پس از خرید اوپل توسط پژو-سیتروئن از جنرال موتورز، سرجیو مارکیونه مدیرعامل گروه فیات-کرایسلر ابراز اطمینان کرد که گروه فولکسواگن بهزودی به درخواست ادغام با فیات-کرایسلر پاسخ مثبت خواهد داد. مارکیونه در توجیه این ادعا گفت که ترکیب پژو-سیتروئن و اوپل تهدیدآمیزترین گروه خودروسازی برای فولکسواگن خواهد بود چراکه این گروه، پس از گروه فولکسواگن به دومین خودروساز بزرگ اروپا تبدیل شده و میتواند تهدیدی جدی برای این غول آلمانی تلقی شود. مارکیونه در طول نمایشگاه ژنو به بلومبرگ گفت که من شک ندارم که گذشت زمان صحت اظهارات مرا نشان خواهد داد.
اما ماتیاس مولر رئیس گروه فولکسواگن یک روز بعد از اظهارات مارکیونه به رویترز گفت که ما هرگز قصد ادغام با فیات-کرایسلر را نداشته و هیچ تمایلی برای مذاکره و گفتگو بر سر هیچ موردی با این گروه خودروسازی نداریم و من هرگز با مارکیونه دیدار نخواهم کرد. مولر در ادامه اضافه کرد که ما خود مشکلات دیگری داریم و نمیخواهیم معضلات فیات-کرایسلر را هم بر آنها اضافه کنیم.
شایانذکر است که فروش اوپل به پژو-سیتروئن، فیات-کرایسلر را در اروپا در موقعیتی بهمراتب دشوارتر از قبل قرار خواهد داد چراکه این گروه خودروسازی تنها حدود ۷ درصد از سهم بازار خودروی اروپا را در اختیار دارد درحالیکه حاشیه سود عملیاتی آن نیز با نزدیکترین رقیبش تنها ۲.۵ درصد اختلاف دارد؛ بنابراین با بزرگتر شدن گروه خودروسازی پژو-سیتروئن در پی خرید اوپل، اوضاع فیات-کرایسلر بدتر از این خواهد شد.
اما رد درخواست ادغام با فیات-کرایسلر توسط ماتیاس مولر تنها جواب منفی به این گروه خودروسازی نیست چراکه مارکیونه همچنین گفته بود که هرچند جنرال موتورز با فروش اوپل تصمیم به خروج از بازار اروپا گرفته است اما هنوز هم این شرکت آمریکایی نامزد موردعلاقهٔ ما برای ادغام است؛ اما پسازاین، رئیس جنرال موتورز «Dan Ammann» به خبرنگاران در ژنو گفت که ما نه قبلاً علاقهای به ادغام با فیات-کرایسلر داشتهایم و نه در حال حاضر کمترین علاقهای به این کار داریم.
Kamran
۲۴ اسفند ۱۳۹۵نکبتی گرفته خودروسازای ایتالیا رو
میخوان مافیا بازی درارن
بپیچن پرو بال اینو اون 😂
عاشقتونممممم ایتالییییییاااا ❤️❤️❤️❤️
(ali (CHEVY NOVA
۲۴ اسفند ۱۳۹۵مارکیونه همش داره خودش و شرکتی رو که مدیریت میکنه رو تحقیر میکنه
من نمیدونم چرا گیر داده به شراکت بابا تو اگه میخوایی پیشرفت کنی و بدهی ها رو کاهش بدی شرکت های مثل الفا و لانچیا رو که در اغما هستن رو بفروش و با پولش یه سرو سامونی به شرکتت بده
از اون طرف هم الفا و لانچیا از زیر سایه ی فیات در میان و از این حالت رخوت یه حرکتی میکنن
همین کار رو جی ام با فروش اوپل کرد و خیال خودش رو راحت کرد
فیات میتونه بجا شراکت با فولکس الفا رو به فولکس بفروشه و با این کار هم نقدینگی دستش میاد هم الفا عاقبت به خیر میشه و فولکس هم به برند الفا علاقه نشون داده
شراکت با جنرال موتورز هم از پایه اشتباه هستش
جنرال موتورز بیش از 70 ساله که با کرایسلر رقیب هست و عمرا بیاد با رقیب دیرینش شراکت کنه
vahid 956
۲۴ اسفند ۱۳۹۵واقعا حیف جیپ حیف مزراتی حیف آلفا اگه پشتوانه فروش جیپ و رم نبود الان احتمال زیاد ورشکست شده بود این گروه.
یوسف
۲۴ اسفند ۱۳۹۵خوشم میاد با وجود جواب های دندان شکنی که بهش میدن هنوزم خوش خیاله و پیشنهادای مضحک میده. فیات کرایسلر به جای اینکه با تلاش برای ادغام، دنبال پیدا کردن یه مادرخرج برای خودش باشه، بهتره یه فکری به حال کیفیت افتضاح محصولاتش و بدهی های سر به فلک کشیده ش بکنه .
ونوم اف ۵
۲۴ اسفند ۱۳۹۵مارکیونه جان هر چی جواب رد میدن ناامید نمیشه به درد کار تو شرکت های هرمی میخوره بس که سماجت داره
(ali (CHEVY NOVA
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ونوم اف ۵
داداش چرا هرچی بهت پیام میزنم جواب نمیدی؟؟؟؟؟
بابا کارت دارم
با ما به از این باش که با خلق جهانی
امین
۲۴ اسفند ۱۳۹۵یک حالت تظلمی تو چشماش میشه دید :)
rrr
۲۴ اسفند ۱۳۹۵هیچ گروهی نمی تونه فولکس رو بگیره، مدیریت آلمانی مگه الکیه، ولی پژو سیترون هم خیلی جذاب شده.
اون سیلورادو رو چرا آرم رم زدن روش؟
سیاوش
۲۴ اسفند ۱۳۹۵اینجاست شاعر میگه
من مانده ام تنهای تنهااااااا من مانده ام تنها میان سیل غمها حبیبم
علی
۲۴ اسفند ۱۳۹۵این فیات چه زرنگه میخواد زوری خودشو بچسبونه به فولکس واگن.
ASTON
۲۴ اسفند ۱۳۹۵فولکس واگن الان با شاه هم فالوده نمیخوره بیاد با فیات ادغام بشه زهی خیال باطل
ونوم اف ۵
۲۴ اسفند ۱۳۹۵خدای نکرده در صورت ادغام تیتر نشریات خودرویی در ۲۰۲۵ بدین شرح میباشد اول نشریه ونوم اند درایو مشکل ترمز و خاموش شدن پورشه در بزرگراه ها به امری عادی تبدیل شده است …. دوم نشریه ونومی یک … گلف بیکیفیت ترین خودروی اروپا … سوم ونوم بلاگ … بوگاتی ورشکست شد
ونوم اف ۵
۲۴ اسفند ۱۳۹۵مارکیونه استاد جنگ روانی و دارای مدرک از جاده مخصوص کرج
NOBLE
۲۴ اسفند ۱۳۹۵بیچاره فیات ???
از همه جواب منفی می گیره ، اول جنرال موتورز بعد هم فولکس واگن ???
جالبه که هر دو تا شون خیلی قاطعانه گفتن ” هرگز” .
ولی بازم مارکیونه از رو نمیره.
بیچاره کرایسلر ، دلم میخواست دایملر ، کرایسلر رو هر جوری که بود کنار خودش نگه میداشت. فیات داره جیپ رو هم خراب میکنه .
با شنیدن این همه جواب منفی من جای مارکیونه بودم تا الان افسردگی گرفته بودم. ??
احسان(احسان سابق)
۲۴ اسفند ۱۳۹۵بدهی سنگین چند میلیارد دلاری، کیفیت پایین محصولات نسبت به رقبا، شکایات مختلف مشتری ها، حاشیه سود فوق العاده پایین… واقعا چه دلیلی داره فولکس واگن یا جنرال موتورز مایل باشن با همچین شرکتی ادغام بشن؟
Amir amini
۲۴ اسفند ۱۳۹۵خب شما اسم شرکتای سود ده فیات کرایسلرو اسم ببر فکر کنم فقط فراری باشه معلوم کسی نمیاد باهاش شریک شه این همه شرکت زرر ده و کی میخاد بخره اخه باید حالا حالا ها تلاش کنه تا یکی شاید بتونه بخرش
Ferrari Huayra SV
۲۴ اسفند ۱۳۹۵فرراری مستقل شد
رفت.
الان نزدیک 2ساله
حمیدرضا
۲۴ اسفند ۱۳۹۵گروه فیات کرایسلر برندهای خیلی خوبی رو داره مثل دوج،مازراتی،جیپ،الفا،لانچیا،فراری،فیات و کرایسلر منتهی نمیفهمم با اینهمه برند بزرگ چرا انقدر بدبختی داره
ali
۲۴ اسفند ۱۳۹۵بیچاره کرایسلر خودش ورشکست شده بود یه شرکت دربو داغونی مثل فیات اومد سهامشو خرید…فیات تو کاره خودش مونده …تو گروه خودروسازی فیات فقط فراری و مازراتی که قسمت فنی و غیره از شرکت فیات جداست قابله قبوله..که اونم با کیفیت بده مازراتی که داره پشت سره هم فراخوان میده داره اعتبار اونا رو هم کم میکنه تو بازار…فیات و کرایسلر باید یه فکر اساسی برای کیفیت محصول و رقابت بکنن وگرنه همینطوری فروششون کمتر و کمتر میشه…