آبارث زیرمجموعه فیات، خودروی جدید برای آمریکای جنوبی رونمایی کرده است. آبارث فستبک، جایگزینی ارزانقیمت برای خودروهای صاحب نامی همچون بیامو X4 M خواهد بود.
معمولاً افرادی با درآمد متوسط توانایی خرید شاسی بلندهای کوپه و پرفورمنس را نخواهند داشت اما داستان آبارث فست بک فرق میکند. این خودرو که نسخه مخصوص آبارث از فیات فست بک محسوب میشود جایگزینی عادی برای قدبلندهای لوکس و گرانقیمت خواهد بود. فست بک یک و نیم سال پس از معرفی آبارث پالس معرفی شده است، خودرویی که از نظر مکانیکی مشابه برادر خود است.
اگرچه شاسیبلند کوپه یاد شده با برند و نشان آبارث معرفی شده است اما نشان کوچک فیات نیز روی جلوپنجره دیده میشود. از جمله تغییرات ظاهری این خودرو نسبت به فیات فست بک میتوان به پوششهای پلاستیکی همرنگ بدنه در اطراف سپرها، گلگیرها و رکابها، تریم قرمز رنگ بالای اسپلیتر، اسپویلر مشکی، آینهبغلهای تیره رنگ و خروجیهای اگزوز کرومی اشاره کرد. همچنین رینگهای جدید ۱۸ اینچی BBS استایل با عناصر قرمز رنگ نیز در آبارث فست بک دیده میشوند هرچند از نظر ابعاد برای چنین خودرویی کوچک به نظر میرسند.
با ورود به داخل کابین شاهد دوخت قرمز، تریم فیبر کربن روی داشبورد و نشانهای آبارث خواهید بود. این خودرو بهصورت استاندارد با نمایشگر مرکزی ۱۰.۱ اینچی، پشت آمپرهای دیجیتالی و شارژ بیسیم گوشی هوشمند عرضه میشود اما با پرداخت مبلغ بیشتر میتوان ساب ووفر، فیلتر هوای اسپرت، نورپردازی داخلی و برچسبهای سفید عقرب را انتخاب کرد. نیروبخش آبارث فست بک پیشرانه موسوم به توربو ۲۷۰ است که در فیات فست بک نسخه سفارشی آبارث هم دیده میشود و این موضوع اندکی عجیب به نظر می رسد. این پیشرانه ۱.۳ لیتری توربو ۱۸۳ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتون متر قدرت تولید میکند و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک نیز نیرو را راهی چرخهای جلو میکند. شاسیبلند موردبحث در عرض ۷.۶ ثانیه میتواند از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.
ایتالیاییها میگویند حالت رانندگی جدیدی به نام Poison وجود دارد که پاسخ گیربکس و پیشرانه را بهبود بخشیده و در عین گرافیکهای ویژهای را در پشت آمپرها به نمایش میگذارد. همچنین استفاده از خروجیهای اگزوز جدید باعث شدهاند شاسیبلند کوپه مانند آبارث صدای اسپرت تری داشته باشد. مهمتر اینکه خودروی موردبحث از تنظیمات سیستم تعلیق اسپرت تر در مقایسه با نسخه استاندارد فیات سود میبرد و از جمله قطعات جدید آن میتوان به فنرها، جذب کنندههای شوک، پایدار کنندههای بزرگتر در جلو و… اشاره کرد. آبارث فست بک هماکنون با قیمت معادل ۳۲ هزار دلار در بازار برزیل قابل انتخاب است درحالیکه قیمت فیات فست بک استاندارد از حدود ۲۴ هزار دلار شروع میشود. در نهایت باید گفت برای خرید ارزانترین نسخه بیامو X4 در این کشور باید حدود ۹۷ هزار دلار پرداخت کرد.
amir
۱۰ آبان ۱۴۰۲ماشین شهری مناسب با قیمتی مناسب از کمپانی آبارث
سعید
۱۰ آبان ۱۴۰۲ولی اگر همین ماشین ساخت یه شرکت ایرانی بود، امکان نداشت ازش تعریف کنی
۱۰ آبان ۱۴۰۲همین ماشینو هیچ شرکت ایرانی ای حالا حالا ها نمیتونه درست کنه
درست کنه هم حلبیه
amir
۱۰ آبان ۱۴۰۲خب الان به من بگو ریرا چه چیزی برای تعریف کردن داره ؟؟ اگر لاقل با قیمت معقول عرضه میشد یه چیزی
همون پلت فرم ۲۰۰۸عه با موتور سمند(ای اف سون) از چیش دقیقا تعریف کنیم آقا سعید
فرهاد
۱۰ آبان ۱۴۰۲مشکل اینجاست لگن ساز های داخلی با این تنکلوژی عهد حجری که دارن تا ۵۰ سال دیگه هم نمیتونن همچین چیزی دریت کنن ، هر وقت یه شرکت ایرانی تونست همچین ماشینی درست کنه اون موقع بیا حرف بزن !!
ab0lf4zl
۱۰ آبان ۱۴۰۲خواستم ی سری توضیحات بدم ولی یادم اومد ک ادمی خوابه رو میشه بیدار کرد ولی ادمی ک خودش رو ب خواب زده رو نه
𝐀𝐥𝐢
۱۰ آبان ۱۴۰۲ظاهرش در حد چینی هاست
۱۰ آبان ۱۴۰۲من اول فکر کردم این ماشین قراره تو لیست وارداتیا باشه
Soroush
۱۰ آبان ۱۴۰۲یه جوریه
انگار تناسباتش درست رعایت نشده
مثه چینی ها شده
۱۰ آبان ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/11/Fiat-Fastback-Abarth-Brazil-12-1536×1024-1.webp
تقریبا شوتیه
amir
۱۰ آبان ۱۴۰۲درسته کمی تناسبات رعایت نشده مثل بدنه تپل روی چرخ های کوچک چراغ های بزرگ روی بدنه کوتاه …
Enzo Ferrari 2008
۱۰ آبان ۱۴۰۲اینم میشه وارد کرد
Siyavash
۱۰ آبان ۱۴۰۲به نظر ماشین خوبی هست…
برایه بازار داغون ایران خوبه اگه قیمتش رو رعایت کنن..
parhamiof
۱۰ آبان ۱۴۰۲یا خدا
نمای بغلش چه سمیه
ارتفاع زیاد چرخ کوچیک
اصلا طراحیش خیلی مشکل داره😐
۱۰ آبان ۱۴۰۲راحت چپ میکنه 😐😂
parhamiof
۱۰ آبان ۱۴۰۲بعد جالبیش اینه عکساش تو پیسته😂
مهران
۱۰ آبان ۱۴۰۲این جایگزین X4😐😑
این کجا و آن کجا
یه جوریه که از تو عکسم بنظر میاد سر پیچ خیلی مشکل پیدا کنه و هندلینگ افتضاحی داشته باشه
رضوان
۱۱ آبان ۱۴۰۲دیگنیتی طراحیش تناسب بهتری از این داره