دیدن اینکه کمپانی فیات ایتالیا با آن سابقه درخشان محصولات محدودی را در اروپا عرضه میکند ناراحت کننده است. بخش اعظم محصولات این شرکت شامل نسخههای درونسوز و الکتریکی از ۵۰۰ و مدلهای قدیمیتر پاندا و تیپو است. البته فیات در سایر نقاط دنیا محصولات متنوعتری را عرضه میکند که از جمله آنها میتوان به اونو، موبی، آرگو، کرونوس، استرادا، تورو و گرند سی نا اشاره کرد.
به این لیست باید یک کراس اوور کوچک که از نظر فنی با هاچبک کوچک آرگو و سدان کرونوس مشترک است را اضافه کنیم. فیات پس از انتشار تصاویر بدنه و نام نهایی این کراس اوور جدید، تصاویر کابین آن را نیز منتشر کرده است. همانگونه که دیده میشود کابین کراس اوور پالس ۲۰۲۲ نقطه اشتراک زیادی با آرگو و کرونوس دارد.
در کابین پالس جدید میتوانیم پشت آمپرهای دیجیتالی ۷ اینچی و نمایشگر مرکزی ۱۰.۱ اینچی را ببینیم. این نمایشگر مرکزی از جدیدترین نرمافزار Uconnect بکار رفته در پیکاپ تورو استفاده کرده و خود نمایشگر نیز برخلاف نمونه بکار رفته در تورو حالت افقی دارد.
پالس در مقایسه با آرگو و کرونوس از کنترلهای سیستم تهویه مطبوع متفاوتی استفاده کرده و دکمه استارت قرمز نیز روی فرمان خودنمایی میکند. فیات میگوید این خودرو را با متریال و پارچههای جدیدی عرضه خواهد کرد تا نسبت به سایر خودروهای این کلاس متمایز باشد.
پالس ۲۰۲۲ طی ماههای آینده روانه بازار برزیل خواهد شد و با دو پیشرانه در دسترس خواهد بود که اولی از نوع ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو با قدرت حدود ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور ۱۹۶ نیوتون متر بوده و پیشرانه دوم نیز از نوع ۱.۳ لیتری تنفس طبیعی با خروجی ۱۰۹ اسبی و گشتاور ۱۳۹ نیوتون متری است. پیشرانه اول با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همکاری خواهد کرد درحالیکه نمونه تنفس طبیعی به گیربکس ۵ سرعته دستی یا CVT متصل خواهد بود.
هنوز جزئیات قیمتی این کراس اوور جدید منتشر نشده اما احتمالاً قیمت آن ارزانتر از جیپ کامپس خواهد بود. انتظار میرود قیمت پالس جدید از معادل ۱۵۶۰۰ دلار شروع شده و به ۲۱۵۰۰ دلار برسد.
Saleh
۹ مرداد ۱۴۰۰ترجیح میدم یه النترا بخرم بجای این
احمدرضا
۹ مرداد ۱۴۰۰آدمی که اینو میخره دنبال کراس اوره
ربطی نداره النترا سوار شه
در ضمن این فیاته
100 و خورده ای خودروسازی رو به نیم قرن مقایسه میکنی؟ 😐
ممد ژانگولر
۹ مرداد ۱۴۰۰واقعا تولید ماشین با کیفیت خوب و ارزان سواب داره. یعنی اونی که پولداره ماشین سیصد هزار دلاری میخره یکی هم با ۱۵۰۰۰$ اینو میخره شایدم بیشتر لذت ببره . به قول مدیر عامل شرکت فولکس :
آینده ماشینهای گرون و لوکس آینده روشنی نیست.😎
ADAK
۹ مرداد ۱۴۰۰حالا یه چی گفته اوشون
نه ایران که کل دنیا به سرعت به سمت جهان سرمایه داری داره پیش میره
شما به انگلیسی برو آمار رشد میلیونرهای جدید در سال گذشته در خوده ایران رو بررسی کن ، می فهمی که علیرغم تحریم و بدبخت شدن آحاد مردم پولدار شدن رشد عجیبی داشته.
عرفان
۹ مرداد ۱۴۰۰ببخشید ولی همین فولکس واگن
لامبو رو داره
پورشه رو داره
بوگاتی رو تا چند وقت پیش داره
نتیجه گیری با خودتون که چقدر به این حرفی که زدن پایبندن ….
امیرحسین
۹ مرداد ۱۴۰۰چنگی به دل نمیزنه
ولی حاضرم جای ماشینای چینی اینو بشینم
Reza Waffen SS
۹ مرداد ۱۴۰۰۱۵۶۰۰ دلار قیمت معقولی هستش واسش ارزش خرید داره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ مرداد ۱۴۰۰یه داچیا بخری ارزش بیشتری داره…
یوسف
۹ مرداد ۱۴۰۰به نظرم در آینده در اروپا هم عرضه بشه چون باب میل بازار اروپا به نظر میرسه.
♦SHAHRUKH♦
۹ مرداد ۱۴۰۰طراحی کابین فوق العاده ساده و شسته رفتس
برخلاف طراحی بیرون ماشین که خیلی تند و تیزه
تضاد جالبیه
کاش همه ایتالیاییا به روزهای اوج برگردن
البته ژاپنیا و آلمانیا رو هم فراموش نکنید
برقیه جارو برقی
۹ مرداد ۱۴۰۰کابینش شبیه ائودی شده شکل فرمان و کیلومتر
میثم
۱۰ مرداد ۱۴۰۰بنظر میاد خیلی خوش ساخت باشه
من که خیلی خوشم اومد
قیمتش خیلی خوبه
با مهربونی جهان زیباتره
۱۰ مرداد ۱۴۰۰کاش روزی برسه ک فیات مترادف بی کیفیت نباشه