سال ۲۰۱۷ شلوغترین سال برای موسسه یورو انکاپ بوده و البته پایان کار یورو انکاپ در این سال با نتایج نگران کنندهای رقم خورده به گونهای که فیات پونتو حتی نتوانسته یک ستاره ایمنی را به دست آورد. البته این موضوع چندان تعجببرانگیزی نیست زیرا سومین نسل این خودرو بیش از ۱۰ سال است که در بازار حضور دارد. با سختتر شدن قوانین یورو انکاپ در سالهای اخیر، سوپر مینی ایتالیایی قطعاً سن بالای خود را در این تستها نشان میدهد.
پونتو در واقع اولین خودرویی است که در تستهای تصادف اروپایی هیچ ستارهای به دست نیاورده است. یورو انکاپ میگوید هر خودروی تست شده دیگر امنتر از پونتو است. نمونه تست شده از نوع ۵ درب هاچبک بوده که از پیشرانه ۱.۲ لیتری ۶۵ اسب بخاری و گیربکس ۵ سرعته دستی استفاده کرده و وزن خالص ۱۰۳۰ کیلوگرمی دارد.
پونتو تنها خودروی تست شده در یورو انکاپ نبوده زیرا نسل جدید داچیا داستر، کیا استونیک و ام جی ZS نیز مورد ارزیابی قرار گرفته و هر سه توانستهاند ۳ ستاره ایمنی را کسب کنند. البته باید گفت استونیک با استفاده از تجهیزات ایمنی میتواند ۵ ستاره ایمنی به دست آورد. از دیگر مدلهای ۳ ستارهای این تستها باید به خودروهای آلفارومئو جیولیتا، فورد C-Max، اوپل کارل و DS 3 اشاره کرد.
تویوتا یاریس یکی از خودروهای ۵ ستارهای ارزیابیهای اخیر یورو انکاپ بوده است. دیگر مدلهای ۵ ستاره عبارتاند از بامو سری ۶ گرن توریسمو، هیوندای کُنا، جگوار اف پیس و کیا استینگر. البته استینگر در تستهای تصادف انکاپ استرالیا ۳ ستاره به دست آورده بود اما مدلهای فولتر، همان ۵ ستاره را دارند.
باران
۳۰ آذر ۱۳۹۶این که مث مابقی بود حتی شیشه جلو نشکست سقف جمع نشد درا باز نشد
SS
۳۰ آذر ۱۳۹۶فرق ایمنی ماشین چینی و ماشین های معتبر هم در همین هست
اگر مشکل فقط جمع نشدن بود که لادا ها و ماشین های امریکایی 40 سال پیش هم جمع نمیشدن
مدیریت ضربه باعث میشه کمترین نیرو به سرنشین وارد بشه همچنین اتاق مچاله نشه
این نتایج رو باید به ایران خودرو نشون داد که مدعی هست ماشین های از رده خارجش که در دهه 90 میلادی یک ستاره گرفتن الان میتونن 3 ستاره از یوروانکپ کسب کنن
فورد
۳۰ آذر ۱۳۹۶این مطلب و از سایت بردارید الان سایپا ببینه قرار دا د میبنده میاره ایران
علیرضا
۳۰ آذر ۱۳۹۶ایربگ پرده ای نداشت تو تصادف بغل گردن مسافرا میشکنه فکر کنم واسه اون بود
نکته سنج
۳۰ آذر ۱۳۹۶آقای محترم ss،;متن را با دقت بخوان.فیات پونتو یک سوپر مینی ایتالیایی است و نه چینی! چرا عادت داریم همینطور بی مطالعه هر ماشین ناامنی را به چینی ها بچسبانیم.
سعید
۳۰ آذر ۱۳۹۶بابا اینام دیگه شورش رو در اوردن … ماشین همین که بشه بنزین تو باکش ریخت و بشه سوارش شد خوب هست نیازی به این لوس بازی ها نداره …
Sajjad
۳۰ آذر ۱۳۹۶آن که یک ستاره گیرد، آنم آرزوست…
حسین
۳۰ آذر ۱۳۹۶بنظرم مشکلاتش این بود:
۱-انتقال ضربه به سرنشین
۲-نداشتن ایربگ جانبی و ایمنی ضعیف کنار خودرو
۳-طراحی بد صندلی و کمربند که خوب نفر رو در برنمیگرفت و نگه نمیداشت
۴-طراحی نامناسب برای عابر پیاده!
جز مشکل اول ، بنظر بقیش قابله حله و با یه ارتقا کوچیک ( از لحاظ مدت زمانی با توجه به امکانات کارخانه فیات ،) میتونه ظرف ۶ ماه نمونه جدید رو با ایمنی بیشتر عرضه کنه!