فیات ۱۲۴ اسپایدر در نمایشگاه اتومبیل لسآنجلس با واکنشهای نسبتاً سردی روبرو شد؛ چرا که همه به دنبال یک چهره جدید از یک میاتای ایتالیایی بودند. ولی اکنون فیات از یک نسخه قدرتمندتر آبارث ۱۲۴ اسپایدر در نمایشگاه اتومبیل ژنو پرده برداشته است. با ارتفای قدرت پیشرانه، تجهیز بیشتر سیستم تعلیق و ترمز، خشونت بیشتر در سیستم اگزوز و چهره ظاهری تهاجمیتر، به نظر میرسد که این نسخه از ۱۲۴ واقعاً به هدفش رسیده است.
فیات ۱۲۴ اسپایدر که بر پایه پلتفرم مزدا میاتا ساخته شده، صاحب نشان عقرب شاخه پرفورمنس «آبارث» شده است. برای نسخه آبارث، خروجی موتور ۱/۴ لیتری توربوشارژر چهار سیلندر به ۱۷۰ اسببخار ارتقا یافته و در همین حال، گشتاور حداکثر ۲۴۹ نیوتنمتری آن حفظ شده است. گزینههای انتقال قدرت نیز شامل یک گیربکس دستی ۶ سرعته و یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته همراه با پدلشیفتر هستند. در حالی که از قدرت بیشتر در هر خودرویی همیشه استقبال میشود، ولی ارتقای سطح هندلینگ و سیستم ترمز نیز در آبارث ۱۲۴ اسپایدر نیز قابلتوجه است. این خودرو از یک دیفرانسیل ساده لغزش محدود مکانیکی در عقب بهرهمند شده و در کنار از آن تجهیزاتی چون دامپرهای «بیلستین»، محورهای ضدّ لغزش با صلبیت بالاتر و ترمزهای «برمبو» با کالیپرهای آلومینیومی در جلو بهره میبرد؛ فرمولی که بسیاری از علاقهمندان رانندگی جاده، اتو کراس و پیستهای مسابقه، آن را تأیید میکنند. همانند میاتا، آبارث ۱۲۴ اسپایدر نیز کاملاً یک خودروی سریع نیست. در مدل بازار اروپا، این خودرو میتواند در عرض ۶/۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند. ولی خبر خوب این است که مطابق رسم معمول آبارث، ۱۲۴ اسپایدر با استفاده از یک سیستم اگزوز «رکورد مونزا»، صدایی گوشنواز پیدا کرده است. همچنین مهندسان آبارث تازگی طراحی ظاهری خودرو را فراموش نکردهاند. یک کیت کامل آئرودینامیک، یک کاپوت و در صندوقعقب مشکی مات برای جلوگیری از درخشندگی بیش از حد، چرخهای ۱۷ اینچی و چراغهای LED در جلو و عقب، از جمله مواردی است که در آبارث ۱۲۴ اسپایدر به کار برده شدهاند. همچنین در داخل کابین، مجموعهای از تریم آلکانترا، یک مجموعه ابزارهای جدید با پسزمینه قرمز رنگ، پدالهای آلومینیومی، یک دسته دنده و یک غربیک فرمان با قطر کوچک مشاهده میشود. اگر همه اینها بهخوبی توجه شما را به خود جلب نکرده، یک نسخه رالی با آپشن موتور ۱/۸ لیتری با انژکتور مستقیم نیز وجود دارد که همراه با آبارث ۱۲۴ اسپایدر در ژنو به نمایش گذاشته شده است. آبارث ۱۲۴ رالی با سقف ثابت، تجهیزات گسترده ایمنی و فریم محافظ سرنشین و صرفهجویی قابلتوجه در وزن، خود را برای فصل رالی ۲۰۱۷ و مطابق با قوانین FIA R-GT آماده میکند. احتمالاً معرفی رسمی آبارث ۱۲۴ اسپایدر در امریکا در نمایشگاه اتومبیل نیویورک خواهد بود.۴ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
احمد باقری
۱۵ اسفند ۱۳۹۴وقتی یه ماشین رو از نظر فنی ارتقا میدی، ولی همچنان همون قیافه بیخود رو داره، چه فایده ای داره. یه ماشین، زمانی ماشین خوبیه که در همه زمینه ها پیشرفت کنه، از لحاظ فنی، از لحاظ زیبایی و …
GT
۱۵ اسفند ۱۳۹۴فک کنم شما با چراغ گرد و کلا با ماشینی که چراغ گرد داره مشکل داری.چون قبلا هم اینا رو در مورد پورشه و مینی و الانم درباره ی این فیات گفتی :|
moein
۱۵ اسفند ۱۳۹۴و این غیر ممکن هست
آترون
۳ اردیبهشت ۱۳۹۵اسطوره زنده میشود با تیون عقرب…