صنعت خودرو در هفته جاری با اخبار شوکه کنندهای همراه بود! در این هفته خبری منتشر شد که احتمال آماده شدن چینیها برای خرید کمپانی فیات-کرایسلر را برجسته میکرد.
این اخبار باعث شگفتی افراد بسیاری شد و گفته شد خودروسازانی چون دانگ فنگ، جیلی، گریت وال و گک علاقه زیادی به خرید فیات-کرایسلر نشان دادهاند. گمانهزنیهای زیادی درباره مالک جدید فیات-کرایسلر صورت گرفته اما به نظر میرسد حداقل یک کمپانی علاقهای به خرید این شرکت ندارد!
مدیرعامل جیلی که با خبرنگاران صحبت میکرد گفت:
ما هیچ برنامهای برای خرید فیات-کرایسلر نداریم.
البته او ایده خرید را بهطور کامل رد نکرد زیرا گفت خرید فیات-کرایسلر میتواند حرکتی خوب برای سایر خودروسازان باشد زیرا زمینهای سریع برای توسعه آنها محسوب میشود.
علیرغم این انکار و عدم علاقه، یک منبع ناشناس به رویترز گفته که جیلی سال پیش با فیات-کرایسلر گفتوگوهایی داشته اما هنوز مشخص نیست این صحبتها در چه زمینهای بوده است. جیلی شاید در آن زمان علاقهای به خرید فیات-کرایسلر داشته اما هماکنون به نظر میرسد تمرکز خود را روی سرمایهگذاری بر پروتون معطوف کرده است.
با عدم علاقه جیلی به خرید فیات-کرایسلر فضا برای دیگر خودروسازان باز شده است. گزارش شده که گریت وال و گک پیشنهادی را برای خرید دارند اما به نظر میرسد هرگونه معاملهای با نظرات مخالفی در آمریکا مواجه شود.
تحلیلگران میگویند ارزش فیات-کرایسلر میتواند حدود ۲۰ میلیارد دلار باشد اما معامله احتمالی میتواند شامل همهی گزینه ها از خرید کامل گرفته تا به دست آوردن برندهایی چون جیپ یا رم باشد.
نیما
۲۸ مرداد ۱۳۹۶این یک افول برای بشریت خواهد بود.
MAHDI . TUNING
۲۸ مرداد ۱۳۹۶میترسم اخرش به باد بره
جیلی بد نیست کاش اگه قرار بر فروشه به جیلی میفروختن
ولی خیلی بدم میاد مثل MG تولیدشم از کشور مادر خارج بشه
Amir Schumacher
۲۸ مرداد ۱۳۹۶.
سلام دوست عزیز در مورد وایپر که دیشب پرسیدی نسل اولش موتور V10ه 8 لیتری داشت که توسط لامبورگینی بر روی موتور های سری LA که متعلق به کرایسلر بودن ساخته شد.
در مورد دایملر ، اون قضیه ی دوج چلنجر بود که دایلمر که اون زمان شریک و مالک کرایسلر بود به شدت خواستار احیای چلنجر و ساخت مدلی با این اسم شد. سال 2008 بود اگر اشتباه نکنم.
بسیاری از قطعات موتور ، سیستم گیربکس و حتی داخل کابین دوج چلنجر متعلق به مرسدس کلاس E و S
( W211 و W220 ) بود و این امر ( کیفیت بالای قطعات ) به فروش چلنجر جدید در ابتدای راه کمک بسیار زیادی کرد.
نکته اینجاست که درسته دایملر و لامبورگینی در ساخت وایپر و چلنجر به کرایسلر کمک زیادی کردن اما هیچ وقت نباید زحمت ها و تلاش خود کرایسلر رو نادیده بگیریم.
کرایسلر فقط چون میخواست بهترین ماشین رو بسازه از تجربه ی لامبو کمک گرفت ، اگر لامبورگینی نبود خود کرایسلر هم میتونست یک موتور خوب بسازه ، اون موقع به جای 400bhp مثلا 390bhp قدرت تولید میکرد ، مشکل خاصی وجود نداشت
چلنجر هم وجودش رو مدیون بنز نیست ، گرچه بنز کمک زیادی کرده اما چلنجر متعلق به خود کرایسلره ، 50 سال قبل از اینکه دایملر احیای چلنجر رو به کرایسلر پیشنهاد بده نسل اول این ماشین متولد شده بود ( 1958)
ونوم اف ۵
۲۸ مرداد ۱۳۹۶اره داداش خطر جدیه همیشه اول انکار میکنن بعد نهایی میشه یادمه جی ام همیشه مخالف فروش اپل بود یا مارکیونه مخالف ساخت شاسی بلند
ونوم اف ۵
۲۸ مرداد ۱۳۹۶خدایی با وجود اینکه خودم اوضاع مالی خوبی ندارم اگه کرایسلر فراخوان کمک بده و هر کی تو دنیا خواست بتونه کمک کنه من بین ۵۰ تا ۶۰ دلار کمک میکنم
ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)
۲۸ مرداد ۱۳۹۶برعکس چینی ها خیلی باهوش با انگیزه و کار درستن دیدن که چطوری ولو به اوج رسوندن ضمن اینکه تمام مدیریت با خود سوئدیها مونده البته طبق قراردادی که امضا کردن و چینی ها حق دخالت تو مدیریت ندارن ولی سرمایه زیادی تزریق کردن و خوب دارن سودشو از افزایش فروش ولو میبرن اگه با فیات کرایسلرم وارد معامله بشن مطمئا همین شرایط پیش میاد یا حداقل امیدوارم تمام مشکلات کرایسلر از گور این فیات بی خاصیت بلند میشه
FERRUCCIO LAMBORGHINI
۲۸ مرداد ۱۳۹۶.
اگر فولکس واگن رو ۲۰ میلیارد دلار جریمه نمیکردن الان با اون پول FCA رو میخرید.
حتی من موافقم که قضیه دیزلگیت رو رسانه ای نمیکردن و بصورت خصوصـی با فولکس واگن مذاکـره کرده و مجبورش میکردن فیاتکرایسلر رو بخره !!!
آخه خیلی حیفم میاد از جیپ و داج.
فولکس واگن هر شرکتی رو خرید هیچ وقت به اصالتـش ضربه نزد و همیشه باعث پیشرفت اون شرکت شد.
داج هم میتونست بازوی پرفورمنس فولکس در امـریکا باشه و از بالاترین مهندسی جهان (مهندسی پورشه و لامبورگینی) استفاده کنه و وایپر رو برای رقابت با فراری و مکلارن زنده نگه داره .
از بین برند هایی که چیـنی ها خریدن فقط ولوو خوب مونده اونم به دلیل نظـارت شدید و حساسیت طرف سوئدی هست. سوئدی ها کاملا به جیلی نظارت داره و نمیذارن دست از پا خطا کنه و ایمنی یا کیفیت ماشین ها کم بشه. اما از اون طرف MG کاملا اصالتـش رو از دست داده و از نظر من دیگه فرقی با برند هایی که از اول چیـنی بودن نداره.
به نظر من اگر FCA خریده بشه سرنوشتی بهتر از MG در انتظارش نخواهد بود و این قضیه فقط برای ۱ نفر خوب میشه اونم ایرانـی ها هستند !!
با خریده شدن کرایسلر توسط چینی ها میتونیم دوباره شاهد واردات محصولات جیپ ،داج ، و رم به کشور باشیم !!
MAHDI . TUNING
۲۸ مرداد ۱۳۹۶حرفت درسته اما به نظرم باز بهونه میارن و میگن اسم امریکایی دارن و این چیزا بازم اجازه ورودشو نمیدن
مثلا الان که آلفا و مازراتی میادو ولی دوج و جیپ نه
نمیدونم چه گناهی کردیم
Amir Schumacher
۲۸ مرداد ۱۳۹۶.
مطممئنا اگر کرایسلر 100درصد چینی بشه و طرف امریکایی دیگه سهمی نداشته باشه تمام محصولاتش دیریازود وارد خواهند شد.
علامت سوال بزرگ این جاست که آیا بعد از خریده شدن کرایسلر توسط Geely یا هر شرکت دیگه ای ، محصولات پرافتخاری مثل جیپ گرند چروکی ، جیپ رامبلر ، دوج دورنگو ، چلنجر ،چارجر و … به همین شکلی که امروز هستند و ما رو عاشق خودشون کردن وجود خواهند داشت یا نه.
ترجیح میدم دوج دورنگو هیچ وقت وارد نشده اما همین طوری که هست ، قوی و پرافتخار ، باقی بمونه ،
ونوم اف ۵
۲۸ مرداد ۱۳۹۶من که چلنجر با موتور ۱.۶ و رینگ ۱۳ اینچی کابوسمه امیدوارم این معامله رخ نده چون این چلنجر یا چارجر یا جیپ چینی اگه وارد ایران بشه هم دیگه امریکایی اصیل نیست
پهلوان مک لارن(مک دانیال)
۲۸ مرداد ۱۳۹۶امیر جان به قل دوستمون الف ی باز نظر مریخی دادی که?
بالاترین مهندسی جهان لامبورگینی؟؟؟؟!!!!
حالا پورشه رو گفتی کمی میشه تامل کرد ولی لامبو….
پس فراری و مک لارن و…..هم لابد زیر سلطه مهندسی لامبو گیر کردن??
حالا دوستان نیان بحث راه بندازن با امیر جان.
حالا دوست داشته اینو گفته اشکالی هم نداره.
هر کسی نظرش یه چیزه بهتره احترام بزاریم.
ACR VIPER
۲۸ مرداد ۱۳۹۶بازم اگه چینیا بخرن برند آمریکایی حیچ وخت پاش به ابران نمیرسه
Amir Schumacher
۲۸ مرداد ۱۳۹۶.
مکلارن از چه جهت بالاتر از لامبوئه؟
همین که با موتور 3/8 لیتری و 800 اسب بخار هوراکان 640 اسبی که 200 کیلو از خودش سنگین تره رو شکست میده شد افتخار ؟؟????????
ارزش تنفس طبیعی لامبورگینی از تمام تاریخ مکلارن و موتور هایی که صدای جاروبرقی پاسخزر میدن که تو لولش آشغال گیر کرده بیشتره ! ??
خیلی دلم میخواد لامبورگینی یک بار اصالت خودش رو کنار بذاره و یه موتور توربو بسازه تا بفهمی مکلارن فقط با دوپینگ ( توربو ) حریف لامبورگینی میشه.
ماشینی که احتمالا لامبورگینی تولید خواهد کرد یه چیزی میشه در حد Carbonado Gt که 0 تا 100 در 1/8 ثانیه پر میکرد و تا 385 تا سرعت میگرفت.
حیف که لامبورگینی تاریخ و اصالت داره. اگر نداشت رقابت با مکلارن براش خیلی راحت تر بود.
مهندسی فراری ممکنه بالاتر از لاکبورگینی باشه اما مکلارن نه.
پهلوان مک لارن(مک دانیال)
۲۸ مرداد ۱۳۹۶امیر عزیز اینجا جوابتو نمیدم میزارم یه جا که تاپیک مکی بود اونجا به خدمت شما و لامبو میرسم?
در ضمن اینکه مک لارن از وزنش کم میکنه ولی همه ی امکانت هم حفظ میکنه هنر و مهندسیه بالاشو نشون میده چیزی که لامبوی دوست داشتنی ازش محرومه.☺
Amir_R18
۲۸ مرداد ۱۳۹۶.
تا وقتی مکلارن و … رو تو سر شرکت پرافتخاری مثل لامبورگینی نزنی هیچ بحثی نخواهیم داشت .
چه صفحه ی مکلارن باشه و چه صفحه ی لامبورگینی.
والسلام .
ACR VIPER
۲۸ مرداد ۱۳۹۶به قول شما اگه مالکیت مجموعه کرایسلر دست چینیا بیوفته بازم پای برند آمریکایی به ایران هرگز باز نمیشه
ACR VIPER
۲۸ مرداد ۱۳۹۶هر اتفاق جدیدی که بخواد منجر به پیشرفت کرایسلر بشه رو ما ازش اسقبال میکنیم
دعا میکنم حد اقل یه شرکت بزرگ آمریکایی کرایسلر رو تصاحب کنه که
DODGE
۲۸ مرداد ۱۳۹۶لعنت بر مارکیونه
این قضیه ی بدهکاری FCA مال خیلی وقته هنوز نتونسته یه پیشرفتی کنه این مارکیونه
وااااای خدا
کاشکی بشه خودش خودشو جمع و جور کنه و دست کمپانی دیگه ای نیوفته
حمیدرضا
۲۹ مرداد ۱۳۹۶جیلی الان کلی برند داره خودش ولوو پروتون و لوتوس همینا رو درست مدیریت کنه میتونه به تنهایی یکی از بزرگترین گروه های خودرو سازی بشه حداقل در اسیا ولی ورود و خرید فیات و کرایسلر با اون همه مجموعه خودرویی خیلی کار سختی هست خصوصا اینکه خیلی از برندهای ایتالیایی بسیار خاص در این مجموعه حضور دارن