فیات

فیات 124 اسپایدر و نوستالژی بازگشت به عهد قدیم

راز فیات برملا شد و پس از گذشت مدت‌های مدیدی دوباره یک رودستر در مجموعه محصولات فیات سر بر آورد.

Fiat 124 Spider
Fiat 124 Spider
سرانجام و پس از کش‌وقوس‌های بسیار، فیات از اسپایدر کوچک و اسپرت خود ۱۲۴ رونمایی نمود. این مدل تازه که نخستین تحرک فیات برای تعمیق فروش و حضور در بازارها و رده‌های جدید است به‌تازگی و در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس ۲۰۱۵ به عموم مردم معرفی شده است. پیش از این فیات در مجموعه محصولاتش رودستر هم داشت و سالها پیش بارچتا را تولید می‌کرد. حال مدل ۱۲۴ که یک کپی‌برداری آشکار از مزدا mx5 است، جانشین مدل بارچتا شده است. البته به‌رغم برخورداری از قطعات مشترک فراوان با مزدا، فیات اعلام نموده ۱۲۴ یک تجربه رانندگی کاملاً ایتالیایی را به خریداران ارائه می‌کند.
Fiat 124 Spider
Fiat 124 Spider
Fiat 124 Spider
Fiat 124 Spider
فیات ۱۲۴ اسپایدر که در طول ۱۲.۴ سانتی‌متر از نسل چهارم مزدا mx5 میاتا بلندتر است بر روی پلتفرم مشترک با این خودرو ساخته شده و در طراحی براساس مدل مشهور فیات ۱۲۴ که نخستین بار در سال ۱۹۶۶ تولید شد و یکی از خودروهای پرفروش فیات بود، ساخته شده است. این اسپایدر که از طراحی ریترو و کلاسیک فیات سود برده است، با استفاده از چراغ‌های LED جلو که به سیستم روشنایی روز مجهزند، جلوه‌ای خاص و متفاوت یافته است. همچنین یک جلوپنجره شش‌ضلعی با یک توری ضخیم محفظه موتور را از سپر جلو مجزا می‌کند.
Fiat 124 Spider
Fiat 124 Spider
Fiat 124 Spider
Fiat 124 Spider
در داخل کابین مهم‌ترین تغییر ۱۲۴ در مقایسه با mx5 تنها تعویض لوگوی فیات است که در مرکز فرمان جا خوش کرده است. همه‌چیز یادآور مزدا است و نهایت نظم و دقت این خودروساز ژاپنی در ساخت قطعات داخلی کاملاً مشخص است. این کوپه ۱۱۰۵ کیلوگرمی به احتمال فراوان با پیشرانه‌هایی قوی‌تر از خواهرش مزدا تولید خواهد شد. البته احتمال می‌دهیم حدود ۴۵ کیلوگرم از مزدا سنگین‌تر باشد.
Fiat 124 Spider
Fiat 124 Spider
Fiat 124 Spider
Fiat 124 Spider
Fiat 124 Spider
Fiat 124 Spider
در زیر کاپوت این مدل و در گونه پایه، ۱۲۴ از یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی سود می‌برد. همچنین یک موتور ۱.۴ لیتری مولتی‌ایر و توربوشارژ نیز برای ۱۲۴ تدارک دیده شده است. این موتور می‌تواند به راحتی ۱۶۰ اسب بخار قدرت تولید نماید و در دور موتور ۲۵۰۰ دور در دقیقه ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور به راننده ارزانی کند. قدرت موتور از طریق یک جعبه‌دنده شش سرعته دستی و یا خودکار به چرخ‌های عقب منتقل می‌گردد. خریدارانی که عطش داشتن یک رودستر قدرتمندتر از برند فیات را دارند می‌بایست صبر کنند تا گونه آبارث این مدل که قطعاً در سطح بالاتری از تجهیزات و قدرت و قیمت قرار دارد تولید شود. گفته شده این نسخه، ۲۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت و در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۶ معرفی خواهد شد. فیات قرار است برای سال آینده مدل ۱۲۴ را در دو سطح و تریم با نام‌های کلاسیک و لوسو به خریداران عرضه نماید. فروش این محصول از تابستان ۲۰۱۶ آغاز و به‌صورت محدود نسخه پریما لوسو به خریداران ارائه می‌گردد که دارای ویژگی‌های خاصی در مقایسه با نمونه پایه از جمله تودوزی و داشبورد منقش به پرچم ایتالیا، تودوزی چرم بژ رنگ و یک پلاک یادگاری بر روی بدنه است. فیات اعلام نموده خریداران این مدل برخی اقلام اضافه نیز دریافت می‌کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. REZA

    ۲۸ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (225 ديدگاه)

    قیافه ی مدرن و جزابی نداره و یه جورایی حس قدیمی بودن القا میکنه..!!!
    مزدا میاتا فیس لیفت از این خوشگل تره

  2. سعید

    ۲۸ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (477 ديدگاه)

    http://bama.ir/car/details-2-3238890/2002-chevrolet-corvette-for-sale
    میدونم بی ربطه ولی ببینینش

    1. سامان اذری

      ۲۸ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      داش من سوار کاماروRS با موتور6 سیلندر 3.7 لیتری مدل 2013 شدم
      وقتی تو شهر پرگاز برونیش بیشتر از 15 تا میسوزونه
      فرض کن کوروتی که موتور 8 سیلندر 6.2 لیتری تکنولوژی ساختشم مال 2002 باشه ببین چقدر میسوزونه
      ????
      اصلا به صرفه نیست وگرنه دوستان و اطرافیانش درجا میخریدنش و مجبور نمیشد تو اینترنت دنبال مشتری باشه

  3. شاهین

    ۲۸ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (4696 ديدگاه)

    طراحی جالبی داره،البته طراحی داخلیش بنظر من سطح بالاتری داره و خیلی زیباست (مزدا کارش درسته)
    قیمتش بیاد ببینیم میتونیم تو لیست آرزوها جاش بدیم یا نه…

    1. محمدحسین شاوردی

      ۲۸ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (109 ديدگاه)

      باعث افتخار این ماشین خواهد بود که در لیست آرزوهای شما جا بگیرد شاهین جان

    2. كاپيتاليسم

      ۲۸ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (194 ديدگاه)

      ببخشید اقا شاهین چرا گفتید مزدا؟ منظور همین ماشین بود یا میاتا؟

      بنظرم میاتا در کلاس خودش واقعا عالیه و کار برای فیات خیلی سخته

      1. شاهین

        ۲۸ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        ممنون از محمدحسین عزیز،خاک پاتم داداشم
        کاپیتالیسم عزیز این فیات در واقع بر پایه ی مزدا ساخته شده و طراحی داخلیش هم همون mx5 هستش،واسه همون گفتم مزدا کارش درسته
        ارادتمندم

        1. كاپيتاليسم

          ۲۸ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (194 ديدگاه)

          علی رغم بعضی شباهتها فکر نمیکردم ریشه در مزدا داشته باشه ،الان که دقیق متن رو خوندم دیدم از قلم انداخته بودم این مطلب رو، ممنون از توضیح اقا شاهین

  4. Archi KHAN

    ۲۸ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    یعنی واقعا فیات اینقدر به پیسی خورده ؟!!!!

    1. sina

      ۲۸ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (307 ديدگاه)

      داداش بچه کجایی ؟

  5. احمد باقری

    ۲۸ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به نظرم قیاقه خشن، جذاب و پر ابهتی داره. رگه های خیلی ضعیفی از موستانگ رو هم داره.

    1. فورد

      ۲۸ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (892 ديدگاه)

      اگه این طراحیش زشته پس طراحی پراید چیه که بعضی از دوستان رفتن صف کشیدن برای ثبت نام

    2. shahab

      ۲۸ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      آنتن عقش منو یاد موستانگ انداخت

  6. Mehran

    ۲۸ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با احترام به نظرات دوستان، ولی واقعا من نمیدونم یکسری از دوستان بر اساس چه چیزی میان و ایمجا نظر میدن!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟

  7. یوسف

    ۲۸ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (746 ديدگاه)

    دیگه فیات تو ارائه محصولات جدید زیادی خودشو راحت کرده
    پیکاپ جدیدش که یه کپی از میتسوبیشی L200 هستش، رودستر جدیدشم که نسخه دستکاری شده ی مزدا MX-5
    حالا باز شرکتای دیگه مثل سوبارو و تویوتا که میخوان محصول مشترک بدن با مشارکت هم رو توسعه محصول کار میکنن.
    تازه فیات به جنرال موتورز گیر داده بیا در هم ادغام بشیم

  8. نوید جهرمی

    ۲۸ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    من ک فک میکنم این فیات هم روش کار رو از ایرانخودرو و سایپا داره کم کم یاد میگیره. اون از وانتش اینم از رودسترش.
    البته شخصاً طراحیش رو میپسندم اما ترجیح میدم ی ماشین مستقل باشه تا این قدر شباهت ب ی ماشین دیگه.
    اینم ناگفته نمونه که میاتا اینقدر خوب و کامل بوده ک فیات ازش استفاده کرده و ب تغییرات جزئی بسنده کرده.
    قبلاً میگفتم کرایسلر از اصالتش دور شده. اما میشه گفت نسبت ب فیات هنوز اوضاش خوبه.
    اگ فیات کرایسلر این فراری و جیپ رو نداشت چ میکرد؟

  9. ارمان

    ۲۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1306 ديدگاه)

    یه سبک کلاسیکیک القا میکنه به نظرم باحاله اگه اسمورت تر میشندین باید میاتا مزدارو بر داریم اما این نتفاوته منو یاد ایییی تایپ جگوار میندازه در کل با حاله

  10. amirhosein

    ۲۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (92 ديدگاه)

    درسته که فیات طراحی و محصولات درست حسابی نداره ولی از لحاظ مالی خیلی قویه کلی کمپانی رو تا الان خرید
    کرایسلر-فراری-مازراتی-آلفا رومئو-لانچیا-کرایسلر-دوج-جیپ-لا استامپا-صنایع فیات-آبارت-مانیتی مارلی
    آتوبیانکی-توفاش-فیات پروفشنال-فیات اتومبیلز-اف‌پی‌تی !!!!!!!!!!!!!!

    1. ace

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      بله درسته.

  11. ARYA

    ۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه ماشین کوروت C7هزارتا ماشین این جوری میاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا