فیات

معرفی رسمی نسل جدید پیکاپ کامپکت فیات استرادا

فیات رسماً نسل جدید پیکاپ کامپکت استرادا را معرفی کرده است. این پیکاپ مخصوص بازار برزیل بوده و پایین‌تر از پیکاپ تورو قرار می‌گیرد. هرچند چندی پیش با انتشار تصویری توسط موسسهٔ ملی دارایی صنعتی برزیل، طراحی بیرونی نسل جدید استرادا مشخص شده بود اما حالا تمام جزئیات آن منتشر و مشخص شده است. در بخش جلویی این پیکاپ جدید چراغ‌های باریکی به چشم می‌خورد که شباهت زیادی با چراغ‌های هاچ‌بک آرگو دارد. بین این چراغ‌ها هم جلوپنجره‌ای مشکی‌رنگ با خطوط جالبی جای گرفته است.

دهانهٔ مربعی گلگیرها و قسمت بار کوچکی در عقب نیز از دیگر ویژگی‌های ظاهری این پیکاپ ایتالیایی هستند. تیپ‌های بالایی استرادا همچنین از ریل‌های روی سقف هم برخوردار هستند که تا روی قسمت بار ادامه یافته‌اند. استرادای جدید در ابتدا فقط به‌صورت دو کابین چهاردر عرضه می‌شود اما بعداً نسخهٔ تک کابین دودر آن‌هم ارائه خواهد شد. این ماشین با ۴,۴۸۰ میلی‌متر طول، پیکاپ کامپکتی محسوب می‌شود. برای مقایسه، فورد رنجر در ایالات‌متحده ۵,۳۵۴ میلی‌متر طول دارد. قسمت بار استرادا نیز ۱,۱۷۳ میلی‌متر طول و ۱,۰۵۹ میلی‌متر عرض دارد و می‌تواند تا ۶۵۰ کیلوگرم بار را حمل کند.

استرادا مدل ۲۰۲۱ در داخل ظرفیت حمل پنج نفر را دارد. در اینجا در میانهٔ داشبورد یک نمایشگر هفت اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جای گرفته و در کنار آن‌هم دریچه‌های عمودی تهویه قرار گرفته‌اند. کنترل سیستم تهویه با دکمه‌ها و کنترلرهای بسیار ساده‌ای صورت می‌گیرد و جلوی دسته‌دنده هم یک فضای مکعبی برای قرار دادن گوشی هوشمند راننده تعبیه شده است.

برای نسل جدید استرادا یک پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری در نظر گرفته شده که ۸۸ اسب بخار قدرت و ۱۲۳ نیوتن متر گشتاور دارد. کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند نیز می‌توانند موتور ۱.۳ لیتری با ۱۰۹ اسب بخار قدرت و ۱۳۹ نیوتن متر گشتاور را انتخاب کنند. نیروی هردو موتور هم توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی انتقال پیدا می‌کند.

قرار بود فروش نسل جدید استرادا از ماه آوریل در برزیل آغاز شود اما فیات به دلیل شیوع ویروس کرونا به‌طور موقت کارخانهٔ تولید این پیکاپ را تعطیل کرده است و بنابراین استرادا تا نیمهٔ دوم سال جاری راهی بازار نخواهد شد. قیمت این پیکاپ کامپکت در برزیل باید از حدود ۷۰ هزار رئال معادل ۱۳ هزار دلار آغاز شود. بعد از عرضه در برزیل، ممکن است نسل جدید استرادا با نام دوج رم ۷۰۰ در مکزیک هم عرضه گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Ali

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (12 ديدگاه)

    هیچ وقت با ماشینای فیات (جدیداش)نمیتونم ارتباط بگیرم

    1. هادی 8 سیلندر

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (458 ديدگاه)

      از خصوصیات پژو اینه تو هر کاری میره طرف مقابل به خاک سیاه میشونه خخخخخخ

      1. فررزاد

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (115 ديدگاه)

        چه ربطی به پژو داره مگه پژو موتورشو ساخته تمام محصولات فیات طراحی و ساخت خودشه

        1. هادی 8 سیلندر

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (458 ديدگاه)

          من کاری به موتورش ندارم من با پژو کار دارم با هر کی شریک میشه مدیر های مقابلش اونچنان فسادی میگرتشون که الا برکتلا اندازه ۲۰ سال برمیگردن عقب نمونش نیسان از بالا ها چنان کوبیدش زمین هنوز نتونستن جمش کنن

      2. فررزاد

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (115 ديدگاه)

        در ضمن خود شرکت فیات همچین شرکت مالی نبود همیشه به لحاظ کیفیت و اطمینان جایگاهش ته جدول بوده

    2. مزدا

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2099 ديدگاه)

      چراغ های جلو و عقبش شبیه لندروور هست
      برند فیات نبود فک میکردم یه محصول چینی هست
      استفاده زیاد پلاستیک اطراف گیلگیر و ارتفاع زیاد عقب ماشین
      کلا جلوه زشتی داده

  2. رزیتا

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    فیات استردا در کلاس وانت قرار داره و طراحیش موتور جلو و محور جلو هستش و بیشتر تو بازار آمریکای جنوبی مصرف کننده داره

  3. محمد

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    این قدرت و گشتاور واسه یک پیکاپ کم نیست؟ کنار رقیبای ثابت شده ای که داره کسی اینو میخره؟ فیات بیشتر رو طراحیش کار کرده تا ویژگی های فنیش

    1. حسین دهمرد

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2647 ديدگاه)

      فک نکنم تو این ابعاد وانت دوکابین دیگه وجود داشته باشه. ابعادش در حد پارسه

  4. ایمان

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    این پیکاپ رو در حد و اندازه های آریسان خودمون می بینم
    حالا یک پله بالاتر چون امکانات بیشتری داره

    1. حسین

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (3003 ديدگاه)

      اریسان محور عقبه!
      این رو نمیدونم!

  5. Malt hill

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    وانت بدبخت بیچاره ها :)
    البته این بدبخت ها حداقل چندین لِوِل از ما ایرانی ها بهتر و بالاترند.

  6. iman

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (171 ديدگاه)

    نمیدونم فیات کی می خواد ماشین درست حسابی بسازه فقط هدفش تفاوت با بقیه اس اینقدر عقب عقب رفته از اونور پشت بوم افتاده

  7. Hadi

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2197 ديدگاه)

    نمای جلو خیلی شبیه هوندا شده…

  8. همایون

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    میگفتیم چرا پژو ول کن موتور1.6 لیتری نیست زیر مجموعه هاش از خودش بدتر شدن حالا
    موتور 1.3 لیتری برا همچین ماشینی !؟

  9. meysam

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3627 ديدگاه)

    برای کارهای سبک خیلی خوبه.

  10. شاپور

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (320 ديدگاه)

    فیات تو بخش ماشین های تجاری کارنامه خوبی داره، خصوصا تو بازار ون و محصول دوکاتو از این شرکت سرویس کاری عالی هست و چون داره با کرایسلر کار میکنه میتونه واسه تولید پیکاپ در هر رنجی حرف داشته باشه.

  11. احمدرضا

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (878 ديدگاه)

    دوستان پراید سوار از این ماشین راضی نیستن
    الهی بگردم چرا آخه??

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا