پس از معرفی جهانی نسل جدید فیات ۵۰۰ در دو نسخهٔ کوپه و کابریولت در ماه مارس، حالا عضو سومی با نام ۱+۳ به این خانواده اضافه شده است. ویژگی اصلی این نسخهٔ جدید، اضافه شدن یک در کوچک عقب در سمت شاگرد است که آنرا به کاربردیترین نسخهٔ ۵۰۰ جدید تبدیل میکند. به گفتهٔ فیات، این مدل جدید مناسب پدران یا مادران شاغلی است که یک یا چند فرزند دارند.
این نسخهٔ ۱+۳ ابعاد یکسانی با نسخهٔ معمولی ۵۰۰ دارد اما به لطف در کوچک عقب که بهصورت عکس باز میشود و همینطور حذف ستون B، دسترسی به صندلیهای عقب آن بسیار آسانتر خواهد بود. به دلایل ایمنی، این در عقبی تنها زمانی باز میشود که در جلو باز باشد. به گفتهٔ فیات، در نسخهٔ ۱+۳ تنها ۳۰ کیلوگرم به وزن ۵۰۰ اضافه شده که هیچ تأثیری در هندلینگ یا مصرف انرژی آن ندارد.
این ماشین مثل نسخهٔ معمولی خود در سه مدل مختلف به بازار عرضه میشود که در قوای محرکهٔ الکتریکی باهم تفاوت دارند. مدل پایه که اکشن نام دارد، از یک موتور الکتریکی ۹۵ اسب بخاری (۷۰ کیلوواتی) و باطری لیتیوم یونی ۲۳.۸ کیلووات ساعتی استفاده میکند. این مدل ظرف ۹.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و حداکثر سرعت آن روی ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. ۵۰۰ اکشن با هر بار شارژ کامل باطریها میتواند بیش از ۱۸۰ کیلومتر را طی کند و درعینحال به سیستم شارژ سریع ۵۰ کیلوواتی هم مجهز است که با کمتر از ۱۰ دقیقه شارژ، امکان پیمودن حدود ۵۰ کیلومتر را فراهم میکند.
نسخهٔ میانی با نام پَشن (Passion) و نسخهٔ بالا رده با نام آیکون هردو به پکیج باطری بزرگتر ۴۲ کیلووات ساعتی و موتور قویتر با ۱۱۸ اسب بخار قدرت (۸۷ کیلووات) و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور مجهز هستند. شتاب صفرتاصد این دو مدل ۹ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آنها روی ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است؛ اما مهمتر از همه، میزان بُرد این دو مدل است که به ۳۲۰ کیلومتر میرسد. ۵۰۰ پشن و آیکون بهصورت استاندارد از شارژ سریع ۸۵ کیلوواتی هم برخوردار هستند که ۸۰ درصد از باطریها را ظرف ۳۵ دقیقه شارژ میکند و با حدود ۵ دقیقه شارژ نیز انرژی موردنیاز برای پیمودن ۵۰ کیلومتر را فراهم میکند.
این ۵۰۰ جدید ۱+۳ مثل دو نسخهٔ دیگر در ابتدا با یک نسخهٔ آغازین کاملاً مجهز بنام La Prima به بازار عرضه میشود. این نسخه که با سه رنگ بیرونی رز طلایی، آبی یخچالی و مشکی اونیکس قابل خریداری خواهد بود، به چراغهای جلوی تمام LED، رینگهای ۱۷ اینچی آلیاژی دورنگ و تریم کرومی در پنجرههای جانبی مجهز است. این نسخهٔ ویژه در داخل هم از صندلیها، داشبورد و غربیلک فرمان پوشیده با چرم سازگاربامحیطزیست، نوشتهٔ FIAT روی صندلیها، غربیلک فرمان دورنگ و پلاک اختصاصی La Prima روی کنسول سود میبرد.
ویژگیهای رفاهی نسخهٔ La Prima شامل تنظیم شش جهتهٔ صندلیهای جلو، آینهٔ عقب الکتروکرومیک، سیستم تهویهٔ اتوماتیک و سنسورهای پارک ۳۶۰ درجه میشود درحالیکه کروز کنترل تطبیقی هوشمند، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، سیستم تشخیص علائم راهنمایی رانندگی، ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابرین پیاده و دوچرخهسواران، دستیار هوشمند سرعت، دوربین دید عقب وضوحبالا، تماس اضطراری و ترمزدستی الکترونیکی هم ازجملهٔ تجهیزات ایمنی استاندارد آن هستند.
فیات ۵۰۰ La Prima همچنین از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید UConnect 5 فیات-کرایسلر با نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی لمسی، اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم، صفحه آمپر ۷ اینچی TFT و شارژ بیسیم گوشیهای هوشمند هم برخوردار است. قیمت فیات ۵۰۰ ۱+۳ در ایتالیا با احتساب مشوق ۶ هزار یورویی دولت، از ۱۹,۹۰۰ یورو برای مدل پایهٔ اکشن آغاز میشود.
Aria
۲ آبان ۱۳۹۹چه جالب میشد اگر شارژ شدن ماشینای برقی وایر لس بود?
NAVID۰۰۹۸
۲ آبان ۱۳۹۹آقا Aria
شک نکن وایرلس میشه و احتمالاً قابل تعویض هم بشه تا دیگه زمان هم نبَره و بری جایگاه مخصوص و باتری خالی را با پُر راحت عوص کنی ، در آیندهای خیلی خیلی نزدیک که هممون میبینیم و شاهدش هستیم .
اما یه چیزی میخوام بگم در مورد ایتالیاییها ، شاید واقعاً هیچگاه خریدار محصولاتش نباشم یا شاید گزینه آخر باشه خرید یه خودروی ایتالیایی ، اما به جرئت میگم که بهترین طراحیها نزد ایتالیاییهاست که در هر سَبک و کلاسی ، جوری طراحی میکنند که انگار خودرو زنده و جونداره و میتونی باهاش ارتباط برقرار کنی و به قول معروف انگاری ماشیناشون روح دارند ، چیزی که کمتر از بقیه کشورها و سازههاشون شاهد هستیم و بیشتر جنبه کالای مصرفی داره تا روح داشتن و زنده بودن .
ایتالیا از هر نظر حرف نداره ، فقط هِیف که شده یه کشور فقیر اروپایی و اگر نه از هر نظر جزو بهترین کشورهای اروپائیه با موقعیت خوب جغرافیایی در جهان .
MaF
۲ آبان ۱۳۹۹دیگه همچی داره وایرلس میشه اونم حتمن به زودی میشع
Hadi
۲ آبان ۱۳۹۹چقدر این کوچولو خوشگل و دوست داشتنیه…
هنر ایتالیایی…
ممد ژانگولر
۲ آبان ۱۳۹۹خود ماشین یک طرف که زیبا و دوست داشتنیه
رینگاشم ی طرف
هر کی رینگاشو طراحی کرده خیلی مخ بوده به خدا
مشابش تو دنیا نیست
انگار تو اسمان شب کهکشانی ستاره میشمری ?
بهراد
۲ آبان ۱۳۹۹ایول بابا چه در بزرگی براش گذاشتن.جای پای صندلیای عقبو مثل 206 کردن.
به عنوان ماشین شهری دم دستی خیلی خوبه.اینتریورشم قشنگه.
یدونه فیات 500 آبی آسمانی تو منطقه آزاد ارس هست.نازه ناز
پارسا عشق ماشین 3 ای بابا اکانتم فراموش میشه هی
۲ آبان ۱۳۹۹اون یکی درش از اونا نداره
SS
۲ آبان ۱۳۹۹پلاک ملی هاشونم کم نیست 2 – 3 سال پیش میتونستی با 80-85 مدلهای نیمه فول یا بعضا فول رو بخری منتها چون خدمات پس از فروشش افتضاح و قطعت یدکیش ناموجود بود کلا میتونستی ارزون تر ام بگیری اما معمولا رو دست صاحبش میموند
بهراد
۳ آبان ۱۳۹۹من اگه بخوام بخرمش لوازم ۱۰ دوره سرویس (فیلتر هوا-بنزین-اتاق-روغن) + چراغ عقب و جلو ،دو تا سپر و آینه بغلا رو میخرم میزارم کنار.
البته اینکه برقیه فقط فیلتر اتاق میخواد با آینه و سپر و چراغ هاش.
Malt hill
۲ آبان ۱۳۹۹چ رنگ های فوق العاده ای
هنر نزد ایتالیایی هاست آقای فردوسی!
Ho3in
۲ آبان ۱۳۹۹وجدانن خیلی خیلی خوشگله و دوست داشتنی من که دوستش دارم❤
برای ماشین سوم عالیه ?
پارسا عشق ماشین 3 ای بابا اکانتم فراموش میشه هی
۲ آبان ۱۳۹۹مممممممممممااااااشین سوم؟؟؟؟؟
شاید تو خارج اما تو ایران که 3 سال پیش این ماشین وقتی سانتافه 150 میلیون بود این ماشین 90 میلیون تازه نسخه ی قدیمی این ماشین تو خارج باید این ماشین سومت باشه
Ho3in
۲ آبان ۱۳۹۹داداش ما کلا اینجا در مورد خارج حرف میزنیم
والا این ماشینو تو ایران باید به عنوان هواپیمایی شخصی استفاده کرد?
Amin-mc20
۲ آبان ۱۳۹۹وجدانن موتور بنزینی رو چیکار کردننن؟!؟!؟!؟!؟!؟!
مهدی موتورز
۲ آبان ۱۳۹۹بلخشید نکنه با اینم لذت لذت رانندگی میخواین؟
حسین
۵ آذر ۱۳۹۹قبلا یک موتور داشت پر بازده و یکی از قشنگ ترین صدا ها رو داشت ۱۶۰و خرده ای هم اسب بخار داشت. اما بنزینی بودن همچین ماشین هایی به صرفه نیست و باید فیلتر آلودگی بذاری و … برقی برای شهر فکر کنم بهتره
فرزاد
۲ آبان ۱۳۹۹اصلا قیافش قشنگ نیست همون نسل قبلی طراحی ظاهری و طراحی داخلش بهتر بود به خصوص داشبوردش که زدن فاتحه خوندن
ارش
۲ آبان ۱۳۹۹طراحی زیبایی داره و نسبت به ابعادش کابین خوشگل و جا داری داره.
MaF
۲ آبان ۱۳۹۹حتمن باید این طراحی یه وریو روش پیاده میکردن :|
خو میتونستن 5 درش کنن
AMG_73///
۲ آبان ۱۳۹۹این که 206 تیپ پنج خودمونه
مشخصاتشو نگاه کنین
عقبش عقب 206 هست
مانی
۳ آبان ۱۳۹۹عاشقش شدم
خانوم نزن غلط کردم