راز فیات برملا شد و پس از گذشت مدتهای مدیدی دوباره یک رودستر در مجموعه محصولات فیات سر بر آورد.
سرانجام و پس از کشوقوسهای بسیار، فیات از اسپایدر کوچک و اسپرت خود ۱۲۴ رونمایی نمود. این مدل تازه که نخستین تحرک فیات برای تعمیق فروش و حضور در بازارها و ردههای جدید است بهتازگی و در نمایشگاه خودرو لسآنجلس ۲۰۱۵ به عموم مردم معرفی شده است. پیش از این فیات در مجموعه محصولاتش رودستر هم داشت و سالها پیش بارچتا را تولید میکرد. حال مدل ۱۲۴ که یک کپیبرداری آشکار از مزدا mx5 است، جانشین مدل بارچتا شده است. البته بهرغم برخورداری از قطعات مشترک فراوان با مزدا، فیات اعلام نموده ۱۲۴ یک تجربه رانندگی کاملاً ایتالیایی را به خریداران ارائه میکند. فیات ۱۲۴ اسپایدر که در طول ۱۲.۴ سانتیمتر از نسل چهارم مزدا mx5 میاتا بلندتر است بر روی پلتفرم مشترک با این خودرو ساخته شده و در طراحی براساس مدل مشهور فیات ۱۲۴ که نخستین بار در سال ۱۹۶۶ تولید شد و یکی از خودروهای پرفروش فیات بود، ساخته شده است. این اسپایدر که از طراحی ریترو و کلاسیک فیات سود برده است، با استفاده از چراغهای LED جلو که به سیستم روشنایی روز مجهزند، جلوهای خاص و متفاوت یافته است. همچنین یک جلوپنجره ششضلعی با یک توری ضخیم محفظه موتور را از سپر جلو مجزا میکند. در داخل کابین مهمترین تغییر ۱۲۴ در مقایسه با mx5 تنها تعویض لوگوی فیات است که در مرکز فرمان جا خوش کرده است. همهچیز یادآور مزدا است و نهایت نظم و دقت این خودروساز ژاپنی در ساخت قطعات داخلی کاملاً مشخص است. این کوپه ۱۱۰۵ کیلوگرمی به احتمال فراوان با پیشرانههایی قویتر از خواهرش مزدا تولید خواهد شد. البته احتمال میدهیم حدود ۴۵ کیلوگرم از مزدا سنگینتر باشد. در زیر کاپوت این مدل و در گونه پایه، ۱۲۴ از یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی سود میبرد. همچنین یک موتور ۱.۴ لیتری مولتیایر و توربوشارژ نیز برای ۱۲۴ تدارک دیده شده است. این موتور میتواند به راحتی ۱۶۰ اسب بخار قدرت تولید نماید و در دور موتور ۲۵۰۰ دور در دقیقه ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور به راننده ارزانی کند. قدرت موتور از طریق یک جعبهدنده شش سرعته دستی و یا خودکار به چرخهای عقب منتقل میگردد.۲۰ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
REZA
۲۸ آبان ۱۳۹۴قیافه ی مدرن و جزابی نداره و یه جورایی حس قدیمی بودن القا میکنه..!!!
مزدا میاتا فیس لیفت از این خوشگل تره
سعید
۲۸ آبان ۱۳۹۴http://bama.ir/car/details-2-3238890/2002-chevrolet-corvette-for-sale
میدونم بی ربطه ولی ببینینش
سامان اذری
۲۸ آبان ۱۳۹۴داش من سوار کاماروRS با موتور6 سیلندر 3.7 لیتری مدل 2013 شدم
وقتی تو شهر پرگاز برونیش بیشتر از 15 تا میسوزونه
فرض کن کوروتی که موتور 8 سیلندر 6.2 لیتری تکنولوژی ساختشم مال 2002 باشه ببین چقدر میسوزونه
????
اصلا به صرفه نیست وگرنه دوستان و اطرافیانش درجا میخریدنش و مجبور نمیشد تو اینترنت دنبال مشتری باشه
شاهین
۲۸ آبان ۱۳۹۴طراحی جالبی داره،البته طراحی داخلیش بنظر من سطح بالاتری داره و خیلی زیباست (مزدا کارش درسته)
قیمتش بیاد ببینیم میتونیم تو لیست آرزوها جاش بدیم یا نه…
محمدحسین شاوردی
۲۸ آبان ۱۳۹۴باعث افتخار این ماشین خواهد بود که در لیست آرزوهای شما جا بگیرد شاهین جان
كاپيتاليسم
۲۸ آبان ۱۳۹۴ببخشید اقا شاهین چرا گفتید مزدا؟ منظور همین ماشین بود یا میاتا؟
بنظرم میاتا در کلاس خودش واقعا عالیه و کار برای فیات خیلی سخته
شاهین
۲۸ آبان ۱۳۹۴ممنون از محمدحسین عزیز،خاک پاتم داداشم
کاپیتالیسم عزیز این فیات در واقع بر پایه ی مزدا ساخته شده و طراحی داخلیش هم همون mx5 هستش،واسه همون گفتم مزدا کارش درسته
ارادتمندم
كاپيتاليسم
۲۸ آبان ۱۳۹۴علی رغم بعضی شباهتها فکر نمیکردم ریشه در مزدا داشته باشه ،الان که دقیق متن رو خوندم دیدم از قلم انداخته بودم این مطلب رو، ممنون از توضیح اقا شاهین
Archi KHAN
۲۸ آبان ۱۳۹۴یعنی واقعا فیات اینقدر به پیسی خورده ؟!!!!
sina
۲۸ آبان ۱۳۹۴داداش بچه کجایی ؟
احمد باقری
۲۸ آبان ۱۳۹۴به نظرم قیاقه خشن، جذاب و پر ابهتی داره. رگه های خیلی ضعیفی از موستانگ رو هم داره.
فورد
۲۸ آبان ۱۳۹۴اگه این طراحیش زشته پس طراحی پراید چیه که بعضی از دوستان رفتن صف کشیدن برای ثبت نام
shahab
۲۸ آبان ۱۳۹۴آنتن عقش منو یاد موستانگ انداخت
Mehran
۲۸ آبان ۱۳۹۴با احترام به نظرات دوستان، ولی واقعا من نمیدونم یکسری از دوستان بر اساس چه چیزی میان و ایمجا نظر میدن!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
یوسف
۲۸ آبان ۱۳۹۴دیگه فیات تو ارائه محصولات جدید زیادی خودشو راحت کرده
پیکاپ جدیدش که یه کپی از میتسوبیشی L200 هستش، رودستر جدیدشم که نسخه دستکاری شده ی مزدا MX-5
حالا باز شرکتای دیگه مثل سوبارو و تویوتا که میخوان محصول مشترک بدن با مشارکت هم رو توسعه محصول کار میکنن.
تازه فیات به جنرال موتورز گیر داده بیا در هم ادغام بشیم
نوید جهرمی
۲۸ آبان ۱۳۹۴من ک فک میکنم این فیات هم روش کار رو از ایرانخودرو و سایپا داره کم کم یاد میگیره. اون از وانتش اینم از رودسترش.
البته شخصاً طراحیش رو میپسندم اما ترجیح میدم ی ماشین مستقل باشه تا این قدر شباهت ب ی ماشین دیگه.
اینم ناگفته نمونه که میاتا اینقدر خوب و کامل بوده ک فیات ازش استفاده کرده و ب تغییرات جزئی بسنده کرده.
قبلاً میگفتم کرایسلر از اصالتش دور شده. اما میشه گفت نسبت ب فیات هنوز اوضاش خوبه.
اگ فیات کرایسلر این فراری و جیپ رو نداشت چ میکرد؟
ارمان
۲۹ آبان ۱۳۹۴یه سبک کلاسیکیک القا میکنه به نظرم باحاله اگه اسمورت تر میشندین باید میاتا مزدارو بر داریم اما این نتفاوته منو یاد ایییی تایپ جگوار میندازه در کل با حاله
amirhosein
۲۹ آبان ۱۳۹۴درسته که فیات طراحی و محصولات درست حسابی نداره ولی از لحاظ مالی خیلی قویه کلی کمپانی رو تا الان خرید
کرایسلر-فراری-مازراتی-آلفا رومئو-لانچیا-کرایسلر-دوج-جیپ-لا استامپا-صنایع فیات-آبارت-مانیتی مارلی
آتوبیانکی-توفاش-فیات پروفشنال-فیات اتومبیلز-افپیتی !!!!!!!!!!!!!!
ace
۲۴ بهمن ۱۳۹۵بله درسته.
ARYA
۳ خرداد ۱۳۹۵یه ماشین کوروت C7هزارتا ماشین این جوری میاره