى

    2. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1478 ديدگاه)

      نه ما اصلا مشکلی نداریم
      من خودم ائودی R8 و مکلارنP1 و نیسان GTR رو عاشقشونم
      البته خودروهای دیگیری هم هستند ، فقط 3 مورد رو برای مثال گفتم

  5. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    با سلام
    با اتفاقات دیروز تعداد زیادی از دوستان عزیز در پدال چه طرفداران امریکایی ، المانی و ژاپنی و….به استثنا دو یا سه نفری همگی به صورت های مختلف در کامنت و پیام یا تلفنی به من گفتن که چرا تغییر رویه دادم و این مشکلات به وجود آمده که این تعداد از دوستان باعث شرمندگی من شد
    پس از صحبتی که از ظهر تا اواخر شب با تک تک دوستان داشتم متوجه شدم که هیچکدوم از دوستان نمیخوان بحث و دعوایی باشه
    و در مورد Dybala و Carbonado_GT با بعضی دوستان حرف هایی بود که معلوم شد چه خبره
    احتمالا نقشه یک نفر بوده که بحث راه بندازه و من و علی رو مقصر کنه که دیگه تو بحثش نمیریم
    به خاطر دوستان عزیز من و علی برمیگردم به رویه چند روز پیش چون اکثریت دوستان پدال اینو میخوان
    بابت این که جو سایت پدال رو بهم ریختم متاسفم ، دیگه برام تجربه شده

  6. DYBALA

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (480 ديدگاه)

    ، معمولا این سبک خودرو ها باس قیمت کمی داشته باشن مثه رنو…
    با اینکه طرفدار رنو نیستم اما تو این دوئل قطعا رنو برندس..

    1. مک میسل

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      دی بالا جان حرف شما درست،ولی باید به سطح فناوری که در این خودروها به کار میره باید توجه کرد.فناوری ارزونی نیست،الان اکثر شرکت ها دارن روی برد ماشین های برقی کار میکنن.و به نظرم مهم ترین فاکتور هستش.من پشت زوئی نشستم. کیفیت داخل کابینش در حد206 و فضای کابین هم همینطور،اما طراحی داشبوردش واقعا عالی بود

  7. حمیدرضا

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    رنو گزینه بهتری هست در نمایشگاه تهران هم حضور داشت خیلی جذبش شدم

  8. بزرگمهر ( تویوتا جی تی وان )

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (61 ديدگاه)

    به نام خدا
    طراحی فیات 500 زیباست اما رنو شاید از آن هم زیباتر باشد.
    علت اصلی که به رنو رای دادم 1- برد بیشتر 2- قیمت کمتر بود

  9. رامکال

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (594 ديدگاه)

    قطعا رنو.

  10. محمد

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (113 ديدگاه)

    پدال عزیز i8 رو اینجا میزاشتی بهتر نبود ؟

  11. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    اقای دهقان یه سوال داشتم
    نتیجه دوئل ها کی اعلام میشه

    1. امیر دهقان

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (743 ديدگاه)

      نتیجۀ هر دوئل در هنگام برگزاری دوئل بعدی همون گروه اعلام میشه.
      بعنوان‌مثال، نتیجۀ اولین رقابت که بین مرسدس بنز E کلاس و اینفینیتی Q70 بود، چند روز دیگه همزمان با برگزاری دومین دوئل از گروه سدان‌های متوسط لوکس اعلام خواهد شد.

  12. یاسین

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    اصلا بحثی لازم نیست رنو ZOE در حال حاضر در کنار برادر ژاپنیش نیسان لیف پرفروش ترین هان و جالبه که رنو نیسان به لطف این دوتاست که در حال حاضر از نظر تیراژ تولید و فروش خودروهای الکتریکی شماره 1 دنیا هستن
    ولی خب در حال حاضر اگه بخوایم بگین بهترین از نظر بحث اون مدرن بودن خودرو کیه من میگم تسلا و احتمالا یکی از تسلاها برنده خواهد شد البته باید در نظر داشت قیمت بالایی هم دارن
    حتما قسمت 4 فصل 23 تخت گاز رو ببینید که بررسی تسلا مدل X و البته درگش با چلنجر هلکت که در عین ناباوری هلکت از تسلا ایکس شکست خورد :| البته گشتاور و قدرت انی خودروی الکتریکیه دیگه

  13. فيصل

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    رنو بخاطر برد بیشتر که مهمه تو این کلاس

  14. پرهام

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    نمیدونم ولی واقعا دیگه پریوس و تسلا مدل s و بولت و ولت تو یه سبک نیستن?
    خدایی نیستن??

    1. پرهام

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      یا مثلا تسلا مدل s با تسلا مدل x با فیات ۵۰۰ تو یه سبکن؟
      یه جداسازی کوچیک بین همین خودرو های سبز بهتر بودا
      درسته که شما میاید تو دوئل ها اونایی که به هم شباهت بیشتری دارن رو انتخاب میکنید
      ولی تهش تو فینال چی؟
      مثلا از یه طرف رنو Zoe بیاد بالا از یه طرف مدل s خب تو یه جایی بالاخره این بد میشه (فقط یه مثال بودا?)

      1. مک میسل

        ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (2706 ديدگاه)

        خب قطعا رنو زوئی و بی وای دی تانگ هم تو یه سبک نیستن

  15. AK_007

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (562 ديدگاه)

    ب نظرم BMW I8 جاش خالیه
    رای منم Zoe

  16. Landscape

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (174 ديدگاه)

    مهمترین فاکتور برای یه خودرو الکتریکی مقدار مسافتی که می تونه طی کنه
    که رنو توانایی اش بیشتر و بهش رای میدم.

  17. محمد

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (40 ديدگاه)

    بی وای دی تانگ اینجا چیکار میکنه؟

    1. امیر دهقان

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (743 ديدگاه)

      به مقدمه رجوع فرمایید

  18. سامان اذری

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    به نظر من بهتر اینه که هرکی با یک اکانت بیاد و فقط یک اسم بزاره روش و عکس خودشم بزاره روش
    من از اول اسمم سامان بوده و همیشه هم عکس خودم رو گذاشتم خدا شاهده هیچ اکانت دیگه ای ندارم
    خودم ماشین بازم هر ماشینی که خوب باشه رو دوس دارم
    چه امریکایی باشه چه المانی چه ژاپنی
    این بحث هارو هم خواهشا تموم کنید
    بخدا اینجا بانک نیست که هرکی سپرده بیشتری داشته باشه (منظورم کامنت) بهش وام یا جایزه بدند
    بخدا تعداد کامنت هیچ ارزشی نداره
    من اینجا دوستان زیادی پیدا کردم
    هیچ وقت به کسی توهین نکردم
    ولی کلا وضع مملکت طوریه که فشار رو ادمها خیلی زیاده هیچ کس از زندگیش راضی نیست و همه فقط دنبال خالی کردن فشارهای روحیشون هستند متاسفانه
    ولی سعی کنیم از کامنت های بی مورد اجتناب کنیم

  19. ARASH

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (132 ديدگاه)

    بدون شک رنو دلیلش هم مسافت بیشتر

  20. Ali

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (43 ديدگاه)

    تنها نقطه ضعف رنو شتابه
    ولی مزیت های زیادی داره که انتخابش عاقلانه تره همونطور که دوستان اشاره کردن
    برد و گشتاور بیشتر
    قیمت کمتر
    باطری با ظرفیت بیشتر
    و ظاهر داخلی و خارجی بهتر
    کلا ماشینای فیات چنگی به دل نمیزنه

  21. Mersedes benz

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (182 ديدگاه)

    رای من رنو هست. چون به نظر من ظاهرش خیلیییی زیباست(نظر شخصی خودم) بردش بیشتر هست.گشتاور بیشتری هم داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا