چندی پیش بود که فیات برای اولین بار تصاویری از هاچبک جدید خود بنام آرگو را منتشر نمود و حالا سازندهٔ ایتالیایی این ماشین را رسماً در نمایشگاه خودروی بوینس آیرس آرژانتین رونمایی کرده است. آرگو یک هاچبک سابکامپکت است که جایگزین هر دو مدل پونتو و پالیو در آمریکای جنوبی خواهد شد و مهمترین رونماییِ امسالِ فیات محسوب میشود. این خودرو نتیجهٔ پروژهٔ X6H فیات است که خود از پروژهٔ موفق سدان سیینا با کد X6S مشتق شده است. آرگو با سه پیشرانه و سه گیربکس مختلف به همراه یک نسخهٔ تولید محدودِ ویژهٔ رونمایی به بازار عرضه خواهد شد. شورلت اونیکس، فورد فییستا، هیوندای HB20 و فولکسواگن گل از رقبای مستقیم هاچبک جدید فیات در منطقۀ آمریکای لاتین هستند.
پیشرانههای فیات آرگو شامل یک نمونهٔ ۱ لیتری سه سیلندر با ۷۵ اسب بخار قدرت و ۱۰۵ نیوتن متر گشتاور، یک واحد ۱.۳ لیتری چهار سیلندر با ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور و یک نمونهٔ ۱.۸ لیتری با ۱۳۵ اسب بخار قدرت و ۱۸۶ نیوتن متر گشتاور میشود. قدرتمندترین نسخهٔ آرگو میتواند ظرف ۹.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۱۹۲ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. این هاچبک سابکامپکت، ۴ متر طول، ۱.۷۵ متر عرض و ۱.۵۱ متر ارتفاع دارد درحالیکه فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲.۵۲ متر است.
پیشرانهٔ ۱ لیتری آرگو تنها با یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی عرضه میشود درحالیکه برای نمونهٔ ۱.۳ لیتری علاوه بر این گیربکس، یک نمونهٔ پنج سرعتهٔ AMT هم قابل سفارش است؛ اما مدل ۱.۸ لیتری با دو گیربکس شش سرعتهٔ دستی و شش سرعتهٔ اتوماتیک عرضه میگردد که برای ساختههای فیات در این کلاس بیسابقه است. علاوه بر این، آرگو به تجهیزات جدیدی هم مجهز شده است که در پیشینیان آن وجود نداشت. این تجهیزات که برخی بهصورت استاندارد و برخی سفارشی ارائه میشوند، عبارتاند از کنترل پایداری و کشش الکترونیکی، فرمان برقی، سیستم توقف/حرکت خودکار و یک صفحهنمایش ۷ اینچی لمسی سازگار با اندروید اتو گوگل و کارپلی اپل.
صندوق بار فیات آرگو ۳۰۰ لیتر حجم دارد درحالیکه وزن نسخهٔ ۱ لیتری آن ۱۱۰۵ کیلوگرم و نمونهٔ ۱.۸ لیتری ۱۲۴۳ کیلوگرم است. فیات یک نسخهٔ اسپرت بنام HGT را هم برای این خودرو در نظر گرفته که البته فقط در نمونههای مجهز به پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری ارائه میشود. این نسخهٔ دارای ویژگیهای اسپرت بدنه و تریم قرمزرنگ در سپرها است. همانطور که اشاره شد، یک نسخهٔ ویژه هم به مناسبت آغاز عرضهٔ آرگو ارائه شده که Opening Edition Mopar نام دارد.
تولید آرگو در شعبهٔ برزیلی فیات در شهر بتیم این کشور صورت گرفته و در کشورهای آمریکای جنوبی عرضه خواهد شد. قیمت مدلهای مختلف این هاچبک ایتالیایی از ۴۶,۸۰۰ رئال (۱۴,۴۰۰ هزار دلار) برای مدل ۱ لیتری دستی آغاز شده و نهایتاً به ۷۰,۶۰۰ رئال (۲۱,۸۰۰ دلار) برای مدل ۱.۸ لیتری اتوماتیک HGT ختم میشود. در کل فیات آرگو هاچبک زیبا و مدرنی است که میتواند آیندهٔ خوبی در بازار آمریکای لاتین داشته باشد اما عجیب است که چرا فیات آنرا در دیگر مناطق دنیا خصوصاً اروپا عرضه نمیکند و فقط بر خانوادهٔ ۵۰۰ خود تکیه کرده است.
ACR VIPER
۱۲ خرداد ۱۳۹۶ای کاش تو ایران هم این سری از هاچ بک های سگمنت بی،جای هاچ بکهای منسوخ ایران رو بگیرن
حسین
۱۲ خرداد ۱۳۹۶عزیزم چجوری جاشون رو بگیرن؟
قیمتش از ۱۴ تا ۲۱ هزار دلار هست!
شما متوسط بگیر ۱۸ هزار دلار ، یعنی هم قیمت ولوستر! الان ولوستر چنده؟
گمرک رو هم در نظر نگیریم میشه ۷۲ میلیون! بعد جایگزین پراید هاچ بک بشه مثلا؟
بهنام
۱۲ خرداد ۱۳۹۶بیاد ایران ۱۶۰ تومن میشه، اصلا فروش نمی ره
سعید
۱۳ خرداد ۱۳۹۶قربونت بم تو ایران اصلا بازارش قابل پیش بینی نیس
گاری هم بیاری چهارتا چرخ داشتخ باشه فروش میره.
مهدی
۱۲ خرداد ۱۳۹۶همین الان هیوندای i20 هست با قیمت ۸۵ میلیونی آخه ما قدرت خریدمون پایینه چطور این یا هیوندا جای پراید را بگیرن، اگه ایران هم مثل اروپا یه کارگر ساده ۱۰ تومن و بیشتر حقوقش بود میشد همچین چیزی جای پراید را بگیره
Reza
۱۳ خرداد ۱۳۹۶همون فیات ایگیا که تو ترکیه ساخته میشه رو هاچ بکش کردند.
فریدون
۱۴ خرداد ۱۳۹۶پژو 207 از این بهتره با نصف قیمت تقریبا.فقط یک کم تکراری شده.