سوپرمینی های سقف باز بالانسی زیبا بین لذت هوای آزاد و راندمان بالا را ایجاد میکنند. آیا مینی کانورتیبل جدید میتواند با DS و فیات رقابت کند؟
اگر دنبال هیجان در این تابستان هستید، چه چیزی بهتر از یک کانورتیبل جمعوجور است؟ علیرغم آبوهوای نه چندان دوستداشتنی انگلستان، ما خودروهای کابریو را دوست داریم و خودروسازان هم با ساخت سوپرمینی های سقف باز به این خواستههای ما پاسخ میدهند.
باید این حقیقت را پذیرفت که هیچیک از دو خودروی DS 3 کابریو و فیات 500C به اندازهی مینی خاص نیستند. دو خودروی ذکر شده فرم هاچبک خود را با یک سانروف بزرگ ترکیب کردهاند درحالیکه مینی یک تجربهی رانندگی سقف باز واقعی را با قیمتی پذیرفتنی و هزینههای رانندگی مناسب ترکیب کرده است.
هیچکدام از این سه خودرو جوایز ویژهای را برنده نشدهاند و حتی با اینکه DS 3 بزرگترین صندوق بار را دارد، اما دهانهی کوچک صندوقعقب باعث میشود تا اشیای بزرگ را نتوانید در آن جای دهید. فضای بار در مینی قابلدسترستر است.
این سه خودرو ثابت میکنند که پیشرانههای کوچک هنوز هم میتوانند جذاب باشند. فیات حس منحصربهفردی دارد درحالیکه DS 3 و مینی به لطف پیشرانههای ۳ سیلندر توربویی که دارند، از سواری مشابهی برخوردارند؛ اما به نظر میرسد که نیروی محرکهی مینی سفتتر بوده و گیربکس نیز تندوتیز عمل میکند.
مقام اول: مینی کوپر کانورتیبل
تقریباً از همهی جهات مینی هماندازهی DS 3 است. این خودرو ارزان بوده و راندمان بالاتری دارد و برای سواری بهتر است اما مهم آنکه، سقف تمام بازشوی آن حسی را ایجاد میکند که دو رقیب دیگر از ایجاد آن ناتواناند. کمی کاربردی بودن را به مینی اضافه کنید و میبینید که این خودرو در صدر قرار میگیرد. در هنگام انتخاب خودروها فقط به قیمت مینی نگاهی بیندازید.
آلایندگی کم و قیمت ارزان این خودرو را به رقیبی جذاب در این کلاس بدل کرده است. 500C سریعترین گزینه نیست اما از آن طرف سرعت هم همهچیز نیست. تمرکز اصلی روی مد بوده که فیات در آن امتیاز بالایی میگیرد. در پشت فرمان هم حس خوبی ایجاد میکند اما باید هزینههای کمتری داشته باشد. هرچند، صندوق و صندلیهای عقب کوچک نشان میدهند که رقبای دیگر کاربردیتر از 500C هستند.
بیشک این خودرو هیجان رانندگی دو رقیب دیگر را ندارد. این مورد را با ارزش باقیماندهی ناچیز خودرو در سالهای آینده، هزینههای رانندگی بیشتر و قیمت بالا ترکیب کنید تا به رتبهی پایین آن پی ببرید. موارد خوبی نیز وجود دارند از جمله استایل بهروز شده و آپشن های انتخابی زیاد اما در مقایسه با مینی با کیفیت، به نظر میرسد که DS دوباره قافیه را باخته است.
جدید: مزدا MX-5 SE 1.5 قیمت: ۱۸۴۹۵ پوند پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری ۱۲۹ اسب بخاری
درحالیکه این خودرو تنها دو صندلی دارد اما مزدا بیشتر روی پرفورمنس تمرکز کرده است. این خودرو تنها ۲۰ پوند گرانتر از مینی است. پیشرانهی ۱.۵ لیتری خودرو هیجان بالایی دارد هرچند که مدل پایهی SE تجهیزات زیادی ندارد.
کارکرده: فولکسواگن گلف کابریولت TSI قیمت: ۱۸۵۰۰ دلار پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری ۱۲۰ اسب بخاری
این خودرو بر پایهی نسل قبلی گلف ساخته شده اما این کانورتیبل ۴ سرنشینه فضای بیشتری را نسبت به مینی ارائه میدهد، به علاوه تصوری ممتازتر دربارهی آن وجود دارد. با این قیمت شما میتوانید دنبال نمونههای کم کارکرد باشید که بلوتوث و رادیوی دیجیتال DAB هم دارند.
| مینی کوپر کانورتیبل | فیات 500C توئین ایر لانگ | DS 3 کابریو الگانس پیورتک ۱۳۰ |
قیمت خودرو/قیمت نسخهی تستشده (پوند) | ۱۸۴۷۵/۲۵۵۴۰ | ۱۷۲۳۰/۱۹۰۸۰ | ۱۹۱۹۵/۲۰۴۴۰ |
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر) | ۳۸۲۱/۱۴۱۵/۱۷۲۷ | ۳۵۷۱/۱۴۸۸/۱۶۲۷ | ۳۹۴۸/۱۴۸۳/۱۷۱۵ |
پیشرانه | ۳ سیلندر خطی، ۱۴۹۹ سیسی | ۲ سیلندر خطی، ۸۷۵ سیسی | ۳ سیلندر خطی، ۱۱۹۹ سیسی |
حداکثر قدرت (اسب بخار) | ۱۳۴ | ۱۰۴ | ۱۲۹ |
حداکثر گشتاور (نیوتون متر) | ۲۲۰ | ۱۴۵ | ۲۳۰ |
گیربکس | ۶ سرعته دستی/دیفرانسیل جلو | ۶ سرعته دستی/دیفرانسیل جلو | ۶ سرعته دستی/دیفرانسیل جلو |
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۸.۹ | ۱۰.۷ | ۹.۶ |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | ۲۰۷ | ۱۸۸ | ۲۰۲ |
منبع: autoexpress
خسته شده
۲۹ تیر ۱۳۹۵یعنی واقعا با اینا میخوان دویست تا برن؟!! مینی و فیات و نگاه کن راحت یه آدم اگه زورش زیاد باشه میتونه بلندشون کنه
مجید. بهترین یا هیچ.
۲۹ تیر ۱۳۹۵با مینی میشه به 200 رسید. قدرتش بالایه. تا 180 راحت پر میکنه
خسته شده
۲۹ تیر ۱۳۹۵منظورم رفتنشون نیست منظورم اینکه اینا تویه دویست تا رویه هوان
علي
۲۹ تیر ۱۳۹۵اگه مجله اتو اکسپرس انگلیسی زبان راست میگه بجای اینکه دست خودشونو به عنوان قهرمان بالا ببره ی دعوت از فولکس بیتل کروک هم به عمل میاورد شاید احتیاج نبود حول حولکی خودشونو قهرمان کنه. (((( پدال عزیز و مترجمهای گرامی لطفا به صورت ناخداگاه به سایتهایی که عادت کردین بهشون هی سر نزنید و تو این دنیای عظیم اینترنت که از شیر مرغ تا جون آدمی زاد هم پیدا میشه از منابع معتبر دیگر کشورها هم استفاده کنید ممنون))))
كوروش
۲۹ تیر ۱۳۹۵چقدر صندوق هاشون کوچیکه ولی خودرو های جالبین
من دوست داشتم ظاهر ds روی پلت مینی باشه اونوقت عالی میشد خودرو کوچک خیلی عالیه من خودم واقعا توی شهر راحت هستم توی هر جاپارکی ماشین رو می چپونم خیالتون هم از مصرف راحته یک باک ۴۰ تایی می زنی دو هفته (البته توی شهر) راه میری
Joker
۲۹ تیر ۱۳۹۵آقا شاهین دم شما گرم، یه تنه دارین سایت رو به روز میکنین !
دلم نیومد بدون تشکر برم.
شاهین
۳۰ تیر ۱۳۹۵ممنونم از شما
زحمت اصلی رو جناب سردبیر و باقی دوستان میکشن.من عضو خیلی کوچیکی از این مجموعه ام.
امیدوارم تلاش های دوستان مورد توجهتون قرار بگیره.
ارادتمندم
علیرضا
۲۹ تیر ۱۳۹۵فیات 500 رو اگر تو ایران با قیمت مناسب مونتاژ کنن برای شهرهای شلوغ گزینه خوبی هست ولی طمع و آزمندی مدیران باعث میشه که آنقدر قیمت رو بالا ببرن که دیگه تمام دلایل منطقی برای خرید رو بی اثر کنه
یو اس اس اینترپرایز
۲۹ تیر ۱۳۹۵توقیمت های مشابه از مزدا خوشم اومد
حمیدرضا
۲۹ تیر ۱۳۹۵مقاله جالبی بود ولی چقدر قیمتشون به ریال بالا میشه اینجا به این نتیجه میرسیم که ایراد از گرونی نیست پول ما خیلی بی ارزشه
مجید. بهترین یا هیچ.
۲۹ تیر ۱۳۹۵مینی بهترینه.
منصور
۲۹ تیر ۱۳۹۵طفلی DS رو با هرچی مقایسه میکنن آخر میشه اونوقت میخوان خدا تومن تو پاچه ما کنن
Behzad power active
۲۹ تیر ۱۳۹۵با پراید 160 تا میریم با اینا 200 تا یعنی نمیتونیم بریم ؟!
خسته شده
۲۹ تیر ۱۳۹۵درسته ولی پراید تویه اون سرعتی که شما میگی دیگه ماشین نیست یه قطعه ایی که در هر لحظه باید منتظر نابودی خودش و کسی که توشه باشی
منظور من از اینکه واقعا اینا دویست تا میرن این نیست که نمیرن اینکه اینا در دویست تا آیا تعادل دارن؟!!
یو اس اس اینترپرایز
۲۹ تیر ۱۳۹۵با پراید میشه 175 کیلومتر هم رفت.البته به کیلومتر خود پراید
کیلومترشمار دیجیتالی چیز دیگه نشان میده
امیر
۲۹ تیر ۱۳۹۵با سلام
ببخشید کامنت بی ربط میگذارم ولی یه سوال دارم و کسی نیست بپرسم ازش . میخوام بدونم درون کمپرسور پیستونی فلایویل میگذارند یا نه. اگه میگذارند چه فایده ای داره.
احمد باقری
۳۰ تیر ۱۳۹۵طراحی DS، خیلی خیلی خیلی بهتره.
mohsen
۳۰ تیر ۱۳۹۵در بین این سه معلومه که کسی که رنگ و بوی آلمانی بهش خورده برندس ولی کاش بیتل هم بود و رقابت سنگین تر میشد