مرحلهٔ یکهشتم نهایی، دور ششم، قسمت نخست، ششمین دوئل از گروه کراساوورهای سابکامپکت
نتایج دوئل قبلی بین سیتروئن C3 ایرکراس و سیتروئن C4 کاکتوس
مجموع آراء: ۵۴۶
آراء سیتروئن C4 کاکتوس: ۳۸۰
آراء سیتروئن C3 ایرکراس: ۱۶۶
پیروز دوئل: سیتروئن C4 کاکتوس با کسب ۶۹ درصد از کل آراء
نیسان کیکس | نیسان ترانو |
؟ | |
هیوندای کُنا | نیسان جوک |
هیوندای کُنا | |
فیات 500L | کیا سول |
؟ | |
فولکسواگن T-Roc | اوپل کراسلند |
فولکسواگن T-Roc | |
سیتروئن C3 ایرکراس | سیتروئن C4 کاکتوس |
سیتروئن C4 کاکتوس | |
سوزوکی ویتارا | شورلت ترکس |
سوزوکی ویتارا | |
تویوتا C-HR | جیپ رنگید |
؟ | |
سوبارو XV | مزدا CX-3 |
مزدا CX-3 |
فیات 500L
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۲
نسل کنونی: اول
پلتفرم: Small Wide فیات-کرایسلر
امتیاز از کاربایر: ۳ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۲ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۶۳,۱۰۰ دستگاه
فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۲۸,۶۳۰ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱,۶۶۴ دستگاه
فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۷۴۷ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۴ درصد
حفاظت از کودکان: ۷۸ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۵ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۱ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
کیا سول
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۳
نسل کنونی: دوم
پلتفرم: GB کیا-هیوندای
امتیاز از کاربایر: ۳.۶ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۲,۴۳۷ دستگاه
فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۵,۴۲۳ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۱۵,۷۱۲ دستگاه
فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۴۰,۱۶۵ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۷۵ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۲ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۵۹ درصد
سیستمهای ایمنی: ۵۶ درصد
امتیاز کلی: چهار ستاره
مقایسهٔ مشخصات فنی
کیا سول | فیات 500L | |
پیشرانه | ۲ لیتری I4 | ۱.۴ لیتری I4 |
تنفس | طبیعی | توربوشارژ |
قدرت | ۱۶۰ اسب بخار | ۱۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۰۰ نیوتن متر | ۲۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۸.۵ ثانیه | ۸.۰ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۶.۷ ثانیه | ۱۶.۲ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر/ساعت | ۲۰۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۸.۷ لیتر (ترکیبی) | ۹.۴ لیتر (ترکیبی) |
ظرفیت باک | ۵۴ لیتر | ۵۰ لیتر |
وزن | ۱۴۳۷ کیلوگرم | ۱۴۶۷ کیلوگرم |
طول | ۴.۱۴ متر | ۴.۲۷ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۵۷ متر | ۲.۶۱ متر |
حجم صندوق بار | ۲۴۰ لیتر | ۴۱۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۱۴,۵۱۰ پوند | ۱۶,۱۹۵ پوند |
قیمت پایه آمریکا | ۱۷,۰۹۵ دلار | ۲۲,۲۴۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10050303]لازم به ذکر است که با توجه به نزدیک شدن به پایان مرحلۀ یکهشتم نهایی رقابتها و کاهش گروهها، ازاینپس دوئلهای مرحلۀ یکهشتم نهایی تا پایان این مرحله بهصورت یک روز در میان برگزار خواهند شد تا بین هر دور از رقابتها فاصلۀ بیشتری ایجاد شده و فرصت بیشتری برای اخذ آراء فراهم گردد.
Radin
۱۷ تیر ۱۳۹۷بدون هیچ شک و تردیدی انتخابم کیاست هم ارزونتره هم اینکه موتورش تنفس طبیعیه قیافش هم که خیلی عالیه:)
Mohammad fm480
۱۷ تیر ۱۳۹۷تقریبا میشه گفت فیات از هر نظر بهتره بجز قیمت و مصرف سوخت که زیاد نیست بنظرم طراحی جعبه ای کیا هم اصلا جالب نیست که البته این سلیقه ای .
me84
۱۷ تیر ۱۳۹۷.
طراحی فیات
فنی کیا
رای من کیا
امیر
۱۷ تیر ۱۳۹۷کیفیت و اصطحلاک کم و زیبایی و قیمت پایین کیا
انتخابم کیا هست ولی فک کنم این مدل فیات بیاد ایران فروش خوبی خواهد داشت?
(Saeed(peugeot
۱۷ تیر ۱۳۹۷رای من فیات..
:::pooriya:::Bmw::: Germany
۱۸ تیر ۱۳۹۷بزودی شاهد ساخت این دو محصول بر روی یک پلت فرم جهانی گروه هیوندای فیات کرایسلر هستیم
محصولات این گروه در این سگمنت :
هیوندای کونا
کیا استونیک
کیا سئول
فیات ۵۰۰ال
جیبپ رنگید
همه ی این محصولات در یک سگمنت هستند
محمد رضا
۱۸ تیر ۱۳۹۷هیوندای رد کرد این مسئله رو
حمیدرضا
۱۸ تیر ۱۳۹۷جالبه فروش فیات در اروپا زیاد هست و کیا در امریکا البته فروش سول در امریکا خیلی بیشتره
از نظر ایمنی و فنی فیات بهتره ولی فکر کنم از نظر خراب شدن کیا بهتر باشه رای من کیا
sunmartin
۱۸ تیر ۱۳۹۷کیا برند بسیار معتبری نسبت به فیلت و در رنکینگ برندها جزو 6 خودروی اول جدوله و بالاتر از خبلی از نامهای مطرح رشد صنعت خودروی کره جنوبی 20 برابر سایر کشورهاست در این مورد در مجله کار اف وییک و موتور ترند مقاله ای منتشر شد که کره ای ها رشد و پیشرفت بسیار بالایی بلحاظ سرعت دگرگونی و به کار گرفتن تکنولوژی داشتند
کیا سول در 3 سال متوالی برنده طراحی کیفیت و رای مشتریان در آمریکا و اروپا شده فیات 500 هم خودروی قابلی است اما در مقابل کیا حرفی برای گفتن نداره
ابولفضل نصیری
۱۹ تیر ۱۳۹۷طراحی جعبه ای سول در مقابل طراحی معقول فیات رای من فیات