مدیرعامل گروه خودروسازی فیات-کرایسلر اخیراً مقامی افتخاری در رشته مهندسی صنعتی را از دانشگاه ترنتو دریافت کرده و همین رویداد فرصت مناسبی برای گفتوگوی او با دانشجویان درباره همکاری با Waymo به منظور حرکت بهسوی خودروهای خودران بوده است.
مارکیونه در این نشست گفته است:
این مدیر ارشد ظاهراً گفته که از مزراتی برای نشان دادن تکنولوژی رانندگی خودران استفاده خواهند کرد و احتمالاً در سال آینده برخی از مدلها دارای درجاتی از رانندگی خودران خواهند بود. این سیستم به نظر میرسد نسبتاً پایه باشد اما مارکیونه گفته که مزراتی میتواند تا سال ۲۰۲۱ سیستم خودران سطح ۳ را ارائه نماید. او می گوید سیستمهای سطح ۴ و ۵ در آیندهای طولانیتر ارائه خواهند شد زیرا زیرساختهای بزرگتری میخواهند.ما باور داریم که خودروهای خودران در طی یک دهه به واقعیت تبدیل خواهند شد و سیستمهای هدایت پیشرفته نقشی حیاتی در آمادهسازی قانونگذاران، مصرفکنندگان و تجار برای دنیایی خواهند داشت که در آن کنترل خودرو از دست انسان خارج خواهد شد.
مارکیونه گفته کمپانی در حال کار بر روی خودروهای الکتریکی است اما آنها راهحلی برای آینده نیستند. او برای این گفته خود مثال هم آورده و گفته که فیات ۵ سال پیش خودروی 500e را در کالیفرنیا عرضه کرد و ضرری ۲۰ هزار دلاری برای هر مدل فروخته شده نصیب این شرکت شد. او میگوید عرضه بیشتر میتواند شبیه عملی چون مازوخیسم باشد!
:::فرشاد:::
۱۵ مهر ۱۳۹۶مارکیونه مدیر ریسکپذیری نیست، همین خصوصیت منفیش باعث ضربه زدن به فیات-کرایسلر میشه؛ چه ایشون بخواد چه نخواد، آینده در دست خودروهای الکتریکی و خودرانه.
Ferrari
۱۵ مهر ۱۳۹۶چه ربطی داره دوست عزیز مدیر هیچ کمپانی بیخود ریسک نمیکنه حالا فیات که وضع مناسبی نداره یه اشتباه باعث نابودی کل فیات کرایسلر میشه
به نظر من اشتباه فیات خریدن کرایسلر بود
Parsa
۱۵ مهر ۱۳۹۶اشتباه کرایسلر ادغام شدن با فیات بود
ونوم اف ۵
۱۵ مهر ۱۳۹۶اگه کرایسلر و جیپ نبودن که الان مارکیونه رو اون صندلی نکبتی ننشسته بود
عارف
۱۵ مهر ۱۳۹۶اتفاقا شرکت تویوتا هم همین باور رو داره.اونا میگن الکتریکیها موقتی هستن و آینده متعلق به خودروهای هیدروژنی هستش.
me84
۱۵ مهر ۱۳۹۶.
فرشاد جان نظر شما کاملا محترمه، اما من اعتقاد دارم مشکلات فیات کرایسلر بخاطر ریسک ناپذیری مارکیونه نیست. وارن بافت، یکی از موفق ترین و برترین سرمایه داران آمریکا و دنیا هم به شدت ریسک گریزه اما بسیار موفقه و به یه اسطوره بین المللی تبدیل شده. من فکر میکنم مشکلات فیات کرایسلر به نوع نگرش و مدیریت ایشون مربوطه. تو همون بازار آمریکا، همین الان هیوندای مدل برقی آیونیک رو داره عرضه میکنه و خیلی هم موفق بوده و سود خوبی هم داره میبره.
خیلی دوست داشتم در مورد اینکه میگه” خودروهای الکتریکی، راه حلی برای آینده نیستند” بیشتر توضیح میداد تا بفهمم به چی فکر میکنه.
Muty
۱۵ مهر ۱۳۹۶مارکیونه و فیات = ننگ ایتالیا و خودروسازی
حیف اون 4c ایی که پشت سر این باباس …
حمیدرضا
۱۵ مهر ۱۳۹۶علت ضعف این گروه مشکلات اقتصادی تو دهه قبله مارکیونه همین که جرات داره این گروهو سرپا نگه داشته خیلی حرفه
ولی دلیل عدم موفقیت خودروهای برقی این گروه بازده کمشونه وگرنه چرا نیسان لیف فروشش خوب بوده
میثم
۱۵ مهر ۱۳۹۶کرایسلر یکی از بهترین و لوکس ترین برندهای امریکایی داره توسط همین شخص نابود میشه! تعجبی نداره یه پیرمرد زوار در رفته همچین حرفایی بزنه. اقای مارکیونه مثل مدیران سایپا و ایران خودرو هستش و چیزی بیشتر از اونا حالیش نیست. کاری که مارکیونه با کرایسلر داره میکنه مثل نسل کشی هیتلر میمونه… متاسفانه مدل فوق العاده 200 رو هم داره از رده خارج میکنه در صورتی که این خودرو واقعا یه خودروی فوق العاده ست… در مناطق ازاد با قیمتای بسیار پایین(مدلهای 2016 با قیمتای 50 تا 60 و خورده ای) میشه این خودروی لوکس و زیبا رو خرید
ونوم اف ۵
۱۵ مهر ۱۳۹۶فیات یه ماشین به درد نخور الکتریکی ساخته فکر کرده هر کمپانی که بسازه ضرر میکنه مارکیونه چشمات رو باز کن تسلا رو نگاه کن
silver
۱۶ مهر ۱۳۹۶عشق به مارکیونه داره تو کامنتا موج میزنه واقعا !