تلاشهای آتی استلانتیس در حملونقل الکتریکی همچنان ادامه دارد زیرا این خودروساز در حال تست تکنولوژی شارژ القایی رؤیت شده است. استلانتیس میگوید به راندمانی مشابه جایگاههای شارژ سریع دست مییابد. در واقع این خودروساز اظهار میدارد با یک دستگاه فیات ۵۰۰ الکتریکی میتواند سرعتهای بزرگراهی را بدون استفاده از انرژی ذخیره شده در باتریها طی کند. تستهای صورت گرفته روی شدت میدان مغناطیسی ثابت کرده اند این کار بدون تأثیر روی راننده میتواند صورت گیرد.
این یک خبر فوقالعاده است زیرا در بزرگراهها میتوان از تکنولوژی شارژ القایی سود برد و به این ترتیب شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی میتواند بدون محدودیت باشد. استلانتیس در حال کار روی این تکنولوژی با همکاری چندین شرکت است. تأسیسات تست این تکنولوژی در ایتالیا واقع شده و از سیستم پیچههای تعبیه شده زیر آسفالت استفاده میکند. زمانی که دریافت کننده ویژه موجود باشد این پیچهها انرژی را مستقیماً به خودروها، اتوبوسها و کامیونها منتقل میکنند. انرژی یاد شده بهصورت مستقیم از جاده به پیشرانههای الکتریکی منتقل میشود و به آنها اجازه میدهد بدون استفاده از باتری خودرو را به پیش برانند.
این تأسیسات از جریان مستقیم DC برای کاهش اتلاف قدرت در زمان توزیع انرژی استفاده میکند. این تکنولوژی همچنین به جاده سازان اجازه میدهد تا از کابلهای نازکتری که بجای مس از آلومینیوم ساخته میشوند سود ببرند. آلومینیوم ارزانتر بوده و تهیه کردن آن نیز راحتتر خواهد بود. استلانتیس قول میدهد کابلها اصلاً دیده نخواهند شد و بنابراین پیادهروی در چنین مکانهایی خطری برای افراد نخواهد داشت.
یکی از مدیران ارشد استلانتیس میگوید:
در برنامه استراتژیک بلندمدت ما که تا سال ۲۰۳۰ ادامه دارد حملونقل آزاد و پیشرفته ارائه میشود و این پروژه عصارهای از آن چیزی است که خواهیم دید. این پروژه و سایر پروژههای مشترک قدمهای هیجانانگیزی هستند که برای دستیابی به طول عمر بیشتر باتریها، نگرانی کمتر درباره شعاع حرکتی خودروها، راندمان انرژی بیشتر، باتریهای کوچکتر، پرفورمنس برجسته و هزینه و وزن کمتر برداشته میشوند
زیزیگولو
۲۵ خرداد ۱۴۰۱فیات ۵۰۰ میتونه گزینه خوبی واسه واردات باشه
فرامرز
۲۵ خرداد ۱۴۰۱موافق نیستم. ما ایرانیا ماشین های بزرگتر دوست داریم و اقتصادمون اجازه نمیده این همه پول خرج ماشین شهری کنیم. به نظرم بهترین گزینه واسه واردات خودروهای داچیا هستن که درسته ایمنی متوسطی دارن ولی جادار و با دوام هستن و موتور های تنفس طبیعیشون با بنزین ایران مشکلی ندارن. تو رنج قیمتی فیات ۵۰۰ من باشم اشکودا اکتاویا یا داچیا داستر وارد میکنم
زیزیگولو
۲۵ خرداد ۱۴۰۱منظورم کل واردات خودرو نیستش ……. فقط میتونه یکی از گزینه های واردات باشه
Reza Waffen SS
۲۵ خرداد ۱۴۰۱یکی از آرزوهام هستش که داره برآورد میشه
نوید AJ
۲۵ خرداد ۱۴۰۱کنار جاده پنل خورشیدی و توربین بادی باشه و برق این شبکه رو تأمین کنه. انرژی نامحدود و پاک برای حمل و نقل. مخصوصا برای کشور ما که اینقدر آفتاب داریم عالیه.
NAVID۰۰۹۸
۲۵ خرداد ۱۴۰۱یه شرکت هلندی توانسته ایدهی خودروی تمام خورشیدی را به مرحلهی اجرا برسونه که شعاع حرکتیش فعلاً ۷۰ کیلومتر هست اما اگر این قضیه همگانی بشه و روی آن سرمایهگذادی بشه میتونه آیندهی صنعت خودرو را دگرگون کنه که به دلایل مختلف فکر نمیکنم هیچگاه چنین شود چون خدمات پس از فروش دیگر معنا و مفهومی پیدا نمیکند و کلاً امروزه هر چیزی را که میسازند ، جوری میسازند که نیاز به خدمات و قطعات داشته باشه تا برایشان پول داشته باشه !
مثالِ بارزش هم کاری بود که اپل با محصولاتش میکرد و لو رفت که سیستم دستگاههایش را ضعیف میکرد تا مشتری مجبور شود مدل جدید بخرد و ارتقاء بدهد !
مافیا یعنی این که کاری نداره بهترین یعنی چی ، مهم این هست کاری کنند تا از آب هم کره بگیرند و پول چاپ بزنند با فروش محصولاتشان و خدمات بعدش !
حتماً بارها به گوشتان خورده که اکثر شرکتهای خودروسازی در فروش خودرو سود آنچنانی نمیبرند و بیشترین سودشان در خدمات پس از فروش هست که هرچه خودرو پُراستهلاکتر باشد ، سود آن بیشتر هست !
به نظر من ، میشه با این قدرت تکنولوژی ، امروز خودرویی را ساخت که کمترین خدمات را داشته باشد یا حتی خدماتش در حد صفر باشد اما هیچگاه این کار را نمیکنند به دلایل مختلف از جمله زنجیر بودن شرکتها با هم !
محمد
۲۵ خرداد ۱۴۰۱هزینه زیرساخت هایی که باید ایجاد کنن خیلی بالا میره شاید در حد همون طرح آزمایشی بمونه همین الان هم باتری ها برای مسافت های شهری و بین شهری جوابگو هستند با وجود ماشین هایی مثل مدل اس برد بلند یا لوسید ایر که در آینده بیشتر هم میشه مشکل اصلی شارژ باتری هست که اگه به سرعت بنزین زدن برسه که قطعا تو چندسال پیش رو میرسه نگرانی مردم برای مهاجرت به الکتریکی ها برطرف میشه
مانی
۲۶ خرداد ۱۴۰۱چنین میدان مغناطیسی پرقدرتی چجوری بی ضرره؟