فیات توپولینو یک چهارچرخهٔ برقی کوچک است که بر اساس سیتروئن آمی ساخته شده و میتواند با هر بار شارژ تا ۷۵ کیلومتر را طی کند.
پس از یک پیشنمایش در حدود یک ماه قبل، فیات بهطور کامل و رسمی کوچکترین محصول خود را با نام توپولینو معرفی کرده است. این یک چهارچرخهٔ الکتریکی با تنها ۲.۵۳ متر طول است. توپولینو بر اساس سیتروئن آمی ساخته شده اما طراحی جلو و عقب آن تغییر کرده تا شبیه یک فیات باشد. این وسیلهٔ الکتریکی که در دستهٔ خودروها جای نمیگیرد و باید آن را یک چهارچرخه دانست، در دو نسخهٔ مختلف ارائه میشود که اولی با کابین بسته برای استفادههای شهری بوده و دیگری با نام دولچویتا (Dolcevita) و سقف بازشو و طناب بجای درها، برای ساحل در نظر گرفته شده است.
هردو نسخه در ایتالیا ۹,۸۹۰ یورو معادل ۱۰,۷۷۰ دلار قیمت دارند که حدود ۲ هزار یورو از سیتروئن آمی گرانتر است ولی توپولینو با تجهیزات بیشتری ارائه میشود. بهعنوانمثال، این خودرو به باربند کرومی در عقب مجهز است که میتوان از آن برای حمل چمدان استفاده کرد. علاوه بر این، برای توپولینو آپشنهای کاربردی جالبی قابل سفارش خواهد بود. بهعنوانمثال، برای نسخهٔ دولچویتا یک دوش آب قابل سفارش است تا مالک بتواند پس از شنا در دریا خود را تمیز کند.
چمدانی هماندازهٔ باربند عقب، پنکه USB، اسپیکر بلوتوثی، بطری آب حرارتی برای نوشیدنیهای سرد و گرم و دو نوع روکش صندلی که میتوان از آنها بهعنوان حوله پس از دوش گرفتن استفاده کرد هم از دیگر آپشنهای سفارشی این خودرو هستند. توپولینو اما فقط با یک رنگ بیرونی ارائه میشود که در تصاویر مشاهده میکنید. بااینحال، برای درهای نسخهٔ بسته برچسبهای طرح چوب و برای سقف نسخهٔ دولچویتا نوارهای سفید قابل سفارش خواهد بود.
توپولینو به یک پیک باطری کوچک ۵.۴ کیلووات ساعتی مجهز است که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن ۷۵ کیلومتر را فراهم میکند درحالیکه حداکثر سرعت خودرو تنها ۴۵ کیلومتر بر ساعت است. مثل سیتروئن آمی، افراد چهاردهسالهای که گواهینامهٔ موتورسیکلت داشته باشند میتوانند با توپولینو رانندگی کنند. پذیرش سفارشات خرید این خودرو در ایتالیا و فرانسه آغاز شده و انتظار میرود تحویل اولین نمونههای آن به خریداران از پایان امسال آغاز شود.
Kato
۱۵ تیر ۱۴۰۲این بیاد ایران ملت باهاش میرن جاده چالوس…😁
Python
۱۶ تیر ۱۴۰۲بله ماشین مناسب جادست
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۵ تیر ۱۴۰۲چه اسم جالبی داره انگار فارسیه
خدمت دوستان بگم که این ماشین های کوچولو، به چند دلیل در اروپا پرفروش هستند
مهمترین بخش داستان اینه که، جوانان تازه گواهینامه گرفته، باهاشون خیلی حس خوبی دارن و تجربه کسب میکنن، قیمت هم مناسبه و راحت از پس خریدش برمیان
یک نکته دیگه که به وفور محبوبیت داره، پارک خودرو با کله به صورت عمود بر مسیر خیابان هست، یعنی خیلی راحت با سر میرن بین ماشین های دیگه پارک میکنن و طبیعتا مشکل قانونی هم نداره چون ماشین خیلی کوچیکه
blackwing
۱۵ تیر ۱۴۰۲چقدر جذابه ، چه رنگی داره 🥲
AMANTE
۱۵ تیر ۱۴۰۲خیلی گوگولی و نازه. برای کسانی که تجربه ی رانندگی ندارن و میخوان تجربه کسب کنن یا میخوان برن خرید هفتگی انجام بدن گزینه ی خوبی هست.
BMW
۱۵ تیر ۱۴۰۲این چیه انگار داخل کف دستت جا میشه
یوسف
۱۵ تیر ۱۴۰۲فیات به خوبی تونسته این مدل رو از سیتروئن آمی متمایز بکنه و ظاهر یه فیات کلاسیک رو بهش بده، من به شخصه عاشق چراغ های جلو و عقب، آیینه بغل ها و اون پنکه شدم.
احمدرضا
۱۵ تیر ۱۴۰۲خیلی بامزس
R/T
۱۵ تیر ۱۴۰۲یه کوچولوی کلاسیک با امکانات خوب و قیمت خوب
بهرام
۱۵ تیر ۱۴۰۲همه خریداران فیات ، پژو و اوپل پس از مدتی از خریدشون پشیمون میشن. از ما گفتن. درضمن فیات ماشین فقیرترین فقرای اروپاست. چینی بگیری بهتره. خودداری کلأ
ف.م
۱۵ تیر ۱۴۰۲دوست عزیز آدم وقتی بتونه ماشینه اروپایی با اصالت ۱۰۰وخورده ای ساله و اطمینان سوار شه چرا باید بره خرچنگ قورباقه چینی بی نام نشان سوار شه
cyrus-az
۱۵ تیر ۱۴۰۲شاید با آسانسور بشه بردش بالا توی واحد نگهش داشت. خیلی بامزس ولی 10هزار یورو یکم بنظرم زیادی زیاده
amir-z
۱۵ تیر ۱۴۰۲به نظرم با ۱۰ هزار دلار میشه یه ماشین دست دوم خرید
که خیلی از این بهتر باشه یا حداقل شبیه یه ماشین واقعی باشه
amirali
۱۵ تیر ۱۴۰۲کمبود این نوع خودروها در ایران حس میشه . بسیار مناسب تردد داخل شهر هست و ایمن تر از موتور سیکلت
علیرضا۷۷۱۴
۱۵ تیر ۱۴۰۲بنام خدا.واقعا فیات یه سور به خودروسازان ایرانی زده….یازده هزار دلار برای این وسیله .؟؟؟؟!!!!! ضمن احترام به نظرات عزیزان لطفا یکبار بطوردقیق وکامل مشخصات وامکانات و تواناییهای این وسیله رو بخوانید تا به عمق فاجعه پی ببرید.درضمن به نظر من این وسیله بالاخص و تقریبا اکثرا خودروهای فیات علی رغم ایتالیایی بودنش از لحاظ زیبایی وطراحی دچار نقصان شدید هستند درحالیکه ایتالیا مهد طراحی دنیاست ؟؟؟؟!!!!!
علی
۱۵ تیر ۱۴۰۲عمق فاجعه زباله های ایرانخودرو و سایپا هستن که با پس انداز حقوق ده سال یک کارگر ایرانی برابری میکنن و بعد از یکی و دو سال به خرج میفتن و زندگی رو برای مصرف کننده سیاه میکنن، هیچ عمق فاجعه ای در مورد فیات توپولینو و بازار خودرو در اروپا وجود نداره
علیرضا۷۷۱۴
۱۶ تیر ۱۴۰۲بنام خدا.عمق اصلی فاجعه در این است که در بین مردمی زندگی کنیم که بجای عقلانیت و تفکر و همه جانبه نگری و کل نگری ،بدون دانش کافی و ازروی احساسات وبه شکل نامناسب رفتارمیکنند. سواد رسانه ای هم که بماند .متاسفم
مهدی
۱۶ تیر ۱۴۰۲چون فیات توپولینو کسی تو اروپا زیاد نمیخره اونا ۱۰ هزار دلارو میدن کیس گیمینگ میخرن نه این ماشینو مردم اروپا پول دارن میدن ماشین هایی که تو ایران رویاشو داریممیخرن تو ایرانم اگه وضع اقتصادی خوب بود کسی مجبور نمیشد ماشین ها ساخت ایران بخره که بیاد بگه اشغاله بدرد نمیخوره
Python
۱۶ تیر ۱۴۰۲اروپا خوبه ایتالیا عالیه ژاپن وکره خوبه
ایران هند چین روس عرب وخاور میانه بده
مهدی
۱۶ تیر ۱۴۰۲شبیه ماشین مستربین میمونه این چیه خدایی تو کشورهای اروپایی کس
ی روش میشه سوارش
بشه همه مسخره میکنن ۲۰ ۳۰ هزار دلار میزاری روش میری فورد موستانگ قدیمی میخری
Navid A J
۲۶ تیر ۱۴۰۲فسقلینو بیشتر بهش میاد تا تپلینو
۲۲ شهریور ۱۴۰۲اگه سقف ماشین هم یک سولار پنل قرار می دادن به نظرم جذاب تر می بود