پس از سالها غیبت، این بار فیات آن قصد نموده که مجدداً بخت خود را در ایرانزمین بیازماید. این خودروساز نزدیک به چهار دهه است که در بازار سواریهای کشورمان حضور چندان زنده و ملموسی نداشته و بهجز مدل سیینا که به مدت کوتاهی مونتاژ و در نهایت هم از صحنه روزگار محو شد کمتر شاهد تردد مدلهای جدید و بهروز آن در جادهها بودهایم و هنوز هم این خاطرات محصولات دهه هفتادی آن است که در ذهنیت ما ایرانیان زنده و جاری است، مدلهایی همچون ۱۳۱ و ۱۳۲ و یا کوپه ۱۲۸ که امروزه در زمره کلاسیکها به شمار میآیند و بهندرت هم شاهد حضورشان در خیابانها هستیم، ازاینرو که بیشترشان در قبرستانهای خودرو آرمیده و مشمول طرح تعویض خودروهای فرسوده گشتهاند تا جایشان را به خودروهایی بیروحی دهند که حتی فرسودگان هم دهها برابر بیش از آنها حرمت و ارجحیت دارند! بگذریم.
از زمره مدلهایی که فیات قصد دارد آن را در کشورمان در معرض فروش قرار دهد مدل نُقلی و زیبای ۵۰۰ است، این خودرو، تاریخ پرباری را با خود به یدک میکشد. در آغاز، نسل اولیه آن در سال ۱۹۵۷ میلادی وارد بازار شد و تا ۱۹۷۵ میلادی هم در گردونه تولید قرار داشت، خودروی مذکور مدلی بسیار کوچک بوده و از درازایی کمتر از سه متر برخوردار و همچنین از پیشرانهای ۲ سیلندر به گنجایش ۴۷۹ سیسی بهره میبرد. در پنجاهمین سالگرد معرفی این خودرو فیات تصمیم به تولید مجدد آن گرفت، البته با بهرهگیری از اِلمانهای مدرن طراحی و ارائه بدنهای جدید بر پایه خودرویی قدیمی، همانند آنچه که پیش از این، در مورد خودروهایی همچون مینی و یا فولکس بیتل جدید مشاهده شد. این خودرو با پیشرانههای ۰.۹ لیتری توربو TWIN AIR تا ۱.۲ و ۱.۴ لیتری (عادی، توربو، آبارث) به بازار عرضه میشود که به ترتیب توانی بین ۶۹ تا ۱۶۰ اسببخار را دارا هستند. در سال ۲۰۰۹ میلادی مدل کانورتیبل فیات ۵۰۰ معرفی گردید و هماکنون این خودرو علاوه بر کشور ایتالیا در لهستان نیز تولید میشود.سایت «AUTOEXPRESS» بریتانیا این خودرو بدین گونه توصیف نموده است.
نکات مثبت:
- جذاب و دلفریب
- طراحی رو به گذشته آن
- رانندگی لذتبخش
- پیشرانه TWIN AIR
نکات منفی:
- مدلهای پایه آن از تجهیزات ابتدایی برخوردارند
- خودرویی گران جهت خرید
- قابلیت اطمینان ضعیف
درمجموع این سایت ۳ امتیاز از ۵ امتیاز را برای آن قائل شده است.
سایت «WHAT CAR?» بریتانیا موارد ذیل را در آن مشاهده نموده است.عملکرد: 3 امتیاز، گرچه از پیشرانهای شاداب و سرحال برخوردار است اما چندان سریع نیست.
سواری و هندلینگ: 2 امتیاز، فرمان سبک آن رانندگی سهل و آسانی را در شهر برایش فراهم میکند.
خرید و مالکیت: 3 امتیاز، این خودرو ارزانتر از رقبایش بوده و نمونهای مطلوب و دوستداشتنی است.
کیفیت و قابلیت اطمینان: 2 امتیاز، مخلوطی از موارد گوناگون (خوب و بد)
ایمنی: 4 امتیاز، تعداد زیاد کیسههای ایمنی هوا
پشت فرمان: 3 امتیاز، جاگیری در صندلی راننده به تنظیمات اضافی نیاز دارد.
فضا و کاربردی بودن: 3 امتیاز، فضای موجود در کابین این خودرو تنگتر از بسیاری از همتایانش است.
تجهیزات: 3 امتیاز، در مدلهای پایه آن سیستم تهویه مطبوع به صورت استاندارد موجود نیست.
درمجموع، این سایت ۳ امتیاز از ۵ امتیاز را به این خودرو اعطاء نموده است.
مشخصات فنی
حجم موتور: ۱۲۴۲ سیسی
توان: ۶۹ اسببخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۰۲ نیوتنمتر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد:۱۳ ثانیه (گیربکس اتوماتیک)
حداکثر سرعت: ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت
سیستم فنربندی جلو: مستقل، مکفرسون استرات با میله موج گیر
سیستم فنربندی عقب: محور پیچشی
سیستم ترمز: جلو (دیسکی) – عقب (کاسهای)
مصرف سوخت ترکیبی: ۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی: یورو ۶
نسبت تراکم: ۱۱.۱
نوع جعبهدنده: ۵ سرعته اتوماتیک با تکنولوژی DUAL LOGIC با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی (تیپ ترونیک)
طول/عرض/ارتفاع: ۳۵۴۶/۱۶۲۷/۱۴۸۸ میلیمتر
فاصله بین دو محور: ۲۳۰۰ میلیمتر
وزن خالص: ۸۶۵ کیلوگرم (نسخه هاچبک) – ۹۰۵ کیلوگرم (نسخه کروک)
حجم باک: ۳۵ لیتر
5 ستاره از موسسه ایمنی EURONCAP
سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
7 عدد کیسه هوای ایمنی
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کمکی ترمز BAS
سیستم کنترل پایداری ESC
سیستم کنترل هرزگردی ASR
سیستم MSR: وظیفه این سیستم جلوگیری از گریپاژ موتور در طول زمان افزایش دور موتور است.
سیستم FPS: این سیستم جهت کاهش احتمال آتشسوزی در هنگام تصادف کاربرد دارد.
سیستم ISO FIX برای صندلی کودک
سیستم HBA & HILL HOLDER: سامانه HBA یک سیستم هیدرولیکی کمکی ترمز است که با سیستم HILL HOLDER و یا سامانه کمکی کنترل خودرو در سربالاییها تکمیل میشود. سیستم HBA به صورت اتوماتیک میزان فشار در مدار ترمز را در شرایط اضطراری افزایش میدهد و سیستم HILL HOLDER هم یک سامانه اتوماتیک است که توقف و شروع به حرکت خودرو را در سربالاییها بدون کمک و استفاده از اهرم ترمزدستی میسر میسازد. تجهیزات
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 و پورت USB، AUX و IPOD و اتصالات بلوتوث (قابلیت خواندن پیامک و تشخیص صدای راننده)
غربیلک فرمان با روکش چرمی
فرمان الکتریکی حساس به سرعت
شیشههای برقی حساس به مانع
آینههای جانبی برقی با گرمکن
صندلیها با قابلیت تا شدن
خروجی برق 12V (برای سرنشینان جلو)
رینگهای آلومینیمی
6 عدد اسپیکر
و…
در ایران: ۹۱.۷ میلیون تومان (ثبتنام در نمایندگی – تیپ لانچ یا LOUNGE)
قیمت در بریتانیا: ۱۲,۶۴۰ پوند (تیپ LOUNGE S/S با گیربکس دستی و پیشرانه ۱.۲ لیتری)
قیمت در آمریکا: ۱۸,۷۰۰ دلار (نسخه ۱.۴ لیتری با تنفس طبیعی)
محمد
۶ شهریور ۱۳۹۴چه نازه….مخصوص خانماست
ارش
۶ شهریور ۱۳۹۴داداش خیلی گرونه فک نکنم شوهراشون واسشون بگیره!ملت تو خرید یک پراید موندن حالا بیان 91میلیون تومان به این بدن
سارا
۶ شهریور ۱۳۹۴هیچ خانمی از این قورباغه خوشش نمیاد
حامد
۶ شهریور ۱۳۹۴خانم من عاشقشه.
یه پسر
۷ شهریور ۱۳۹۴من بشخصه خیلی از این ماشین خوشم میاد و اگه پول داشتم می خریدم هر چند قیمتش الکی بالاس ؛ والا ماشین زنونه مردونه نداره و صرفا یه چیز سلیقه ای هس
خود من قبل خرید ماتیز خیلی تعریفشو شنیدم اما از زنونه بودن ماشین می ترسیدم اما الان حرف مردم برام مهم نیس
به عقیده من خود ماشین باید مرد باشه یعنی تو هیچ شرایطی نذارت و کم نیاره ؛ چشم ابروش مهم نیس
ashkan
۷ شهریور ۱۳۹۴زنا جدیدا زدن تو کار شاسی بلند
مردا زدن تو ماشین های فینگلی
خدا اخر عاقبتمونو به خیر کنه
رضا
۷ شهریور ۱۳۹۴خخخخخخخخخ
راس میگی بخدا
دقت نکرده بودم
AliZeus
۶ شهریور ۱۳۹۴69 اسب بخار…91 میلیون…بدون شرح!
احسان آرسنالی
۶ شهریور ۱۳۹۴بیشتر از یه میلیون برای هر اسب با اون اندازه فسقلیش!!!!؟
من که دنا یِ اکبیری رو نتونستم تحمل کنم از بس ضعیف بود اینو چطور میخوان سوار شن؟ البته این وزنش خیلی کمِ
مهمان
۷ شهریور ۱۳۹۴68 اسب بخار … 20 میلیون … خدا رحمت کنه!!! بدون شرح
solat
۱۸ شهریور ۱۳۹۴اینجا ایران است داداش ایررررررررررررررررران
kasra
۶ شهریور ۱۳۹۴ازسایت معتبرپدال خواهشمندم دیگه ازاین نمایشگاه بی دروپیکر مشهدگزارش تهیه نکنه چون که خیلی مسقره ست هم نمایشگاه وهم ماشینای یک قرونی چینیش……………….فیات یه برندخاصه واین مدلم اگه یه روزواردایران بشه اولاخودروسازان داخلی مثه مزدا3ورنومگان وماکسیماخودشون مونتاژش میکنن وقیمتت 3به برابرقیمت جهانی میدن. وکیفتشم که افتضاح میشه پس نیایدیهتره….ارزوی من برداشتن تعرفه گمرک ودیگرهیچ
reza
۶ شهریور ۱۳۹۴سلام
مسقره = مسخره
ببخشید دخالت کردم
احمد باقری
۶ شهریور ۱۳۹۴درسته ظاهرش تکه و هیچ ماشینی این ظاهر رو نداره، ولی باید قبول کرد که اصلا جذاب نیست و هیچ حرفی برای گفتن نداره. این که فقط منحصر به فرد باشه که نمیشه گفت یه ماشین ظاهر خوبی داره.
mehran
۶ شهریور ۱۳۹۴با الاخره نفهمیدیم ظاهرش خوبه یا بده????????!!!!!!!!!!!
امیرحسین
۶ شهریور ۱۳۹۴یکی از بدبختی های طبقه متوسط ایران همین واردکننده ها یا بقول خودشان نمایندگی هستند.این جماعت بخاطر اینکه میخوان حداکثر سود ممکن رو از مدلهایی پایه داشته باشند از ارایه تیپ های مختلف خودداری میکنن.بخاطر طمعکاری این جماعت طبقه متوسط از داشتن ماشین مورد علاقه اش محروم شده
گیربکس AMT این ماشین رو ام جی هست با این تفاوت که ام جی 105 اسب بخار قدرت داره
میراژ میتسوبیشی با همین قدرت و با گیربکس cvt حدود 70 قیمت خورده
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۶ شهریور ۱۳۹۴خوبه اما برا ما ایرانیا که بیشتر در حال مسافرت هستیم و یه جورایی در زندگی روزمره به خودروهای جادار نیاز داریم فکر نمیکنم زیاد بتونه کارآمد باشه.تازه اگه بخوایم از قیمت گزافش فاکتور بگیریم.به نظرم تنها میتونه برای قشر جوان مملکت که عموماً در حال گشت و گذار در شهر هستن مفید واقع بشه.
خودروی زیبایی هم هست اما نمیشه گفت بینظیره به نظرم.
در کل به جای واردات این قبیل خودروها فکر میکنم باید یه نیم نگاهی هم به نیاز های مردم داشته باشن و قیمت رو هم در نظر بگیرن(حتی شوخیشم در کشور ما زشته! :D )
mehran
۶ شهریور ۱۳۹۴لطفا این ماشین رو با میراژ مقایسه نکنید.
HELL CAT
۶ شهریور ۱۳۹۴بسیار خودروی بی کیفیتی هست
M3 RS 4D
۶ شهریور ۱۳۹۴حاجی خیلی خوبی …
کلی با جملت حال کردم …..
میشه بگی کیفیت یعنی چی؟؟؟؟
HELL CAT
۶ شهریور ۱۳۹۴برو تو همین سایت ببین برو تو رده بندی جی دی پاور معلوم میشه هم تو کیفیت اولیه آخره هم ماندگاری یعنی یه چیزی مثل ماشین چینی از عکسم معلومه پلاستیکیه به درد خاله شادونه میخوره
M3 RS 4D
۶ شهریور ۱۳۹۴فک کنم شما کم تر از میباخ و لکسوس و کرایسلر سوار نشدی که میگی بی کیفیته …
داداش ,ماشین چینی رو با فیات مقایسه میکنی؟!؟!؟!
در ضمن خاله شادونه فک نکنم فیات سوار شه …
M3 RS 4D
۶ شهریور ۱۳۹۴ازاینرو که بیشترشان در قبرستانهای خودرو آرمیده و مشمول طرح تعویض خودروهای فرسوده گشتهاند تا جایشان را به خودروهایی بیروحی دهند که حتی فرسودگان هم دهها برابر بیش از آنها حرمت و ارجحیت دارند! بگذریم.
پدال قشنگ زد ترکوند ….
کاپریس با اون که برای 30 سال پیشه … هنوز که هنوز مرد پا برجا مونده و خیلی بهتر از ماشین های روز ایران هست (البته منظورم همین دنایی هست که بر حسب پژو 405 که دهه ی 90 ساخته شده ,هست !!!)
محمد
۶ شهریور ۱۳۹۴تو این کلاس کیا پیکانتو با قیمت هفتاد تومن کزینه خیلی بهتر از اینه
mohammad 7
۷ شهریور ۱۳۹۴پیکانتو خوبه، اما به نظرم ام جی 3 از دوتاشون بهتره، ام جی 3 تو عکس معمولیه ولی چند روز پیش یکی تو نمایندگی دیدم. زرد بود. خیلی جیغ و شیک بود
نوید جهرمی
۶ شهریور ۱۳۹۴خیلی بهتر از مینی هس ک 300 میلیون تومن انداختن ب مردم.
AHMADREZA
۶ شهریور ۱۳۹۴شبیه اسمارته
محسن
۶ شهریور ۱۳۹۴91 میلیون خداوکیلی خیلی نامردیه!
ولی خوشم میاد که فیات طراحی داخلیش رو کلاسیک طراحی کرده.
احسان
۶ شهریور ۱۳۹۴قیمت اصلی ماشین با دلار 3350 تومنی هست 62738500
این رو از 91 کم کنیم به عدد 28261500 می رسیم که معادل کمی بیشتر از 8436 دلار و 26 سنت هست که بیش از 45 درصد قیمت اصلی رو تشکیل میده.
یعنی یک ایرانی باید 45 درصد بیشتر از یک امریکایی برای داشتن ماشینی هزینه کنه که تو خود امریکا نقدهای خوبی رو دریافت نکرده و تو اکثر نقدها قیمت ماشین رو نسبت به ارزش اون بالا میدونن! اما جالب اینجاست که به سرعت چنین ماشینی با چنین قیمتیبه طور کامل پیش فروش میشه و بعد تعجب می کنیم که چرا خودروسازان و وارد کننده های کشور از این سیستم فاسد حمایت می کنن
سجاد
۶ شهریور ۱۳۹۴دوست من اگه دلار رو سه و خورده ای حساب کنیی به این نتیجه میرسی که فقط چهل درصد اضافه میدیم!
اما ظلم اصلی به مردم ایران همون دلار سه تومنیه اگه بخوای نسبت بگیری ما نزدیک به چهار برابر جاهای دیگه پول واسه این میدیم نه0.4برابر ،چون باید دلار هزارتومن باشه و ما این ماشینو 20 تومن بگیریم نه صد تومن!
دانیال
۶ شهریور ۱۳۹۴میدونی چرا ؟ چون خودشون فاسدن
وحید
۶ شهریور ۱۳۹۴خودروی محبوبیه فقط خیلی گرونه
american and japan
۶ شهریور ۱۳۹۴70 اسب 91 میلیون؟؟؟؟؟؟خب معلومه این کارا رو میکنن برای فروش خودرو های خودشون.خدایی واقعا باید به این وارد کننده ها دست مریزاد کفت.اینو کی میخره خدایی؟؟؟؟؟ولی ورود فیات باعث میشه که نشون بده در به روی کارخانه های غایب در ایران باز شده.امیدوارم با ورود فیات گروه فیات_کرایسلر هم بتونه وارد بشه تا محصولات جیپ و دوج و کرایسلر که بعید میدونم بیان بازار رو بترکونن
عباس
۶ شهریور ۱۳۹۴قیافه نسبتا خوبی داره،داشبورتش به معنی واقعی مزخرف و در کل ۹۱ میلیون برای این دیوانگی محضه!!!!این قیمت گذاری هارو کی انجام میده،یا مغز چیز خوردن،یا پشت پرده خبریه ما خبر نداریم!!!!باور کنید اگه فردا پیش فروش بزارن به ثانیه نکشیده همه رو بردن!!!
عاشق کواتروپورته
۲۱ دی ۱۳۹۴حداقل داشبوردش خیلی بهتره از کیای کوره ای پلاستیک آب کرده مونتاژی سراتویه 2000 سیسیه دقیقا با همین قیمت……! یه لحظه به ایتالیایی بودن و خاص بودنش توجه کنید به شخصه باورم نمیشه 91 تومن باشه دقیقا مثل آلفا جولیتا که فقط 170 تومنه و در نقطه ی مقابل خرید نابخردانه ی کیا اپتیما….. خواهشا لیست قیمتا رو یه نگاهی بندازید بعد نظر بدید امیدوارم قیمت این و جولیتا به 400 ملیون برسه تا وقتی که ماشین های مضحک کره ای چنان قیمت هایی دارند«بیشتر قدر اسطوره ها را بدانیم……
ASTON
۶ شهریور ۱۳۹۴آقا مگه ماشینهای دیگه به قیمتی که عرضه میشن میارزن؟
مثلا یاریس 30 تومن بالاتر از مزدا 2 و هیوندا i20 تفاوت اندازه 30 تومن داره ؟
یارو میره دومیلیون و نیم میده آیفون میارزه ؟
پول خاص بودنشو میده دیگه این داشبورد رو تو کدوم ماشین تو این کلاس پیدا میکنی ؟
90 تومن میدی ولی در حد پورشه تو چشم میایی ( البته برای اونهایی که میخوان تو چشم باشن )
حالا مثلا با پورشه چقدر میشه سرعت رفت تو خیابونهای افتضاح ایران که اون همه توان موتور به کار بیاد
ولی نامردیه پایه ترین مدلش رو میندازن به مردم
بنتلی
۶ شهریور ۱۳۹۴جووری میگن نود و یکووو هفتصددد انگار واقعا نشستن حساب کردن قیمتشو ک مشتری حتی سیصد تومن بیشتر نده ک ضررر کنه و خواستن انصاااف و عدااالتو رعایت کنن!!!مشتری مداری و انصااافشون از پهنا تو حلقم
در کل اگه اسمارتو ب جای این میاوردن هم جذاب تر بود هم قیمت مناسب تری داشت
Infinite
۷ شهریور ۱۳۹۴@بنتلی
در مورد اسمارت موافقم. اسمارت یه جورایی یه مرسدس کوچک و ارزان شده هست. ایمنی خوبی هم داره.
محمد
۱۱ شهریور ۱۳۹۴=))
kasra
۶ شهریور ۱۳۹۴لطفانقدوبررسی bmw 730d and bmw750li xdriveروبزارید….باتشکر
مهدی
۶ شهریور ۱۳۹۴اصولا چنین خودروهایی (هاچ بکها) بسیار مناسب رانندگی در شهر هستند نه جاده (مانند پراید) ولی نه با این قیمت!!!
سود 90میلیون پول در هر ماه چیزی حدود 2میلیون میشود که یک شهروند میتواند با یک پنجم این پول در هر ماه تمام کارهایش را با تاکسی انجام بدهد
پس فکر نکنم کسی این پول را به این ماشین بدهد با این توان تولیدی مگر اینکه کسی بخواهد این ماشین را به عنوان هدیه بخرد!!!
RAYAN
۷ شهریور ۱۳۹۴با تشکر از دوست عزیزی که با پیکانتو مقایسه میکنه این ماشینو???????????? در مورد قیمت این ماشین هم باید بگم آره خیلی گرونه برین 116 میلیون بدین یاریس بخرین با طراحی داخلی نازش
آرین
۷ شهریور ۱۳۹۴ارزون ترین ایتالیایی که میشه سوار شد! اینجا ایرانه و ارزون ترین ها بازهم گرونن
ARASH//LANCER//EVO//1987
۷ شهریور ۱۳۹۴سلام آقای کاویانی عزیز ممنون بابت نوشته خوب و مفیدتون مثل همیشه بنده جذب ابتدای نوشته شما شدم چه سوزشی ایجاد میکند امید تا قلم در دست دارید تند و قاطع بنویسید ما هم فیض میبریم …….
و نظر بنده در مورد فروش این خودرو با استفاده از تجاربی که در فروش کسب کرده ام فروش این خودرو به یک موضوع غیر عادی بستگی دارد شاید به نظر مسخره آید اما من کامل لمس کرده و تاثیر آن را دیده ام و آن این است کافیست نام این خودرو در بین جوانان دختر کش و چند اصطلاح …. در برود بیشتر از خانمهای عزیز دوستان مذکر خواهند خرید همانند اسپورتیج اپتیما و ولوستر بد شانس امروز دختر کش دیروز
سام
۷ شهریور ۱۳۹۴با سلام
خواهش می کنم آرش عزیز،انجام وظیفه بود.از بابت این همه لطف و محبتی که نسبت به بنده دارید،بسیار سپاسگزارم.در مورد فروش این خودرو هم تا حدی حق با شماست؛ متأسفانه در کشورمان،خودرو از کارکرد مصرفی و طبیعی خود که همان حمل و نقل و ترابری صرف است خارج شده و در اکثر موارد جنبه سرمایه ای،حیثیتی و تفریحی و… آن برای خریدار مهم تر است، البته این موارد گاها در کشورهای دیگر هم دیده می شود ولی در ایران جنبه افراطی و غیر طبیعی به خود گرفته است.
m.reza
۷ شهریور ۱۳۹۴اینجا همه میگن کی میره پس فردا پیش فروشش تو نصف روز تکمیل میشه.اونم تحویل های 60 تا 90 روزه یعنی اول پول ماشینو ازت میگیرن با پول خودت تازه میرن ماشینو از دبی میخرن و دیگه خدا میدونه با گمرک هم چجوری حساب می کنن حالا این مثلا فروش نقدی و فوریشونه .وارد کننده ها هم دست کمی از خودرو سازها ندارن .این نشون میده که ایراد از خودمونه حالا از هر قشری میخوای باش هممون بسیار ملت جوگیری هستیم
امیرحسین
۷ شهریور ۱۳۹۴من رفتم تو سایت فیات،کامل ترین مدل با موتور 1.4 توربوشارژر که 135 اسب قدرت داره. کمی بیش از 19 هزار دلار قیمت خورده
اگر این مدل توربو وارد میشد به نظر من 100 میلیون می ارزید چون شتاب بینظیری داره
ریموند
۷ شهریور ۱۳۹۴تا تعرف گمرک کنار نره همین آش وهمین کاسه ما هم ک قدرت خرید 90 میلیون نداریم هر چند ک تو ایران میاد چن برابرش مینن پس واقعا این قیمتش نیس
پرهام
۷ شهریور ۱۳۹۴ایین عالییه این یکی از معروفترین و دوست داشتنی ترین مدل های فیاته مخصوصا نسخه آبارث این ماشین .ولی بین ماشینای ارزون ولی قیمتارو ببین تورو خدا چی فکر میکنن با خودشون که تازه ضعیفترین
تیپ این ماشین و با این قیمتای ….تخیلی میخان بدن ؟؟ فازشون چیه اینا ؟؟
عطا
۷ شهریور ۱۳۹۴شاید تو کشورای دیگه خریدش توجیه داشته باشه ولی تو ایران با این قیمت ابدا توجیه نداره
AHMADREZA
۹ شهریور ۱۳۹۴حاضرم پولمو به دزد سر گردنه بدم ولی به اینا ندم
adel
۲۹ دی ۱۳۹۴این ماشین از اون ماشینیایه که وقتی خریدی میشه شناسنامت و موقع فروش بعد از چند ماه اگهی روزنامه و در دیوار تازه میفهمی چی خریدی خوبه ولی این قیمت به هیچ عنوان ارزش نداره